اصول لباس پوشیدن در محیط کار برای آقایان؛ نکات مهم و کاربردی

اصول لباس پوشیدن در محیط کار برای آقایان در شرکت‌های مختلف، با هم فرق دارد. اما در هر محیطی که کار می‌کنید، خوب است کدهای لباس مناسب کار را بدانید و برازنده به‌نظر برسید. به همین دلیل از اصول لباس پوشیدن در محیط کار برای آقایان برا‌یتان نوشته‌ایم.

اصول لباس پوشیدن در محیط کار برای آقایان در کشورهای مختلف یکسان نیست. محیط اداری در هر شرکتی، کد لباس متفاوتی دارد. ممکن است پوشیدن شلوار کتان در یک محیط بسیار نامناسب به‌نظر برسد. اما در مجموعه‌ دیگری زیادی رسمی به چشم بیاید. ما در من‌ومد تلاش کردیم جمع‌بندی از این تفاوت‌ها برای شما بنویسیم. باقی به انتخاب شما و بررسی محیط کارتان بستگی دارد.

انواع استایل کاری برای آقایانلباس پوشیدن در محیط کار

حال‌وهوای خیلی از شرکت‌ها فقط با استایل رسمی جور درمی‌آید. این را از اولین لحظه‌ای که پایتان را در ساختمان می‌گذارید، خواهید فهمید. قدیم‌ترها در محیط کار رسمی، آقایانی می‌دیدید که با کت و شلوار پشت میز نشسته‌اند یا بین میزها در رفت‌وآمد بودند. پیراهن‌های رسمی، کفش‌های واکس‌خورده و براق و کیف‌های چرمی.

اما چند سالی‌ است که این روال در خیلی از کشورها تغییر کرده. در بریتانیا از هر ۱۰ نفر، تنها یک نفر با کت‌وشلوار رسمی سر کار می‌آید. کت‌وشلوار با استایل رسمی بیشتر برای جلسه‌ها و مصاحبه‌های کاری استفاده می‌شود. با این همه، هنوز در بعضی از مجموعه‌ها استایل رسمی تنها استایل موردقبول است؛ حتا اگه خیلی شیک و قشنگ ست نشده باشد!


حتما بخوانید: لباس مناسب برای مصاحبه کاری مخصوص آقایان

اصول لباس پوشیدن رسمی در محیط کار؛ استایل رسمیلباس پوشیدن در محیط کار

۱- کت و شلوار و دیگر هیچ

اگر قرار است استایل کلاسیک را در محیط کار رعایت کنید، از الان به‌فکر تهیه‌ کت‌وشلوار باشید. ست کت‌وشلوار به رنگ‌های خنثا، همیشه مناسب و کاربردی‌ است. با پیراهن‌های مختلفی هماهنگ می‌شود. رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای، مشکی، خاکستری و خاکی. این استایل الزاما گران‌قیمت نیست.

کت‌وشلوار را به قیمت‌های مختلفی می‌توانید تهیه کنید. البته می‌دانید که همیشه هر قدر پول بدهید، همان قدر آش می‌خورید. اگر سراغ پارچه‌های ارزان قیمت بروید، احتمالا بعد از مدتی باید یک دست لباس نو تهیه کنید. پیشنهاد ما دو رنگ کت‌وشلوار است که با سه پیراهن به رنگ‌های خنثا، چند دست لباس می‌شود. به این ترتیب لباس‌های‌تان به این زودی‌ها تکراری نمی‌شود.

بعضی از جلسه‌های کاری کاملا رسمی هستند و باید کت‌وشلوار را همراه با جلیقه ببپوشید.

۲- کفش‌ رسمی

رنگ کفش‌ رسمی را با کمربند ست کنید. مراقب واکس و تمیز بودن کفش باشید. کفش آکسفورد و دربی بهترین گزینه‌ برای ست کردن با کت‌وشلوار به‌حساب می‌آیند.

پرفروش‌ترین کفش‌های آکسفورد و دربی را ببینید

۳- پیراهن رسمی مردانه

این یکی دیگر پیچیدگی ندارد. پیراهن رسمی مردانه به رنگ‌های خنثا مثل سفید، آبی روشن و خاکستری، به‌راحتی با کت‌وشلوار رسمی ست می‌شوند.

اصول لباس پوشیدن نیمه رسمی؛ استایل کژوال کاریلباس پوشیدن در محیط کار

زمانی که بدانید به کت‌وشلوار محدود نیستید، می‌توانید به شلوار پارچه‌ای یا کتان فکر کنید. پارچه‌ پشمی یا کودری مناسب به‌نظر می‌رسد. اگر شلوارتان را با بلیزر ست می‌کنید، رنگ شلوار متفاوت خواهد بود. درصورتی‌که امکان استفاده از شلوار جین را داشتید، رنگ تیره و استایل ساده‌ای انتخاب کنید که با پیراهن مردانه هماهنگ شود.

پیراهن مردانه می‌تواند ساده، چهارخانه یا راه‌راه انتخاب شود. این‌ مدل‌ها بهترین گزینه هستند. برای بعضی از شرکت‌ها پولوشرت هم قابل‌قبول است.

کفش آکسفورد، لوفر یا کالج و دربی که خیلی شبیه آکسفورد است، بهترین گزینه‌ها برای استایل کژوال به‌حساب می‌آیند. اگر شلوار کتان به پا می‌کنید، کفش لوفر را درنظر داشته باشید.

در مقاله جداگانه، در رابطه با نکات ست کردن و تفاوت کفش لوفر و کالج مفصل صحبت‌ کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه را حتماً مطالعه کنید.

اصول استایل کژوال مناسب محیط کار کدامند؟لباس پوشیدن در محیط کار

۱- تمیز و اتوکشیده

درست است که قرار نیست خیلی رسمی لباس بپوشید و دست به عصا باشید. اما لباس شما حتما باید بسیار تمیز، بدون چروک و اتو شده باشد. ضمن این‌که بعضی از اصول استایل رسمی را رعایت کنید. فکر لباس بدون یقه را از سرتان بیرون کنید و فقط سراغ یقه‌دارها بروید. مثل پولوشرت و پیراهن یقه مردانه.

۲- سایز مناسب

لباس باید به تن شما اندازه باشد. یکی از نکته‌های خوش‌پوشی در محیط کار همین است. قرار است با مشتری، همکار و رییس معاشرت کنید. پس دور لباس‌های گشاد یا بلوزهای خیلی جذب را خط بکشید. چراکه اثر خوبی بر شخصیت کاری شما ندارد.

۳- رنگ‌های خنثا

اگر محیط کار کنونی شما به ترتیبی‌ است که سراغ استایل کژوال کاری آمده‌اید، کمد لباس‌تان را بررسی کنید. بهتر است از رنگ‌های خنثا مثل سفید،‌ خاکستری، مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای روشن بهره ببرید. این روش دو خوبی دارد. اول این که از مد نمی‌افتد. دوم خیلی راحت تکه‌های لباس‌تان با هم ست می‌شود.

نکته‌های پایانی اصول لباس پوشیدن در محیط کار برای آقایانلباس پوشیدن در محیط کار

  • بعضی از شرکت‌های نوپا در ایران، که بیشتر کارکنان آن جوانان زیر ۴۰ سال هستند، استایل کژوال را انتخاب می‌کنند. در این شرکت‌ها ممکن است پوشیدن شلوار جین یا پولوشرت‌های رنگی عجیب به‌نظر نرسد. بعضی از مجموعه‌های تبلیغاتی، گرافیکی و هنری سخت‌گیری کمتری درمورد استایل رسمی دارند. هماهنگی شما با استایل کاری غالب در شرکت، اهمیت دارد. اما خوب است که چهارچوب کاری را رعایت کنید، مثل دور ماندن از جین‌های پاره و مدل‌آور و تی‌شرت یقه گرد.
  • در بعضی از شرکت‌ها، روز پایانی هفته استایل کژوال رایج است. در این صورت می‌توانید از بین کت بلیزر،‌ کت اسپورت، پولوشرت، و شلوار کتان انتخاب کنید.
  • برعکس، بعضی از مجموعه‌ها روز آخر هفته را برای پوشیدن لباس رسمی انتخاب کرده‌اند. تنوع خوبی به‌نظر می‌رسد که سلیقه‌تان را در ست کردن استایل رسمی نشان دهید.

چه استایلی را برای محیط کار می‌پسندید؟

جدیدترین مدل‌های لباس مردانه را ببینید


در ادامه بخوانید: اصول صحیح ست کردن جوراب و کفش برای آقایان؛همه نکات مهم که باید بدانید

 

منبع irishtimes.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.