بررسی استایل هدیه تهرانی؛ ساده‌پوشی دلنشین هنرپیشه جذاب

در این مطلب برایتان از استایل و لباس‌های هدیه تهرانی گفته‌ایم. از علاقه‌اش به مینیمالیسم تا استایل‌های خنثی و مونوکروم. اگر به استایل این هنرپیشه محبوب علاقه‌مندید، حتما این مطلب را دوست خواهید داشت.

هدیه تهرانی را شاید بتوان اولین بازیگر سوپر استار سینمای ایران (پس از انقلاب) دانست. قطعا بازیگران توانمند بسیاری پیش از او نیز پا به عرصه سینما گذاشته‌اند، اما منظور ما مفهوم سوپر استار به این معناست: فردی که همه او را می‌شناسند و تنها حضور کوتاه او در فیلم برای فروش فوق‌العاده‌‌اش کافی است. این روزها فیلم «بی همه چیز» از این بازیگر در حال اکران است و به این بهانه قصد داریم استایل هدیه تهرانی را در منومد بررسی کنیم.

هدیه تهرانی در جوانی
هدیه تهرانی در جوانی

هدیه تهرانی در سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد و اولین بار با فیلم سلطان ساخت مسعود کیمیایی وارد سینما شد. سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ را می‌توان اوج فعالیت او در سینما دانست. گرچه این بازیگر در سال‌های اخیر بسیار گزیده کار می‌کند اما چیزی از محبوبیت او میان مردم کم نشده و همچنان بسیاری افراد او را بهترین بازیگر زن سینمای ایران می‌دانند. این محبوبیت البته محدود به مهارت بازیگری خانم تهرانی نیست و دور ماندن از حواشی و وقار همیشگی او نیز موجب شده تا جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفدارانش داشته باشد.

هدیه تهرانی در سی و سومین جشنواره فجر
هدیه تهرانی در سی و سومین جشنواره فجر

مینیمالیسم به معنای واقعی کلمه

دوری از تجملات اولین چیزی است که با دیدن استایل هدیه تهرانی به ذهنتان خطور می‌کند. این بازیگر حتی در مراسم‌ها با ظاهری آراسته اما کاملا ساده حاضر می‌شود. انتخاب‌های هدیه تهرانی به صورتی هستند که چه ده سال گذشته و چه ده سال آینده همچنان می‌توانید آنها را بپوشید و از مد افتاده یا عجیب به نظر نرسید.

هدیه تهرانی در اکران فیلم «بی همه چیز»
هدیه تهرانی در اکران فیلم «بی همه چیز»

انتخاب آیتم‌های بیسیک

از مهم‌ترین اصول استایل مینیمال، نحوه انتخاب و خرید لباس‌هاست. برای مثال شومیز سفید، شلوار جین راسته یا دامن کوتاه مشکی، نمونه‌هایی از آیتم‌های بیسیک یک استایل مینیمال زنانه محسوب می‌شوند. بیشتر لباس‌هایی هدیه تهرانی را می‌توان در همین گروه دسته‌بندی کرد. مانتوهای مشکی، شومیز یا تیشرت سفید، شلوار راسته و شال‌های تک رنگ از این مواردند.

مدل‌های شومیز سفید را ببینید

استایل مونوکروم هدیه تهرانی
استایل مونوکروم هدیه تهرانی

علاقه به استایل مونوکروم

استایل‌های مونوکروم استایلیست که آیتم‌های آن هم‌رنگ باشند یا از تنالیه‌های مختلف یک رنگ تشکیل شوند. این استایل را در سبک‌های مختلف می‌توان دید اما یکی از سبک‌های سازگار با آن، مینیمالیسم است. این استایل را بارها در پوشش هدیه تهرانی دیده‌ایم.

هدیه تهرانی در جشنواره فیلم سبز
هدیه تهرانی در جشنواره فیلم سبز

ساده‌پوشی چشم‌نواز

مورد دیگری که در بررسی استایل هدیه تهرانی توجه ما را به خود جلب می‌کند، سادگی مدل و برش لباس‌هاست. او معمولا از لباس‌های ساده بدون دکمه و برش و هرگونه دوخت اضافی و تزئینات در استایل خود استفاده می‌کند. مانتوهای جلو بسته و عبایی، شلوارهای راسته، وست و شومیز ساده زنانه ترکیب‌های تکرار شونده استایل او هستند.

در اکران فیلم «رگ خواب»
در اکران فیلم «رگ خواب»

تکرار رنگ‌های خنثی

استایل هدیه تهرانی بیشتر اوقات از رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، کرم، خاکی، سدری و طوسی تشکیل شده است. او گاهی اوقات نیز به سراغ رنگ‌های قرمز، آبی، خردلی یا سبز می‌رود اما برای آیتم‌های کوچکتر مانند شال، کیف. این پالت رنگی می‌تواند نشان‌دهنده محافظه‌کاری یا علاقه او به سادگی باشد.


حتما بخوانید: چطور استایل سفید و مشکی را مثل سلبریتی‌ها ست کنیم؟
در کنسرت گروه پالت
در کنسرت گروه پالت

استفاده نکردن از جواهرات

به نظر می‌رسد خانم تهرانی چندان علاقه‌ای به استفاده از طلا و جواهرات ندارد. او را هیچ‌گاه با گوشواره یا گردنبند نمی‌بینیم. اکسسور‌ی‌های مورد استفاده او به عینک آفتابی، ساعت و دستنبد محدود می‌شوند و گاهی یک انگشتر نیز به آنها اضافه می‌شود.

جدیدترین انواع ساعت مچی

پرهیز از تزریق فیلر

پیشگیری از افتادن پوست صورت و از بین بردن چروک‌ها امری کاملا سلیقه‌ای است. این موضوع به ویژه در میان بازیگران رایج است، زیرا شادابی و جوانی را می‌توان یکی از دارایی‌های آنها دانست. اما هدیه تهرانی از افرادی است که سراغ این اقدامات نرفته و این را می‌توانید با نگاه کردن به چروک‌های ریز صورت او بفهمید. چهره او در این سال‌ها دچار تغییرات غیر عادی از جمله تزریق فیلر یا لیفت نشده است. میل به جوان ماندن و حفظ زیبایی و طراوت سالهای جوانی چیزی است که در بیشتر انسان‌ها وجود دارد، اما هستند افرادی که همچنان تجربه لحظه به لحظه این مسیر و لمس فرآیند افزایش سن را به این زیبایی ظاهری ترجیح می‌دهند.

هدیه تهرانی با چهره‌ای بدون آرایش
هدیه تهرانی با چهره‌ای بدون آرایش

هدیه تهرانی بدون آرایش یا با کمترین آرایش

یکی دیگر از ویژگی‌های استایل یا به عبارتی سبک زندگی هدیه تهرانی، صلح با چهره و اندام خود است. او بارها با چهره‌ طبیعی و بی آرایش در عموم ظاهر شده و به نظر می‌رسد حرف مردم و رسانه‌های زرد برایش اهمیتی ندارد. این موضوع در عین عادی بودن، می‌تواند نشان‌دهنده صلح درونی او باشد. هدیه تهرانی به راحتی با استایلی ساده و صورت بدون آرایش در کنار طرفدارانش می‌ایستد و با آنها عکس یادگاری می‌گیرد.

در صورت تمایل به داشتن آرایش، خانم تهرانی میکاپ‌های طبیعی و ملایم با رنگ‌های نود را ترجیح می‌دهد یا به سادگی با یک رژ لب قرمز، حال و هوایی شیک و کلاسیک به چهره خود می‌بخشد.

هدیه تهرانی با استایل ورزشی
هدیه تهرانی با استایل ورزشی

استایل ورزشکاری

هدیه تهرانی علاوه بر بازیگری ورزشکار نیز هست، او مدرک مربیگری تای چی چوان را دارد و در سال ۹۲ نیز به سمت نایب رئیس کمیته بانوان در این رشته، انتخاب شده است. این ورزش یکی از سیستم‌های نرم رشته ووشو است و یک هنر رزمی محسوب می‌شود. با این اوصاف توانایی این بازیگر در حفظ تناسب اندامش دیگر عجیب به نظر نمی‌رسد.

شما استایل هدیه تهرانی را دوست داشتید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل پریناز ایزدیار؛ از علاقه به کیف‌های خاص تا استایل مونوکروم
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
4 دیدگاه
  1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

    این مقاله برای من خیلی جذاب بود چون از بچگی هدیه تهرانی رو خیلی دوست داشتم. مرسی از شما

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      ممنون که مقاله رو خوندین نیلوفر جان. 🙂

  2. زهره می‌گوید

    ممنونم از شما اطلاعات خوبی دادید

    1. سردبیر می‌گوید

      خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته زهره جان.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.