بررسی استایل لانا دل ری؛ ساختارشکن و در عین حال شیفته سبک کلاسیک

اگر به دنیای مد و فشن و زوایای آن علاقه دارید، توصیه می‌کنیم استایل هنرمندان و سلبریتی‌ها را بررسی کنید. برای مثال، آشنایی با استایل لانا دل ری به ما این امکان را می‌دهد تا خلاقیت او را در حوزه فشن بهتر بشناسیم، از آن ایده گرفته و آن را در زندگی روزمره خود به‌کار گیریم. در این مقاله، قصد داریم سبک پوشش این ستاره موسیقی را معرفی کرده و آیتم‌های مورد علاقه‌اش را با شما به‌اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

لانا دل ری را بهتر بشناسیم

لانا دل ری را بهتر بشناسیم
لانا دل ری یک هنرمند و خواننده کم‌نظیر است که به‌خاطر صدای مخملی، ترانه‌های بسیار عالی و سبک موسیقی خاص‌اش شهرت دارد.

پیش از بررسی استایل لانا دل ری خوب است درباره او بیش‌تر بدانید. «الیزابت وولدریج گرانت» که به اسم مستعار «لانا دل ری» شناخته می‌شود در سال 1986 میلادی متولد شد. هنر لانا جلوه‌ای خاص، سینماتیک و خیره‌کننده دارد. همین امر نظر بسیاری از افراد را به او جلب کرده است. سبک او تلفیقی از عناصر هالیوود قدیم و کلاسیک، لایف استایل رترو، و سبک زندگی امریکانا یا همان آمریکایی اصیل دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی است.

استایل رترو نوعی سبک‌وسیاق نوستالژیک است که معمولا از دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی الهام می‌گیرد. لانا در ترانه‌‌های خود از اشعار کلاسیک ایده می‌گیرد و فضایی تاریک، سرد و در عین‌حال رمانتیک را پدید می‌آورد. «دل ری» از سال ۲۰۰۵ میلادی کار خود را در عرصه موسیقی آغاز کرد و از همان زمان، به نیویورک منتقل شد. نخستین سال‌های فعالیت حرفه‌ای او صرف تولید آثاری شد که موفقیت چندانی نداشتند و طرفداران زیادی کسب نکردند. سرانجام در سال ۲۰۱۱ و از طریق انتشار تک آهنگی به نام Video Games  نام لانا دل ری بر سر زبان‌ها افتاد.

با فاصله یک سال، او آلبوم دیگری را با نام Born to Die  منتشر کرد و از آن پس با سرعتی غیر قابل توصیف رو به جلو حرکت کرد. عده زیادی معتقدند این ستاره درخشان عرصه موسیقی، موفقیت گسترده خود را تنها مدیون صدای زیبا و ترانه‌های متفاوت‌اش نیست؛ بلکه او کاراکتری هالیوودی و جذاب را خلق کرده که یادآور زرق‌وبرق اغراق‌آمیز و جلوه‌های پر رنگ و لعاب هالیوود قدیم است. او این کار را از طریق موسیقی و شعرهای‌اش و همچنین، با کمک مجموعه‌ای از رفتارها و سبک پوشش خاص خود انجام داده است.

نگاهی کلی به استایل لانا دل ری

نگاهی کلی به استایل لانا دل ری
استایل لانا دل ری هم درست مانند سبک موسیقی‌اش از هالیوود قدیم و دهه‌های گذشته الهام گرفته است./ عکس از: Mark-Liddell

وقتی صحبت از استایل لانا دل ری به میان می‌آید، خوب است بدانید او چه در عرصه موسیقی و چه در حوزه فشن یک هنرمند صاحب سبک است. این ستاره دوست‌داشتنی بدون شک در هر زمینه‌ای آن‌چنان سبک‌وسیاق خاص‌اش را به رخ می‌کشد که بسیاری از افراد را بر آن می‌دارد تا از او الگوبرداری کنند. پوشش لانا دل ری به اقتضای فضای هنری‌اش رنگ و بویی قدیمی دارد.

او همیشه سعی کرده تا فضاسازی هنری خود را به بهترین نحو ممکن و با استفاده از ترفندهای مختلف انجام دهد. استایل این هنرمند به‌ویژه در دوره‌هایی که بر ساخت و ارائه آلبوم‌های‌اش تمرکز داشته به‌شدت یادآور هالیوود قدیم بوده است. این استایل که رترو نیز نامیده می‌شود متشکل از عناصر قدیمی، کلاسیک و عموما لوکس است. اکسسوری‌های پر زرق‌وبرق در این استایل نقش مهمی دارند. مدل موی ارائه شده در این سبک نیز به‌طور معمول به زنان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ تعلق دارد.

جالب است بدانید، لانا دل ری به استایل دهه ۷۰ هم علاقه‌مند است. این استایل که بخش بزرگی از هویت خود را از فرهنگ «راک اند رول» کسب می‌کند از لباس‌های راحت، تی‌شرت‌های گشاد با نقوش گرافیکی و شعارهای آزادی‌خواهانه تشکیل می‌شود.

استایل دیگری که «دل ری» بارها در آن دیده شده از دهه ۸۰ میلادی تاثیر گرفته است. این استایل ساختارشکنانه به شکل قابل توجهی زنانگی و ظرافت را به چالش می‌کشد. او همیشه با استفاده از جزییات هوشمندانه و اکسسوری‌های مناسب استایل‌های خود را تکمیل می‌کند.

در مجموع، با بررسی استایل لانا دل ری می‌توان فهمید که او همواره به لباس‌ها و نحوه پوشش قدیمی علاقه زیادی داشته است. در بسیاری از مراسم رسمی و ویدیوها او حتی از مدل موهای زنان دهه ۴۰ الهام گرفته و از همین طریق، فضای کلاسیکی را به‌وجود آورده است.

بررسی استایل لانا دل ری براساس رده‌بندی دهه‌های گوناگون

بررسی استایل لانا دل ری براساس رده‌بندی دهه‌های گوناگون
عکس از: Chelsea-Lauren

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، استایل لانا دل ری در مجموع از سبک پوشش افراد در برهه‌های مختلف تاریخی الهام گرفته و از عناصر مورد استفاده در دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی بهره می‌گیرد. در ادامه، آیتم‌های به‌کار رفته در استایل او را براساس هر یک از دهه‌ها معرفی می‌کنیم:

۱. دهه ۵۰ و ۶۰

دهه ۵۰ و ۶۰
لانا دل ری در برخی از مراسم و رویدادها با استایل دهه ۵۰ و ۶۰ ظاهر می‌شود./ عکس از: Jeff-Kravitz

استایل‌ زنانه دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی در دسته کلاسیک قرار می‌گیرد. لانا بارها از این سبک در پوشش روزمره، فرش قرمزها و ویدیوهای‌اش استفاده کرده است. مهم‌ترین آیتم‌های این استایل عبارتند از:

• پیراهن‌های میدی

پیراهن میدی لنا دل ری
عکس از: Paul Archuleta

 

پیراهن‌های میدی (Midi) به پیراهن‌های زنانه‌ای گفته می‌شود که ارتفاع آن‌ها تا زانو یا کمی بلندتر از آن می‌رسد. این لباس جایگاه خاصی در استایل لانا دل ری دارد. در این مقطع زمانی، خانم‌های شیک‌پوش به شکل قابل توجهی به دامن‌های نسبتا بلند و کمی پف‌دار علاقه نشان می‌دادند.

مدل‌های جذاب پیراهن زنانه اینجاست

• مدل موی پوش‌دار

مدل موی پوش‌دار
عکس از: Danny-E.-Martindale

مدل موی پوش‌دار یکی دیگر از ویژگی‌های استایل کلاسیک در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ بوده؛ از قضا، لانا هم به این مدل مو علاقه‌مند بوده و بارها با این روش موهای‌اش را آراسته است. فارغ از باز یا بسته بودن موها، پوش و پف بالای مو یادآور استایل کلاسیک و وینتیج است. او در موزیک ویدیوهای Video Games  و National Anthem  به خوبی این سبک‌وسیاق را به تصویر کشیده است. ناگفته پیداست که لانا با این مدل مو به سبک پوشش‌اش هویت می‌بخشد.


حتما بخوانید: استایل وینتیج چیست؟ اصول صحیح لباس پوشیدن در این سبک خاص را بدانید

• کفش‌های مری جِین

کفش‌های مری جِین

مری جِین نوعی کفش بندی و سگک‌دار با سبک‌وسیاق قدیمی و مدل بسیار ساده است که هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. این کفش معمولا دارای پاشنه متوسط یا کوتاه و نوک گرد بوده و بند آن دور مچ پا می‌پیچد. در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی استفاده از این مدل کفش در میان خانم‌ها رواج داشت. امروزه هم استایل لانا دل ری در اغلب مواقع با کمک همین آیتم تکمیل می‌شود.

۲. دهه ۷۰

دهه ۷۰
سبک لباس پوشیدن دهه ۷۰ به شکل قابل توجهی در استایل لانا دل ری تاثیرگذار بوده است.

بسیاری از کارشناسان مد معتقدند که دهه ۷۰ میلادی شامل بهترین ترندها بوده است. عناصر مورد استفاده در سبک پوشش این دوره بارها در استایل لانا دل ری خودنمایی کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین آیتم‌های آن عبارتند از:

• شلوار جین بوت کات

شلوار جین بوت کات

پارچه جین در استایل لانا دل ری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. او به‌صورت روزمره و حتی در موقعیت‌های رسمی‌تر از لباس‌های جین و به‌خصوص شلوار جین استفاده کرده است. شلوار جین بوت کات یکی از ترندهای اصلی دهه ۷۰ میلادی بوده و لانا هم به دفعات این مدل شلوار را در استایل‌اش به‌کار برده است.

• کاردیگان

کاردیگان
عکس از: Bauer-Griffin

کاردیگان و ژاکت‌هایی با بافت نازک از دیگر ترندهای دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی بوده است. این ژاکت‌ها معمولا با دامن‌های بلند یا شلوارهای خوش‌فرم ست می‌شدند و در پوشش روزمره کاربرد زیادی داشتند. لانا نیز بارها از این ژاکت‌ها در پوشش خود استفاده کرده است.

انواع مدل‌های ژاکت زنانه اینجاست

• اکسسوری مو

اکسسوری مو

اکسسوری‌های مو از قبیل تل‌های درشت و چشمگیر و گل سرهای پر زرق‌وبرق از جمله آیتم‌هایی هستند که با الهام از سبک پوشش دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی در استایل لانا دل ری خودنمایی می‌کنند. در آن دوران، خصوصا استفاده از گل به‌عنوان اکسسوری مو بسیار رایج بوده است. لانا در بسیاری از کنسرت‌ها و حتی بر روی کاور آلبوم Lust for Life  از این ترند بهره برده است.

انواع مدل‌های باندانا اینجاست

• بوت‌های گاوچرانی

بوت‌های گاوچرانی

پوشیدن بوت‌های گاوچرانی یا چکمه‌های cowboy  در دهه ۷۰ میلادی بین عموم مردم رواج داشت. این چکمه‌ها که در اصل متعلق به گاوچران‌ها و مزرعه‌داران آمریکایی بودند به‌تدریج جای خود را در دنیای فشن باز کردند. لانا با ست کردن این چکمه‌ها با پیراهن‌های میدی یل شلوار کوتاه یک استایل تلفیقی متاثر از دهه‌های ۶۰ و ۷۰ را ارائه می‌دهد.

۳. دهه ۸۰

دهه ۸۰
لانا متولد دهه ۸۰ میلادی است و در بسیاری از مواقع از سبک پوشش همان دوران تاثیر می‌گیرد.

استایل دهه ۸۰ میلادی معمولا کمی جسورانه‌تر و آزادانه‌تر بوده است. مردم در این دوران تحت تاثیر جنبش‌ها و فرهنگ جدید پاپ یا  POP Culture و با استفاده از ابزارهای مد و فشن کاراکتر خود را به‌صورت جسارت‌آمیزتری به تصویر می‌کشیدند. لانا دل ری که خود نیز متولد این دهه است با بهره‌گیری از آیتم‌های این دوران استایلی خاص و منحصر به‌فرد را ایجاد کرده است. برخی از آیتم‌های مهم این دهه عبارتند از:

• تی‌شرت‌های گرافیکی

تی‌شرت های گرافیکی
عکس از: Rob-Ball

تی‌شرت های گرافیکی که از فرهنگ «راک اند رول» به مد روزمره پا گذاشته‌اند در دهه ۸۰ طرفداران زیادی را جذب خود کردند. استفاده از این تی‌شرت‌ها از اواخر دهه ۷۰ آغاز شد و در دهه ۸۰ به اوج محبوبیت خود رسید. کافی است به اطراف‌تان دقت کنید تا متوجه شوید که از آن زمان تاکنون این آیتم هرگز از مد نیفتاده است. این تی‌شرت‌ها در استایل لانا دل ری هم جایگاه ویژه‌ای دارند. او با گره زدن آن‌ها و ست کردن‌شان با شلوار یا شلوارک جین سبک‌وسیاق جذابی را ارائه می‌دهد.

مدل‌های تیشرت زنانه را ببینید

• جین اسیدشور یا سنگ‌شور

جین اسیدشور یا سنگ‌شور
عکس از: Marc-Piasecki

اسیدشویی یا سنگ‌شویی موجب رنگ‌بری و سفید شدن پارچه جین می‌شود. این مدل جین‌های رنگ و رو رفته که در دهه ۸۰ شدیدا ترند شد به شکل قابل توجهی مورد پسند «دل ری» است. او از انواع این جین‌ها در استایل روزمره‌اش استفاده می‌کند.

• کت چرم

کت چرم

مگر ممکن است از دهه ۸۰ حرف بزنیم و به کت چرم اشاره‌ای نکنیم. پارچه چرم و به‌خصوص کت‌های چرمی در دهه ۸۰ مورد توجه بسیاری از افراد خوش‌پوش و جوانان قرار گرفت. این کت‌ها که در فرهنگ راک اند رول نیز دیده می‌شدند به Biker Jackets  مشهورند و در اصل از پوشش موتورسواران به دنیای مد و فشن وارد شده‌اند. لانا با استفاده از این ژاکت‌ها به استایل خود رنگ و بوی متفاوتی می‌بخشد.

• مینی اسکارف و باندانا

مینی اسکارف و باندانا

استفاده از باندانا در دهه ۸۰ میلادی بسیار محبوب شد. این ترند به‌سرعت در فرهنگ عامه مردم جا گرفت و به‌تدریج توجه سلبریتی‌ها را هم به خود جلب کرد . با کمی دقت به استایل لانا دل ری می‌بینیم که او هم در بسیاری از مواقع از این آیتم‌ها استفاده می‌کند.

آیتم‌های ضروری استایل لانا دل ری چیست؟

آیتم‌های ضروری استایل لانا دل ری چیست؟
کمد لانا دل ری هم درست مانند بسیاری از هنرمندان دیگر شامل آیتم‌هایی ضروری است که کاراکتر او را شکل می‌دهند.

درست مثل هر سلبریتی صاحب سبکی، استایل لانا دل ری نیز با برخی از آیتم‌های ضروری گره خورده است. در ادامه با محصولاتی آشنا می‌شوید که هیچ‌گاه کمد او را ترک نمی‌کنند و همیشه توسط او مورد استفاده قرار می‌گیرند:

• کفش کانورس

کفش کانورس

کفش کانورس یک آیتم کلاسیک و یکی از ضروریات استایل لانا دل ری است. افراد صاحب سبک و کارشناسان مد به همه افراد در هر سن‌وسالی پیشنهاد می‌کنند که حداقل یک جفت از این کفش‌ها را در کمدشان داشته باشند. کانورس ساق بلند و ساق کوتاه هر دو از جمله آیتم‌هایی هستند که هرگز از مد نمی‌افتند. لانا رنگ‌های کلاسیک و خنثی را برای این نوع کفش بیش‌تر می‌پسندد. مزیت این رنگ‌ها آن است که تقریبا با هر استایلی قابل استفاده هستند.

مدل‌های کفش کانورس را ببینید

• پیراهن چهارخانه

پیراهن چهارخانه
عکس از: Bauer-Griffin

با نگاهی به استایل لانا دل ری می‌توان فهمید که او به پیراهن‌های چهارخانه علاقه زیادی دارد. او به‌ویژه از این پیراهن‌ها در استایل روزمره و روی کراپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند.

• گوشواره حلقه‌ای

گوشواره حلقه‌ای
عکس از: Glynis-S.-A.-Carpenter

اگر به استفاده از اکسسوری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از گوشواره‌های حلقه‌ای غافل نشوید. لانا دل ری این گوشواره‌ها را روی صحنه، فرش قرمز و در پوشش روزمره‌اش مورد استفاده قرار می‌دهد.

انواع گوشواره حلقه‌ای اینجاست

• پیراهن‌های طرح‌دار

پیراهن‌های طرح‌دار
عکس از: Daniele-Venturelli

لانا عاشق پیراهن است. پیراهن‌های طرح‌دار و کوتاه در استایل لانا دل ری از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. پیراهن‌های گل‌دار به‌ویژه در فصول گرم از لباس‌های محبوب این ستاره دوست‌داشتنی به حساب می‌آیند.

• بوت cowboy

بوت cowboy
عکس از: Christian-Vierig

 

ترکیب پیراهن و چکمه cowboy بخش مهمی از استایل لانا دل ری را به خود اختصاص می‌دهد. استفاده از این سبک را به‌نوعی می‌توان نشانه‌ای از اصالت آمریکایی این هنرمند و علاقه‌مندی او به سبک پوشش نیاکان‌اش به حساب آورد.

محبوب‌ترین بوت‌های زنانه اینجاست

استایل لانا دل ری در مراسم رسمی و جشنواره‌ها

استایل لانا دل ری در مراسم رسمی و جشنواره‌ها
استایل لانا دل ری در رویدادهای مختلف و مراسم رسمی همیشه چشمگیر است و نظرها را به خود خیره می‌کند./ عکس از: Amy-Sussman

لانا در طول سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود بارها روی فرش قرمزها و در مراسم مختلف درخشیده و همه نگاه‌ها را به خود خیره کرده است. برخی از خاطره‌انگیزترین نمونه‌های استایل لانا دل ری در مراسم رسمی و جشنواره‌ها عبارتند از:

• مراسم BRIT Awards، ۲۰۱۲

مراسم BRIT Awards، ۲۰۱۲
عکس از: Ian-West-PA-Images

لانا که در سال ۲۰۱۲ به‌تازگی به شهرت جهانی رسیده بود در یکی از مهم‌ترین مراسم اهدای جوایز سال به شکل چشمگیری درخشید. استایل لانا دل ری در این مراسم، کاراکتر هنری او را به‌خوبی به تصویر می‌کشید. او پیراهن ماکسی زیبایی به رنگ «قرمز اسکارلتی» را به‌تن داشت. این پیراهن جذاب از برند «ویوین وست وود» با اکسسوری مینیمال و لاک قرمز ست شده بود.

• مراسم مت گالا، ۲۰۱۲

مراسم مت گالا، ۲۰۱۲
عکس از: Kevin-Mazur

احتمالا به‌خوبی می‌دانید، مت گالا مهم‌ترین مراسم دنیای مد و فشن است که هر ساله برگزار می‌شود. لانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۲ یک پیراهن براق و نقره‌ای به‌تن داشت که یادآور قطعات جواهر و فلزات جلا خورده بود. بالاتنه این پیراهن از فرم کرست‌های کلاسیک الهام گرفته و اثر طراح فرانسوی-آمریکایی، «جوزف آلتورازا» بود. در این مراسم، استایل لانا دل ری با یک شنل مشکی و بلند تکمیل شده بود.

• جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۳

جشنواره فیلم کن، ۲۰۱۳
عکس از: Pascal Le Segretain

در سال ۲۰۱۳ میلادی، لانا بر روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن و در رونمایی از فیلم گتسبی بزرگ ظاهر شد. در این شب استثنایی، استایل لانا دل ری به‌خوبی با فضای فیلم مطابقت داشت. او پیراهن دکلته سفید رنگی را به‌تن داشت که با خامه‌دوزی امبرودری به رنگ مشکی تزیین شده بود. در این مراسم، موهای کوتاه این ستاره محبوب با فرهای کلاسیک هالیوودی آراسته شده بود. به‌علاوه، گوشواره‌های زمرد زیبایی هم این استایل تماشایی را تکمیل می‌کردند.

• مراسم افتر پارتی اسکار، ۲۰۱۶

مراسم افتر پارتی اسکار، ۲۰۱۶

مجله Vanity fair هر ساله بعد از مراسم اسکار یک میهمانی برگزار کرده و همه شرکت‌کنندگان مراسم اصلی را به آن دعوت می‌کند. در سال ۲۰۱۶، لانا بار دیگر با به‌تن کردن پیراهنی از برند «ویوین وست وود» بر فرش قرمز این مراسم درخشید. این پیراهن نقره‌ای پر زرق‌وبرق با اکسسوری مینیمال و موهای پوش‌دار یادآور هالیوود قدیم بود.

• مراسم Grammy، ۲۰۱۸

مراسم Grammy، ۲۰۱۸

در مراسم گرمی سال ۲۰۱۸، استایل لانا دل ری در فهرست بهترین‌ها قرار گرفت. در این مراسم، او لباس بسیار زیبایی را به‌تن کرده بود که طراحی آن را برند مشهور و لوکس «گوچی» بر عهده داشت. این پیراهن حریر دارای جزییات براق بوده و با کفش‌های نقره‌ای رنگی ست شده بود که با تزئینات لباس‌اش کاملا همخوانی داشت. جالب است بدانید، یک تاج ستاره‌نشان هم این استایل را تکمیل می‌کرد.

سخن آخر

با بررسی استایل لانا دل ری متوجه می‌شویم که این ستاره با استعداد همیشه به زررق‌وبرق به‌ویژه از نوع کلاسیک علاقه‌مند بوده است. لانا که عاشق عصر طلایی هالیوود قدیم است، تلاش می‌کند زیبایی‌های این دوران را در ترانه‌ها، موسیقی و پوشش خودش به تصویر بکشد. او که در تمام عرصه‌ها صاحب سبک بوده، استایل منحصر به‌فردی را برگزیده است. خلاقیت و جسارت او همواره نظرات مثبت و منفی فراوانی را متوجه‌اش کرده‌اند. شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا استایل او را جسورانه و اغراق‌آمیز می‌بینید؟ کدام یک از آیتم‌های مورد علاقه او را در استایل روزمره خود به‌کار می‌برید؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌هایتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره برند گوچی؛ داستان تاثیرگذار موفقیت این برند
منبع bellatory.com www.vogue.co.uk www.lofficielusa.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
4 دیدگاه
  1. fahime می‌گوید

    بسیار دقیق و جامع بود. سپاس از شما

    1. رعنا میرهادی می‌گوید

      فهیمه جان خیلی خوشحالیم که این مطلب رو مطالعه کردید و پسندیدید

  2. Tarafiee می‌گوید

    عاالی بود خیلی کامل و دقیق😍🤍

  3. هانا می‌گوید

    خیلی عالی بود ممنون💚

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.