بررسی استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱

جشنواره کن ۲۰۲۱ شروع شده است؛ پررنگ‌تر از همیشه و شادی‌آورتر از گذشته. حالا که کرونا در برخی کشورها کمی آرام گرفته، شور و نشاط برگزاری جشنواره کن امیدآفرین است. خوشبختانه امسال ایرانی‌ها هم حضور درخشانی در کن دارند و می‌خواهیم به بهانه این حضور به سراغ استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱ برویم.

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱؛ کی چی پوشیده؟

سینما زندگی است؛‌ این را اهالی فیلم و دوستداران سینما با تمام پوست‌واستخوانشان احساس می‌کنند. برای مثال، همین جشنواره کن را در نظر بگیرید؛ فقط فیلم و تصویر نیست که در آن نمایش داده می‌شود، مدوفشن و جشن‌ومهمانی هم بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد.

ستاره‌ها که روی فرش قرمز کن قدم می‌گذارند، علاوه بر هنرشان در سینما استایل و مُد را هم به صحنه می‌کشانند. می‌خواهیم ببینیم که هنرمندان هم‌وطنمان در این روزهای جشنواره چه به تن کرده‌اند و چطور ظاهر شده‌اند. آماده‌اید؟

امیر جدیدی؛ جذاب و شیک

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
امیر جدیدی در فرش قرمز جشنواره کن- عکس از zimbio.com

برای بررسی استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱، کار را با امیر جدیدی شروع می‌کنیم. جدیدی از آن بازیگران جوان و خوش‌سیمایی است که شانس حضور در فیلم یکی از بهترین کارگردانان دنیا یعنی اصغر فرهادی را پیدا کرده است. او امسال با فیلم «قهرمان» از این کارگردان راهی جشنواره کن شده است.

استایل امیر جدیدی خوب طراحی شده و نمره خوبی می‌گیرد اما چند «اگرِ» کوچک در تیپش دیده می‌شود. شلوار او کمی بلند است و اگر فقط کمی روی کفش را می‌پوشاند، جلوه بسیار بهتری پیدا می‌کرد.

کت‌وشلواری که امیر جدیدی به تن دارد از برند برلوتی (Berluti) است. این برند فرانسوی در زمینه تولید پوشاک و کفش‌های چرمی فعالیت می‌کند و از برندهای لوکس فرانسوی است. کفش‌ها، عینک و ساعت جدیدی هم شیک و برازنده است و به‌نظر می‌رسد که برای حاضرشدن در جشنواره کن به استایلش دقت زیادی کرده است.

امیر جدیدی در فوتوکال کن

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
امیر جدیدی در فوتوکال جشنواره کن ۲۰۲۱- عکس از zimbio.com

علاوه بر فرش قرمز، شاهد استایل دیگری از این بازیگر موفق برای مراسم فوتوکال و مصاحبه جشنواره هم هستیم. به‌طور معمول در مراسم فوتوکال و مصاحبه‌های مطبوعاتی جشنواره کن تیپ و استایل هنرمندان دیگر به‌اندازه استایلشان در فرش قرمز نمایش فیلم‌ها رسمی نیست.

جدیدی هم این نکته را به‌خوبی رعایت کرده و تیپی چندان رسمی از او شاهد نیستیم. این دیگر سلیقه افراد است که تا چه اندازه در مراسم فوتوکال رسمی یا غیررسمی ظاهر شوند. در هر حال، استایل جدیدی برای این مراسم هم آراسته و مطلوب است و نمره قبولی می‌گیرد.

جزئیات استایل و اکسسوری‌ها

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
اکسسوری‌های استایل امیر جدیدی- عکس از zimbio.com

لباس‌های امیر جدیدی از برند لوکس فرانسوی برلوتی (Berluti) انتخاب شده بود؛ لباس‌هایی خوش‌دوخت و شیک. اما در کنار آن، اکسسوری‌های جذاب استایل جدیدی هم توجه‌ همه را به خود جلب کرده بود. ساعت او در مراسم نخستین فرش قرمز از برند لوکس و سوئیسی هاب‌لوت (Hublot) انتخاب بود. ساعت جدیدی در مراسم فوتوکال هم از برند بسیار لوکس اودمار پیگه (Audemars Piguet) است. این ساعت شیک قیمت بالایی هم دارد و همان‌طور که انتظار می‌رود، به‌قیمتی در حدود بیش از ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
امیر جدیدی در فرش قرمز جشنواره کن- عکس از zimbio.com

عینک این هنرپیشه جوان هم از برند ری‌بن (Rayban) انتخاب شده است. ری‌بن هم از بهترین برندهای دنیاست و محصولات ارزنده‌ای را روانه بازارها می‌کند. البته برخی از کارشناسان مدوفشن معتقدند که شاید بهتر بود، جدیدی برندی هم‌سطح برلوتی برای عینکش هم انتخاب می‌کرد.

اگر نگاهی به هنرمندان دیگر داشته باشیم، متوجه می‌شویم که بیشتر آنها برای حضور در فوتوکال سعی می‌کنند که از سطح رسمی‌بودن خود تا حد ممکن کم کنند. مثلا شاید اگر امیر جدیدی شلواری کتان و کفش‌هایی اسپورت انتخاب می‌کرد، بیشتر با حال‌وهوای مراسم فوتوکال هماهنگ می‌شد.

به‌طور کلی، جدیدی ظاهر خوب و برازنده‌ای در جشنواره داشته است و نباید از اکسسوری‌های خوب استایلش هم به‌سادگی گذر کنیم. دکمه سردست‌های استایل نخست، عینک دودی در هر دو استایل و البته ساعت این هنرپیشه در مراسم فوتوکال بسیار شیک و شکیل هستند.

سارینا فرهادی؛ سادگی بی‌نهایت

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
سارینا فرهادی در کن در کنار پدرش و امیر جدیدی- عکس از zimbio.com

در بررسی استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱ به سارینا فرهادی می‌رسیم. سارینا دختر اصغر فرهادی است. اگر فیلم معروف «جدایی نادر از سیمین» را دیده باشید، حتما دخترک نوجوان داستان به خاطرتان خواهد آمد.

سارینا حالا بزرگتر شده و در فیلم جدید پدر هم حضور دارد. اگر بخواهیم درباره استایل او در فرش قرمز و فوتوکال جشنواره صحبت کنیم، باید بگوییم: بی‌نهایت ساده است. این جمله دو بُعد دارد؛ هم بخش‌هایی مثبت و هم بخش‌هایی منفی.

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
سارینا فرهادی در کنار پدر- عکس از zimbio.com

سادگی و بی‌آلایشیِ استایل و تیپ سارینا فرهادی دوست‌داشتنی است اما اگر با کمی دقت بیشتر همراه می‌شد، به‌طور قطع نتایج بهتری هم به‌همراه می‌آورد. برای نمونه، پوششی که او برای موهایش استفاده کرده، طرحی نیست که در استایلی رسمی بگنجد. دست‌کم، برای جلوه بیشتر آن، می‌توانست روسری را کمی مرتب‌تر به سر ببندد.

پیراهن او هم ساده است و با اندامش تناسب دارد اما درجه رسمی‌بودن آن برای مراسمی مانند فرش قرمز جشنواره مهم کن کمی کم است. کفش‌ها و کیف سارینا خوب انتخاب شده و با طرح کلی استایلش در هماهنگی است.

سارینا فرهادی در فوتوکال کن

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
سارینا فرهادی در فوتوکال جشنواره کن، عکس از zimbio.com

استایل سارینا در مراسم فوتوکال بی‌شباهت به تیپی نیست که برای فرش قرمز انتخاب کرده بود. او در این مراسم هم از پوششی مشابه فرش قرمز برای سرش استفاده کرده و لباسش برای مراسم غیررسمی‌تر مصاحبه مطبوعاتی کمی مناسب‌تر از استایل قبلی است.

دامن لباس و جیب‌های موجود در آن در کنار کفش‌های ظریفی که با تیپ و استایل آرام و معصومانه‌اش هماهنگی دارد، باعث شده که نمره این استایل هنرمند جوان کمی بیشتر از انتخاب‌هایش برای مراسم فرش قرمز باشد.

جزئیات استایل و اکسسوری‌ها

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
سارینا فرهادی در کنار پدر و سایر عوامل فیلم قهرمان

همان‌طور که گفته شد، سارینا فرهادی استایل ساده‌ای دارد؛‌ خیلی ساده. در هر حال، این یک انتخاب شخصی است اما شاید به‌کارگیری ظرافت‌های بیشتر در تیپ به وجاهت بیشتر هر استایلی کمک بیشتری کند. قبول دارید؟ روسری‌هایی که سارینا برای مراسم مختلف کن استفاده کرده، مرتب بسته نشده‌اند. این موضوع تاحدی استایلش را زیر سؤال برده است.

بهتر بود که با دقت بیشتری روسری‌ها را روی سرش تنظیم می‌کرد. کفش این هنرمند تازه‌نفس از مدل‌های معروف برند کوکوشنل است؛ این کفش زیباست و با قد بلند سارینا هم هماهنگی دارد. در مراسم فوتوکال هم کفش تخت سبزرنگی که به پای فرهادی است، استایلش را تاحد زیادی نجات داده و زیبا کرده است.

مه‌لقا جابری؛ زیبا و چشم‌نواز

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
تصویری از مه‌لقا جابری البته نه در جشنواره کن

مه‌لقا جابری مدل زیبای ایرانی است که در خارج از کشور بزرگ شده و فعالیت می‌کند. او هم در جشنواره کن حضور دارد و استایل‌هایی که از او دیده شده، تحسین اهالی مدوفشن را برانگیخته است.

مه‌لقا از سوی برند معروف لورآل فرانسه برای حضور در جشنواره کن دعوت شده است. استایل‌های او باشکوه، خوش‌رنگ و بسیار زیبا و خوش‌دوخت هستند. قامت زیبا و چهره عروسکی این مدل هم در دوچندان‌شدن جذابیت تیپ و استایلش نقش بسیار مهمی داشته است.

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
لباس‌های مه‌لقا جابری در کن ۲۰۲۱

لباس سمت چپی در تصویر بالا با الهام از پروانه طراحی شده است. لباس سمت راست هم بیشتر یادآور سیندرلا و ملکه‌های داستان‌های کلاسیک است. این استایل برای فرش قرمز کن بسیار زیبا و جذاب است. مه‌لقا جابری تنها مدلی نیست که در این مراسم شرکت کرده است. مدل‌های معروف برای معرفی برندهای مختلف و به دعوت آنها در کن حاضر می‌شوند.

جزئیات استایل و اکسسوری‌ها

مه‌لقا جابری با لباس‌هایی ظریف، خوش‌دوخت و زیبا در کن ظاهر شد. اکسسوری‌های او هم به‌شدت جذاب و دیدنی بودند. برند معروف شوپارد (Chopard) این جواهرات را در اختیار جابری قرار داده بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این برند معروف جواهرات نخل طلای کن را هم طراحی می‌کند و می‌سازد؛‌یعنی همان نماد و جایزه جشنواره که تمام هنرمندان دنیا برایش سرودست می‌شکانند.

گوهر خیراندیش؛ استایلی کمی تکراری

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
گوهر خیراندیش در جشنواره کن ۲۰۲۱- عکس از سامینا سید

همیشه حضور بازیگران ایرانی به‌ویژه بانوان روی فرش قرمز کن جنجال‌برانگیز است. تلاش برای تدارک‌دیدن استایلی شیک و جذاب در کنار رعایت حفظ حجاب با محدودیت‌های زیادی روبه‌روست. همین موضوع باعث می‌شود که گاهی استایل بازیگران و هنرمندان دیگر ایرانی روی فرش قرمزهای خارجی شبیه هم از کار دربیاید.

برای مثال، گوهر خیراندیش که امسال با فیلم «فصل قاصدک» در جشنواره کن حضور دارد، در یکی از استایل‌هایش از لباسی استفاده کرده که یادآور استایل ترانه علیدوستی در دوره‌های قبلی این جشنواره است؛ همان دوره‌ای که فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی موفق به دریافت جایزه‌هایی از  جشنواره شد و شهاب حسینی هم جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. یادتان است؟

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
ترانه علیدوستی در جشنواره کن ۲۰۱۶- عکس از zimbio.com

گوهر خیراندیش از رنگ زیبایی برای لباس و توربانش استفاده کرده است. کفش او در تصاویر مشخص نیست اما کیف هم از طیف رنگی متناسب با رنگ لباس انتحاب شده و گزینه قابل‌قبولی است. لباس این هنرپیشه باسابقه و کاربلد معقول و مناسب است اما شاید اگر دستش در انتخاب بازتر بود، می‌توانست درباره یقه لباس و قسمت بالاتنه تصمیم‌های بهتری بگیرد. برای نمونه شاید یقه هفته و بازتر به ظریف‌تر به‌نظررسیدن استایل این بانوی هنرمند کمک بیشتری کند.

استایل‌های دیگر گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش علاوه‌براین لباس، بار دیگر هم در جشنواره ظاهر شده است. نگاهی به استایل‌ دیگرش هم خالی از لطف نیست. گوهر خیراندیش با سارافونی با نقش‌وطرح ایرانی و بلوزی آستین‌پُفی ظاهر شده است.

این استایل هم برای کسی که نماینده کشوری دیگر در جشنواره خارجی است، بامعنا به‌نظر می‌رسد اما در انتخاب بخش‌های مختلف استایل و مدل بلوز گزینه‌های بهتری هم بوده است.

برای نمونه، شاید بهتر بود که کیف گوهر خیراندیش از رنگی دیگر انتخاب می‌شد تا جلوه بیشتری در کنار لباس پیدا می‌کرد. این کیف با رنگ سبز ملایمی که دارد، جلوه زیادی را در استایل به خود اختصاص نمی‌دهد. به نظرتان کیف مناسب‌تر چه رنگی است؟

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
گوهر خیراندیش در جشنواره کن ۲۰۲۱، عکس از صفحه اینستاگرام پارسینما

خیراندیش در حضوری دیگر در جشنواره کن با لباسی لایه‌لایه و گل‌دار در بخش دامن ظاهر شده است. رنگ و جنس این استایل مناسب به نظر می‌رسد اما به مدل آن نقدهایی وارد است. این لایه‌ها و چین‌وشکن‌های موجود در لباس باعث می‌شود که اندام حجیم و بزرگتر از واقعیت به‌نظر برسد.

بنابراین، خانم خیراندیش می‌توانستند در انتخاب مدل لباس کمی دقت بیشتری به‌خرج بدهند. کلاه هم که مشخص است؛ وجودش جایگزینی برای روسری و شال برای پوشاندن موهاست. ما که فکر می‌کنیم این کلاه بر چهره گوهر خانم خیراندیش نشسته است. شما چه فکر می‌کنید؟

جزئیات استایل و اکسسوری‌ها

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
اکسسوری‌های گوهر خیراندیش- عکس از اینستاگرام درساچرم

گوهر خیراندیش در انتخاب اکسسوری‌ها در برخی از استایل‌هایش اشتباهاتی دارد یا دست‌کم می‌توانست بهتر عمل کند. اما در استایلی که در تصویر نخست از او می‌بینید، دقت زیادی شده و کیف و دستبند قابل‌قبول‌ و دیدنی‌اند.

دستبند لاوین خیراندیش با کریستال بژ سوارسکی که از برند لوکس درساست در کنار کیفش که به رنک صورتی روشن با کریستال‌های سوارسکی باعث شده که استایل این بازیگر کاربلد و درجه‌یک برای مراسمی چون فرش قرمز بسیار مناسب شود. راستی! طراحی لباس‌های بانو گوهر را خانم سایه موسوی انجام داده است.

آسیه اسدزاده؛ مشکی کلاسیک

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
آسیه اسدزاده در جشنواره کن ۲۰۲۱- عکس از سامینا سید

آسیه اسدزاده هم در جشنواره کن حاضر شده است. او کارگردان فیلمی به‌نام «جغرافیا» است و برای اکران جهانی فیلمش با موضوعی درباره کولبرها راهی کن شده است. او برای حضور در فرش قرمز جشنواره از رنگ سرتاپا مشکی استفاده کرده؛ همان رنگ همیشگی مراسم و موقعیت‌های رسمی.

زمانی که درباره انتخاب رنگ مناسب برای مجالس رسمی شک داریم، بهترین کار همین است. یعنی اگر مشکی را انتخاب کنیم، جای شک‌وشبهه زیادی باقی نمی‌ماند. مشکی با رنگ پوست بیشتر افراد هماهنگ است و به کشیدگی اندام هم کمک زیادی می‌کند. پس رنگ منتخب خانم اسدزاده برای استایلش مطلوب است.

مدل لباس هم به اندام ایشان نشسته است و طرح مناسبی دارد. درباره پوشش سر باید بگوییم که شاید بهتر بود که انتخاب‌های دیگری استفاده می‌شد. جنس شال و رنگ مشکی آن باعث شده که نشاط از استایل آسیه اسدزاده گرفته شود. شاید بهتر بود که جنسی رسمی‌تر و پرجلوه‌تر برای شالش انتخاب کند. برای نمونه، شالی براق از جنس ساتن یا … .

بازبودن موها هم با وجود شومیزی که یقه‌ای کاملا بسته دارد، گزینه زیاد خوبی به نظر نمی‌رسد و باعث شده که استایل کمی نامنظم باشد. اگر ایشان موهایشان را مرتب جمع می‌کردند و رو به عقب می‌بردند، استایل جذاب‌تر می‌شد.

جزئیات استایل و اکسسوری‌ها

کیف اسدزاده هم ساختار زیبا و ظریفی دارد و می‌تواند برای مراسم رسمی استفاده شود. هرچند که کیف‌های کلاچ یا همان کیف‌هایی که به دست می‌گیریم و بند ندارند، گزینه‌های بهتری برای موقعیت‌های رسمی و مهمانی‌ها هستند. در هر حال، نمی‌توان ایرادی به سلیقه آسیه اسدزاده گرفت.

جذاب‌ترین کیف‌های کلاچ را ببینید

استایل عوامل دیگر فیلم قهرمان

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
عوامل فیلم قهرمان اصغر فرهادی-عکس از zimbio.com

در آخر، برای بررسی استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱ و هنرمندان حاضر در جشنواره به سراغ عوامل دیگر فیلم قهرمان فرهادی می‌رویم. اگر به تصویر نگاه کنید، دو بانوی دیگر هم در کنار بازیگران و کارگردان حاضر هستند که تلاش کرده‌اند با استایلی خوب راهی کن شوند.

انتخاب لباس‌هایی خنک و متناسب با فصل، رنگ لباس‌ها و کفش‌ها مطلوب است. اما شاید جنس لباس‌ها می‌توانست طور دیگری انتخاب شود. چطور؟ باید دقت کرد که لباس‌های خنک تابستانی و مواردی که چین‌وشکن زیادی دارند در نشست‌وبرخاست و رفت‌وآمدها دچار چروک‌شدن و از دست‌دادن جلوه خود می‌شوند.

بنابراین، زمانی که بناست در مجلسی رسمی ظاهر شویم، بهتر است به پیچ‌وخم‌های مسیر هم دقت کنیم و نگاهی فراتر از طرح روی کاغذهای الگو به لباس و استایل داشته باشیم. برای نمونه، خانمی که لباس آبی و مشکی به تن دارد، انتخاب‌های زیبا و مناسبی داشته و با وجود محدودیت‌های پوششی، گزینه خوبی را انتخاب کرده است اما استایل کلی او کمی نامرتب به‌نظر می‌رسد.

خانمی که پیراهن رنگ نود-صورتی به‌ تن دارد (یعنی هایده صفی‌یاری، تدوین‌گر) هم درگیر چنین مشکلی است. در هر حال، انتخاب‌های این دو ساده است و در ضمن، با پوشیدن شال و استفاده‌نکردن از توربان، کلاه و…، پوششی محافظه‌کارانه دارند که دیگر حرف‌ و حدیثی در آن باقی نمی‌ماند و راحت‌تر است.

جزئیات استایل و اکسسوری‌ها

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱
هایده صفی‌یاری در کن ۲۰۲۱-عکس از zimbio.com

امسال در میان ترندهای روز، استفاده از زنجیر و بند در اکسسوری‌های مختلف زیاد دیده می‌شود. در استایل خانم هایده صفی‌یاری هم شاهد حضور کیف کیسه‌ای زنجیرداری هستیم که زیبا و مطابق مد روز است. اما یک «اما» وجود دارد؛ این کیف برای مراسم غیررسمی مناسب‌تر است و برای فرش قرمز و مجالس، استفاده از کیف‌های کوچک و بدون بند گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

در آخر

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۱ را مرور کردیم. امیدواریم که جوایز را دریافت کنند و دست پر به خانه بازگردند. از میان استایل‌ها کدام را پسندیدید؟ پوشش و تیپ بازیگران و هنرمندان نظرتان را به خود جلب کرد؟

منبع luxsure.fr
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.