۱۵خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست

روغن هسته انگور خواص بی‌شماری برای زیبایی پوست و مو دارد. اینجا برایتان از خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست گفته‌ایم.

خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست را بشناسید

روغن هسته انگور (Grapeseed Oil) معجزه‌ای برای انواع پوست و مو محسوب می‌شود. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. اگر قصد دارید پوست شفاف و زیبا داشته باشید مقادیر بالای ویتامین E روغن هسته انگور، شما را در این مسیر یاری خواهد کرد. این روغن می‌تواند شما را از هر نوع محصول مراقبت از پوست و مو بی‌نیاز کند. خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست بسیار زیاد است؛ برای مثال، روند پیری پوست را کاهش می‌دهد و بهترین گزینه برای تقویت مو است.

مزایای روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سرشار از انواع مواد مغذی و مفید برای مو است. برای مثال، ویتامین E در روند رشد مو بسیار تأثیرگذار است و آنتی اکسیدان باعث ترمیم و درمان مو است. اجازه دهید تا اثرات مثبت روغن هسته انگور را بیشتر بررسی کنیم.

۱. تقویت مو

اگر موهای شکننده و خشک دارید می‌توانید از روغن هسته انگور برای تقویت مو استفاده کنید. این روغن با نفوذ به فولیکول‌های مو باعث تقویت مو می‌شود.

۲. درمان شوره سر

روغن هسته انگور موها را آبرسانی عمیق می‌کند و از بروز شوره سر جلوگیری می‌کند.

۳. نرم‌کننده طبیعی مو

خواص روغن هسته انگور برای مو
عکس از:
Anastasiia Krivenok

 

روغن هسته انگور دارای ویتامین E بسیار زیادی است که می‌تواند به‌صورت طبیعی موهای افراد را نرم و ابریشمی کند.

۴. درمان موهای وز

روغن هسته انگور می‌تواند رطوبت موها را حفظ کند و در درمان وز شدن مو تأثیر داشته باشد. مصرف منظم این روغن از به‌وجود آمدن موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

۵. افزایش روند رشد مو

مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در روغن هسته انگور توانایی افزایش رشد موها را دارد و با استفاده مداوم از این روغن موهای بلند و زیبا خواهید داشت.

۶. درمان ریزش مو

روغن هسته انگور دارای مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان است و باعث درمان ریزش مو می‌شود. این روغن به ریشه مو نفوذ می‌کند و به‌مرور زمان باعث درمان ریزش مو می‌شود.

مزایای روغن هسته انگور برای پوست

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی مناسب سلامت پوست است. ترکیبات اصلی این روغن حاوی مواد زیر است:

  • سرشار از ویتامین E
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • سرشار از بتاکاروتن
  • سرشار از ویتامین C
  • سرشار از امگا ۶
  • سرشار از اسید لینولئیک

از مزایای روغن هسته انگور برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۷. درمان جوش و آکنه

روغن هسته انگور بافت بسیار سبک دارد که بهترین انتخاب برای پوست چرب و آکنه‌ای محسوب می‌شود. این روغن می‌تواند منافذ پوست افراد را پاکسازی کند و روند درمان جوش و آکنه را افزایش می‌دهد. این روغن خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و از بروز جوش جلوگیری می‌کند.

۸. مرطوب‌کننده طبیعی

خواص روغن هسته انگور برای پوست
عکس از:
Anna Efetova

روغن هسته انگور بهترین مرطوب‌کننده گیاهی و ارگانیک است که با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست می‌تواند پوستی نرم به شما ببخشد.

۹. روشن‌کننده پوست

روغن هسته انگور به‌راحتی تمامی آلودگی‌های روزانه پوست افراد را پاک می‌کند و باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. با مصرف مرتب روغن هسته انگور شاهد پوستی صاف و درخشان خواهید شد.

۱۰. درمان چین‌وچروک

روغن هسته انگور سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است؛ این ترکیبات قادر به درمان چین‌وچروک پوست هستند و همچنین روند پیری پوست را کاهش می‌دهد.

۱۱. لایه‌بردار طبیعی

روغن هسته انگور یک لایه‌بردار طبیعی و بسیار قوی است. این روغن می‌تواند جریان خون رگ‌ها را افزایش دهد و کلاژن‌سازی پوست را بیشتر کند.

۱۲. بهترین گزینه به‌عنوان بالم لب

اگر لب‌های شما همیشه خشک است و روش‌های زیادی را امتحان کرده‌اید، برای یک‌بار هم که شده از روغن هسته انگور استفاده کنید.


حتما بخوانید: بالم لب چیست و چطور به کمک آن از لب‌هایمان مراقبت کنیم؟

۱۳. کاهش لک‌های تیره پوست

لک‌های تیره پوست، شما را کلافه کرده است؟ روغن هسته انگور به دلیل وجود آنتی اکسیدان و بتاکاروتن می‌تواند شما را از شر لک‌های تیره خلاص کند.

۱۴. آبرسان طبیعی پوست

 

آبرسانی پوست بسیار مهم است. اگر در موقعیت آب‌وهوایی گرم و خشک زندگی می‌کنید، روغن هسته انگور به آسانی می‌تواند خشکی پوست را درمان کند و بهترین انتخاب به‌عنوان آبرسان پوست به‌شمار رود.

۱۵. مؤثر در ترمیم پوست

روغن هسته انگور حاوی مقادیر بسیار بالای اسید لینولئیک است که این ماده در بازسازی پوست بسیار اهمیت دارد. شما به کمک این روغن می‌توانید شاهد ترمیم و بازسازی پوست خود باشید.

چطور از روغن هسته انگور استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید شوره سر را با روغن هسته انگور درمان کنید فقط کافیست چند قطره از این روغن را در شامپو اضافه کنید. اگر می‌خواهید روغن هسته انگور را در روتین پوست خود قرار دهید می‌توانید برای آبرسانی پوست هرشب مقدار مناسبی از این روغن را روی پوست بزنید و صبح روز بعد آن را بشویید. برای درمان ریزش مو می‌توانید مقدار چند قطره روغن هسته انگور و روغن جوجوبا را ترکیب کنید و به‌عنوان ماسک مو قبل از حمام از آن استفاده کنید.

روش‌های تشخیص روغن هسته انگور مرغوب

تشخیص روغن اصل هسته انگور کار بسیار دشواری است ولی با این نکات می‌توانید روغن مرغوب را از تقلبی تشخیص دهید:

  • رنگ روغن هسته انگور؛ رنگ این روغن زرد مایل به سبز است.
  • بافت روغن هسته انگور؛ این روغن بافت بسیار سبک دارد.
  • رایحه روغن هسته انگور؛ این روغن هیچ‌گونه رایحه و بویی ندارد.

انواع روغن هسته انگور اینجاست

استفاده منظم از روغن هسته انگور به‌عنوان یک روغن گیاهی و طبیعی می‌تواند بهترین گزینه برای زیبایی پوست و مو باشد. ما در این مطلب سعی کردیم مزایای اصلی این روغن را توضیح دهیم. شما می‌توانید با خیال راحت از روغن هسته انگور استفاده کنید.

شما بگویید

آیا از روغن هسته انگور استفاده می‌کنید؟ چه تجربه‌ خاصی در این زمینه دارید؟ آیا این روغن برای شما مؤثر بود؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود درباره روغن هسته انگور و خواص آن برای پوست و مو را با ما و دیگران در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل انجام روتین روزانه پوست؛ برای انواع پوست + جدول
منبع healthline medicalnewstoday
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.