بررسی استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی؛ رازهای خوش‌پوشی این هنرپیشه زیبا

مونیکا بلوچی را می‌شناسید؟ هنرپیشه ۵۷ساله زیبای ایتالیایی که در کنار بازی در فیلم‌های جذابی مانند مالِنا (اگر ندیده‌اید، حتما ببینید)، در صنعت مدوفشن هم فعالیت داشته و دارد. در این مقاله می‌خواهیم از استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی برایتان بگوییم.

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی

خیلی‌ها بر این باور هستند که مونیکا بلوچی یکی از زیباترین زنان دنیاست. البته زیبایی معیار و متری ندارد. نظرات هم با یکدیگر متفاوت است. با این‌وجود، مونیکا بلوچی و ملاحت چهره‌اش در کنار اندام متناسبی که دارد، به‌چشم بسیاری از افراد خوش می‌آید.

در هر حال، مونیکای زیبا یکی از مطرح‌ترین زنان دنیای سینما و مُد است. پس مروری بر استایل‌های او در طول چندین دهه فعالیت در اوج، می‌تواند الهام‌بخش و سرگرم‌کننده باشد.

علاقه به پارچه‌های خالخالی

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی و علاقه به لباس‌های خالخالی

مونیکا بلوچی به طرح پارچه خال‌خالی علاقه زیادی دارد. او در بسیاری از مراسم و موقعیت‌ها پیراهن‌ها و بلوز-دامن‌هایی با این طرح از پارچه به تن کرده است. طرح خالخالی یا به‌قول بعضی‌ها توپ‌توپی از آن طرح‌هایی است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند.

پس بهتر است از مونیکا بلوچی در این زمینه الهام بگیرید و لباسی خالخالی برای خودتان داشته باشید. پارچه‌ای خال‌دار می‌تواند به شکل‌های مختلف دوخته شود و روی اندامتان به‌زیبایی بنشیند. باید ببینید که چه مدلی برایتان مناسب‌تر است.

وقتی صحبت از پارچه خالخالی می‌شود، ذهن‌ها بیشتر به سمت رنگ سفیدومشکی می‌رود. اما اگر به استایل مونیکا نگاه کنید، متوجه می‌شوید که انواع ترکیب رنگی خال‌ها با زمینه پارچه می‌تواند جذاب از کار دربیاید.

استفاده از بلوز سفید

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی با شومیزی سفید

بلوز و شومیز سفید می‌توانند از سلاطین کمد لباس‌هایتان باشند. چرا؟ چون تقریبا با انواع لباس‌ها هماهنگ می‌شوند و می‌توانند تنوع استایلتان را بالا ببرند. یعنی با یک عدد بلوز، امکان ایجاد استایل‌های متعددی برایتان فراهم می‌شود.

مونیکا بلوچی هم در استایل‌های خود از بلوز و شومیز سفید بهره می‌برد. او بیشتر به سِت‌کردن این لباس‌ها با دامن و شلوار رسمی علاقه دارد. البته گاهی هم بلوزش را با شلوار جین ست می‌کند که تیپ بسیار جذابی می‌شود.

پیراهن‌های میدیِ مشکی‌رنگ

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی و میدی‌های مشکی

مونیکا بلوچی از آن بازیگرانی است که زیاد از لباس‌های کوتاه و مینی‌ژوپ استفاده نمی‌کند. از جمله استایل‌های موردعلاقه او می‌توان به پیراهن‌های میدی اشاره کرد. یعنی بیشتر طرفدار پیراهن‌هایی با قد متوسط و زیر زانوست.

قد بلوچی نسبتا بلند است و پاهای کشیده‌ای دارد. برای همین، چنین مدلی از پیراهن برایش بسیار مناسب است. در میان رنگ‌هایی که او برای پیراهن‌های میدی خود انتخاب می‌کند هم رنگ مشکی بیشتر دیده می‌شود. مشکی هم از آن انتخاب‌هایی است که هم اندامتان را کشیده‌تر نشان می‌دهد و هم برای موقعیت‌های مختلف مناسب به‌نظر می‌آید.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ مشکی برای خانم‌ها؛ چطور با مشکی استایلی جذاب بسازیم؟

علاقه به پوشیدن پیراهن‌های گل‌دار کلاسیک

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در پیراهنی گل‌دار

پیراهن‌های گل‌دار کلاسیک هم از جذاب‌ترین عناصر لباس‌های زنانه هستند. در استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی هم طرح گل‌دار زیاد دیده می‌شود. البته دقت کنید که اگر رنگ زمینه پارچه و گل‌های چنین پیراهنی روشن باشد، استفاده از آن برای مهمانی‌ها و موقعیت‌های عصرگاهی و صبح‌گاهی مناسب‌تر است.

مونیکا بلوچی در مراسم مختلف از پارچه‌های گل‌دار برای انتخاب پیراهن‌هایش استفاده می‌کند. بیشتر پیراهن‌هایش هم حالت اندامی دارند و انحناهای بدن او را به‌خوبی نمایش می‌دهند. این هم نکته‌ای است؛ در دنیای مد همیشه تأکید بر این است که باید چیزی بپوشید که جذابیت‌ها و زیبایی‌هایتان را مؤکد می‌کند و ایرادات احتمالی را پنهان.

کت‌وشلوار مشکی کلاسیک

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در کت‌وشلواری مشکی

به‌طور کلی، اگر در استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی کمی دقیق شوید، این نکته مشخص است که او کلاسیک‌پوش است. مونیکا به طرح‌ها و مدل‌های کلاسیک علاقه دارد. کت‌وشلوار مشکی هم یکی از همین‌هاست.

کت‌وشلوار مشکی می‌تواند در مجالس عروسی و موقعیت‌های رسمی گزینه جذابی برایتان باشد. انتخاب مدل و اندازه قد کت و پارچه دیگر به سلیقه خودتان و البته مدل اندامتان وابسته است. در تصویر بالا، مونیکا زیر کت سیاهش، جلیقه‌ای هم پوشیده که استایلش را بسیار جذاب کرده است.

انتخاب رنگ قرمز

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در استایلی به‌رنگ قرمز

قرمز رنگ خاصی است. حضورش می‌تواند تمام نگاه‌ها را به سمت خود بکشاند. ضمن اینکه حال‌وهوایی که در استایل به‌وجود می‌آورد هم بسیار متنوع است. یعنی طیف وسیعی از احساسات با تماشای طیف‌های مختلف این رنگ به‌وجود می‌آید.

مونیکا بلوچی هم با دانستن این نکته که قرمز رنگ جذاب و پررمزورازی است، از این رنگ در استایل‌هایش زیاد بهره می‌برد. یادتان باشد که اگر قرار است، قرمز بپوشید، مانند بلوچی استایلی ساده داشته باشید.

منظور این است که برای اکسسوری‌ها ساده عمل کنید و به‌دنبال اضافه‌کردن چیزهای رنگی و پرزرق‌وبرق دیگر به استایلتان نباشید. تصویر بالا مونیکا بلوچی را در یکی از زیباترین انتخاب‌هایش از رنگ قرمز نشان می‌دهد. او در این لباس زن قرمزپوش جذابی است که نگاه‌ها را روی فرش قرمز به سمت خود خیره می‌کند؛ راستی آهنگ زن قرمزپوش (lady in red) از کریس‌دی‌برگ را شنیده‌اید؟

تمایل به پوشیدن دامن‌های مدادی

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی و انتخاب دامن‌های مدادی

دامن‌های مدادی هم مناسب اندام مونیکا بلوچی هستند. این دامن‌ها برای کسانی مناسب‌اند که کمری گود و باسنی برجسته دارند. بلوچی معمولا این دامن‌ها را از پارچه‌هایی با طرح‌های ساده و رنگ‌های تیره می‌پوشد.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، او اهل پوشیدن لباس‌های کوتاه و خیلی باز نیست. البته در برخی از استایل‌هایش، در قسمت بالاتنه لباس‌هایش باز هستند اما به لباس‌های کوتاه علاقه ندارد و قد دامن‌های مدادی‌اش هم معمولا تا زیر زانوست.

پیراهن‌ها و لباس‌های سفید

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در پیراهنی سفید

لباس سفید از آن لباس‌هایی است که متأسفانه کمتر به ارزش و اهمیتش توجه می‌شود. این‌طور جا افتاده است که سفید رنگ لباس عروس است و نزدیک‌شدن به آن در موقعیت‌های مختلف و برای طرح استایل‌های جذاب راحت نیست. اما این اشتباه است و مونیکا بلوچی به‌عنوان یکی از زنان خوش‌پوش دنیا این نکته را به‌خوبی می‌داند.

لباس‌های سفید هم می‌توانند مانند مشکی‌ها در انواع استایل‌ها و موقعیت‌ها استفاده شوند. خوبیِ آن‌ها در این است که به‌سادگی با بخش‌های دیگر استایل هماهنگ می‌شوند و امکان رسمی و غیررسمی‌کردنشان هم وجود دارد. مونیکا بلوچی هم همیشه در استایل‌هایی به‌رنگ سفید می‌درخشد.

علاقه به طرح پارچه پلنگی

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در پیراهنی پلنگی

طرح پلنگی هم واقعا عجیب است. این طرح هم می‌تواند حالتی رسمی داشته باشد و هم غیررسمی. هم می‌تواند به‌شدت جذاب و زیبا در استایل بنشیند و هم می‌‌تواند باعث شلوغی بیش از حد آن شود و همه‌چیز را خراب کند.

با مرور استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی مشخص می‌شود که استفاده درست از این طرح را خوب بلد است. مونیکا طرفدار استفاده از رویه و بُعد کلاسیک پارچه‌های پلنگی است. او با پوشیدن پیراهن‌هایی با دوخت کلاسیک و طرح پلنگی در بیشتر مواقع، حرفی برای ایرادگرفتن از استایلش باقی نمی‌گذارد.

استفاده از کمربندهای مختلف

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی و استفاده از کمربند در استایل

مونیکا بلوچی از کمربندها هم در استایل خود بهره می‌برد. او کمر باریکی دارد و وجود کمربند می‌تواند نقش مهمی در زیباترشدن استایلش داشته باشد. کمربندهایی که او استفاده می‌کند، معمولا ساده هستند و با بخش‌های دیگر استایلش در تضاد قرار ندارند.

شما هم می‌توانید از این استایل مونیکا بلوچی الهام بگیرید و با استفاده از یک کمربند ساده و مناسب با اجزای دیگر استایلتان، به‌راحتی تیپتان را خاص و شیک کنید.

استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی با کفش‌های پاشنه‌دار در استایل

بیشتر کفش‌های پاشنه‌دار برای پا و کمر تهدیدی جدی هستند اما واقعیت این است که به خوش‌استایل‌شدن کمک شایانی می‌کنند. اگر کفش پاشنه‌بلندی مناسب و استاندارد دیدید، حتما آن را بخرید. با این کار هم خوش‌تیپ‌تر می‌شوید و هم کمر و پاهایتان سالم می‌ماند.

مونیکا بلوچی هم معمولا کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشد. او قد تقریبا بلندی دارد اما باز هم وجود این کفش‌ها در استایلش باعث می‌شود که لباس روی تنش شکیل‌تر بنشیند. به‌طور کلی هم کفش پاشنه‌دار به خوش‌استایل‌شدن شما و ایست بهتر لباس روی تنتان کمک می‌کند.

تمایل به استفاده از گیپور و دانتِل

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
استفاده از گیپور و دانتل در استایل مونیکا بلوچی

در استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی علاقه و میل به استفاده از پارچه گیپور و دانتل هم زیاد دیده می‌شود. او برای شرکت در فرش قرمزهای مهم از این پارچه‌ها برای لباسش استفاده می‌کند.

گیپور و دانتل هم انتخاب‌های خوبی برای موقعیت‌های رسمی هستند. مونیکا طرح‌های جذابی هم برای مدل لباس‌های گیپوری و دانتلش انتخاب می‌کند. او بیشتر به سراغ مدل‌های اندامی می‌رود و جذابیت تیپ خود را چندین‌وچند درجه ارتقا می‌دهد.

پوشیدن شلوارهای گشاد

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی با شلواری گشاد

شلوارهای گشاد در استایل مونیکا زیاد دیده می‌شود. شلوارهای گشاد در انواع استایل‌ها سِت می‌شوند. برای مثال، هم می‌توانید از آن‌ها در کنار کتی رسمی بهره ببرید و استایلی تَک بسازید و هم در کنار تی‌شرت‌ها، تاپ‌ها و… برای موقعیت‌های غیررسمی.

شلوارهای گشاد از جنس پارچه‌های رسمی در کنار شومیزهایی مدل‌دار یا بلوزهایی با رنگ خاص و مجلسی هم گزینه‌هایی خوبی برای شرکت در مراسمی مانند عروسی و انواع جشن‌ها هستند. مونیکا بلوچی به شلوارهای گشاد علاقه دارد و از آن‌ها در قالب کت‌وشلوار بهره می‌برد یا ترجیح می‌دهد که شلوارش را با شومیزی مناسب هماهنگ کند. تصویر بالا را ببینید.

مدل‌های مو و آرایش ساده

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی و مدل آرایش و موی ساده

موها و مدل آرایش مونیکا بلوچی هم معمولا ساده است. او ترجیح می‌دهد که موهایش را باز بگذارد. گاهی هم جلوی موهایش را چتری می‌زند که بسیار با شکل صورتش در هماهنگی است.

سادگی و زیبایی در کنار هم ترکیب جنجالی و مقاومت‌ناپذیری می‌سازند. آرایش بیش از حد، استفاده از اکسسوری‌های اغراق‌آمیز (لیدی گاگا را دیده‌اید؟) و شلوغ‌کردن استایل چیزی نیست که در استایل بلوچی دیده شود.

مروی بر چند استایل زیبا از مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی و ستاره‌های دیگر سینما و دنیای مد مدام با استایلیست‌ها و برندهای مختلف لباس و آرایش در ارتباط و همکاری‌اند. بنابراین، نکات اشتباه و ناخوشایند در استایلشان کمتر دیده می‌شود. اما با این‌وجود، همیشه سلیقه شخصی خود فرد هم به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه در استایلش ظهور می‌کند.

مونیکا بلوچی کلاسیک‌دوستی آراسته است که می‌توانید از او برای طراحی استایلتان الهام بگیرید. در ادامه مروری خواهیم داشت بر تعدادی از استایل‌های چشم‌نواز او در مراسم و فرش قرمزهای مختلف.

مشکی و میدی

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در پیراهنی میدی

مونیکا بلوچی در تصویر بالا در یکی از استایل‌های موردعلاقه‌اش دیده می‌شود. رنگ مشکی که در بیشتر اوقات انتخاب نخست اوست و پیراهنی با قد میدی.

گیرا و گل‌دار

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
بلوچی در پیراهنی گل‌دار

پارچه‌هایی با طرح گل‌دار باعث می‌شوند که تیپی کلاسیک پیدا کنید. مونیکا بلوچی هم در تصویر بالا پیراهن خوش‌دوخت و گل‌داری به تن کرده که استایلش را جذاب و گیرا کرده است.

دانتل جذاب

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در پیراهنی دانتل

دانتل از آن پارچه‌های بسیار مجلسی است که اگر مدل مناسبی برای دوختش پیدا کنید، قطعا استایلی درجه یک پیدا خواهید کرد. پیراهن بلوچی در تصویر بالا هم واقعا زیباست. نظرتان چیست؟

سفیدوساده

استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی در کت‌وشلواری سفید

سفید را برای انتخاب استایلی شیک اما ساده از یاد نبرید. این رنگ می‌تواند در هر مراسمی شما را از شیک‌پوش‌های جمع کند. کت‌وشلوار سفید و خوش‌برش مونیکا بلوچی هم نمونه‌ای از استایل‌های عالی با رنگ سفید است.

نکات کلیدی در استایل و لباس‌های مونیکا بلوچی

  • مونیکا بلوچی به استایل کلاسیک علاقه دارد و از تیپ‌های اغراق‌آمیز و عجیب استقبال نمی‌کند.
  • مونیکا بلوچی از لباس‌های کوتاه هم خوشش نمی‌آید. او معمولا پیراهن‌ها و دامن‌های ماکسی و میدی را ترجیح می‌دهد.
  • مونیکا بلوچی بیشتر از رنگ‌های اصلی مانند آبی، قرمز، سفید و مشکی در استایل خود بهره می‌برد.
  • طرح‌های کلاسیکی مانند پلنگی، گل‌دار و خالخالی هم از علایق بلوچی در استایل هستند.

تعادل یکی از کلیدی‌ترین رازهای استایل مونیکا بلوچی است. او هیچ‌گاه لباسی به‌شدت باز نمی‌پوشد. اکسسوری‌هایش زیاد از حد نیستند و به‌خوبی بلد است که رنگ لباس‌ها را با پوستش هماهنگ کند. او با پوشیدن لباس‌هایی که پوست سفیدش را جذاب‌تر می‌کند، خوش‌استایل ظاهر می‌شود.

تأکید بر نقاط قوت اندام هم از دیگر نکاتی است که می‌توان از بلوچی برای استایل الهام گرفت. او روی کمرش زیاد مانور می‌دهد. چون کمر باریکی دارید و در آن ناحیه انحنای زیبایی در اندامش دیده می‌شود، از کمربند یا لباس‌های اندامی استفاده می‌کند.

الهام‌گرفتن از مونیکا بلوچی هم ایده خوبی برای داشتن استایلی بهتر است. شما چه چیزی را در استایل او دوست دارید؟


در ادامه بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل سحر دولتشاهی؛ این هنرپیشه محبوب چه می‌پوشد؟
منبع modaodaradosti.blogspot.com modaodaradosti.blogspot.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    مدل مو و آرایش ساده مونیکا بلوچی رو بیشتر میپسندم. ممنون از مطلبتون

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      از توجهتون بسیار ممنونیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.