برند مارک جیکوبز؛ داستان موفقیت و محبوب‌ترین محصولات این برند خلاق

مارک جیکوبز یکی از طراحان برتر دنیای مد است که در طول حیات نه‌چندان طولانی خویش به‌خوبی درخشیده و نظر بسیاری از هواداران مد و فشن را به خود جلب کرده است. در این مطلب، قصد داریم درباره برند مارک جیکوبز و برخی از پرطرفداراترین محصولات‌اش با شما صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی برند مارک جیکوبز

معرفی برند مارک جیکوبز
برند مارک جیکوبز یکی از نام‌های تجاری شناخته‌شده در جهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

برند مارک جیکوبز یک نام تجاری آمریکایی است که با الهام از اسم خالق اصلی آن نام‌گذاری شده است. بنیان‌گذار این برند تا همین چند سال پیش به‌عنوان مدیر بخش خلاقیت خانه طراحی فرانسوی Louis Vuitton فعالیت می‌کرد. نام جیکوبز به واسطه طرح‌های متفاوت و کم‌نظیرش در سال ۲۰۱۰ میلادی در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار مجله تایم قرار گرفت؛ مجله Out هم در سال ۲۰۱۲ او را به‌عنوان چهاردهمین طراح برتر دنیای مد معرفی کرد.

مختصری درباره بنیان‌گذار برند مارک جیکوبز

مختصری درباره بنیان‌گذار برند مارک جیکوبز
مارک جیکوبز یکی از طراحان مد و فشن آمریکایی است که برندش را با الهام از اسم خودش نام گذاری کرده است.

داستان موفقیت خالق برند مارک جیکوبز در مدرسه طراحی پارسونز واقع در نیویورک سیتی آمریکا آغاز شد. او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ مدیر بخش خلاقیت‌های لویی ویتون بود. سپس، جیکوبز تصمیم گرفت محصولات خود را با نام‌ها و لیبل‌های Marc Jacobs و Marc by Marc Jacobs به بازار مد و فشن عرضه کند. از آن زمان تاکنون، او همچنان به‌عنوان یک طراح ارزشمند و نیروی محرکه قدرتمندی در دنیای مد فعالیت می‌کند. در سال ۱۹۸۴، یعنی در دوران تحصیل در مدرسه طراحی پارسونز، مارک جیکوبز موفق به دریافت جایزه «انگشتانه طلایی» پری الیس و چستر واینبرگ شد. به این ترتیب، در همان سال از طرف دانشگاه به‌عنوان دانشجوی برتر طراحی معرفی شد. در سال ۱۹۸۷، او عنوان جوان‌ترین طراح تاریخ جایزه پری الیس شورای طراحان مد آمریکا را در زمینه استعدادهای نوپای مد دریافت کرد. همچنین، در سال ۱۹۹۳ میلادی جیکوبز برنده جایزه بهترین طراح مد زنانه سال شد و تندیس ارزشمندش را از شورای طراحان مد آمریکا گرفت.

سال‌های اولیه‌‌ زندگی

سال‌های اولیه‌‌ زندگی
مارک جیکوبز از نخستین سال‌های زندگی ذهن فعالی داشت و در زمینه کسب‌وکار و طراحی مد از استعداد قابل توجهی برخوردار بود.

خالق برند مارک جیکوبز در ۹ آوریل ۱۹۶۳ در شهر نیویورک متولد شد. زندگی خانوادگی او در سن ۷ سالگی و هم‌زمان با مرگ پدرش زیر و رو شد. پس از فوت پدر خانواده، مادر جیکوبز روابط متعدد و ازدواج‌های ناموفقی را تجربه کرد. این امر خانواده او را به‌طور جدی دچار تنش و آشفتگی کرد. چنان‌که در پی هر ازدواجی، جیکوبز و خواهران و برادران‌اش مجبور می‌شدند به خانه جدیدی نقل مکان کنند و در سراسر آمریکا به این‌سو و آن‌سو بروند. جیکوبز که با خانواده‌اش احساس بیگانگی می‌کرد، وقتی هنوز نوجوان بود به منزل مادربزرگ پدری خود در ناحیه غربی منهتن نقل مکان کرد. تنها در این دوران بود که او واقعا احساس کرد به خانه و خانواده‌ای تعلق دارد.

عشق مارک به طرح‌های زیبا و برخورد صمیمانه و تشویق‌آمیز مادربزرگ با آثار او رابطه این دو را از همیشه نزدیک‌تر کرد. در واقع، مادر بزرگ جیکوبز را می‌توان بزرگ‌ترین مشوق او در زندگی و از مهم‌ترین افرادی دانست که هرگز مانع و سدی در مقابل پیشرفت او ایجاد نکرد. این مادربزرگ مارک بود که نحوه زندگی و روحیات نوه‌اش را تمام و کمال پذیرفت و به او نیز کمک کرد تا خودش و علاقه‌مندی‌هایش را بشناسد و در مسیر دستیابی به موفقیت گام بردارد. خالق برند مارک جیکوبز تنها ۱۵سال‌اش بود که به‌عنوان سهام‌دار با بوتیک لباس آوانگارد Charivari همکاری کرد. او زمانی که هنوز در دانشکده پارسونز در حال تحصیل بود، نخستین سری ژاکت های بافتنی خود را طراحی کرد و در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. همچنین، در همان زمان اولین مجموعه خود را برای شرکت روبن توماس، تحت عنوان Sketchbook طراحی کرد. در اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی هم جیکوبز همکاری خود را با «رابرت دافی» آغاز کرد و با کمک‌ او Jacobs Duffy Designs را راه‌اندازی کرد.

سال‌های اولیه‌‌ زندگی
طرح‌های جیکوبز از همان ابتدا نظر بسیاری از فعالان و دوست‌داران صنعت مد را به‌خود جلب کرد.

در سال ۱۹۹۴، بنیان‌گذار برند مارک جیکوبز نخستین مجموعه کامل لباس مردانه خود را تولید کرد و در معرض نمایش عموم قرار داد. در سال ۱۹۹۷، جیکوبز به عنوان مدیر خلاق مزون لوکس لویی ویتون در پاریس انتخاب شد. این شغل یک پیروزی حرفه‌ای به حساب می‌آمد؛ با این حال، چالش‌های تازه‌ای را به‌‌همراه داشت. این چالش‌ها زندگی شخصی جیکوبز را به ورطه‌ای هولناک کشاندند. در همان دوران بود که او در دام اعتیاد به الکل و مواد مخدر گرفتار شد. نهایتا، دوستانی از قبیل «نائومی کمبل» سوپر مدل و «آنا وینتور» سردبیر مجله ووگ، جیکوبز را متقاعد کردند که به‌دنبال کمک‌های تخصصی باشد.

سرانجام در سال ۱۹۹۹، او با مراجعه به بخش توانبخشی اعتیادش را ترک کرد و زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را نجات داد. پس از ترک اعتیاد، جیکوبز نخستین خط تولید لباس‌های آماده «لویی ویتون» را راه‌اندازی کرد و در عین حال، برند شخصی‌اش را گسترش داد. امروزه، کلکسیون‌های کاربردی و زیبای برند مارک جیکوبز که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان طراحی شده‌اند در بوتیک‌های متعدد سراسر جهان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارند. پس از موفقیت در زمینه طراحی لباس، مارک جیکوبز کار طراحی اکسسوری و لوازم جانبی و همچنین، ارائه عطریات را نیز آغاز کرد.


حتما بخوانید: بررسی استایل آنا وینتور؛ سردبیر خوش‌پوش و قدرتمند دنیای مد

نقاط عطف فعالیت‌های برند مارک جیکوبز

نقاط عطف فعالیت‌های برند مارک جیکوبز در هزاره جدید
در هزاره جدید، برند مارک جیکوبز دستاوردهای زیادی را کسب کرد و نام او بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد.
  • در بهار ۲۰۰۱، برند مارک جیکوبز خط تولید ثانویه خود را با نام Marc by Marc Jacobs معرفی کرد و از این طریق، به‌ویژه در کشور ژاپن به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.
  • در سال ۲۰۰۶، سری جدیدی از اسپلش‌های بدن مارک جیکوبز توسط شرکت Coty توزیع و روانه بازار شدند.
  • در سال ۲۰۰۷، فیلم‌ساز معروفی به نام Loïc Prigent یک مستند جالب را درباره جیکوبز منتشر کرد. این فیلم مستند Marc Jacobs and Louis Vuitton نام دارد.
  • در سال ۲۰۰۷، جیکوبز انتشار مجموعه عطرهای محبوب خود را با عنوان Daisy آغاز کرد.
  • در ماه مه ۲۰۰۹، خالق برند مارک جیکوبز با همراهی «کیت ماس»، جشنی را با مضمون «مدل و الهه» برای موسسه لباس موزه متروپولیتن نیویورک سیتی برگزار کرد.
  • در جولای ۲۰۱۱ و در جریان هفته مد مرسدس بنز برلین، جیکوبز حامی مسابقه «طراحی برای فردا» شد این رقابت‌ توسط Peek & Cloppenburg برگزار می‌شد. پنج نامزد نهایی این مسابقه توسط جیکوبز و هیئت داوران انتخاب شدند تا توسط برجسته‌ترین طراحان مد از جمله خود مارک جیکوبز آموزش ببینند.
  • در ۲۶ آگوست ۲۰۱۹، موسس برند مارک جیکوبز «جایزه پیشگامان مد» ام تی وی را برای نخستین بار دریافت کرد.
  • در سپتامبر ۲۰۲۰، برند مارک جیکوبز خط تولید جدیدش Heaven را با هدف ارائه پوشاک فارغ از جنسیت برای جوانان راه‌اندازی کرد. همه لباس‌های تولید شده تحت این نام از امضای مارک جیکوبز برخوردارند. در کمپین تبلیغاتی Heaven ستاره‌های جوان و نوظهوری مانند beabadoobe و Iris Law به مخاطبان معرفی شدند.

بازتاب تصویر برند مارک جیکوبز در دنیای امروز

بازتاب تصویر برند مارک جیکوبز در دنیای امروز
مارک جیکوبز سال‌ها پس از نخستین حضور درخشان در دنیای فشن همچنان به‌عنوان یکی از اعجوبه‌های تکرارنشدنی این حوزه شناخته می‌شود.

برند مارک جیکوبز و خالق‌اش سال‌ها پس از نخستین حضور درخشان در دنیای فشن همچنان به‌عنوان یکی از اعجوبه‌های تکرارنشدنی این حوزه شناخته می‌شوند. نمایش‌های مد این برند مکانی برای گردهم‌آیی بزرگان صنعت مد به حساب می‌آید. علاوه بر ارائه تولیداتی منحصر به‌فرد، راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی عالی با محوریت هنرهای زیبا و آوانگارد را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌ها و وجوه تمایز برند مارک جیکوبز به حساب آورد. در این کمپین‌ها معمولا گروهی از نمادهای فرهنگی و هنرمندان بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند و مراسم جالبی را به تصویر می‌کشند. حاصل این فعالیت‌ها آثار مینیمال و بسیار ارزشمندی است که در ذهن مخاطبان به‌جا می‌ماند. در سال‌های اخیر، برند مارک جیکوبز به‌همراه تعدادی از افراد تاثیرگذار در زمینه محافظت از پوست بدن و آگاهی‌رسانی درباره بیماری ملانوما فعالیت می‌کند. سود حاصل از فروش تی‌شرت‌ها و محصولات این پروژه به‌طور کامل به مرکز تحقیقاتی پزشکی NYU Langone تعلق می‌گیرد. از مشهورترین سلبریتی‌هایی که با مارک جیکوبز در این زمینه همکاری می‌کنند می‌توان به اسامی شناخته‌شده‌ای مانند «مایلی سایرس»، «ایوا مندز»، «کیت آپتون»، «ویکتوریا بکهام»، «هایدی کلوم»، «هیلاری سوانک»، «کارا دلوین»، و «نائومی کمپبل» اشاره کرد.

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین کیف‌های مارک جیکوبز

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین کیف‌های مارک جیکوبز
کیف‌های مارک جیکوبز از محبوب‌ترین محصولات این برند به حساب می‌آیند.

۱.  The Snapshot

The Snapshot
این کیف یکی از پر مخاطب‌ترین اکسسوری‌های مارک جیکوبز و یکی از پرفروش‌ترین آن‌هاست.

کیف Snapshot یکی از محبوب‌ترین محصولات برند مارک جیکوبز است که از طراحی اسپرت و مستطیل شکلی برخوردار بوده و در کمد هر فرد خوش‌سلیقه‌ای پیدا می‌شود. این کیف کوچک با جزئیات و نشان طلایی رنگ مینیمالی که بر روی خود دارد در انواع رنگ‌ها به بازار عرضه می‌شود.

۲. Leather Bucket

Leather Bucket
این کیف یک محصول بسیار زیبا، با دوام و جادار است.

کیف Leather Bucket یکی از محصولات بادوام و و بسیار شیک برند مارک جیکوبز است که با استفاده از چرم مشکی و ظاهری زیبا طراحی شده و با جزئیات طلایی رنگ تکمیل می‌شود.

۳. The Tote Bag

The Tote Bag
این محصول پارچه‌ای به منظور حمایت از محیط زیست و برای استفاده روزمره طراحی شده است.

این دسته از کیف‌های برند مارک جیکوبز با استفاده از پارچه‌ کرباس ساده و بدون طرح تولید می‌شوند. به این ترتیب، مصرف‌کنندگان می‌توانند طرح‌ها و تزئینات مورد علاقه‌شان را به سلیقه خود بر روی کیف اضافه کرده و استایلی منحصر به‌فرد داشته باشند.

۴. Shutter Leather Crossbody

Shutter Leather Crossbody
این اکسسوری چشمگیر و کاربردی برای بانوان مدرن طراحی شده است.

کیف شانه‌ایShutter  یکی دیگر از محصولات محبوب برند مارک جیکوبز است که با استفاده از چرم مرغوب ساخته شده و از جزئیات زیبا و محفظه آستردوزی شده برخوردار است.

۵. The Moto Shot Crossbody Bag

The Moto Shot Crossbody Bag
این محصول از جزئیات زیبا و چشم‌نوازی برخوردار است.

این کیف شانه‌ای محبوب هم از چرم مرغوب ساخته شده و از بند قابل تنظیم برخوردار است. محفظه اصلی این کیف دارای ۲ زیپ، یک جیب بیرونی و چند جیب داخلی بوده و لوگوی مارک جیکوبز به‌صورت برجسته بر روی آن حک شده است.

۶. The Glamshot Leather Crossbody

The Glamshot 17 Leather Crossbody
این محصول با برخورداری از بند زنجیری، چرم مرغوب و طراحی عالی چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

کیفGlam Shout 17  هم یکی دیگر از مجموعه کیف‌های شانه‌ای و بسیار محبوب برند مارک جیکوبز است. این اکسسوری پرطرفدار از بدنه چرمی، بند قابل تنظیم ساخته شده از زنجیری طلایی رنگ و جزیات بسیار زیبا و ظریف برخوردار است.

۷. Snapshot Mini Compact Leather Wallet

Snapshot Mini Compact Leather Wallet
این کیف پول جادار و زیبا با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

این کیف پول بسیار زیبا و لوکس با استفاده از چرم مرغوب ساخته شده و بخش‌های داخلی آن با آستری از پارچه باکیفیت پوشیده شده است. جزئیات طلایی رنگ و چشمگیر این اکسسوری کاربردی زیبایی آن را دو چندان کرده است.

ویژگی منحصر به‌فرد عطریات برند مارک جیکوبز چیست؟

ویژگی منحصر به‌فرد عطریات برند مارک جیکوبز چیست؟
عطریات برند مارک جیکوبز بسیار با طراوت بوده و عمدتا برای بانوان جوان، مدرن و سرشار از انرژی طراحی شده‌اند./ عکس از: Kiuikson

عطریات برند مارک جیکوبز فرحبخش و سرشار از رایحه‌ جوانی هستند؛ روایحی خوش که به‌خاطر ترکیب‌های زنانه، مد روز و بطری‌های زیبا مشهورند. محبوب‌ترین عطر مارک جیکوبز Daisy است که بسیاری از عطریات پس از خود را تحت تاثیر نت‌های‌اش قرار داده است. خلاصه، اگر به دنبال رایحه‌ای تازه و هیجان‌انگیز هستید پیشنهاد می‌کنیم عطرهای زنانه Marc Jacobs را امتحان کنید.

معرفی برخی از محبوب‌ترین عطریات برند مارک جیکوبز

معرفی برخی از محبوب‌ترین عطریات برند مارک جیکوبز
اغلب عطریات برند مارک جیکوبز به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافته‌اند.

۱. Marc Jacobs Daisy

Marc Jacobs Daisy
این عطر محبوب از طراوت بسیار زیادی برخوردار است.

این عطر یکی از محبوب‌ترین محصولات برند مارک جیکوبز در سراسر جهان است که با ترکیبی از روایح توت‌‌فرنگی، برگ بنفشه و گریپ‌فروت صورتی تاثیری سبک، باطراوت و دلپذیر دارد. این عطر برای روزهای گرم سال مناسب است.

۲. Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh

Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh
رایحه شیرین این عطر از ترکیب بوی خوش انواع میوه و گیاهان سبز تشکیل شده است.

این عطر پر طرفدار هم از سری روایح Daisy است و با ایجاد حس طراوت و پاکیزگی مشام مصرف‌کننده را نوازش می‌دهد. رایحه دلپذیر این عطر ترکیبی از آکوردهای میوه‌ای، شیرین و سبز است که بیش‌تر برای فصل بهار طراحی شده و نت‌های تمشک، گلابی، گریپ فروت و لیچی را در خود دارد.

۳. Marc Jacobs Daisy Dream

Marc Jacobs Daisy Dream
این عطر خنک و تابستانی هم رایحه دلپذیر انواع گل‌ها و میوه‌ها را در خود دارد.

این عطر برند مارک جیکوبز رایحه باطراوت انواع گل‌ها و میوه‌های خوش‌بو از جمله شاه توت، گلابی و گریپ فروت و نارگیل را در روح و جان مخاطب جاری می‌کند. استفاده از این عطر خنک هم بیش‌تر در تابستان توصیه می‌شود.

۴. Marc Jacobs Dot

Marc Jacobs Dot
این عطر دلنشین از مجموعه نت‌های دلچسب گرمسیری تشکیل شده است.

این عطر سرشار از رایحه‌ جوانی است و مجموعه‌ای از آکوردهای میوه‌ای و گرمسیری را در خود دارد. کافی است اندکی از آن را روی پوست‌تان اسپری کنید تا نت‌های بی‌نظیر و روح‌افزای گل یاسمن و شکوفه پرتقال در مشام‌تان بنشیند.

۵. Marc Jacobs Perfect

Marc Jacobs Perfect
این عطر با رایحه دلپذیرش برای خانم‌های مقتدر و با اعتماد به‌نفس طاحی شده است.

این محصول با رایحه‌ای متفاوت از سایر عطریات برند مارک جیکوبز مشام‌تان را با بوی دلپذیر گیاهان سبز، انواع میوه و بادام نوازش می‌دهد. روایح ریواس، نرگس و شیر بادام موجود در این محصول به‌اندازه‌ای نیرومند و ماندگار است که ساعت‌ها بر روی پوست‌تان باقی می‌ماند. این عطر برای بانوان قوی و با اعتماد به‌نفسی طراحی شده که در عین شیک و زنانه بودن از چالش‌های پیش روی‌شان استقبال می‌کنند و از آن‌ها نمی‌هراسند.

انواع ادکلن زنانه مارک جیکوبز اینجاست

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند مارک جیکوبز علاقه دارند؟

در این جا، تصویر «لیدی گاگا» را مشاهده می‌کنید که بر روی مجله مشهور «ال» ثبت شده و لباس زیبایی از برند مارک جیکوبز را بر تن دارد:

کدام سلبرینی‌ها به استفاده از محصولات برند مارک جیکوبز علاقه دارند؟
لیدی گاگا با لباس زیبایی از برند مارک جیکوبز

این هم تصویر زیبایی از «الکسی بلدل» که با لباسی از برند مارک جیکوبز می‌درخشد:

کدام سلبرینی‌ها به استفاده از محصولات برند مارک جیکوبز علاقه دارند؟
اکسی بلدل با لباس زیبایی از برند مارک جیکوبز از همیشه زیباتر شده است.

این هم تصویر «ویکتوریا بکهام» که در کنار مارک جیکوبز ایستاده و پیراهن زیبایی از این برند را بر تن کرده است:

کدام سلبرینی‌ها به استفاده از محصولات برند مارک جیکوبز علاقه دارند؟
ویکتوریا بکهام که با پیراهن زیبای مارک جیکوبز در کنار خود طراح ایستاده است.

عینک‌های آفتابی مارک جیکوبز اینجاست

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم برخی از اطلاعات مفید و جالب را درباره برند مارک جیکوبز با شما به‌اشتراک بگذاریم و تعدادی از محبوب‌ترین محصولات این نام تجاری شناخته‌شده را به شما معرفی کنیم. نظر شما درباره این برند چیست؟ آیا تا به حال از هیچ‌یک از محصولات آن استفاده کرده‌اید؟ شما به کدام برندها علاقه دارید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: برند ژان پل گوتیه؛ تاریخچه، دلایل محبوبیت و معروف‌ترین محصولات این برند
منبع www.biography.com www.perfume.com www.bloomingdales.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.