بررسی استایل مگان مارکل؛ دوشس جسور ساسکس چه می‌پوشد؟

مگان مارکل ملقب به دوشِس ساسکس را شاید می‌شناسید؛ بله! همسر پرنس هری یعنی نوه ملکه الیزابت انگلستان. مگان در مدت حضورش بحث‌ها و جنجال‌های زیادی در خانواده سلطنتی به پا کرده و حرف‌های زیادی درباره‌اش وجود دارد. یکی از ابعاد قابل‌توجه درباره مگان استایل اوست. در این مقاله از استایل مگان مارکل برایتان می‌گوییم.

استایل مگان مارکل ؛ ویژگی‌های تیپ مارکل چیست و چه پیام‌هایی دارد؟

مگان مارکل هم مانند پرنسس دایانا یعنی مادر همسرش عضو بی‌دردسری برای خانواده سلطنتی نیست. او اختلافاتی جدی با خانواده سلطنتی دارد و همین باعث شده که از کاخ بیرون بیاید و با پرنس هری در جای دیگری زندگی کنند. این‌ها نشان می‌دهد که مگان جسور است و مهره‌ای رام و سربه‌راه برای خاندان ملکه الیزابت نیست.

همین ویژگی‌های شخصیتی تاحد زیادی روی ظاهر و پوشش او هم اثر می‌گذارد. او مانند کیت میدلتون یعنی جاری‌اش خوش‌پوش و شیک است اما به شیوه و قوانین خودش. مگان مارکل مانند دوشِس کمبریج یا همان کیت میدلتون حرف‌ گوش‌کن و محافظه‌کار نیست. این در استایل ظاهری‌اش هم دیده می‌شود.

اجازه بدهید که به سراغ ویژگی‌های استایل مگان مارکل برویم و برایتان بیشتر درباره پیام‌های پنهان تیپ او بگوییم.

علاقه به رنگ‌های خنثی

استایل مگان مارکل
مگان مارکل در استایلی مونوکروم

مگان مارکل از رنگ‌های خنثی استقبال می‌کند. او رنگ‌های خنثی را در استایل‌هایی مونوکروم به کار می‌گیرد. انتخاب طیف‌های مختلف از یک رنگ می‌تواند راهی ساده برای شیک‌پوشی باشد. این نکته را مارکل می‌داند و به‌خوبی رعایت می‌کند. در تصویر بالا او را با استایل مونوکرومی به رنگ قهوه‌ای می‌بینید؛ استایل شیکی که با وجود پالتویی کرم و کفش‌هایی خوش‌رنگ و سِت با لباس‌های دیگر تکمیل شده و جلب‌توجه می‌کند.

طرح پارچه چهارخانه

استایل مگان مارکل
مگان با پالتویی چهارخانه و شیک

پارچه‌های چهارخانه جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم انگلستان، اسکاتلند و آن حوالی دنیا دارند. مگان مارکل هم از طرح این پارچه‌ها زیاد در استایلش استفاده می‌کند. باید قبول کرد که دنیای پارچه‌های چهارخانه بسیار وسیع و گسترده است.

بعضی از طرح‌های این پارچه‌ها خوش‌رنگ، جذاب و دیدنی‌اند و برخی از آنها هم ترکیب‌های خوبی در استایل به‌وجود نمی‌‌آورند اما مگان در این زمینه خوش‌سلیقه است و انتخاب‌های خوبی دارد. پارچه پالتوی خوش‌دوختش را در تصویر بالا ببینید.

استفاده از اکسسوری‌های براق و چشمگیر

استایل مگان مارکل
کفش‌های زرق‌وبرق‌دار مگان مارکل

در استایل مگان مارکل تنوع و نکات متفاوتی نسبت به اعضای دیگر وجود دارد. برای نمونه، او از انتخاب اکسسوری‌های براق و چشمگیر واهمه ندارد و متنوع‌تر از اعضای خانواده‌های سلطنتی در جمع‌ها ظاهر می‌شود. کفش‌های پاشنه‌دار مگان معمولا مدل‌های چشمگیری دارند و بخش جذابی از استایلش را تشکیل می‌دهند.

تنوع در استایل مگان مارکل

استایل مگان مارکل
تنوع انتخاب در استایل مارکل

کیت میدلتون و پرنسس دایانا هم از خوش‌پوش‌های خانواده سلطنتی‌اند اما خوش‌پوشی مگان با آنها کمی فرق دارد. کیت میدلتون مسیر مشخصی را در استایل پیگیری می‌کند؛‌ یعنی لباس‌هایش شیک و زیبا هستند اما هیچ‌گاه از او انتظار پوشیدن مدلی خاص و بسیار متفاوت نسبت به استایل‌های قبلی‌اش را نداریم.

پرنسس دایانا هم که آزاد و رها لباس می‌پوشید و بسیار خوش‌سلیقه و خاص بود. اما تفاوت استایل مگان مارکل با آنها در چیست؟ مگان هم خوش‌پوش است ولی تنوع زیادی در ظاهرش دیده می‌شود. این تنوع باعث می‌شود که با محافظه‌کاری کیت میدلتون کمی فرق داشته باشد و با داشتن امضای شخصی استایلی که پرنسس دایانا داشت هم تفاوت کند. مگان طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از لباس‌ها را به تن می‌کند و استایلی متنوع دارد.

انتخاب‌های متناسب با موقعیت

استایل مگان مارکل
استایل مگان در حین فعالیت‌های اجتماعی

یکی دیگر از جذابیت‌های استایل مگان مارکل در این است که انتخاب‌هایش متناسب با موقعیت‌هایی است که در آنها قرار می‌گیرد. او در امور خیریه و اجتماعی فعال است و به‌خوبی می‌داند که در موقعیت‌های مربوط به این فعالیت‌ها باید ضمن آراستگی از شکوه‌وجلال سلطنتی در استایلش کم کند. اگر به تصاویر این مقاله دقت کنید، متوجه می‌شوید که مگان به کفش ساده و پاشنه‌بلند قهوه‌ای علاقه زیادی دارد و از آن در استایل‌های مختلفش استفاده می‌کند.

انتخاب کلاه‌های سلطنتی مناسب و زیبا

استایل مگان مارکل
انتخاب کلاه‌های رسمی زیبا

خانم‌های خانواده سلطنتی هنوز هم در مراسم و موقعیت‌های رسمی از کلاه استفاده می‌کنند. سلیقه مگان مارکل در انتخاب کلاه‌ها بسیار قابل‌اعتناست. کلاه‌های خوش‌دوخت و زیبایی که او انتخاب می‌کند، معمولا با حالت صورتش هم تناسب خوبی دارند. به‌قول خودمانی، کلاه‌های سلطنتی به مگان می‌آیند. نظرتان چیست؟

جسور در انتخاب لباس بارداری

استایل مگان مارکل
استایل مگان در دوران بارداری

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، مگان مارکل آزادتر از اعضای دیگر خانواده سلطنتی لباس می‌پوشد. او آمریکایی است و قبل از ازدواج با پرنس هری هنرپیشه بوده است. پس انتخاب‌های او در استایل هم به‌طور قطع کمی متفاوت با اعضای دیگر است.

برای نمونه، او در دوران بارداری هم از کلیشه‌ها پیروی نمی‌کرد؛ پیراهن او را ببینید. طرح‌های درشت پیراهن معمولا از سوی زنان باردار استفاده نمی‌شود اما مگان پیراهنی روشن با طرح‌های درشت به تن کرده است. رنگ و مدل این لباس زیباست.


حتما بخوانید: همه نکات برای انتخاب و خرید لباس بارداری+چند پیشنهاد جذاب و شیک

علاقه به رنگ سفید

استایل مگان مارکل
استفاده از رنگ سفید در استایل

مگان مارکل به رنگ سفید هم علاقه‌مند است. این رنگ با رنگ پوستش تناسب زیادی دارد. او هم در مراسم و موقعیت‌های رسمی از این رنگ در استایلش استفاده می‌کند و هم در موقعیت‌های غیررسمی. درست است که مگان به استفاده از رنگ و مدل‌های مختلف علاقه دارد اما بسامد رنگ‌هایی مانند سفید و سبز در استایلش زیاد است.

استایل‌های غیررسمی آزادانه و مد روز

استایل مگان مارکل
مگان مارکل و استایل غیررسمی

اگر استایل‌های رسمی افراد دیگر اعضای خانواده سلطنتی مانند کیت میدلتون را ببینید، متوجه خواهید شد که استایل‌های غیررسمی‌شان با رعایت محدودیت‌هایی همراه است اما مگان مارکل آمریکایی در تدارک‌دیدن استایل‌های غیررسمی از روندهای روز مُد پیروی می‌کند و چندان محافظه‌کار نیست. به پیراهن جین و عینک او در تصویر بالا دقت کنید.

جدیدترین مدل‌های لباس زنانه را ببینید

استفاده از یقه‌های بزرگ و پهن

استایل مگان مارکل
انتخاب یقه‌های پهن و بزرگ

مگان اندام ظریف و کشیده‌ای دارد. او سعی می‌کند که در استایل‌های مختلفش از یقه‌های پهن و بزرگ استفاده کند تا تعادل را به اندام و استایلش بیاورد و کمی باشکوه‌تر هم جلوه کند. هم در انتخاب بارانی‌ها و پالتوها و هم در انتخاب پیراهن‌های مجلسی او می‌توان میل به پوشیدن یقه‌های بزرگ و مجلل را دید.

پیام‌های پنهان و آشکار در استایل مگان مارکل چیست؟

ظاهر ما بازتاب مهمی از درونمان است. آنچه می‌پوشیم شخصیت، سلیقه و پیام‌هایی از ما را به دیگران مخابره می‌کند. حال فرض کنید که عضوی از یک خانواده مهم دنیا هستید؛ به‌طور قطع، همه روی پوششتان تمرکز می‌کنند و مدام در پی این هستند که پیام‌های پنهان و آشکار استایلتان را دریافت کنند.

در ادامه نگاهی به پیام‌های استایل مگان مارکل خواهیم داشت.

لباس عروسی؛ ادای احترام به مستعمره‌های سابق

مگان مارکل در روز عروسی‌اش هم خوش‌پوش بود و انتخاب جذابی داشت؛ انتخابی که پیام‌هایی در آن قرار گرفته بود و به‌نوعی ادای احترامی به کشورهای هم‌سود (commonwealth) بود. این کشورها سرزمین‌هایی هستند که در گذشته مستعمره بریتانیا بوده‌اند.

روی تور بلند عروسی مگان، طرح گل‌هایی گلدوزی شده بود که هریک نمادی از یکی از سرزمین‌های هم‌سود بودند. این گل‌ها با دست گلدوزی شده بودند و از جاماییکا تا مالزی و از کانادا تا نامیبیا را پوشش می‌دادند. تور دوشس ساسکس ۵ متر و پارچه‌اش از تور ابریشمی و ارگانزا بود.

نخستین بارداری؛ استفاده نمادین از رنگ سفید

استایل مگان مارکل
نخستین حضور مگان مارکل در جمع بعد از اعلام بارداری

نخستین حضور رسمی مگان مارکل بعد از اعلام بارداری اولش با لباسی سفید صورت گرفت. او در ملاقات با مردم استرالیا در سیدنی لباس سفیدی به تن داشت که طراحی آن کار برند کارن جی (Karen Gee) بود. این برند از برندهای دوستدار محیط‌زیست است و با دریافت سفارش برای افراد لباس طراحی می‌کند و می‌دوزد.

مگان با انتخاب رنگ سفید پاکی حضور تولد موجودی جدید را نشان می‌داد. این‌ها نکاتی بود که طراحان لباس در نظر گرفته و به این استایل نام لباس مبارک (Blessed Dress) داده بودند.

مصاحبه با اُپرا وینفری؛ ناگفته‌های زیاد با پوشیدن پیراهنی خاص

استایل مگان مارکل
مگان مارکل در مصاحبه با اپرا وینفری

مگان مارکل در مصاحبه‌ای که با اُپرا وینفری یعنی مجری معروف آمریکایی داشت، لباسی بحث‌برانگیز به تن کرده بود. این مصاحبه که پیرامون موضوعاتی جنجالی انجام شد و در آن مگان و هری با دلی پر از تجربه‌های ناخوشایند زندگی‌شان در کنار خانواده سلطنتی گفتند، لباس مگان طرح و رنگی خاص داشت.

شاید با نگاه به لباس او چیزی دستگیرتان نشود اما با بررسی دقیق‌تر و خواندن خطوط بعدی این مقاله متوجه می‌شوید که مگان بی‌هدف چنین پیراهنی به تن نکرده بود. او پیراهنی مشکی به تن داشت که روی آن تصویری از گل نیلوفر بود.

گل نیلوفر در عرفان بودایی معنای خاصی دارد: این گل نماد تولد دوباره است و نشان می‌دهد که به‌رغم همه سختی‌ها و پلیدی‌ها همچنان می‌توان در مرداب هم قد کشید و زیبا شد.

الهام‌گرفتن از پرنسس دایانا؛ قدم‌گذاشتن در راه دایانای فقید

استایل مگان مارکل
الهام‌گرفتن از استایل پرنسس دایانا

هم کیت میدلتون یعنی همسر پرنس ویلیام و هم مگان مارکل از شاهدخت ولز یعنی مادر همسرانشان در استایل ایده می‌گیرند. پرنسس دایانا نمونه‌ای بی‌نظیر از خوش‌پوشی و استایل شخصی بود و الهام‌بخش تیپ و استایل بسیاری از افراد در دنیاست.

البته به نظر ما که کیت و مگان تا رسیدن به خوش‌پوشی و جذابیت دایانا راه بسیاری دارند اما در برخی از رویدادها کپی‌برداری یا بهتر است بگوییم الهام‌گرفتن آنها از دایانا بسیار جذاب از کار درآمده است. نمونه‌اش را در تصویر بالا می‌بینید.

 تعدادی از زیباترین استایل‌های مگان مارکل

در این بخش می‌خواهیم تعدادی از زیباترین استایل‌های مگان مارکل را با هم مرور کنیم. او به عنوان یکی از مشهورترین زنان دنیا که استایل خوبی دارد، می‌تواند برای انتخاب لباس الهام‌بخش باشد.

شیک، ساده و متنوع

استایل مگان مارکل
مگان در استایلی مونوکروم

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، مگان مارکل به پوشیدن استایل‌های مونوکروم علاقه زیادی دارد. در این تصویر هم او را در لباس و کفشی هم‌رنگ می‌بینیم. رنگ لباس با پوست تیره مگان هماهنگ است و مدل متنوع دامن و کفش هم با اندام او کاملا همخوانی دارد.

استایل آمریکایی و زیبا

استایل مگان مارکل
مگان و استایل آمریکایی

مگان مارکل هنرپیشه‌ای آمریکایی است. اگر فیلم مرا به خاطر بسپار (remember me) را دیده باشید، او را هم در فیلم دیده‌اید. بدیهی است که استایل او از مدل‌های سنتی و کلاسیک تاحد زیادی دور بوده است. همین موضوع در تیپ او پس از ازدواج با هری هم دیده می‌شود. البته فاصله‌گرفتن او از کاخ در حال حاضر، دوباره باعث شده که آزادی بیشتری در پوشش داشته باشد و استایل آمریکایی در تیپ و ظاهرش نمود بیشتری پیدا کند.

متفاوت، جسور و چشمگیر

استایل مگان مارکل
مگان مارکل در دامنی چرمی

انتخاب‌هایی که مگان برای پوشش خود در نظر می‌گیرد، با در نظرگرفتن سلیقه شخصی و خواسته‌های خودش است. البته او روش و شیوه عجیب‌وغریبی برای استایل‌هایش در نظر نمی‌گیرد اما چندان هم در چارچوب کلاسیک خاندان سلطنتی نیست.

خوش‌رنگ و خوش‌دوخت

استایل مگان مارکل
کلاه‌های سلطنتی زیبا بر سر مگان مارکل

مگان مارکل اندام ظریف و لاغری دارد. انتخاب‌های او برای پوشش و اکسسوری‌هایی که لباس‌هایش را تکمیل می‌کند هم ظریف، ساده و زیبا هستند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، او در انتخاب کلاه‌ها برای ظاهرشدن در موقعیت‌های رسمی سلیقه خوبی دارد. نمونه‌ای از آن را در تصویر بالا می‌بینید.

در آخر

استایل مگان مارکل را در این مقاله بررسی کردیم. اگر به پیگیری استایل خانواده سلطنتی علاقه داشته باشید، پیش‌تر استایل پرنسس دایانا و کیت میدلتون هم در منومد بررسی شده است و می‌توانید آنها را هم ببینید. مقایسه کنید: کدام‌یک خوش‌استایل‌تر در جمع ظاهر می‌شوند؟ مگان مارکل؟ کیت میدلتون یا پرنسس دایانا؟

ما که فکر می‌کنیم دایانا در استایل و سبک شخصی ظاهر از عروس‌هایش چندین قدم جلوتر است اما نمی‌توان کتمان کرد که کیت و مگان هم خوش‌پوش‌اند و با مرور تیپ‌هایشان می‌توان درس‌های زیادی برای خوش‌تیپ‌ترشدن گرفت. از کدام استایل مگان مارکل در این مقاله بیشتر خوشتان آمده است؟


در ادامه بخوانید: بهترین استایل‌های کیت میدلتون، دوشس خوش‌پوش کمبریج
منبع cbsnews.com harpersbazaar.com/uk scmp.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.