راهنمای ست کردن اورآل و سرهمی؛ ایده‌هایی جذاب و شیک

اورآل‌ها (overals) و سرهمی‌ها در دنیای مُد پرطرفدار و ترند شده‌اند. اگر به تیپ و استایلتان بیایند، واقعا هم طراحی شیک و جذابی دارند. برای همین در این مقاله می‌خواهیم از ست کردن اورآل و سرهمی برایتان بیشتر بگوییم.

از کدام نوع سرهمی و اورآل بیشتر استقبال می‌کنید؟

شهرت و محبوبیت اورآل‌ها به سال‌ها پیش برمی‌گردد. در دهه ۹۰ میلادی از این لباس‌ها زیاد استفاده می‌شد. مدتی پیدایشان نبود تا اینکه در سال‌های اخیر دوباره مطرح شده‌اند. اورآل‌‌ها و سرهمی‌ها جایشان را در استایل‌ آدم‌های متفاوت‌پوش باز کرده‌اند.

ابتدا به سراغ طرح‌های مختلف اورآل می‌رویم و بعد شیوه ست‌کردن را می‌گوییم. در آخر هم کمی درباره سرهمی‌های بدون بند صحبت می‌کنیم. آماده‌اید؟

نکته کنکوری

اورآلی که در متن معرفی می‌شود، همان شلوارهای بنددار یک‌تکه‌ای هستند که می‌توانید زیر آن‌ها لباس‌های مختلف بپوشید. در بخش دوم به‌سراغ سرهمی‌ها می‌رویم. سرهمی‌ها در زبان فرنگی با نام جامپ‌سوت (jumpsuit) معروف‌اند. سرهمی‌ها یا جامپسوت‌ها هم نوعی اورآل به‌حساب می‌آیند اما ساختار یک‌پارچه‌ای دارند و نمی‌توان زیر آن‌ها چیزی پوشید. پس ما در بخش نخست نوشته به‌سراغ اورآل‌ها می‌رویم و بعد از سرهمی یا همان جامپ‌سوت می‌گوییم.

اورآل‌های جین

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل جین

شاید نظرتان متفاوت باشد اما قدیمی‌ترین و بهترین نوع اورآل‌ها، همان اورآل‌های جین هستند. اورآل‌های جین در طرح‌ها و مدل‌های مختلف دوخته می‌شوند.  اورآل‌های این جنسی بنا به مدلشان و البته چیزی که با آن‌ها می‌پوشید، از حالت غیررسمی تا نیمه‌رسمی متغیرند.

اگر به‌سراغ اورآل‌های چسبان‌تر بروید، استایلتان رسمی‌تر می‌شود. اما اورآل‌های گشاد با حالت آزاد در ناحیه شلوار باعث می‌شوند که تیپتان کاملا غیررسمی شود.

اورآل‌های چرمی

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل چرمی

انتخاب لباس چرمی چیزی نیست که همه به‌دنبالش باشند. واقعیت این است که چرم می‌تواند جذابیت زیادی به استایلتان بدهد. اما انتخاب اغلب ما نیست.

در هر حال، چرم انتخاب خاص‌پوشان است. حالا در نظر بگیرید، اورآل هم از آن لباس‌هایی نیست که معمولا همه جرئت پوشیدنش را داشته باشند. با این اوصاف، انتخاب اورآل چرمی انتخاب متهورانه‌ای خواهد بود. نه؟اورآل چرمی شما را کاملا خاص و متفاوت و البته شیک می‌کند.

اورآل مشکی/سفید

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل مشکی

اورآل‌های مشکی و سفید حالت رسمی‌تری نسبت به موارد قبلی مقاله دارند. با پوشیدن اورآل‌هایی به این رنگ می‌توانید در موقعیت‌های نیمه‌رسمی هم شرکت داشته باشید. البته همه‌چیز به دوخت‌وبُرش و البته جنس پارچه اورآل هم وابسته است.

برای روزهای گرم و بهاری به‌سراغ اورآل‌های سفید بروید. برای کشیده‌تر نشان داده‌شدن اندامتان و رسمی‌ترشدن، اورآلی مشکی انتخاب کنید.

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل سفید

یکی از جذابیت‌های اورآل‌های مشکی و سفید در این است که می‌توانید آن‌ها را در استایلی مونوکروم به‌تن کنید. استایل مونوکروم استایلی است که در آن، تمام بخش‌های تیپتان به یک‌رنگ است. چطور؟ مثلا کاملا سفید یا کاملا مشکی. نظرتان درباره چنین استایلی چیست؟

اورآل پیراهنی

سرهمی‌ یا اورال پیراهنی

اورآل‌هایمی‌توانند به شکل اورآل پیراهنی هم باشند. یعنی در قسمت پایین‌تنه‌شان به‌جای شلوار، دامن قرار داشته باشد. طرح‌کردن و پوشیدن چنین استایلی باعث می‌شود که تیپ متفاوتی پیدا کنید و خاص‌تر شوید.

قسمت دامن اورآل می‌تواند ماکسی یا مینی باشد. این دیگر به سلیقه و مدل هیکلتان وابسته است که به سراغ کدام گزینه بروید. مدتی است که به‌دنبال داشتن استایلی متنوع هستید؟  نمی‌دانید چه بپوشید؟ حتما به اورآل پیراهنی نگاهی داشته باشید.

اورآل طرح‌دار

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل پلنگی

اورآل‌های طرح‌دار مخصوص کسانی است که اندامشان حجیم نیست. اگر در ناحیه شکم کمی چاق هستید، این نوع اورآل‌ها را نپوشید. در ست کردن اورآل حواستان به مدل بدن و مدل لباستان باشد.

پارچه‌های طرح‌دار می‌توانند چاقی‌های اندام را کمی برجسته‌تر از حالت واقعی نشان بدهند. اندامتان متناسب است و چربی شکمی ندارید؟ اورآل‌های طرح‌دار هم زیبا و متنوع‌اند؛ مثلا طرح پلنگی.

ست کردن اورآل در استایل

با اورآل چه بپوشید؟ در ادامه می‌خواهیم برایتان از ست‌کردن اورآل‌ها بگوییم. شاید در ابتدا، این‌طور فکر کنید که اورآل‌ها دستتان را برای داشتن تیپ‌های متفاوت می‌بندند. اصلا این‌طور نیست.

با تی‌شرت سفید

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل با تی‌شرت سفید

از آن دسته از افرادی هستید که از استایل اسپرت خوششان می‌آید؟ این پیشنهاد برای شماست. تی‌شرتی سفید را زیر اورآلتان بپوشید و مطمئن باشید که استایلتان حسابی دوست‌داشتنی و جذاب می‌شود. برای ست کردن اورآل انتخاب‌های متنوعی پیش رویتان است.

انتخاب مدل اورآل با خودتان است. مثلا می‌توانید اورآلی با قسمت شلوار گشاد انتخاب کنید. یک جفت کتانی تخت هم بپوشید و به‌‌قول فرنگی‌ها تیپی کول (همان باحال خودمان) پیدا کنید.

با یقه اسکی

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل با یقه اسکی

اوراآل با یقه اسکی هم ترکیب خوبی می‌سازد. هردوی این دو نوع لباس از ستاره‌های خاص دنیای پوشاک هستند. هم یقه اسکی به‌سادگی شما را شیک می‌کند و هم اورآل به‌سادگی باعث خاص‌شدنتان می‌شود. پس این ترکیب را دست‌کم نگیرید.

البته دقت کنید که اگر گردنتان چندان بلند محسوب نمی‌شود، بهتر است که در انتخاب یقه اسکی برای پوشیدن کمی بیشتر فکر کنید. یقه اسکی‌های رسمی در کنار اورآل‌هایی با دوخت و برشی رسمی، استایل خوبی برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی‌اند. برای داشتن تیپی اسپرت هم که دستتان در انتخاب انواع مدل‌های اورآل و یقه اسکی کاملا باز است.

اورآل با هودی

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل با هودی

هودی از کارراه‌اندازترین لباس‌هایی است که می‌توانید به کمدتان اضافه کنید. هودی می‌تواند به شما کمک کند تا استایل‌های به‌شدت متنوعی داشته باشید. پوشیدن آن زیر اورآل هم فکر خوبی است.

البته دقت کنید که باید جنس اورآلتان به شما اجازه پوشیدن هودی را بدهد. هودی‌ها معمولا حجیم هستند و اگر تناسبی میان آن‌ها و اورآل از نظر میزان ضخامت وجود نداشته باشد، ترکیب خوبی از کار درنخواهد آمد.


حتما بخوانید: جذاب‌ترین استایل‌ها با هودی؛ چطور با هودی استایلی خاص بسازیم؟

اورآل با شومیز سفید یا رنگی

ست کردن اورال یا سرهمی
شومیز و اورآل

شومیز سفید یا رنگی یکی از سلاطین هر کمد لباسی است. شومیز می‌تواند در کنار لباس‌های مختلف قرار بگیرد و تنوعی بی‌نظیر به استایلتان بدهد. هم‌تیمی‌شدن آن با اورآل هم ایده به‌شدت خوبی است.

اگر شومیزی برای زیر اورآلتان انتخاب می‌کنید باید حواستان به این باشد که نقش کفش در شکل‌گیری نهایی استایل خیلی مهم می‌شود. کفش رسمی؟ نیمه‌رسمی؟ غیررسمی؟ هریک می‌تواند استایلتان را به‌سمت سبک خود ببرد.

اورآل و نیم‌بوت

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل و نیم‌بوت

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، نقش کفش بسیار مهم است. یعنی اگر قرار باشد که اورآل بپوشید، باید در انتخاب کفش دقیق باشید. استفاده از نیم‌بوت در کنار یک اورآل مناسب، استایل بسیار شیکی برایتان به‌وجود می‌آورد.

برای مثال، به تصویر بالا نگاه کنید. نیم‌بوت، اورآلی چرمی و تی‌شرتی ساده و سفید؛ عالی است. نه؟ ست کردن اورآل واقعا کار ساده‌ و متنوعی است. تیپ‌های جذابی با این شکل از لباس برایتان قابل‌پوشیدن است.

اورآل با سوئیت‌شرت

ست کردن اورال یا سرهمی
سوئیشرت با اورآل

زیر اورآلتان تی‌شرت، تاپ یا هرچیز دیگری بپوشید. اما حواستان به انتخاب سوئیت‌شرتی مناسب باشد. چرا؟ چون قرار است که آن را روی اورآل به تن کنید. این ترکیب هم خاص و متنوع است.

سوئیت‌شرت‌های اورسایز(oversized) از گزینه‌های جذابی هستند که می‌توانید برای ست‌کردن با اورآل در نظر بگیرید. اورسایزها فقط مخصوص کسانی نیستند که سایزشان بالاست؛ آن‌ها در واقع، مدلی هستند که می‌توانید برای داشتن استایلی غیررسمی استفاده کنید.

اورآل با پولیور

ست کردن اورال یا سرهمی
اورآل با پولیور

اورآل با پولیور هم ست می‌شود. اما یادتان باشد که اگر درشت‌اندام هستید یا اضافه‌وزن دارید، این کار چندان مناسبتان نخواهد بود. پولیورها معمولا حجیم‌اند و پوشیدن آن‌ها زیر اورآل، در صورتی خوب از کار درمی‌آید که خیلی حجیم نشوید. در ضمن، باید تناسبی میان ضخامت پولیور و اورآل وجود داشته باشد.

ست کردن اورآل مخمل با پولیور فکر خوبی است. تناسب میان جنس پارچه‌ بخش‌های مختلف لباس همیشه در استایل ضرورت دارد. برای نمونه، باید دقت کنید که تمام بخش‌های استایلتان مناسب فصلی باشند که در آن قرار دارید.

اورآل با کفش پاشنه‌بلند

ست کردن اورال یا سرهمی
اورال و کفش پاشنه‌بلند

تا اینجای مطلب با ما همراه بوده‌اید؟ پس حتما دستتان آمده است که ست کردن اورال می‌تواند تنوع زیادی داشته باشد. فقط استایل‌های غیررسمی با اورآل ساخته نمی‌شود. برای مثال، کافی است که با اورالتان کفشی پاشنه‌دار بپوشید تا تیپی نیمه‌رسمی پیدا کنید.

برای زیر اورآل هم به‌سراغ یک شومیز بروید. به هماهنگی میان کفش و شومیزتان هم دقت کنید. با وجود این‌ها، استایل نیمه‌رسمی خوبی پیدا خواهید کرد که به دل می‌نشیند.

ست کردن سرهمی غیربندی

سرهمی‌های غیربندی مدل‌هایی هستند که در بخش بالاتنه بند ندارند و شبیه بلوز یا تاپ هستند. برای ست‌کردن این دسته از سرهمی‌ها هم توصیه‌هایی داریم. این مدل از سرهمی‌ها را می‌توان در استایل‌های رسمی، نیمه‌رسمی و غیررسمی به‌کار ببرید.

ست کردن سرهمی در استایل‌های رسمی

ست کردن اورال یا سرهمی
سرهمی رسمی

باید قبول کنید که پیراهن، تنها انتخابتان برای شرکت در موقعیت‌های رسمی نیست. اورآل‌ها یا سرهمی‌هایی با جنس و برش مناسب می‌توانند در عروسی‌ها، جشن‌ها، مهمانی‌های مهم و رسمی پوشیده شوند.

خوبیِ سرهمی‌ها در این است که ضمن زیبایی، راحت هم هستند. بنابراین، برای شرکت در جشنی چندساعته به شما کمک می‌کنند که بسیار راحت و آزاد باشید. دستتان در انتخاب مدل سرهمی رسمی باز است. مثلا می‌توانید قسمت بالاتنه را به شکل دِکُلته بدوزید. بنا به نوع هیکلتان، دستتان باز است که برای بالاتنه سرهمی‌تان نقشه بکشید.

ست کردن سرهمی در استایل‌های غیررسمی

ست کردن اورال یا سرهمی
سرهمی غیررسمی

چیزی که باعث می‌شود، سرهمی‌تان وارد مسیر غیررسمی‌شدن شود، هم برش لباس است و هم جنس آن. پارچه‌هایی مانند جین، کتان یا نخ، سرهمی‌تان را غیررسمی می‌کند.

ست کردن سرهمی با اکسسوری‌ها

ست کردن اورال یا سرهمی
سرهمی با اکسسوری

برای ست‌ کردن سرهمی یا اورآل با اکسسوری‌ها چه باید کرد؟ چه نکات قابل‌توجهی در این زمینه وجود دارد؟ سرهمی‌ها بامزه و جذاب‌اند و استایل خوبی برایتان به‌وجود می‌آورند. با وجود اکسسوری‌هایی مناسب از سادگی و یکنواختی هم خارج می‌شوند.

اگر سرهمی رسمی می‌پوشید، یادتان باشد که استفاده از اکسسوری‌های طلایی فکر خوبی است. برای ست‌کردن اکسسوری با سرهمی غیررسمی هم به‌سراغ گزینه‌هایی رنگارنگ و بزرگ بروید. این انتخاب‌ها باعث خارج‌شدن استایل از حالتی یکنواخت و خسته‌کننده می‌شوند.

استفاده از کمربند در هنگام پوشیدن سرهمی

ست کردن اورال یا سرهمی
سرهمی با کمربند

استفاده از کمربند برای ست کردن اورآل یا سرهمی ایده‌ای عالی است. این کار به شما کمک می‌کند که در ناحیه کمر باریک‌تر به‌نظر برسید. حتی اگر مدل سرهمی‌تان طوری است که در ناحیه کمر جمع می‌شود، باز هم وجود کمربند در استایل کمرباریک‌تر نشانتان خواهد داد.

کمربندها را برای استایل‌های رسمی و غیررسمی به‌کار بگیرید. بنا به نوع و مدل سرهمی می‌توانید به‌سراغ کمربندی باریک یا پهن بروید. همه‌چیز به مدل لباس و سلیقه خودتان وابسته است.

مدل موی مناسب در هنگام پوشیدن سرهمی

ست کردن اورال یا سرهمی
سرهمی رسمی با مدل موی جمع

زمانی که سرهمی رسمی می‌پوشید، بهتر است که موهایتان را بالا جمع کنید. برای مثال، موها را گوجه‌ای کنید یا شنیونی ساده داشته باشید. این کار به شما آراستگی لازم برای حضور در جمعی رسمی را می‌دهد.

ست کردن اورال یا سرهمی
اورال غیررسمی با مدل موی باز

در صورتی که سرهمی‌تان غیررسمی است، وضع فرق می‌کند. در این حالت، بهتر است که موهایتان را باز بگذارید. چرا؟‌ چون هدف از پوشیدن سرهمی غیررسمی، آزاد و رهابودنِ بیشتر استایل است. پس لازم نیست که موهایتان را جمع کنید و مدل بدهید. راحت باشید.

در آخر

ست کردن اورآل و سرهمی را با هم مرور کردیم. اگر تابه‌حال، به‌ داشتن سرهمی فکر نکرده‌اید، حتما فکر کنید. همان‌طور که می‌بینید، طیف وسیعی از استایل‌ها با وجود یک اورآل در کمدتان امکان طراحی و پوشیدن دارند.

شما از کدام پیشنهاد برای ست‌کردن خوشتان آمد؟ اصلا توی کمدتان سرهمی دارید؟ قصد خریدش را دارید؟


در ادامه بخوانید: کیف کمری را چطور ست کنیم؟ ایده‌هایی شیک و جذاب
منبع goodhousekeeping.com thetrendspotter.net
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.