رنگ آبی را چطور ست کنیم؟ برای خانم‌ها و آقایان

فارغ از جدل‌های همیشگی در انتخاب قرمز و آبی که ریشه در تعصبات فوتبالی‌ دارد، باید بگوییم که آبی واقعا رنگ زیبایی است. این رنگ می‌تواند در استایل به‌زیبایی بنشیند و شما را جذاب‌تر از همیشه کند. در این مقاله از ست کردن رنگ آبی برای خانم‌ها و آقایان محترم گفته‌ایم.

ست کردن رنگ آبی در استایل چگونه باشد؟

رنگ آبی امکان ست‌شدن با طیف متنوعی از رنگ‌های دیگر را دارد. علاوه بر این، آبی و طیف‌های مختلفش با رنگ‌های متنوع پوست در هماهنگی هستند. به‌عبارت خودمانی، آبی به همه می‌آید.

برای همین است که شناخت بهتر انواع رنگ متناسب با رنگ آبی، بر هر خوش‌پوشِ خوش‌سلیقه‌ای واجب است. در بخش ابتدایی به سراغ ست‌کردن آبی در استایل‌های خانم‌ها می‌رویم و بعد درباره آقایان صحبت می‌کنیم.

خانم‌ها بخوانید؛ آبی انتخابی مناسب برای همه مواقع و همه‌کس

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رنگ آبی و طیف‌های متنوع آن برای انواع رنگ پوست مناسب‌اند. پس اگر قصد شرکت در مراسم و حضور در موقعیتی را دارید و نمی‌دانید که چه رنگی بپوشید، حتماً نگاهی به آبی داشته باشید.

طیف‌های مختلف رنگی آبی می‌توانند در موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی و البته غیررسمی بهترین انتخاب باشند. نور و موجی از رنگی هم که آبی روی پوست‌تان می‌اندازد از آن گزینه جذابی برای خوش‌تیپ‌ترکردن شما می‌سازد.

۱. زرد و آبی؛ شوری شادی‌آور

ست کردن رنگ آبی
زرد و آبی در استایل

ترکیب آبی و زرد عالی است. با پوشیدن این رنگ‌ها در کنار هم، استایل چشم‌نوازی پیدا خواهید کرد که شما را شاداب و پرانرژی نشان می‌دهد. بهتر است که برای انتخاب بخش زرد به سراغ طیف خردلی یا زرد پررنگ بروید؛ انتخاب خوبی خواهند بود. طیف‌های زرد کم‌رنگ در کنار آبی هم خوب از کار درمی‌آیند. انتخاب با شماست؛ اما برای خاص‌ترشدن، بهتر است که هر دو را پررنگ و بشاش انتخاب کنید.

شومیزهای آبی جذاب را ببینید

۲. سبز و آبی؛ ملاحت شیرین و آرامش‌بخش

ست کردن آبی

پوشیدن رنگ‌های طیف سبز در کنار آبی هم یکی دیگر از راه‌های ست کردن آبی در استایل است. این دو رنگ می‌توانند استایلی آرامش‌بخش و شیک برایتان به وجود بیاورند. برای بخش‌های دیگر تیپتان هم به سراغ رنگ‌هایی مانند خاکستری یا سفید بروید.

اگر استایلی رسمی برای خود تدارک می‌بینید، بهتر است که رنگ‌های سبز و آبی ملایم را در کنار هم بگذارید. پررنگ‌بودن هر دو رنگ سبز و آبی در استایل برای موقعیت‌های غیررسمی‌تر بهتر خواهد بود. راستی! سبز لیمویی (مشابه رنگ کیف خانم سمت چپ در تصویر بالا) هم در کنار آبی ترکیب جذابی می‌شود.

۳. آبی و نارنجی؛ انتخاب حساس و خطرناک

ست کردن آبی
ترکیب‌های آبی و نارنجی

ست کردن آبی در کنار رنگ نارنجی هم فکر خوبی است اما اگر دقت کافی در این زمینه به خرج ندهید، امکان دارد که کلیت استایلتان کمی مخدوش و نازیبا شود. چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ بهتر است که یک رنگ را از طیف ملایم و دیگری را از طیف درخشان و پررنگ انتخاب کنید.

البته نارنجی و آبی پررنگ در کنار هم خوب از کار درمی‌آیند ولی اغراق بیش از حدی از رنگ و درخشش را به استایل وارد می‌کنند. پس در انتخابش دقت کنید. برای مثال، اگر قرار است که در موقعیتی رسمی شرکت داشته باشید که شناختی از جمع ندارید، سراغ طیف‌های پررنگ نروید.


حتما بخوانید: رنگ نارنجی را چطور ست کنیم؟ برای خانم‌ها و آقایان

۴. سفید و آبی؛ همراهی دو رنگ ناب

ست کردن رنگ آبی
ست کردن آبی و سفید

سفید و آبی دو رنگی هستند که حتما کنار هم قرارگرفتنشان، شما را راضی می‌کند. تناسب و توازن میان این دو رنگ زیاد است. فرقی نمی‌کند که آبی‌های آسمانی را کنار سفیدها می‌نشانید یا از طیف‌های پررنگ‌تر هر دو استفاده می‌کنید؛ در هر صورت، ترکیب خوب از کار درمی‌آید.

یادتان باشد که اگر در کنار این دو رنگ، به سراغ یک رنگ پرانرژی و شاد بروید، استایلتان یک پله بالاتر هم می‌رود. برای مثال، انتخاب کیف یا کفشی قرمز فکر بسیار خوبی خواهد بود.

 

مدل‌های جذاب کیف آبی زنانه

۵. آبی با بژ یا قهوه‌ای؛ خاص و شیک

ست کردن آبی در استایل
طیف قهوه‌ای و بژ در کنار آبی

از انتخاب‌های جذاب و متفاوتی که می‌توانید برای ست کردن آبی در استایل داشته باشید، گذاشتن آن در کنار بژ یا قهوه‌ای است. طیف‌های مختلف قهوه‌ای در کنار آبی هماهنگی خوبی دارند.

درجه پررنگ‌کردن این دو رنگ به سلیقه و خواسته‌های خودتان وابسته است. اگر یکی از این دو رنگ را از طیف کم‌رنگ می‌پوشید، برای بخش‌های دیگر استایل می‌توانید به سراغ رنگی تند و شاد بروید.

۶. قرمز و آبی؛ شبهه‌برانگیز اما خوب

ست کردن رنگ آبی
ست آبی و قرمز

شاید اگر بیش از یک دهه به عقب برویم، کسی از ترکیب آبی و قرمز در کنار یکدیگر استقبال نکند. با این حال، دنیای مد در روزها و سال‌های اخیر، تنوع بی‌نظیری را معرفی می‌کند. قرمز و آبی در کنار هم می‌توانند ترکیب جذابی را رقم بزنند.

طیف‌های مختلف قرمز حتی قرمز بورگاندی (شلوار خانم در سمت راست تصویر) هم با آبی ترکیب بسیار خوبی می‌سازند. اگر هنوز برای تدارک چنین استایلی شک دارید اما دلتان هم می‌خواهد که آن را امتحان کنید، پیشنهاد خوبی برایتان داریم. چه پیشنهادی؟ استایلی آبی داشته باشید و اکسسوری‌هایتان را از طیف قرمز انتخاب کنید. چطور است؟

آقایان بخوانید؛ شیک‌شدن با چند نکته برای ست کردن رنگ آبی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رنگ آبی به همه می‌آید و گزینه خوبی برای پوشیدن در مراسم مختلف است. البته دقت کنید که این موضوع نباید شما را در دام انتخاب‌های سردستی و بی‌دقت بیندازد. منظور چیست؟

یعنی نباید در ست کردن رنگ آبی بی‌توجه باشید. سعی کنید که اصولی را رعایت کنید و ایده‌هایی برای جذاب‌شدن استایل آبی‌رنگتان داشته باشید. پیشنهادهای ما در ادامه را به‌خاطر بسپارید.

۱. استایل مونوکروم با رنگ آبی

ست کردن رنگ آبی
استایل مونوکروم با آبی

یکی از بهترین طرح‌هایی که می‌توانید برای ست‌کردن رنگ آبی در استایل در نظر بگیرید، رفتن به سمت استایلی مونوکروم است. منظور از مونوکروم هم این است که تمام بخش‌های استایلتان از یک رنگ یعنی آبی انتخاب شود.

لازم نیست که همه بخش‌های لباستان دقیقا از یک طیف آبی باشند و در این زمینه آزادی عمل دارید. طیف‌های مختلفی از آبی را هماهنگ کنید و بپوشید. از این پیشنهاد خوشتان می‌آید؟

۲. پرهیز از زیاده‌روی در انتخاب آبی براق

پوشیدن رنگ آبی
ست کردن آبی براق

اگر از آبی شاد، براق یا پررنگ استفاده می‌کنید، بهتر است که فقط همان رنگ آبی را به این سبک‌وسیاق بپوشید. به‌عبارت بهتر، لازم است که بخش‌های دیگر استایل را ساده‌تر نگه دارید.

زمانی که آبی پررنگ یا براق می‌پوشید، بخش‌های دیگر را از میان رنگ‌هایی نظیر سفید و مشکی ساده انتخاب کنید. شلوغی بیش از حد استایل هیچ‌وقت فکر خوبی نیست.

۳. وفاداری به استایل کلاسیک

ست کردن آبی
کت جین در کنار رنگ آبی در استایل

یکی از بهترین راه‌های ست‌کردن بخشی از لباس آبی‌تان، این است که آن را در تیپی کلاسیک به کار ببرید. کت جین هم یکی از کلاسیک‌ترین بخش‌های هر استایلی است. این کت‌ها می‌توانند در کنار پیراهنی آبی، شما را حسابی خوش‌تیپ کنند.

انواع کت آبی مردانه اینجاست

تناسب رنگ میان کت جین با رنگ آبی، استایلتان را شیک و کلاسیک می‌کند. البته کت‌های جین با انواع رنگ‌ها و مدل‌ها در هماهنگی‌اند. پس در کل، علاوه بر اینکه کت جین را با تی‌شرت یا پیراهنی آبی ست می‌کنید، استفاده از آن در کنار انواع دیگری از رنگ‌ها هم مقدور است. اگر کت جین ندارید، به فکر خریدنش باشید.

۴. ست کردن کراوات آبی

ست کردن رنگ آبی
کراوات آبی در استایل

دنیای کراوات‌ها بسیار متنوع است. طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلفشان می‌توانند حس‌وحال استایلتان را کاملاً تغییر بدهند. درباره کراوات آبی هم چند پیشنهاد خوب داریم. اگر کراواتی آبی دارید، به ست‌کردن رنگ‌های زیر با آن فکر کنید:

  • زغالی‌خاکستری؛
  • بِژ؛
  • آبی نفتی؛
  • استخوانی؛
  • قهوه‌ای؛
  • طلایی؛
  • بنفش؛
  • بلوطی.

انتخاب شما کدام است؟ به نظرتان چه رنگ‌های دیگری با کراوات آبی در هماهنگی‌اند؟

انواع کراوات آبی اینجاست

۵. ست کردن پیراهن آبی با کت و شلوار

پیراهن آبی در استایل رسمی و نیمه‌رسمی هم حضور مفید و برازنده‌ای دارد. با وجود آن می‌توانید انواع استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی را برای خود تدارک ببینید. دو توصیه در این زمینه داریم که مرورشان خالی از لطف نیست:

توصیه اول

ست کردن آبی
پسراهن آبی در استایل نیمه‌رسمی
  • کت اسپرت یا تک (رسمی یا نیمه‌رسمی) سورمه‌ای؛
  • کفش لوفر قهوه‌ای؛
  • شلوار کرم یا بژ.

این‌ها را با پیراهن آبی‌تان همراه کنید و از داشتن استایلی متناسب با اجزایی که از نظر طرح و رنگ در هماهنگی‌اند، کاملاً لذت ببرید.

توصیه دوم

ست کردن آبی
پیراهن آبی با کت‌وشلوار

استایل‌های رسمی هم با پیراهن آبی جذاب می‌شوند. برای پوشیدن و ست کردن پیراهن آبی با کت‌وشلوار به سراغ رنگ قهوه‌ای و سورمه‌ای بروید. این‌ها مکمل‌های خوبی برای پیراهن آبی‌تان خواهند بود.

  • کت‌وشلوار قهوه‌ای؛
  • کراواتی با رگه‌های رنگی قهوه‌ای و سورمه‌ای؛
  • کفش قهوه‌ای.

پیراهن آبی کم‌رنگ در این ترکیب چشم‌نواز و دوست‌داشتنی می‌شود. این استایل بیشتر حالتی نیمه‌رسمی دارد اما با انتخاب کت‌وشلواری با برش‌هایی رسمی‌تر و کفشی چرم، به سمت رسمی‌ترشدن پیش خواهید رفت.

انواع پیراهن آبی مردانه اینجاست

۶. ست کردن پیراهن آبی در استایل اسپرت

یکی از جذابیت‌های پیراهن آبی این است که امکان استفاده در استایل‌های مختلف را دارد. پس اگر زیاد اهل خرید نیستید یا بودجه کافی برای خرید پیراهن‌های رنگارنگ ندارید، یک پیراهن آبی بخرید تا برایتان در تیپ‌های مختلف قابل‌استفاده باشد.

پیراهن آبی در استایل اسپرت هم جایگاه خوبی دارد. تیپ‌های پیشنهادی‌مان برایش چیست؟

پیشنهاد اول

ست کردن آبی
پیراهن آبی در استایل اسپورت
  • شلواری جین؛
  • کتانی؛
  • تی‌شرتی سفید.

حالا به این ترکیب پیراهنی آبی اضافه کنید. پیراهن را روی تی‌شرت سفید بپوشید و دکمه‌هایش را باز بگذارید. به‌سادگی شیک و جذاب شدید.

پیشنهاد دوم

آبی در استایل
پیراهن آبی در استایل اسپورت

امکان ترتیب‌دادن استایل‌های متنوعی با پیراهن آبی وجود دارد. کافی است که کمی دقت کنید تا به‌راحتی در دسته‌بندی خوش‌تیپ‌های آبی‌پوش قرار بگیرید. این پیشنهاد را ببینید:

  • کت اسپرت سورمه‌ای؛
  • شلوار کتان طوسی؛
  • نیم‌بوت یا کفش بِژ.

حالا پیراهن آبی را در کنار این‌ها قرار بدهید و از تناسب حاصل‌شده لذت ببرید. یادتان باشد، زمانی که طیف لباس‌هایتان همگی آبی یا رنگ‌هایی نزدیک به آن هستند، بهتر است که بخشی از استایل را از رنگی متفاوت انتخاب کنید. در پیشنهاد ما، نیم‌بوت یا کفشتان به رنگ قهوه‌ای یا بِژ انتخاب می‌شود. این تفاوت در استایل جذاب خواهد بود.

پیشنهاد سوم

ست کردن آبی
آبی در استایل اسپورت

اگر بخواهید از پیراهن آبی در استایلی به‌شدت اسپرت هم استفاده کنید، باز دستتان کاملاً باز است. برای این کار، کافی است که باقی بخش‌های استایلتان شبیه پیشنهادهای زیر باشد:

  • تی‌شرت سفید؛
  • شلوارک طوسی یا سورمه‌ای؛
  • صندل.

تی‌شرتی سفید را زیر پیراهن آبی‌تان بپوشید و استایلی برای فصل تابستان با شلوارک و صندل برای خود تدارک ببینید. چنین تیپی جذاب و کاربردی است. در سفر و مهمانی‌های غیررسمی هم به کارتان می‌آید.

انواع تیشرت سفید مردانه اینجاست

در آخر

ست کردن رنگ آبی کار سختی نیست. این رنگ زیبا می‌تواند در طیف‌های مختلف در کنار رنگ‌های متنوعی بنشیند و استایلتان را چشم‌نواز کند. انتخاب رنگ آبی فکر خوبی است. با داشتن لباسی به این رنگ، امکان طراحی استایل‌های متفاوت را برای خود به‌وجود می‌آورید. رنگ آبی را دوست دارید؟


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ قرمز برای خانم‌ها؛ این کلاسیک دلفریب را دریابید

 

منبع fustany.com gq.com fashionbeans.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.