چگونه با کمترین هزینه یک استایل مردانه شیک داشته باشیم؟

داشتن استایل مردانه شیک حس خوبی به شما می‌دهد. احساس خوش‌پوشی و اعتمادبه‌نفس. همه دوست دارند اثر خوبی روی دیگران داشته باشند و یک راهش انتخاب استایل مردانه شیک است.

خرید لباس و کفش و ست کردن استایل مردانه شیک کار پرهزینه‌ای به‌نظر می‌رسد. خیلی از برندهای لوکس و قشنگ، قیمت بالایی دارند و خریدش کار آسانی نیست. ما در «من‌ومد» این‌جاییم تا به شما بگوییم با هزینه کم هم می‌توانید استایل مردانه شیک بسازید. این شما و این ۷ پیشنهاد کاربردی من‌ومد!

۱- با استایل شخصی‌ خودتان آشنا شویداستایل مردانه شیک

مهم این است که استایل شخصی خودتان را تعریف کنید. سلیقه‌ خودتان را بشناسید. و بدانید چطور می‌توانید با بودجه‌ محدود و مشخص، خوش‌تیپ به‌نظر برسید. خیلی از نکته‌های شیک‌پوشی، ربطی به قیمت و برند لباس و اکسسوری ندارد. بلکه به دقت و توجه شما بستگی دارد.

خوب است بدانید کدام پیراهن با کدام شلوار به شما می‌آید. برای خودتان نعریف کنید چه سبک‌ لباس‌هایی را می‌پسندید. کدام سبک، رنگ یا ترکیب اصلا با سلیقه شما جور نیست. درصورتی‌که این تعریف برای‌تان سخت است، از کارشناس یا کسی که وارد است کمک بگیرید. بعضی از فروشندگان پوشاک خیلی خوب بلدند شما را راهنمایی کنند تا به استایل دلخواه‌تان برسید. تماشای عکس در پینترست یکی دیگر از راه‌های بررسی استایل‌های مختلف است.

۲- یک کوه لباس نیاز نداریداستایل مردانه شیک

شاید تصور کنید استایل مردانه شیک با داشتن چندین دست پیراهن، شلوار، تی‌شرت و لوازم جانبی به‌دست می‌آید. اما درواقع شما برای این که شیک به‌نظر برسید، نیازی به یک کمد پر از لباس ندارید. پیش از خرید خوب کمدتان را بررسی کنید. اگر لباسی را دو سال به تن نکرده‌اید، احتمالا در دو سال آینده هم نخواهید پوشید! لباس‌های اضافی را که کنار گذاشتید، خواهید دید که چه لباس‌هایی کم دارید. اگر کلاه سرتان نمی‌گذارید، نیازی هم به خرید کلاه ندارید. اگر تی‌شرت سفید دارید، چرا باید باز هم بخرید؟ درصورتی‌که به لباسی نیاز ندارید، حتا اگر ۵۰ درصد تخفیف داشته باشد، باز هم به‌درد شما نمی‌خورد!

۳- سایز مهم استاستایل مردانه شیک

لباس هر چه باشد، باید به تن شما بنشیند. به سایز لباس خیلی دقت کنید. هر قدر لباسی جذاب باشد و قیمت گرانی داشته باشد، باز هم فقط در یک صورت به شما می‌آید؛ باید اندازه باشد. پس موقع خرید صبور باشید و عجله نکنید. لباسی را بدون پرو نخرید. اگر آنلاین لباس می‌خرید، حتما به جدول سایز لباس دقت کنید.


حتما بخوانید: راهنمای انتخاب شلوار جین برای آقایان

۴- لباس را برای استفاده طولانی بخریداستایل مردانه شیک

مد مثل شکوفه‌های بهاری عمر کوتاهی دارد. هر فصل و هر سال نو، مد تازه‌ای از راه می‌رسد. اگر بخواهید پابه‌پای مد حرکت کنید، هزینه خرید لباس حسابی بالا می‌رود. از طرف دیگر لباس‌های از مد افتاده روی دست‌تان می‌ماند.

هنگام خرید لباس، به چشم کاربرد بلندمدت به آن نگاه کنید. بعضی از لباس‌ها همیشه کاربردی هستند. مثل کت بلیزر، کت و شلوار کلاسیک، جین ساده، شلوار کتان، پولوشرت، تی‌شرت‌هایی به رنگ خنثا و البته اکسسوری‌های هماهنگ با لباس‌های‌تان.

حالا می‌رسیم به کیفیت. یعنی آن چیزی که باید اصل اول و آخر خرید لباس آنلاین و حضوری باشد. درصورتی‌که آنلاین لباس می‌خرید، برندهایی را انتخاب کنید که با کیفیت آن آشنا هستید. به کامنت خریداران قبلی توجه کنید. هنگام خرید حضوری هیچ‌چیز را فدای کیفیت نکنید. قیمت ارزان و ظاهر شیک بدون کیفیت خوب پارچه و دوخت بی‌ارزشند.

۵- رنگ‌‌های خنثا بهترین هستنداستایل مردانه شیک

یکی از ترفندهای کمد لباس کم‌هزینه، انتخاب هوشمندانه‌ رنگ لباس است. رنگ‌های خنثا خیلی راحت با هم ست می‌شوند و دست‌تان را حسابی باز می‌گذارند. پیراهن سفید یا طوسی را با همه‌ شلوارها ست می‌کنید. شلوار مشکی، سرمه‌ای یا خاکستری روشن کنار با پیراهن‌های شما هماهنگ می‌شود. تی‌شرت یا پولوشرت سفید هیچ مشکلی برای ست شدن ندارد. همچنین می‌توانید همیشه از ست سرمه‌ای و طوسی استفاده کنید.

۶- برندهای خوب ایرانی را در لیست قرار دهیداستایل مردانه شیک

شاید عادت به خرید از برندهای خاصی داشتید که حالا قیمت بالایی دارند. تغییر عادت خرید کار راحتی نیست. اما خوشبختانه برندهای باکیفیت ایرانی پیدا می‌کنید که به‌درد استایل مردانه شیک شما می‌خورند. جین وست، ماکسیم، سله بن، سالیان، پاتن جامه، تن‌ درست، هالیدی و برندهای ایرانی دیگری وجود دارند. برای استایل رسمی نام‌های آشنایی مثل ایکات، گراد و هاکوپیان به چشم‌ می‌خورد که ارزان نیستند، اما مدت طولانی سالم و باکیفیت می‌مانند.

پرفروش‌ترین لباس‌های این برندها را ببینید

۷- به موقع خرید کنیداستایل مردانه شیک

همه برندهای معتبر چند بار در سال حراجی اعلام می‌کنند. خرید لباس و اکسسوری در حراجی‌ها کار عاقلانه‌ای‌ است. البته ممکن است رنگ‌بندی و تنوع کالا در حراجی کمتر از روزهای دیگر سال باشد. اما اگر به‌فکر یک کمد لباس کم‌هزینه و لباس‌های کاربردی هستید، دست خالی نمی‌مانید. برندهای چرم طبیعی ایرانی در روزهای حراج قیمت قابل‌قبولی دارند. خرید کمربند، کیف‌، دستکش و کفش چرم را به زمان حراج موکول کنید.

گاهی در خرید آنلاین لباس، امکان استفاده از تخفیف را پیدا می‌کنید. ممکن است از سایت دیگری کد تخفیف دریافت کرده باشید یا فروشنده چند درصد تخفیف برای کالایش درنظر گرفته باشد. فرصت خرید در هنگام تخفیف را نباید از دست داد.

گاهی لباس‌هایی که تک‌سایز شده‌اند، قیمت عالی پیدا می‌کنند. بعضی از فروشگاه‌ها این لباس‌ها را روی رگال جداگانه‌ای قرار می‌دهند. به همین دلیل است که می‌گوییم هنگام خرید صبور باشید و بدون عجله همه‌ گزینه‌ها را بررسی کنید.

اگر شما راه دیگری برای داشتن یک کمد لباس کم‌هزینه اما جذاب و ست کردن استایل مردانه شیک تجربه کرده‌اید، با خوانندگان ‌«من‌ومد» در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: اصول لباس پوشیدن در محیط کار برای آقایان؛ نکات مهم و کاربردی
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.