اصول آرایش کلاسیک؛ چطور یک میکاپ همیشه شیک داشته باشیم؟

آرایش کلاسیک هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد؛ منظورمان از کلاسیک‌بودن آرایش صورت و مو را می‌دانید؟ اگر دقیق مطمئن نیستید یا حتی اگر با این موضوع آشنایی دارید، باز هم توصیه می‌کنیم که با ما همراه باشید. این مقاله از اصول آرایش کلاسیک به شما می‌گوید.

اصول آرایش کلاسیک چیست؟

ترندها و مدل‌های مختلف آرایش مو و صورت می‌آیند و می‌روند اما آرایش کلاسیک همیشه با ما می‌ماند. اصولی که این سبک از استایل آرایشی برایمان به‌همراه می‌آورد، جذاب است و قدیمی نمی‌شود. چرا؟ مهم‌ترین دلیل شاید همان تعادلی است که پیروی از اصول آرایش کلاسیک در چهره‌مان به‌وجود می‌آورد.

هارمونی رنگ‌ها و طرح‌ها در آرایش کلاسیک متعادل است؛ یعنی نه با طرح‌هایی روبه‌رو هستیم که اغراق‌شده‌اند و بعد از مدتی دلزده‌مان می‌کنند و نه با مدل‌هایی مواجهیم که چهره‌مان را به‌شدت تغییر می‌دهند و مصنوعی‌اند. از مهم‌ترین مزایای آرایش کلاسیک، این است که باعث می‌شود، توازنی شیرین در ظاهر به‌وجود بیاید.

در ادامه می‌خواهیم از اصول و شاخصه‌های این سبک از آرایش برایتان بگوییم.

خط چشم گربه‌ای؛ مناسب برای تمام چشم‌ها

اصول آرایش کلاسیک

آرایش با خط چشم گربه‌ایآرایش با خط چشم گربه‌ای برای تمام مدل‌های چشم مناسب است. رنگ چشمتان هم هرچه که باشد، باز این مدل از کشیدن خط چشم برایتان زیبا و دوست‌داشتنی خواهد شد. این سبک از خط چشم باعث می‌شود که حدود و مرز چشم‌هایتان را بزرگ‌تر و بازتر نشان بدهید.

بزرگ‌ نشان‌دادن چشم به شما کمک می‌کند که جلوه این عضو در صورت‌تان بیشتر و زیباتر شود. در طول تاریخ هم از این مدل کشیدن خط چشم استقبال شده و هنوز هم از شیوه‌های جذاب کشیدن خط چشم است. یکی از کلاسیک‌ترین شخصیت‌های سینمایی و کمیک‌استریپ‌ها هم زن گربه‌ای با همین سبک از خط چشم است. این شخصیت جذاب را در فیلم‌های بَت‌من دیده‌اید؟

انواع خط چشم را ببینید

رژ قرمز؛ به‌سرخی لعل

رژ لب قرمز ـ‌ اصول آرایش کلاسیک
رژ لب قرمز

همه رژ لب قرمز را دوست دارند؛ حتی اگر ۱۰۰درصد آدم‌ها هم طرفدارش نباشند، به‌ جرئت می‌توان گفت که ۸۰درصد افراد عاشق این رنگ‌اند. قبول دارید؟ دلایل موجهی هم برای این حجم از عشق‌ورزیدن نسبت به رژ قرمز وجود دارد.

یکی از دلایل این است که این رنگ در هماهنگی با پوست‌های مختلف است؛ به‌عبارت خودمانی، به همه می‌آید. دلیل دیگر این است که این رژ به‌تنهایی می‌تواند حکم یک آرایش کامل را داشته باشد. با رژ قرمز شما چند برابر زیباتر و خاص‌تر می‌شوید و دیگر نیاز به استفاده از لوازم آرایشی دیگر نخواهید داشت.

انواع رژ قرمز را ببینید

سایه دودی؛ همیشه شیک و زیبا

برای آرایش دودی یا همان اسموکی چشم‌ها باید خط چشمی مناسب بکشید و بعد سعی کنید که سیاهی ایجاد‌شده را در بخش پشت پلک بلند (blend) یا همان پخش کنید. این کار را با انگشت یا یک عدد گوش‌ پاک‌کن انجام بدهید. استفاده از سایه مشکی، طوسی یا دودی و ریمل هم کار را تمام می‌کند.


حتما بخوانید: آرایش چشم اسموکی چیست؟ +روش‌های انجام اصولی و حرفه‌ای آن

خط چشم سفید؛ عجیب اما عالی

خط چشم سفید
خط چشم سفید

یکی دیگر از اصول آرایش کلاسیک این است که چشم‌ها را درشت‌تر و جذاب‌تر از همیشه نشان بدهید. شاید این مورد کمی تازه‌تر از راهکارهای دیگر این سبک از آرایش باشد اما همچنان از اصولی مشابه پیروی می‌کند.

خط چشم سفیدی که روی پلک پایینی کشیده می‌شود، چشم‌ها را درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان خواهد داد. بنابراین، برای آرایش‌کردن به سبک کلاسیک‌ها اگر چشمان ریزی دارید می‌توانید خط چشم سفید را هم به‌خاطر داشته باشید.

انواع مداد چشم سفید

پوست براق؛ درخشش ابدی یک پوست صاف

تا ابد هم این اصل درباره زیبایی تغییر نخواهد کرد: پوستی صاف و براق زیباست. درخشش پوست در آرایش کلاسیک از راه‌های مختلفی به‌دست می‌آید. یکی از این راه‌ها هم رسیدگی به پوست است. با نوشیدن دست‌کم ۸ لیوان آب در طول روز به پوست‌تان آبرسانی کنید.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات هم راهی برای درخشان‌کردن پوست است. البته این راهکارها در بلندمدت جواب می‌دهند. پس برای اینکه خیلی زود و سریع پوستی صاف داشته باشید، از کرم‌پودری مناسب کمک بگیرید و بعد از پایه‌سازی آرایش به سراغ هایلایترها بروید تا درخشش و براق‌شدن پوست را برایتان به ارمغان بیاورند.

منظور از پایه‌سازی پوست هم استفاده درست از فاندیشن‌ها، کرم پودرها و کانسیلرهاست. اگر راه استفاده از این‌ها را بدانید، پوست‌تان را صاف جلوه می‌دهید. عالی نیست؟

ابروهایی تیره و تمیز؛ قاب زیبای چشم‌ها

اصول آرایش کلاسیک
ابروهای مرتب و پررنگ در آرایش کلاسیک

در اصول آرایش کلاسیک به داشتن ابروهایی تمیز و پررنگ هم دقت زیادی می‌شود. در این سبک از آرایش، نه خبری از ابروهای نازک و کم‌رنگ است و نه ابروهایی بسیار پرپشت و ضخیم.

تعادلی که در سبک کلاسیک وجود دارد، واقعاً ستودنی است. ابروها در این روش تمیز و مرتب‌اند و تعادل در میزان ضخامتشان وجود دارد. البته واضح‌بودن حدود و تیره‌بودن آن‌ها هم مهم است. پس اگر ابروهایی کم‌پشت و نازک دارید با هایلایترها و سایه‌های ابرو کمی حجم و تیرگی را به آن‌ها اضافه کنید.

خط لب؛ توازن در بین خطوط

خط لب در اصول آرایش کلاسیک جایگاه ویژه‌ای دارد. با استفاده از خطی صاف و متناسب با رنگ رژتان می‌توانید جلوه رژ روی لب‌ها را بیشتر کنید. مرتب‌شدن خطوط لب و نمود بیشتر لب‌ها با کمک خط چشم در سبک کلاسیک اهمیت زیادی دارد.

انواع مداد لب را ببینید

گونه‌های صورتی؛ نمایش پوستی سالم و زیبا

بعد از اینکه آرایش تمام بخش‌های صورت‌تان تمام شد، کمی رژگونه پودری یا مایع به رنگ صورتی کم‌رنگ یا هلویی را برای گونه‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که پوست‌تان هم در هماهنگی با رنگ‌های دیگری قرار بگیرد که برای آرایش استفاده کرده‌اید.

به‌طور کلی هم گونه‌های صورتی به پوست‌تان جلوه زیبایی و سلامتی می‌دهند. یادتان باشد که در استفاده از رژگونه اغراق یا زیاده‌روی نکنید چون اگر گونه‌ها بیشتر از اندازه سرخ شوند، حالتی در شما به وجود می‌آید که انگار تب دارید یا پوست‌تان دچار حساسیت است.

مدل‌های رژگونه را ببینید

تاب‌دارکردن موها؛ چین‌وشکن‌های فرهای ریزودرشت

اصول آرایش کلاسیک
موهای تاب‌دار در آرایش کلاسیک

استفاده از بیگودی یا اتو یا هر وسیله دیگری برای تاب‌دار و فِرکردن موها در سبک کلاسیک مهم است. تاب‌دار یا مجعد‌کردن موها کار ساده‌ای است و به‌‌سادگی و راحتی هم انجام می‌شود.

انواع ابزارها و وسایل ساده و پیچیده برای این کار وجود دارند. همگی هم در ظرف مدت کوتاهی و بدون نیاز به دانستن قلق‌های آرایش مو به شما کمک می‌کنند که زیباتر شوید و موهایی آراسته پیدا کنید.

انواع مدل‌های بیگودی اینجاست

رنگ موی کلاسیک؛ طیف‌های مختلف قهوه‌ای

رنگ موی کلاسیک طیف‌های متنوع و وسیعی دارد؛ از انواع قهوه‌ای مانند خرمایی، مِسی، ماهاگونی (تلفیق شرابی و بنفش) تا رده‌های رنگی مختلف بلوند. بنا به اینکه کدام رنگ با پوست صورت‌تان بیشتر هماهنگ است، اقدام به رنگ‌کردن موها کنید.

در آخر

اصول آرایش کلاسیک را با هم مرور کردیم. رمز زیبایی و ماندگاری این سبک در تعادل و توازنی است که در ظاهر ایجاد می‌کند. برای همین است که سالیان طولانی، زیبایی آرایش کلاسیک موردپسند همه بوده و همچنان هم راهی بی‌دغدغه برای زیبایی و آراستگی است. شما از کدام شاخصه این سبک بیشتر خوشتان می‌آید؟


در ادامه بخوانید: همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید
منبع lorealparisusa.com beauty.allwomenstalk.com preview.ph
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.