آرایش چشم اسموکی چیست؟ +روش‌های انجام اصولی و حرفه‌ای آن

آرایش چشم اسموکی چیست  و چطور انجام می‌شود؟ چیزی از آن می‌دانید؟ احتمالا می‌دانید که کلمه انگلیسی اسموک (smoke) به‌معنای دود است. اما کاربرد آن در آرایش چطور می‌شود؟ در این مقاله برایتان از این آرایش شیک و پرکاربرد گفته‌ایم.

آرایش چشم اسموکی چیست و چطور انجام می‌شود؟

آرایش اسموکی چشم چیست

آرایش چشم اسموکی از آن آرایش‌هایی است که در دسته کلاسیک‌ها قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید جذابیت چشم‌های‌تان را چندبرابر کنید، یکی از روش‌ها استفاده از همین اسموکی زیباست. آرایش اسموکی چشم‌ها معمولا با رنگ‌های تیره مانند مشکی و خاکستری انجام می‌شود اما در روش‌ها و ترندهای جدید پای رنگ‌های دیگر هم به این سبک از آرایش چشم‌ها باز شده است و می‌توانید شاهد حضور رنگ‌های دیگر هم در آن باشید.

ریشه آرایش چشم اسموکی چیست و ابتدا چه کسانی از آن استفاده می‌کرده‌اند؟ ریشه این سبک از آرایش به مصری‌های باستان بازمی‌گردد. آنها از سرمه و پودر سنگ‌های طبیعی برای آرایش روزانه چشم‌های‌شان استفاده می‌کرده‌اند. به‌جز زیبایی، دلیل آرایش روزانه چشم‌ها برای مصریان دورکردن شیاطین و بدی‌ها و عفونت‌های مختلف هم بوده است.

اگر فیلم کلئوپاترا را دیده باشید، حتما به چشم‌های جذاب الیزابت تیلور و آرایشش در این فیلم دقت کرده‌اید. آرایش چشم‌های او در فیلم همان آرایش اسموکی است. ناگفته نماند که این گریم و آرایش هم در رواج اسموکی‌ها در دنیای مد و فشن نقش مهمی داشت. در ادامه گام‌به‌گام مراحل آرایش چشم اسموکی را پیش می‌رویم.

گام نخست: پرایمرهای چشم را بیاورید

آرایش اسموکی چشم چیست

اگر پایه سایه چشم را خوب کار کنید، آرایش چشم‌تان عالی پیش خواهد رفت. پس پرایمر سایه چشم را بیاورید و آن را با قلم‌مو یا انگشت روی پشت پلک پخش کنید. در تصویر بالا، صورت قبل از آرایش اسموکی چشم‌ها را می‌بینید و در تصویر بعدی مقاله (پایین‌تر)، صورت با آرایش اسموکی را خواهید دید.

گام دوم: روی مژه‌ها کار کنید

با مدادی مناسب پلک‌ها را سیاه کنید. این کار باعث می‌شود که مژه‌های‌تان مشکی‌تر و پُرتر به نظر برسد. چشم‌ها هم باوجود چنین خطی بیشتر دیده می‌شوند. بین خط رویش مژه و پلک را سیاه کنید تا به سراغ مرحله بعدی برویم.


حتما بخوانید: همه چیز درباره پودر فیکس کننده آرایش و نحوه استفاده اصولی از آن

گام سوم: خط‌چشم را آماده کنید

خط‌چشمی دقیق و درست بکشید. این مرحله از واجبات آرایش اسموکی است. بعد از اینکه به‌دقت پلک‌ها را خط کشیدید، نوبت به این می‌رسد که با یک قلم‌مو، روی همان خط بکشید و حالتی دودی ایجاد کنید. مرزهای خط کشیده‌شده را نامشخص کنید و حالتی دودآلود به آن بدهید.

گام چهارم: نوبت سایه چشم رسیده است

بالای پلک‌ها و زیر ابروها را با سایه‌ای روشن بپوشانید. مسیر سایه‌زدن برای این قسمت‌ها باید به سمت شقیقه‌ها باشد. بعد به سراغ رنگی تیره بروید و با آن پشت پلک را سایه بزنید. مسیر سایه‌زدن در این قسمت هم باید در طول خط مژه‌های پایینی و به سمت گوشه بیرونی چشم باشد.

گام پنجم: کماکان روی سایه‌زدن کار کنید

میان دو بخشی از چشم که سایه تیره و روشن کار کرده‌اید از سایه‌ای با رنگی متوسط و میان این دو استفاده کنید. بین دو بخش با سایهِ رنگِ متوسط مرز به‌وجود بیاورید. با این کار تیرگی سایه تیره روی خط مژه پایینی هم تلطیف می‌شود. حالا زیر ابروها یعنی بلندترین بخش که زیر دنباله ابرو قرار دارد و گوشه داخلی چشم‌ها را سایه هایلایت براق بزنید.

گام ششم: ریمل زدن را فراموش نکنید

آرایش اسموکی چشم چیست

مژه‌ها را ریمل بزنید تا ببینید که نهایتا آرایش اسموکی چشم چیست و چطور می‌تواند به جذابیت فوق‌العاده‌تان کمک کند. قبل از ریمل‌زدن در صورت نیاز می‌توانید باز هم خطی به پلک‌ها بکشید.

توصیه‌های تکمیلی برای اینکه دقیق‌تر بدانید آرایش اسموکی چشم چیست را در ادامه می‌خوانید:

توصیه‌ها و نکات مهم

  • با رنگ‌ها بازی کنید. اسموکی فقط استفاده از رنگ‌های تیره در طیف مشکی نیست. رنگ‌هایی مانند آبی نفتی، زغالی، بادمجانی یا حتی زیتونی تیره هم نتایج خوبی خواهند داشت.
  • آرایش اسموکی زمانی جذاب و زیبا می‌شود که گرما در آن وجود داشته باشد. آرایش چطور گرم می‌شود؟ باوجود رنگی مانند قهوه‌ای که به رنگ و ترکیب چشم بُعد می‌بخشد. برای گرما و بُعددادن به آرایش اسموکی چشم می‌توانید از مداد چشم قهوه‌ای تیره کمک بگیرید. بعد از کشیدن چشم با مداد قهوه‌ای می‌توانید یک براش بردارید و آن را در سایه قهوه‌ای بزنید و روی خط مدادی بکشید. مرز میان این دو را از بین ببرید و حالتی یکپارچه به رنگ‌های قهوه‌ای مداد و سایه بدهید.
  • دقت کنید که رنگ‌های به‌کاررفته در سایه‌زدن نباید از پلک پایین‌تان خیلی فاصله بگیرد. در این‌صورت، جلوه سایه اسموکی بسیار بد و نامناسب می‌شود.
  • استفاده از پرایمر در قسمت پلک‌ها هم ایده خوبی است. خط چشم پرایمر باعث می‌شود که سایه و خطوطی که کشیده‌اید، ماندگارتر شوند و جلوه بهتری هم داشته باشند.
  • برای کشیدن خط چشم در آرایش اسموکی بهتر است که از مدادها استفاده کنید. خط چشم‌های مدادی در این نوع آرایش بهتر جواب می‌دهند چون نرم‌تر هستند و کنترل کشیدن خطوط با آنها راحت‌تر است.
  • حواس‌تان به براش یا همان قلم‌موی آرایشی هم باشد. برای آرایش اسموکی بهتر است به سراغ براش‌هایی بروید که کوچک و مسطح‌اند و به‌اندازه کافی نرم هستند و می‌توانند سایه و مداد را به‌خوبی پخش کنند.
  • براش‌های مختلفی برای آرایش در دست داشته باشید. در این سبک از آرایش از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌کنید و برای اینکه نتیجه نهایی تمیز و زیبا باشد، بهتر است که برای هر رنگ از براشی مخصوص به خود استفاده کنید.
  • یادتان باشد که ریمل یا استفاده از مژه مصنوعی در آرایش اسموکی جلوه‌ای بسیار زیاد به چشم‌های‌تان خواهد داد. پس اگر از مژه مصنوعی هم استفاده نمی‌کنید، ریمل را فراموش نکنید.

در آخر

آرایش اسموکی چشم چیست

انتخاب سایه اسموکی انتخاب خوبی است. این روش کلاسیک آرایش چشم‌ها تقریبا برای همه با مدل‌های مختلف چشم و صورت زیبا می‌شود. فرقی نمی‌کند که مدل چشم‌تان چگونه است یا رنگ چشم‌های‌تان چیست؛ در هر حال، اسموکی شما را زیبا می‌کند. تکنیک‌های مختلفی هم برای انجام این سبک از آرایش چشم وجود دارد. ضمن اینکه دست‌تان در انتخاب طیف‌های مختلف رنگ سایه و خط چشم هم باز است.

این را هم یادتان باشد که در آرایش اسموکی تمرکز روی چشم‌هاست. پس باید بخش‌های دیگر صورت را ملیح‌تر و طبیعی‌تر آرایش کنید. لازم نیست که باقیِ بخش‌ها هم به اندازه چشم‌ها پررنگ و مشهود باشند.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل انتخاب کرم پودر براساس پوست
منبع who.com.au artdeco.com allure.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. عاطفه نانکلی می‌گوید

    عصر زمستانی بخیر عزیزم:
    از توضیحات شما درباره سایه اسموکی بسیار
    متشکرم
    موفق و سربلند باشید.

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      عصر شما هم بخیر عاطفه جان. ممنون از محبتتون.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.