۹ روش‌ مفید و موثر برای مراقبت از موی صاف و لخت

داشتن موهای صاف و لخت از آنچه که فکر می‌کنید چالش‌انگیزتر است. این موها نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد و باید برای سلامت و حفظ شادابی آن روش‌های خاصی را انجام دهید. امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی روش‌های مراقبت از موی صاف و لخت بپردازیم؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

۱. از شامپوهای بدون سولفات غافل نشوید

مراقبت از موی صاف و لخت

تمیزی مو برای افرادی که موهای صاف و لخت دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سعی کنید از انواع شامپوهای بدون سولفات و براق‌کننده مو برای زیبایی بیشتر موهای خود استفاده کنید. فراموش نکنید که تجمع چربی روی موها باعث ایجاد حس سنگینی روی سر می‌شود و بسیار اذیت خواهید شد. برای داشتن موهای سالم‌تر دو روز درمیان اقدام به شستشوی موها کنید.

خرید شامپوی بدون سولفات

۲. گاهی اوقات از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید

از آنجایی که موهای لخت و صاف مستعد چربی بیشتر مو هستند بهترین کار برای شما این است که به صورت دوره‌ای از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید و از تجمع چربی و آلودگی بین موهای خود جلوگیری کنید. این نوع شامپوها به مرور زمان باعث افزایش ضخامت موها نیز می‌شود.

شامپوهای مخصوص موی خشک

۳. از محصولات حجم‌دهنده مو استفاده کنید

اگر موهای شما نازک است بهتر است در برنامه مراقبتی خود از محصولات افزایش حجم موها استفاده کنید. این محصولات به مرور زمان باعث افزایش ضخامت موهای شما می‌شود. اگر طرفدار محصولات شیمیایی نیستید می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی مثل روغن هسته انگور استفاده کنید.

انواع روغن هسته انگور اینجاست

 

۴. مراقب نرم‌کننده‌های مو باشید

اگر موهای صاف و لخت دارید هنگام استفاده از نرم‌کننده‌های مو افراط نکنید. شما موهایی ظریف دارید و نیازی به استفاده زیاد از نرم‌کننده ندارید و اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید یک‌بار در هفته مقدار خیلی کمی از آن را به انگشت‌های خود بزنید و به آرامی روی ساقه‌های مو ماساژ دهید و سپس خوب آب‌کشی کنید. توجه کنید استفاده از نرم‌کننده روی ریشه موها باعث افزایش چربی موها می‌شود.

۵. حرارت سشوار را درست تنظیم کنید

مراقبت از موی لخت و صاف
عکس از: Yuri_Arcurs

استفاده از سشوار و ابزارهای حرارتی برای موهای صاف و لخت درست مثل یک شمشیر دولبه است. اگر نتوانید حرارت درست را تنظیم کنید به مرور زمان موهای شما دچار شکنندگی و موخوره می‌شود. سعی کنید سشوار را روی خنک‌ترین و کم حرارت‌ترین نقطه تنظیم کنید و از اسپری‌های محافظ حرارتی مو استفاده کنید.


حتما بخوانید: آیا استفاده از سشوار واقعا برای موهایمان ضرر دارد؟

۶. از وزی مو و موخوره مو جلوگیری کنید

افرادی که موهای فر دارند معمولا دچار موخوره نمی‌شوند ولی اگر موهای لخت و صاف دارید یک لحظه غفلت باعث ایجاد موخوره مو می‌شود. برای افزایش رطوبت مو، کاهش وزی مو و جلوگیری از موخوره از انواع روغن‌های گیاهی مثل روغن آرگان استفاده کنید. این کار را بلافاصله بعد از حمام می‌توانید انجام دهید. فقط کافیست مقداری روغن آرگان یا هر روغن گیاهی دیگری را به ساقه‌ موهای خود بزنید.

انواع روغن آرگان اینجاست

۷. از برس و شانه مناسب استفاده کنید

افرادی که موهای صاف و لخت دارند بهتر است از انواع برس و شانه‌های پهن استفاده کنند، این نوع از شانه‌ها باعث ریزش موی کمتر در فرد می‌شود. همچنین فراموش نکنید که موهای شما به‌شدت مستعد آسیب و شکنندگی است به همین دلیل بلافاصله پس از حمام موهای خود را شانه نکنید چرا که این کار باعث آسیب جدی به موها می‌شود. برای این که موهای حجیم و بلندتری داشته باشید قبل از حمام موهای خود را خوب شانه بزنید. رعایت این نکات ریز باعث زیبایی، درخشان‌کنندگی و شادابی بیشتر موها می‌شود.

۸. از آرایشگرتان مشاوره بگیرید

آرایشگر شما به‌راحتی می‌تواند بافت منحصربه‌فرد موهای شما را تشخیص دهد و برای مراقبت از آن بهترین نکات و روش‌ها را ارائه دهد. نکته‌ای که باید برای مراقبت از موی صاف و لخت به آن توجه کنید این است که نباید این نوع از مو شما را گول بزند و بیخیال مراقبت از آن شوید؛ بلکه باید به‌طور مرتب برای کوتاهی مو و جلوگیری از موخوره به آرایشگاه بروید و روتین مناسب برای افزایش سلامت و شادابی موهای خود داشته باشید.

۹. مراقب رژیم غذایی خود باشید

اگر موهای شما سریع چرب می‌شود، این مورد نشان‌دهنده مصرف غذاهای چرب و فست‌فودهاست. برای تنظیم چربی موهای صاف و لخت بهتر است از انواع میوه‌جات، سبزیجات، آجیل‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید و شاهد کاهش چربی موهای خود شوید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به بهترین شکل ممکن نگاهی جامع و دقیق به روش‌های مراقبت از موی صاف و لخت بیندازیم. با کمک این روش‌ها می‌توانید سلامت و زیبایی موهای خود را حفظ کنید. اگر این مقاله را دوست داشتید، می‌توانید آن را برای دوستانتان هم بفرستید.

شما بگویید

به جزء مواردی که اشاره شد، چه روش‌هایی برای مراقبت از موی صاف و لخت توصیه می‌کنید؟ چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید؟ لطفا تجربه‌ها و نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: فواید روبالشی ساتن برای پوست و مو؛ آیا واقعا تاثیری دارد؟
منبع hairfinity wikihow madison-reed
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام لطفا برای موی فر هم بنویسید

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      سلام. برای مو فر هم داریم. https://manomode.com/1493/how-to-care-for-curly-hair/

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.