۱۳ روش مفید و موثر برای زیبا بودن بدون آرایش

دنیا هر روز بیشتر و بیشتر به سمت ستایش زیبایی طبیعی پیش می‌رود. به سمت تشویق به دوست داشتن صورت و بدن خودمان. در این مقاله از  ۱۳ روش مفید و موثر برای رسیدن به زیبا بودن بدون آرایش برایتان گفته‌ایم.

خواب منظم و آب‌رسانی به پوست

زیبایی بدون آرایش

نخستین نتایج خستگی و بی‌آبی بدن خود را روی پوست صورت نشان می‌دهند. پس اگر می‌خواهید زیبایی بدون آرایش را تجربه کنید، حتما در طول شبانه‌روز ۶ تا ۸ ساعت بخوابید. پوست کسانی که به‌اندازه کافی می‌خوابند شفاف‌تر می‌شود. از سوی دیگر، نوشیدن مقدار کافی مایعات، خط‌کشیدن دور نوشیدنی‌های شیرین و روی‌آوردن به نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب‌میوه‌ها می‌تواند راهی برای آب‌رسانی به بدن و زیباترشدن باشد.

رسیدگی به تغذیه مناسب

زیبا بودن بدون آرایش

اگر دلتان می‌خواهد که ظاهری جوان و شاداب داشته باشید باید به تغذیه ماسب اهمیت زیادی بدهید. مصرف سبزیجات متنوع و میوه‌ها به شما کمک می‌کند که پوستی درخشان و بشاش داشته باشید. پس دور مواد ناسالم را خط بکشید و مطمئن باشید که با پیروی از رژیم غذایی سالم، بسیار زیباتر خواهید شد.

استفاده از لایه‌بردار

زیبا بودن بدون آرایش

پوست باید یک یا دوبار در هفته لایه‌برداری شود. لایه‌بردارهای مختلفی در بازار وجود دارند. گزینه مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید و حواستان باشد که لایه‌بردارها نباید زیاد روی پوست مالیده شوند. لایه‌بردارهای خانگی متعددی هم وجود دارند که با جست‌وجویی اندک در سطح اینترنت می‌توانید با آنها آشنا شوید. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال لایه‌بردارهای خانگی می‌روید یا شیمیایی؛ در هر حال، در شروع استفاده، کمی از آن را روی پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید به موادش حساسیت ندارید.

تمیزکردن پوست صورت

زیبایی بدون آرایش

پاک‌سازی و تمیزکردن پوست برای زیبایی لازم است. حتی اگر صورت‌تان آرایش ندارد هم در هنگام رفتن به رختخواب باید آن را بشویید. غبار و آلودگی موجود در هوا روی پوست می‌نشینند و نیاز به پاک‌سازی دارند. ضمن اینکه ما معمولا در طول شبانه‌روز دست‌مان را که به‌اندازه کافی تمیز نیست به صورت‌مان می‌زنیم.

پس بهتر است که شب‌ها، صورت‌مان را بشوییم و از شَر آلودگی‌ها خلاص شویم. شستن پوست صورت با آب سرد به گردش خون بهتر کمک می‌کند. اگر گردش خون به‌خوبی در صورت انجام شود، پوست‌تان خوش‌رنگ‌تر خواهد بود. پس تمیزکردن پوست را به عنوان یکی از راه‌های زیبایی بدون آرایش به خاطر بسپارید.

داشتن ابروهایی مرتب و تمیز

زیبا بودن بدون آرایش

این روزها ابروهای پرپُشت و ضخیم روی دور هستند. اما نه به این معنی که می‌توانید موچین و قیچی را فراموش کنید. حتی اگر مدل ابروهایتان پرپشت و ضخیم است، باز هم باید همیشه آنها را تمیز نگه‌دارید و مرتب کنید. یادتان باشد که ابروها نقش بسیار پررنگ و مهمی در چهره هر فرد دارند. شانه‌کردن ابروها و کوتاه‌کردن بخش‌های بلندی که شکل ابرو را از خط و فُرم خارج کرده‌اند از واجبات است.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده یا آبرسان

زیبا بودن بدون آرایش

برای داشتن پوستی نرم که خود از مصادیق زیبایی است، کرم مرطوب‌کننده را فراموش نکنید. بعد از اینکه شب‌ها صورت‌تان را می‌شویید از کرمی مناسب پوست‌تان استفاده کنید. کرم‌های مرطوب‌کننده آثار بسیار مفیدی روی پوست دارند و برخی از آنها می‌توانند به پوست آب‌رسانی هم داشته باشند.

توجه و رسیدگی به موهای خود

زیبا بودن بدون آرایش

مدل مو هم روی زیبایی تأثیرگذار است. مدلی برای موهای خود انتخاب کنید که با چهره‌تان و فرم سر و صورت‌تان سازگاری دارد. علاوه بر مدل و رنگ موها، نظافت‌شان هم مهم است. موهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید. موهایی که به کف سر چسبیده‌اند و چرب هستند، روی ظاهرتان اثر منفی می‌گذارند. شاید باورتان نشود اما نظافت و مرتب‌بودن موها همیشه باعث می‌شود که جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسید.

جایگزین‌کردن روغن‌های طبیعی با بالم لب

زیبا بودن بدون آرایش

دقت کرده‌اید که بعضی از بالم‌های لب به‌جای تازه‌کردن پوست لب‌ها، بدتر خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن به همراه دارند؟ استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام می‌تواند پوست لب‌ها را تروتازه کند، خشکی‌ها را کنار بزند و شما را زیباتر کند.

داشتن لبخندی دلنشین

زیبایی بدون آرایش

شاید کلیشه‌ای به نظر برسد و خنده‌تان بگیرد. عیبی ندارد، اگر خنده‌تان گرفته، ما به هدف‌مان رسیده‌ایم: لبخند و خنده شما هدف ماست. بله! خنده و لبخندی زیبا هر چهره‌ای را زیباتر می‌کند. زیبایی بدون آرایش با داشتن چهره‌ای گشاده و خندان ممکن می‌شود. لبخند را فراموش نکنید که اصل زیبایی است. اگر می‌خواهید درباره جادوی آن مطمئن شوید از فردی که اکنون کنارتان است، بخواهید که یک دور اخم و بعد با لبخند نگاهتان کند. تفاوت را احساس خواهید کرد.

دقت به ورزش روزانه

زیبا بودن بدون آرایش

ورزش روزانه بدنتان را روی فُرم نگه می‌دارد. سرحال می‌شوید و تناسب بدن هم حفظ خواهد شد. روزی چند دقیقه از وقت‌تان را برای ورزش کنار بگذارید و مطمئن باشید که در بلندمدت نتایج آن را روی چهره و اندامتان خواهید دید.

استفاده از کرم ضدآفتاب

زیبا بودن بدون آرایش

استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است. کرمی مناسب می‌تواند پوست‌تان را از اشعه‌های مضر خورشید دور نگه دارد. پوستی که در معرض هوا و آفتاب قرار دارد، هم سلامتش را از دست می‌دهد و هم زیبایی‌اش را. همیشه ۱۵ دقیقه قبل از خروج از منزل، کرم ضدآفتاب را به‌اندازه کافی و مبسوط روی پوست صورت بمالید.

نوشیدن لیموترش و آب گرم

زیبا بودن بدون آرایش

هر صبح، یک لیوان آب گرم و لیمو‌ترش نوش‌‌جان کنید. گفته می‌شود که این ترکیب می‌تواند سموم بدن را بیرون بریزد. نتیجه این هم داشتن صورتی شفاف و زیبا خواهد بود. البته فراموش نکنید که تجویزات این‌ سبکی را بااحتیاط مصرف کنید و شرایط شخصی‌تان را در نظر داشته باشید و بعد از آنها استفاده کنید. برای مثال، اگر معده‌درد یا بیماری‌ خاصی دارید، بی‌گدار به آب نزنید. شاید مصرف ترکیبات این‌چنینی برایتان ضرر داشته باشند و نه تنها زیبایی بدون آرایش را تجربه نکنید که حتی دردهایی هم به شما تحمیل شوند.

در آخر

زیبایی بدون آرایش برای همه مقدور است. روش‌هایی که گفته شد، چهره‌‌ای تمیز و دلنشین برایتان به همراه خواهند داشت. این کارها باعث می‌شوند که صورت‌تان برای آرایش‌کردن هم آماده‌تر و زیباتر باشد. اگر شما هم شیوه‌ای برای زیبایی بدون آرایش سراغ دارید، با ما درباره‌اش صحبت کنید و نظرات‌تان را بنویسید.

منبع lifehacks.io outfitslifestyle.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.