ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱؛ از بالیاژ پاستلی تا یخی آلپ

سال نو با تغییرات نو همراه است. به‌جز عده‌ای که همیشه رنگ موهایشان را ثابت نگه می‌دارند، بیشتر افراد با ترند سال پیش می‌روند و این به آنها احساس سرزندگی و شادابی می‌بخشد. اگر دوست دارید بدانید کدام تکنیک‌ها به‌عنوان ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند، این مطلب را بخوانید و رنگ مویی را که برایتان مناسب‌تر است پیدا کنید.

قبل از شروع، توجه داشته باشید تصاویری که می‌بینید فقط یک نمونه از ترند هستند. شما می‌توانید از هر ترکیب رنگ دیگری که آن ترند را ایجاد کند استفاده کنید. اگر با آرایشگری آشنایی ندارید، می‌توانید از آرایشگرتان کمک بگیرید.

۱. بالیاژ پاستلی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بالیاژ پاستلی
ترکیبی از رنگهای شاد مانند پلاتینی، مرواریدی و هلویی

 

بهار پر از شکوفه‌های صورتی، گل‌بهی و رنگ‌های شاد است. به‌همین‌دلیل بالیاژ پاستلی می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال طراوت و تازگی بهاری هستند، مناسب باشد. برای اینکه این رنگ مو را ایجاد کنید، باید با بالیاژ بلوند به‌عنوان پایه شروع کنید و انتهای موها را به اندازه کافی روشن کنید که با رنگ پاستلی جور باشد. اگر هایلایت‌ها را بیشتر از سایه‌های کاراملی انتخاب می‌کنید، از رنگ روشن‌تر برای برجسته‌کردن آنها استفاده کنید.

۲. مانی پیسز

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - مانی پیسز

مانی پیسز یا مانی پیس تکنیکی قدیمی است که امسال دوباره ترند شده است. این تکنیک زیبا به شما کمک می‌کند هایلایت موهایتان مانند یک قاب صورت‌تان را در بر بگیرد. این هایلایت کاملا روشن از ریشه موها شروع می‌شود و تا نوک مو ادامه می‌یابد. این کار را حتی در خانه هم می‌توانید با دکلره و رنگ اصلی انجام دهید.

۳. بالیاژ قهوه‌ای

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بالیاژ قهوه‌ای

بالیاژ قهوه‌ای به موهای شما بُعد می‌دهد و با آن ظاهری ظریف و تروتازه خواهید داشت. این بالیاژ به‌طورکلی برای هرکسی مناسب است. سایه‌های مختلف از قهوه‌ای را لابه‌لای موها کار کنید تا ظاهری طبیعی و چندبعدی پیدا کند.

۴. شامپاین نقره‌ای

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - شامپاین نقره‌ای
عکس برگرفته از glamour – ترکیبی از مرواریدی و نقره‌ای روی بلوند

 

این بلوند سرد با رگه‌های گرم یکی دیگر از ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ است. برای افرادی که موهای بلوند خاکستری و ته‌رنگ شاداب دوست دارند اما نمی‌خواهند به طلایی بزند، این رنگ مو عالی است. می‌توانید از مرواریدی و نقره‌ای روی بلوند استفاده کنید.

۵. هایلایت چانک

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - هایلایت چانک

این هایلایت با رنگ‌های اصلی پررنگ یا رنگ‌های طبیعی به دست می‌آید. پهنای هایلایت‌ها زیاد است و هر تکه مویی که برمی‌دارید باید حداقل ۲ تا ۵ سانتی‌متر عرض داشته باشد. هدف این است که دربرابر رنگ موی طبیعی شما کنتراست (تضاد رنگ) ایجاد کند. هایلایت‌ها را از هر رنگی که به شما می‌آید انتخاب کنید.

۶. قرمز رُژ

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - قرمز رژ

قرمز رژ سایه‌ای از رنگ قرمز است به‌طوری‌که از قرمز مسی تیره‌تر و از قهوه‌ای مایل به قرمز روشن‌تر است. با این رنگ براق و پیچیده موهایی خیره‌کننده خواهید داشت. از این رنگ برای رنگ‌کردن کامل مو استفاده کنید زیرا اگر آن را به‌عنوان هایلایت استفاده کنید، ممکن است در تقابل با رنگ‌های دیگر خودش را نشان ندهد.

۷. زمستانی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - زمستانی
عکس برگرفته از glamour – ترکیبی از رنگ‌های بلوند و قهوه‌ای (بروند)

 

به‌طورکلی امسال رنگ موهای پررنگ‌تر و چندبعدی ترند شده‌اند. اگر بلوند هستید می‌توانید سایه‌های بلوند سیرتری را به‌عنوان هایلایت انتخاب کنید. برای نمونه، رنگ‌های زرد کره‌ای سیر، گل همیشه‌بهار، هلویی یا زردآلویی می‌تواند مناسب باشد. اگر موهای خرمایی دارید می‌توانید از گلاس (Gloss) برای براق‌تر شدن آن استفاده کنید و برای هایلایت‌ها از کهربایی، طلایی یا ماءالشعیری استفاده کنید.

۸. شنی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - شنی
عکس برگرفته از realsimple – ترکیبی از بژ و ماسه‌ای و خاکستری

 

ترند شنی طرفداران زیادی دارد. این رنگ مو نه خاکستری است و نه طلایی، بلکه مخلوطی زیبا از هر دو رنگ است. به این رنگ بروند زمستانی هم می‌گویند (بروند ترکیبی از براون به‌معنای قهوه‌ای و بلوند به‌معنای بور است). ترکیب هایلایت‌ها و میدلایت‌ها رنگی چندبعدی از بژ سرد و ماسه‌ای گرم ایجاد می‌کند که یادآور رنگ‌های ساحلی است.

۹. مشکی طلایی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - مشکی طلایی
عکس برگرفته از realsimple – ترکیبی از مشکی و قهوه‌ای

 

اگر از طرفداران موهای مشکی هستید، امسال دیگر سیاه پرکلاغی را کنار بگذارید. ترند امسال مشکی طلایی است که همان رنگ سیاه است که با کمی قهوه‌ای مخلوط شده است؛ در واقع شبیه قهوه‌ای بلوند به نظر می‌رسد ولی پررنگ‌تر است. شاید بتوان آن را سیاه و خرمایی با مقدار کمی ته‌رنگ طلایی توصیف کرد. به‌هرحال هیچ قانون خاصی ندارد و هر طور دوست دارید می‌توانید این رنگ را ایجاد کنید.

۱۰. یخی آلپ

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - یخی آلپ
عکس برگرفته از realsimple

این رنگ با استفاده از فویل یا به‌شکل بالیاژ به دست می‌آید. رنگ موی یخی آلپ از ریشه تا نوک موها یک‌دست است و تیره‌روشن ندارد. موهایتان باید به آخرین درجه پایه برسد. برای این رنگ مو از بلوند خاکستری استفاده کنید و هر از گاهی شامپو رنگساژ آبی بزنید تا تن آبی‌بنفش آن حفظ شود. برای اینکه موهایتان به‌دلیل استفاده زیاد از دکلره آسیب نبیند، باید از تونر مو استفاده کنید.

۱۱. قهوه‌ای فندقی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - قهوه‌ای فندقی
عکس برگرفته از glamour

اگر طرفدار رنگ قهوه‌ای هستید اما برایتان تکراری شده است، فندقی را که یکی از ترندهای امسال است انتخاب کنید. رنگ فندقی همان رنگ قهوه‌ای است ولی رگه‌هایی از طلایی، قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای‌خاکستری پررنگ دارد.

۱۲. مسی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - مسی

یکی دیگر از ترندهای سال جدید برای رنگ مو، رنگ مسی است. در چند سال گذشته بیشتر از رنگ‌های پاستلی استفاده شده است، اما امسال رنگ‌های تندتر مانند مسی ترند هستند. یک راه عالی برای رسیدن به این رنگ، استفاده از گلاس قرمز یا ته‌رنگ قرمز روی رنگ پایه معمولی است.

۱۳. بالیاژ بلوند

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بالیاژ بلوند
عکس برگرفته از glamour – ترکیبی از رنگ‌های بلوند

 

یکی دیگر از ترندهای امسال بالیاژ بلوند است. اگر بلوند هستید و می‌خواهید کمی موهایتان را بورتر کنید، این بالیاژ برایتان مناسب است. سایه‌های مختلف بلوند را لابه‌لای موها کار کنید.

۱۴. قهوه‌ای ماهونی براق

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - قهوه‌ای ماهونی براق
عکس برگرفته از glamour

یکی دیگر از ترندهای امسال برای طرفداران قهوه‌ای که عاشق این رنگ هستند اما می‌خواهند کمی متفاوت‌تر باشد. قهوه‌ای ماهونی براق برای موهای تیره کاملا مناسب است و رگه‌های قرمز- قهوه‌ای آن نور را به‌زیبایی روی گیسوان خرمایی شما منعکس می‌کند. اگر موهایتان تا حدودی مواج است و رنگ پایه آن طبیعی است، ماهونی را با رنگ طبیعی موهای خودتان مخلوط کنید تا ببینید که چه ظاهر فوق‌العاده‌ای به شما خواهد داد.

۱۵. بلوند قارچی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بلوند قارچی
عکس برگرفته از سایت realsimple- ترکیبی از قهوه‌ای روشن، بژ و خاکستری

 

یکی از پرطرفدارترین ترندهای رنگ موی امسال ترکیبی از بلوند چرک، قهوه‌ای و خرمایی است. درست همان رنگ‌هایی که زیر کلاهک قارچ دیده می‌شود و واقعا زیباست. این رنگ سایه‌هایی از قهوه‌ای روشن، بژ و خاکستری دارد ولی ته‌رنگ کلی آن خاکستری به نظر می‌رسد. اگر موهایتان بلوند است و می‌خواهید کمی تیره‌تر شود یا برعکس موهایتان قهوه‌ای است و می‌خواهید کمی روشن‌ترش کنید، این روش عالی است.

۱۶. رنگ بادامی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - رنگ بادامی
عکس برگرفته از glamour

این رنگ ترند امسال برای ماه‌های گرم است. رنگ بادام گرم است و می‌تواند حس لطیفی را در موهایتان ایجاد کنید. اگر رنگ موی خرمایی داشته باشید، رنگ بادامی، گردویی و حتی بادام‌هندی برایتان عالی است.

۱۷. آبی فانتزی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - آبی فانتزی

اگر آبی به اندازه صورتی معمول نیست دلیلش این است که رسیدن به رنگ آبیِ خوش‌رنگ کمی سخت‌تر است. اگر موهایتان را به‌اندازه کافی روشن نکرده باشید ممکن است ته‌رنگ سبز در آن دیده شود یا اینکه کلا به قرمزی بزند. بنابراین حتما باید برای به‌دست‌آوردن رنگ آبی موهایتان را کاملا روشن کنید و به‌هیچ‌عنوان زرد نباشد. برای اینکه به‌دلیل دکلره موهایتان آسیب نبیند، می‌توانید از اولاپلکس (مایعی که هم در رنگ و هم در دکلره می‌ریزند و می‌تواند از موها تا حدودی محافظت کند) استفاده کنید.

۱۸. قهوه‌ای مایل به قرمز

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - قهوه‌ای مایل به قرمز

سایه‌های قرمز به‌وضوح جزو ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ هستند. بااین‌حال اگر دوست ندارید کل موهایتان قرمز باشد، فقط در برخی قسمت‌ها رنگ قرمز را به موی اصلی اضافه کنید. سایه‌های قهوه‌ای مایل به قرمز در ترکیب با موی واقعی ظاهری لطیف به موها می‌بخشند. البته سعی کنید از دو رنگ استفاده کنید تا به موهایتان بُعد بدهد. برای افرادی که موهای خرمایی دارند و می‌خواهند تغییری نه چندان زیاد در آنها بدهند عالی است.

۱۹. آمیتیس

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - آمیتیس
عکس برگرفته از glamour

اگر از طرفداران رنگ‌های فانتزی هستید و به‌محض شنیدن این کلمه یاد صورتی می‌افتید، وقت آن است که به رنگ‌های فانتزی دیگری هم فکر کنید. رنگ ترند امسال آمیتیس (یاقوت ارغوانی یا بنفش) است. این رنگ موی فانتزی، بین قدرت و ظرافت تعادل برقرار می‌کند. ته‌رنگ آن شبیه ارکیده است و جنبه گرم‌تر بنفش را نشان می‌دهد. یادتان باشد برای رسیدن به این رنگ باید موهایتان را کاملا سفید کنید.

۲۰. بلوند کَره‌ای

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بلوند کره‌ای

اگر به‌شکل طبیعی موهایتان بلوند است و می‌خواهید آن را روشن‌تر کنید، اما نمی‌خواهید به رنگ پلاتین دربیاید، از بلوند طلایی با کمی رگه‌های گرم استفاده کنید. لایه‌های هایلایت را با توجه به رنگ پوست، چشم‌ها و لبتان مقایسه کنید و ببینید آیا باید زردتر باشند یا به اندازه کافی کره‌ای شده‌اند.


حتما بخوانید: ۱۰ مدل رنگ موی جذاب و شیک زمستانی

۲۱. فرهای هایلایت‌شده

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - فرهای هایلایت‌شده

ترند جدید دیگر برای امسال فرهای هایلایت‌شده است. البته یادتان باشد درست‌کردن این مدل و رنگ کمی دشوار است و بهتر است آن را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید.

۲۲. بالیاژ برعکس

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بالیاژ برعکس

بالیاژ برعکس روشی عالی برای کسانی است که دوست ندارند خیلی زود رنگ موهایشان را تجدید کنند. این ترند کاملا جدید است و چندان هم پیچیده نیست. اگر از قبل هایلایت روشن داشته‌اید، ریشه را طوری رنگ بزنید که به اندازه یک درجه از رنگ طبیعی شما روشن‌تر باشد. این رنگ بدون ایجاد کنتراست شدید با رنگ طبیعی موها مخلوط می‌شود؛ بااین‌حال هنوز هم هایلایت‌ها کاملا قابل‌تشخیص هستند.

۲۳. بالیاژ قهوه‌ای شاه‌بلوطی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - بالیاژ قهوه‌ای شاه‌بلوطی

یکی دیگر از قهوه‌ای‌هایی که برای امسال ترند شده است. این بالیاژ تعادل کامل بین شاه‌بلوطی گرم و بلوند روشن ایجاد می‌کند. بنابراین می‌توانید هم هایلایت و هم لولایت در آن داشته باشید.

۲۴. بازگشت به رنگ موی طبیعی

ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ - رنگ موی طبیعی

یکی دیگر از ترندهای امسال که بسیار طرفدار دارد (البته شاید نه در ایران!) بازگشت به رنگ موی طبیعی است. درصد بالایی از خانم‌ها با توجه به شرایط امسال برای اینکه مجبور نباشند به سالن بروند، تمایل دارند به رنگ موی طبیعی‌شان برگردند. البته می‌توانید رنگ طبیعی موهایتان را به‌روز کنید. برای این کار از گلاس استفاده کنید تا همان رنگ طبیعی موهایتان حفظ شود ولی کمی براق‌تر و درخشان‌تر باشد. اگر می‌خواهید کمی هم رنگ موها تغییر کند، به گلاس سایه‌رنگ‌هایی دلخواه اضافه کنید. فقط یادتان باشد: خیلی کم اضافه کنید تا رنگ طبیعی از دست نرود.

جذاب‌ترین انواع رنگ مو را ببینید

حالا شما برایمان بگویید: کدام از این رنگ‌ها را می‌پسندید؟ آیا عوامل مهم در انتخاب رنگ موی مناسب را می‌شناسید؟


در ادامه بخوانید: ۱۳ روش مفید و موثر برای زیبا بودن بدون آرایش
منبع glamour realsimple cosmopolitan
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.