معروف‌ترین مجلات مد جهان؛ بررسی ۱۷ مجله مد از نمای نزدیک

آیا می‌دانید معروف‌ترین مجلات مد جهان کدام‌ها هستند؟ در این مطلب، برخی از پرطرفدارترین نشریات مد دنیا را به‌همراه تاریخچه کوتاهی از آن‌ها با شما به اشتراک می‌گذاریم. به‌علاوه، سرشناس‌ترین سردبیران هر یک را به شما معرفی می‌کنیم. با ما در «منومد» همراه باشید.


اگر شما هم از طرفداران دنیای فشن هستید، احتمالا برخی از معروف‌ترین مجلات مد جهان را می‌شناسید. با وجود این‌که این روزها نسخه‌های دیجیتال این نشریه‌ها را به‌سادگی می‌توان در فضای وب پیدا کرد، هنوز هم افراد بی‌شماری در سرتاسر دنیا وجود دارند که لم دادن روی مبل و ورق زدن مجلات کاغذی را به بسیاری از سرگرمی‌های دیگر ترجیح می‌دهند. در این نشریات می‌توانید تازه‌ترین اخبار موثق درباره سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای یوتیوب و اینستاگرام را بخوانید. به‌علاوه از اتفاقات دنیای فشن، ترندهای تازه و هزاران نکته دیگر خبردار خواهید شد. هنوز هم مجلات مد از بهترین منابعی به حساب می‌آیند که به تغییر سبک زندگی و استایل شما کمک می‌کنند.

معروف‌ترین مجلات مد جهان کدام‌ها هستند؟

معروف‌ترین مجلات مد جهان کدام‌ها هستند؟
تقریبا همه افراد با هر سن و سال و رتبه اجتماعی به موضوعات مرتبط با مد و فشن علاقه دارند. به همین دلیل هم نشریات بسیار زیادی در این زمینه منتشر می‌شوند که برخی از آن‌ها از دیگران معروف‌تر هستند.

۱. مجله Vogue

مجله Vogue
مجله Vogue شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین نشریه مد جهان است که بیش‌ترین تعداد دنبال‌کننده را در اینستاگرام دارد.

بدون تردید، Vogue یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان است که در سرتاسر دنیا طرفداران و مشترکان بسیار زیادی دارد. این مجله محبوب برای نخستین بار در سال ۱۸۹۲ میلادی توسط «آرتور بالدوین تورنور» (Arthur Baldwin Turnure) به‌عنوان یک هفته‌نامه منتشر شد. در سال ۱۹۰۹ میلادی، شرکت انتشاراتی Conde Nast امتیاز و حق چاپ این مجله را خریداری کرده و آن را به یک نشریه مد با تمرکز بر خانم‌ها تبدیل کرد. با وجود تک جنسیتی بودن مطالب، Vogue به‌سرعت در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت. در سال ۱۹۸۸ میلادی و با انتخاب «آنا وینتور» (Anna Wintour) به‌عنوان سردبیر اصلی، وگ تحول عظیمی را تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین مجلات مد دنیا تبدیل شد. آنا وینتور که لقب ملکه دنیای مد را یدک می‌کشد یکی از قدرتمندترین و مشهورترین روزنامه‌نگاران و ویراستاران حوزه فشن است. در حال حاضر، این مجله با بیش از ۱۱ میلیون مشترک در ۲۳ کشور جهان همچنان هواداران خود را با تازه‌ترین ترندها و مطرح‌ترین طراحان جهان آشنا می‌کند. این امر یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این نشریه است. در حال حاضر، بیش از ۴۶ میلیون نفر در سرتاسر نقاط دنیا صفحه اینستاگرام مجله وگ را دنبال می‌کنند.

۲. مجله Elle

مجله Elle
مجله Elle با تمرکز بر معرفی تازه‌ترین ترندها و دیگر مطالب خواندنی و هیجان‌انگیز مرتبط با دنیای مد توانسته نظر طیف گسترده‌ای از جوانان سرتاسر دنیا را به خودش جلب کند.

مجله Elle یک نشریه فرانسوی و یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان است که در سال ۱۹۴۵ با تمرکز بر فشن زنانه راه‌اندازی شد. واژه Elle در زبان فرانسه به‌معنای «او» یا سوم شخص مونث است. چند سال پس از انتشار، شعار تبلیغاتی این مجله پر تیراژ با مضمون «اگر قرار باشد چیزی بخواند حتما Elle را انتخاب می‌کند» به‌شدت مورد توجه همگان قرار گرفت. با گذشت زمان، این نشریه به یکی از غول‌های امروزی تبدیل شد و اکنون در ۴۶ کشور دنیا منتشر می‌شود. بسیاری از سوپر مدل‌های دنیا آرزو دارند عکس‌شان روی جلد یا در صفحات داخلی این مجله قرار بگیرد. چراکه این امر می‌تواند برای آن‌ها دروازه مطمئن و تازه‌ای را به‌سمت محبوبیت و شهرت بیش‌تر باز کند. در سال ۲۰۲۱ میلادی، این مجله اعلام کرد که دیگر تصاویر مربوط به لباس‌های تهیه شده از پوست حیوانات را منتشر نخواهد کرد و از این طریق، جایگاه ویژه‌ای را در قلب دوست‌داران حیوانات و محیط زیست به خودش اختصاص داد. از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون، «نینا گارسیا» (Nina Garcia) به‌عنوان مدیر مسئول و سردبیر این مجله مشغول به‌کار شده است. نینا گارسیا تا به‌حال ۴ کتاب نوشته و به‌عنوان استایلیست در پشت صحنه برخی از مشهورترین نمایش‌های تلویزیونی حضور داشته است. در حال حاضر، صفحه اینستاگرام Elle آمریکا (elleusa) به تنهایی بیش از ۷ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.

۳. مجله Harper’s Bazaar

مجله Harper’s Bazaar
روی جلد این نسخه از مجله Harper’s Bazaar تصویر خواننده بسیار معروف و خوش‌صدا Adele را می‌بینید.

«هارپرز بازار» یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان است که در سال ۱۸۶۲ شروع به کار کرد. این نشریه نخستین مجله مد آمریکاست که با انتشار محتوای درجه یک، آموزنده و ترغیب‌کننده، طبقه متوسط رو به بالای جامعه را مخاطب قرار می‌دهد. در این نشریه می‌توانید تازه‌ترین ترندهای دنیا، اخبار مربوط به سلبریتی‌ها و برنامه نمایش پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی و همچنین، مطالب مفید درباره روش‌های بهبود استایل و دیگر موارد مرتبط را بخوانید. هارپرز بازار که در ابتدا به‌صورت هفتگی منتشر می‌شد اکنون به یک ماهنامه معتبر تبدیل شده است و علاوه بر شیوه‌های سنتی به‌صورت دیجیتال هم در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. دفتر مرکزی این نشریه در شهر نیویورک است و در بیش از ۳۲ کشور دنیا منتشر می‌شود. از سال ۲۰۲۰ میلادی، سردبیری این مجله به «سمیرا نصر» (Samira Nasr) واگذار شده است. او نخستین زن سیاه‌پوستی است که موفق شده جای سردبیر قبلی یعنی، «گلندا بیلی» (Glenda Bailey) را بگیرد. گلندا بیلی برای مدتی بیش‌تر از دو دهه این جایگاه را به خودش اختصاص داده بود. صفحه اینستاگرام harper’s bazaar انگلیس تنها یکی از پیج‌های متعدد این مجله است که بیش از ۲ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.

۴. مجله Cosmopolitan

مجله Cosmopolitan
مجله Cosmopolitan برای انتشار محتوا و جذب مخاطب از تمامی پلت‌فرم‌های آنلاین و روش‌های مدرن استفاده می‌کند.

 

«کازموپولیتن» که بسیاری آن را با نام «کازمو» (Cosmo) می‌شناسند یکی از مشهورترین مجلات مد دنیاست که محتوای دست اول خود را با تمرکز بر مطالب مورد علاقه خانم‌ها منتشر می‌کند این ماهنامه آمریکایی نخستین بار در سال ۱۸۸۶ میلادی منتشر شده و به‌تدریج به یک نشریه سبک زندگی و سرگرمی تبدیل شد. در حال حاضر، مجله کازمو در ۳۵ کشور جهان و به ۱۱۰ زبان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. در سال ۱۹۶۵ میلادی، «هلن گورلی» (Helen Gurley) نویسنده، تاجر و ناشر آمریکایی سردبیری این مجله را به‌عهده گرفت و تا ۳۲ سال بعد در این جایگاه به فعالیت‌اش ادامه داد. او که شخصیتی جسور داشت به انتشار مطالبی پرداخت که تا آن زمان تابو به حساب می‌آمدند. به این ترتیب، منتقدان عنوان «فمینیسم بی‌باک و سرگرم‌کننده» را به مجله کازموپولیتن نسبت دادند. در سال ۲۰۱۴ میلادی، «جسیکا گیلز» (Jessica Giles) جای سردبیر قبلی را گرفت. پیش‌تر او با نشریات Glamour، Vogue،The New Yorker و Teen Vogue همکاری می‌کرد. مجموع دنبال‌کنندگان مجله کازموپولیتن در رسانه‌های اجتماعی گوناگون از قبیل توئیتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب چیزی در حدود ۵.۵ میلوین نفر است.

۵. مجله BoF (Business Of Fashion)

مجله BoF (Business Of Fashion)
اگر دوست دارید اطلاعات خود را درباره جنبه‌های تجاری فشن کامل کنید حتما مطالب مجله BoF را بخوانید.

مجله BoF در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد و با کمک تیم حرفه‌ای و با ارائه محتوای جذاب خیلی زود به‌عنوان یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان با تمرکز بر مسائل اقتصادی دنیای فشن مطرح شد. اگر شما هم از دوست‌داران مد هستید و به داستان‌های پشت پرده ایجاد ترندها، تعیین الگوها و تاثیرگذاری آن‌ها علاقه دارید حتما مطالب این نشریه را بخوانید. سردبیر و بنیان‌گذار این نشریه «عمران آمِد» (Imran Amed) نام دارد. در سال ۲۰۱۶ میلادی، او جایزه رسانه‌ای شورای طراحان مد آمریکا را دریافت کرد و به لطف خدمات‌اش در دنیای فشن تنها یک سال بعد مدال MBE را از طرف امپراتوری بریتانیا به سینه زد. در حال حاضر، تعداد دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام این نشریه به بیش از ۳ میلیون نفر می‌رسد.

۶. مجله W

مجله W
بر روی جلد این نسخه از مجله W تصویر خواننده مشهور Rihanna را می‌بینید که به شکل دراماتیکی گریم شده است.

مجله W یک نشریه آمریکایی است که به‌واسطه ارائه محتوای معتبر و تفکر برانگیز در زمینه فرهنگ، مد، اخبار سلبریتی‌ها، سبک زندگی و بسیاری موضوعات جذاب دیگر در فهرست بهترین مجلات مد جهان قرار دارد. در سال ۲۰۰۰ میلادی، شرکت انتشاراتی Conde Nast این مجله را خریداری کرد و «استفانو تونچی» (Stefano Tonchi) روزنامه‌نگار و مشاور ایتالیایی ریاست آن را برعهده گرفت. ارائه محتوای بی‌پروا و جنجال برانگیزی که اغلب مجلات از پرداختن به آن خودداری می‌کنند از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت مجله W بوده است. در حال حاضر، بیش از ۴ میلیون نفر در سرتاسر دنیا صفحه اینستاگرام این نشریه را دنبال می‌کنند.

۷. مجله InStyle

مجله InStyle
وجود عکس Oprah Winfrey یکی از مشهورترین و موفق‌ترین چهره‌های رسانه‌ای آمریکا روی جلد مجله InStyle مهر تاییدی بر شهرت و موفقیت این نشریه است.

اگر قرار است برایتان از معروف‌ترین مجلات مد جهان بگوییم، لازم است به InStyle هم اشاره کنیم. این ماهنامه آمریکایی که در سال ۱۹۹۴ میلادی فعالیت‌اش را شروع کرده برای همه افراد با هر جنسیتی محتوایی ناب و جذاب را در زمینه سبک زندگی و فشن ارائه می‌کند. ابتدا، «آریل فاکسمن» (Ariel Foxman) سردبیری این نشریه را برعهده گرفت. او که ویراستار، نویسنده و استراتژیست برجسته‌ای است تا همین چند سال قبل مطالب ارزشمندی را در اختیار مخاطبان این مجله قرار داد. سرانجام، « لورا براون» (Laura Brown)، روزنامه‌نگار مطرح حوزه فشن جای او را گرفت و سردبیر و مدیر محتوای InStyle شد. اکنون این مجله در سطح بین‌المللی و در ۱۶ کشور دنیا توزیع می‌شود. در این نشریه می‌توانید با جدیدترین مدل‌های مو، تازه‌ترین ترندهای آرایش و فشن و بسیاری مطالب جذاب دیگر آشنا شوید. در حال حاضر، صفحه اینستاگرام InStyle بیش از ۴ میلیون دنبال‌کننده دارد.

۸. مجله Allure

مجله Allure
مجله Allure با وجود اسم فرانسوی‌اش یک نشریه آمریکایی است که در زمینه مد و فشن فعالیت می‌کند.

مجله Allure یک ماهنامه آمریکایی است که در درجه اول بر ارائه محتوای مربوط به زیبایی، سلامتی و تندرستی خانم‌ها تمرکز دارد. این نشریه در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط یک روزنامه‌نگار آمریکایی به اسم «لیندا ولز» (Linda Wells) تاسیس شد. تنها در طول چند سال، Allure با انتشار مطالب ساده، اساسی و فرهنگی نظر طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خودش جلب کرد. این روزها، تعداد مشترکان مجله Allure به بیش از ۵ میلیون نفر می‌رسد و ماهیانه در حدود ۸ میلیون نفر مطالب آن را در پلت‌فرم‌های آنلاین می‌خوانند. اینستاگرام این مجله هم بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.

۹. مجله Numéro

مجله Numéro

مجله Numéro در سال ۱۹۹۸ به‌وسیله «الیزابت دیژان» (Elisabeth Dijan) راه‌اندازی شد. این روزنامه‌نگار پرتوان از خواندن مطالب دروغین و بی‌اهمیت نشریات زرد خسته شده بود. بنابراین، این کار را با هدف ارائه محتوای ارزشمند و ارتقا استانداردهای نشریات روز و مطابقت آن‌ها با نیازهای زنان باهوش و روشنفکر انجام داد. الیزابت دیژان از ابتدا تاکنون به‌عنوان سردبیر و مدیر مسئول این مجله بین‌المللی فعالیت می‌کند. در این نشریه می‌توانید انبوهی از مطالب جالب و خواندنی درباره مد و سبک زندگی، طراحی، موسیقی و هنر، دکوراسیون منزل و بسیاری دیگر از موضوعات جذاب و آموزنده را بخوانید. این روزها، بیش از ۳۹۰ هزار نفر در سرتاسر نقاط دنیا صفحه اینستاگرام Numéro را دنبال می‌کنند.

۱۰. مجله V

مجله V

نشریه V در سال ۱۹۹۸ میلادی به همت «سیسیلیا دین» (Cecilia Dean) در تیراژ محدود منتشر شد و به‌عنوان یک فصل‌نامه آغاز به‌کار کرد. این مجله هر ۳ ماه یک‌بار محتوایی جذاب درباره مد و زندگی را در اختیار علاقه‌مندان‌اش قرار می‌داد. امروز هم فصل‌نامه V همچنان بر موضوعات فرهنگی، هنری، فشن و بسیاری دیگر از مطالب جذاب و ارزشمند تمرکز دارد. سردبیری این نشریه به‌عهده «استفان گان» (Stephen Gan) است. او که یکی از چهره‌های مطرح و تاثیرگذار رسانه‌های فشن به حساب می‌آید قبلا مدیر خلاقیت مجلات Elle و Harper’s Bazaar آمریکا بوده است. تلاش‌های خستگی ناپذیر گان و تیم قدرتمندش نشریه V را به یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان تبدیل کرده است. در حال حاضر، این مجله با بیش از ۳ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام و میلیون‌ها مشترک در سرتاسر جهان همچنان در حال رشد است.

۱۱. مجله Grazia

مجله Grazia

 

مجله ایتالیایی Grazia یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان است. این نشریه با تمرکز بر فشن و سبک زندگی در سال ۱۹۳۸ میلادی نخستین نسخه‌اش را منتشر کرد. از آن زمان تا امروز، به‌شکل منحصر به‌فردی مطالب مربوط به دنیای مد، سبک زندگی، هنر و فرهنگ را با اخبار روز و اقتصاد ترکیب می‌کند. این رویکرد خلاقانه نظر بسیاری از خوانندگان مشکل‌پسند و روشنفکران را جلب کرده است. تا جایی که طیف گسترده‌ای از مخاطبان تیزبین و امروزی نسخه‌های دیجیتال این مجله را در پلت‌فرم‌های آنلاین می‌خوانند. در سال ۲۰۰۶ میلادی، «هتی برت» (Hattie Brett) که یک روزنامه‌نگار تحصیل‌کرده است به‌عنوان سردبیر این نشریه انتخاب شد و سیاست‌های موفقیت‌آمیز این مجموعه را با دقت ادامه داد و حتی بهبود بخشید. در حال حاضر، این نشریه در ۵ قاره منتظر شده و بیش از ۳۵ میلیون خواننده دارد. از این میان، حدود ۱۴۹ هزار نفر اینستاگرام آن را هم دنبال می‌کنند.

۱۲. مجله Marie Claire

مجله Marie Claire

ممکن نیست از معروف‌ترین مجلات مد جهان بگوییم و از ماهنامه Marie Claire یاد نکنیم. اولین نسخه این مجله در سال ۱۹۳۷ میلادی به‌وسیله اسطوره صنعت مد «اِوِلین پراوست» (Évelyne Prouvost) و به‌دلیل علاقه سیری‌ناپذیرش به موضوعات فرهنگی و سبک زندگی منتشر شد. محتوای این نشریه به‌اندازه‌ای درجه یک بود که از همان ابتدا نظر تعداد بسیار زیادی از خوانندگان نکته‌سنج را جلب کرد. تا جایی که بیش از نیم میلیون نفر اولین نسخه این مجله را خریداری کردند. جالب است بدانید، تعداد خریداران نسخه دوم دو برابر این مقدار بود. راز موفقیت ماهنامه Marie Claire در آن زمان این بود که فقط درباره نمایش مد، ترندهای جدید و فرهنگ و هنر صحبت نمی‌کرد. در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، این نشریه به صدای رسای زنانی تبدیل شد که از هر جهت خواستار تغییر بودند. در طول زمان، این مجله توانست جایگاه‌اش را در میان مخاطبان حفظ کند. تا جایی که امروز در ۳۵ کشور دنیا و به ۲۴ زبان گوناگون منتشر می‌شود. این روزها، Nikki Ogunnaike سردبیر ماهنامه ماری‌کلیر آمریکاست. او سابقه حرفه‌ای درخشانی دارد و پیش از این با نشریاتی مانند Harper’s Bazaar، GQ، ELLE، Glamour، InStyle و Vanity Fair همکاری داشته است. در حال حاضر، تعداد دنبال‌کنندگان اینستاگرام مجله ماری‌کلیر به بیش از ۲ میلیون نفر می‌رسد.

۱۳. مجله Vanity Fair

مجله Vanity Fair
مجله Vanity Fair با ارائه محتوای فاخر و ارزشمند نظر بسیاری از مخاطبان روشنفکر و تحصیلکرده را جلب کرده است.

مجله Vanity Fair یکی دیگر از معروف‌ترین نشریات مد جهان است که به‌وسیله شرکت انتشاراتی Conde Nast خریداری شده و از زیر مجموعه‌های آن به حساب می‌آید. این نشریه برای نخستین بار در سال ۱۹۱۳ منتظر شد و تا دو دهه یعنی تا سال ۱۹۳۶ به فعالیت‌اش ادامه داد. متاسفانه از این تاریخ به‌بعد انتشار VF متوقف شد. تا این که در سال ۱۹۸۳ میلادی، شرکت قدرتمند Conde Nast اداره آن را به‌دست گرفت و این مجله را احیا کرد. پایبندی به رعایت استانداردهای بی‌نظیر، ارائه محتوای اصیل و ارزشمند و توانایی هدایت و ارتقا فرهنگ عامه مردم از افتخارات این نشریه به حساب می‌آید. از ابتدای فعالیت دوباره تا امروز، «رادیکا جونز» (Radhika Jones) سردبیر و مدیر مسئول این مجله بوده است. او که سابقه همکاری با نشریاتی مانند The New York Times، Time و The Paris Review را در کارنامه‌اش دارد توانسته سیاست‌های مفیدی را اعمال کند و موفقیت این مجموعه را به حداکثر برساند. صفحه اینستاگرام Vanity Fair با بیش از ۸ میلیون نفر دنبال‌کننده از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

۱۴. مجله GQ

مجله GQ
مجله GQ با هدف قرار دادن آقایان مطالب ارزشمندی را در زمینه مد منتشر می‌کند.

مجله GQ یا Gentlemen’s Quarterly یکی از معروف‌ترین مجلات مد جهان است که به‌طور اختصاصی برای آقایان طراحی شده؛ این نشریه در سال ۱۹۳۱ میلادی ابتدا با نام Apparel Arts و در قالب فصل‌نامه فعالیت‌اش را در تیراژ پایین شروع کرد و با اهداف تجاری، خریداران عمده و خرده‌فروشان پوشاک را مخاطب قرار داد. تا سال ۱۹۵۷ میلادی این روند ادامه پیدا کرد و در این زمان به نشریه‌ای برای آقایان تبدیل شد. سرانجام در سال ۱۹۶۷ اسم مجله هم به GQ تغییر کرد. اما تحولات GQ به همین‌ها خلاصه نمی‌شود. در سال ۱۹۷۰ میلادی، این مجله از فصل‌نامه به ماهنامه تبدیل شد. نهایتا در سال ۱۹۷۹، شرکت شناخته شده Condé Nast آن را خرید و سردبیری آن را به «آرت کوپر» سپرد. متاسفانه این روزنامه‌نگار توانا در سال ۲۰۰۳ از دنیا رفت و جای خود را به «جیم نلسون» (Jim Nelson) داد. روش کار نلسون به‌گونه‌ای بود که مخاطبان جوان و خوانندگان عادی را هم جذب مجله کرد. ارائه محتوای مفید و قابل توجه در زمینه مد، سبک زندگی، سلامت، تغذیه، تناسب اندام، موسیقی، گردشگری، اخبار سلبریتی‌ها و بسیاری موارد دیگر همواره از اهداف این مجموعه بوده است. در حال حاضر، بیش از ۶ میلیون نفر صفحه اینستاگرام GQ را دنبال می‌کنند.

۱۵. مجله L’Officiel

مجله L’Officiel

مجله L’Officiel یک نشریه مد فرانسوی است که در سال ۱۹۲۱ کارش را شروع کرد و خیلی زود عنوان کتاب مقدس مد را در فرانسه به خودش اختصاص داد. محتوای فاخر این ماهنامه برای خانم‌های ۲۵ تا ۴۹ ساله‌ای تهیه می‌شود که عموما تحصیلکرده، روشنفکر و از قشر بالای جامعه هستند. این مجله نسخه دیگری هم دارد که با نام L’Officiel Hommes منتشر می‌شود و مطالب مورد علاقه آقایان را پوشش می‌دهد. سردبیر این ماهنامه Marie-José Susskind-Jalou است که با بیش از ۳۰ سال تجربه از روزنامه‌نگاران توانمند دنیا به حساب می‌آید. در حال حاضر، بیش از ۳۳۷ هزار نفر صفحه اینستاگرام این مجله را دنبال می‌کنند.

۱۶. مجله Glamour

مجله Glamour
در حال حاضر، مجله Glamour فقط به‌صورت آنلاین منتشر می‌شود.

نشریه Glamour هم در فهرست معروف‌ترین مجلات مد جهان قرار دارد و توسط شرکت عظیم Conde Nast منتشر می‌شود. اولین نسخه این مجله در سال ۱۹۳۹ میلادی به‌صورت چاپی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. روند چاپ این نشریه تا سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا کرد. اما نهایتا پایین آمدن آمار خرید نسخه‌های کاغذی موجب تحولات عمده‌ای شد. تا جایی که امروز دسترسی به محتوای این مجله تنها به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. مخاطبان هدف Glamour خانم‌های رده سنی ۱۸ تا ۴۹ سال هستند. خوب است بدانید، Glamour اولین مجله‌ای است که در سال ۱۹۶۸ میلادی تصویر یک زن سیاهپوست آمریکایی را روی جلدش چاپ کرد. در سال ۲۰۱۸ میلادی، «سامانتا بری» (Samantha Barry) که قبلا رئیس رسانه‌های اجتماعی نوظهور در CNN بود کار سردبیری این ماهنامه را برعهده گرفت. در حال حاضر، تعداد دنبال‌کنندگان اینستاگرام این مجله به ۳ میلیون نفر می‌رسد.

۱۷. مجله Essence

مجله Essence

مجله Essence هم یکی از معروف‌ترین نشریات مد دنیاست که فعالیت‌اش را از سال ۱۹۷۰ میلادی شروع کرده و محتوای فرهنگی، سرگرم‌کننده، هنری و مرتبط با زیبایی و فشن را ارائه می‌دهد. این ماهنامه از همان ابتدا زنان سیاهپوست آمریکا را مخاطب قرار داد. در آن زمان هیچ نشریه‌ای به خانم‌های سیاهپوست آمریکایی توجه نمی‌کرد. بنابراین، این اقدام بیان‌گذاران Essence به‌شدت مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. تا جایی که در مدت زمان کوتاهی تیراژ اولیه آن از ماهی ۵۰ هزار به ۱.۶ میلیون نسخه رسید. در سال‌های اول، سردبیری مجله به «گوردن پارکز» (Gordon Parks) محول شد. او که از بزرگ‌ترین عکاسان قرن بیستم و از جدی‌ترین فعالان حقوق بشر به حساب می‌آمد محتوایی ارزشمند را در این مجله منتشر می‌کرد. در حال حاضر، یک روزنامه‌نگار مشهور و صاحب سبک به اسم «کنستانس وایت» (Constance White) این مسئولیت را برعهده دارد. این روزها، صفحه اینستاگرام Essence بیش از ۳ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.

کدام یک از مجلات مد جهان بیش‌ترین مخاطب را دارند؟

کدام یک از مجلات مد جهان بیش‌ترین مخاطب را دارند؟

مجله Vogue با بیش از ۲۴ میلیون خواننده در سرتاسر نقاط دنیا و بیش از ۴۶ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام عنوان پر مخاطب‌ترین و تاثیرگذارترین مجله فشن جهان را به خودش اختصاص داده است.

کدام مجله بهتری است؟ Vogue یا Elle؟

کدام مجله بهتری است؟ Vogue یا Elle؟

 

هر دوی این نشریات از معروف‌ترین مجلات مد جهان به حساب می‌آیند و سال‌هاست که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. اما واقعیت این است که هر یک از آن‌ها مناسب گروه خاصی از مخاطبان است. مجله Vogue با ارائه محتوای پخته و فاخر بیش‌تر مناسب سنین بالاتر است. در حالی‌که نشریه Elle تازه‌ترین ترندهای روز دنیا، خبرهای مربوط به نمایش‌های مد و مطالبی پر انرژی، هیجان‌انگیز و دست اول را منتشر می‌کند که اغلب مورد توجه جوانان قرار می‌گیرند.

سخن آخر

در این مطلب، برایتان از معروف‌ترین مجلات مد جهان گفتیم و چند نمونه از برترین نشریات دنیای فشن را به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ با کدام یک از این مجلات آشنایی بیش‌تری دارید؟ ترجیح می‌دهید کدام را بخوانید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات و دیدگاه‌هایتان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع www.stylecraze.com thefashionfrill.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.