اصول صحیح ست کردن جوراب و کفش برای آقایان؛همه نکات مهم که باید بدانید

جوراب فقط برای پوشاندن پا به‌کار نمی‌رود. ست کردن جوراب و کفش برای آقایان کمک می‌کند استایل جذاب‌تری شکل گیرد. دست روی هر نوع پاپوشی که بگذارید، از جوراب مچی تا ساق‌دار، ست کردن جوراب و کفش مردانه برای خودش چالشی به‌حساب می‌آید.

بعضی‌ها به جوراب رنگ خنثا وفادارند. جوراب مشکی، طوسی، سرمه‌ای یا سفید. استفاده از این رنگ‌های متداول در ست کردن جوراب و کفش برای آقایان کاربرد زیادی دارد. بعضی دیگر کمتر محافظه‌کار هستند. آنها ترجیح می‌دهند در ترکیب استایل روزمره از رنگ‌های روشن و شاد هم بهره ببرند.

چالش بعدی این است که جوراب را با رنگ کفش ست کنیم یا شلوار! گاهی هم نمی‌دانیم مدل‌های مختلف جوراب‌مان را با کدام کفش‌ها بپوشیم. از جوراب مچی تا جوراب‌های بلند، هرکدام ماجرای خودشان را دارند. ما در «من‌ومد» این‌جاییم تا داستان ست کردن جوراب و کفش را با شما مرور کنیم.

ست کردن جوراب و کفش برای آقایان، براساس نوع جوراب

۱- میانه کفی با استایل کژوال خوب استست کردن جوراب و کفش برای آقایان

کفی‌ها به‌ترتیبی طراحی شده‌اند که نامرئی باشند. به همین دلیل با همه مدل استایلی سازگارند. معمولا با بیشتر مدل‌های کفش می‌توانید کفی بپوشید. ولی پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن استایل کاملا رسمی، سراغ جوراب بروید. کفی همراه انواع کالج، کانورس، اسنیکرز و به‌ویژه در کنار شلوارک انتخاب خوبی‌ است. رنگ کفی را هماهنگ با کفش انتخاب کنید.

۲- جوراب مچی یا ساق کوتاه به چه کارمان می‌آید؟ست کردن جوراب و کفش برای آقایان

جوراب مچی درست تا بالای قوزک می‌رسد. بهترین کارکردشان این است که اجازه نمی‌دهند پا در کفش عرق کند. از آن‌جا که قرار است بالای جوراب دیده شود، جایگزینی برای کفی به‌حساب نمی‌آیند. با کفش مناسب دویدن یا هر مدل اسنیکرز به‌خوبی هماهنگ می‌شوند. اگر اهل ورزش باشید، این مدل جوراب به‌کارتان می‌آید. البته به شرطی که تمام قسمت تلاقی پشت پا با داخل کفش را بپوشاند و باعت صدمه به پشت پایتان بر اثر اصطکاک نشود.

۳- جوراب یک ربع را چطور ست کنیم؟

جوراب یک ربع را چطور ست کنیم

این دسته از جوراب‌ها تا ابتدای ساق پا می‌رسند و استفاده از آنها خیلی متداول است. با هر مدل بوت، کفش آکسفورد، بروگ و اسنیکرز هماهنگ می‌شوند. بهتر است همراه شلوارک از این مدل جوراب‌ها نپوشید.

۴- جوراب ساق‌دار و سه ربع، از بایدهای کمدست کردن جوراب و کفش برای آقایان

هرچه قد جوراب‌بلندتر باشد، رسمی‌تر به‌نظر می‌رسد. جوراب ساق‌دار تا وسط ساق پا می‌رسد، جوراب سه ربع تا بالای ساق و زیر زانو است. هر دو انتخابی مناسب برای ست کردن با کت و شلوار، شلوار پارچه‌ای و کفش رسمی هستند. هر قدر شلوار هنگام نشستن بالا برود، باز هم پا دیده نمی‌شود. بنابراین، خدشه‌ای به استایل شیک و رسمی شما وارد نمی‌کند.

ست کردن جوراب و کفش برای آقایان باتوجه به نوع کفش

۱- ست کردن جوراب و کفش لوفرست کردن جوراب و کفش برای آقایان

در دهه ۱۹۸۰ میلادی استایل شیک مردانه با کفش لوفر بدون جوراب در سریال‌های معروف تلویزیونی دیده می‌شد. حالا که چند دهه گذشته، کارشناسان مد درمورد پوشیدن کفش لوفر بدون جوراب هم‌نظر نیستند. این ترکیب برای استایل نیمه‌رسمی یا استایل کاری کژوال می‌تواند قابل‌قبول باشد. اما اگر کفش لوفر یا کالج موکاسن را برای استایل رسمی انتخاب کرده‌اید، حتما جوراب کنارش داشته باشید. ترکیب شلوار کتان با تی‌شرت را همراه کفش لوفر و جوراب امتحان کنید. با اضافه کردن کت بلیزر، دیگر حرف ندارید.

۲- ست کردن جوراب و صندل مردانه

ست کردن جوراب و صندل مردانه

اغلب کارشناسان مد حتا با دیدن این تیتر برافروخته می‌شوند! درست است که گاهی پوشیدن جوراب و صندل مد می‌شود. اما در اکثریت موارد انتخاب جوراب و صندل مردانه نشان از بی‌توجهی به زیبایی‌شناسی به‌حساب می‌آید. ما که می‌گوییم شما این کار را نکنید.


حتما بخوانید: ست کردن کفش آکسفورد برای خانم‌ها و آقایان

۳- ست کردن جوراب و کفش کالج منگوله‌دار

اغلب اوقات کفش کالج منگوله‌دار کاربرد کژوال و غیررسمی دارد. از دید خیلی از کارشناسان، می‌توانید آنها را بدون عذاب وجدان، بی‌جوراب به‌پا کنید.

۴- انتخاب جوراب برای کفش ورزشی و اسنیکرزست کردن جوراب و کفش برای آقایان

به‌نظر می‌رسد این دسته از کفش‌ها هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند. بسیار کاربردی هستند و با بیشتر استایل‌های کژوال ست می‌شوند. کفش اسنیکرز را می‌توانید بدون جوراب بپوشید. یا با کفی آن را امتحان کنید. هر جورابی و پاپوشی که دیده نشود، مناسب است.

۵- نوع جوراب برای کفش رسمیست کردن جوراب و کفش برای آقایان

انواع کفش‌های دربی و آکسفورد در موقعیت‌های نیمه‌رسمی و رسمی با جوراب بلند همراه می‌شوند. کمتر کسی مایل است در موقعیتی رسمی ساق پایش را به‌نمایش بگذارد. جوراب‌های مچی را برای زمان‌های دیگر نگه دارید.

پرفروش‌ترین مدل‌های کفش مردانه را ببینید

۶- جوراب مناسب بوتست کردن جوراب و کفش برای آقایان

شاید فکر کنید پوشیدن جوراب مچی خیلی روی مد است. اما زمانی که حرف از بوت و انواع پوتین باشد، فراموشش کنید. بهترین گزینه برای ست شدن با بوت، جوراب ساق‌دار است.

چطور جوراب و کفش را با لباس‌های مختلف ست کنیم؟ست کردن جوراب و کفش برای آقایان

درست است که جوراب را به پا می‌کنید و پا را در کفش! اما دلیل نمی‌شود رنگ جوراب را با کفش‌تان ست کنید. هر چه استایل شما به‌سمت رسمی‌ شدن برود، مثل لباس رسمی محل کار یا استایل نیمه‌رسمی برای جشن عروسی، یک اصل کلی را فراموش نکنید. جوراب را با شلوار ست کنید و نه با کفش.

اگر در استایل کژوال و روزمره با طرح و جنس پارچه‌ها ترکیب می‌سازید، می‌توانید از سایه‌های مختلف یک طیف برای رنگ شلوار و جوراب بهره ببرید.

جوراب رنگی و شلوغ نپوشیم؟ست کردن جوراب و کفش برای آقایان

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند در درست کردن استایل شخصی‌شان چندان محافظه‌کار نباشند. این بی‌پروایی در انتخاب جوراب هم خودش را نشان می‌دهد. ممکن است سراغ رنگ‌های تند بروید. یا جوراب طرح‌دار، راه‌راه، یا خال‌دار را بپسندید. می‌توانید گاهی جوراب‌های شلوغ و طرح‌دارتان را با کت بلیزر و شلوار کتان، پولوشرت و شلوار جین یا شلوارک ست کنید و استایل شخصی‌تان را نشان دهید.

نکته: طرح جوراب را با نقش شلوار ست نکنید. انتخاب جوراب چهارخانه با شلوار چهارخانه، یا جوراب راه‌راه با شلوار راه‌راه اصلا هوشمندانه نیست.

تکلیف ما با جوراب سفید چیست؟

جوراب سفید تنها در صورتی به‌کارتان می‌آید که اهل ورزش باشید. انتخاب جوراب سفید هنگام ورزش و فعالیت بدنی در کنار کفش ورزشی کار عاقلانه‌ای ا‌ست. همین‌طور با لباس ورزشی و شلوار کوتاه می‌توانید جوراب سفید بپوشید.

کیفیت را فراموش نکنیدست کردن جوراب و کفش برای آقایان

هنگام خرید جوراب خسیس نباشید. بهترین کیفیت را انتخاب کنید. جورابی که بعد از دو بار شست‌وشو شل شود و از روی ساق یا مچ پا سر بخورد، کیفیت خوبی نداشته. شما که نمی‌خواهید وسط مهمانی کش جوراب‌تان را صاف کنید؟

لینک خرید انواع جوراب مردانه از دیجی‌کالا

نکته: اگر کفش بدون جوراب به‌پا می‌کنید، بین هر بار استفاده، به کفش‌ها ۲۴ ساعت استراحت بدهید. کفش نیاز به زمان دارد تا کاملا خشک شود.


در ادامه بخوانید: ساسبند چیست و چطور آن را به درستی ست کنیم؟
منبع vionicshoes.com stitchfix.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.