همه نکات درباره کفش لوفر یا کالج؛ چطور آن را ست کنیم؟

کفش لوفر یکی از گزینه‌های خوش‌تیپی خانم‌ها و آقایان به‌حساب می‌آید. در این مطلب از من‌ومد می‌خواهیم کفش لوفر یا همان کالج خودمان را حسابی بررسی کنیم.

بیشتر آدم‌ها چند جفت کفش رسمی و اسپرت دارند که کارشان را در مناسبت‌های مختلف راه می‌اندازد. اما کسی که برای استایل شخصی و خوش‌تیپی‌اش ارزش قائل است، سراغ مدل‌های متنوع می‌رود. ما در «من‌ومد» تلاش می‌کنیم انواع مدل‌های کفش و لباس را معرفی کنیم. این بار کفش لوفر را انتخاب کرده‌ایم. احتمالا شما آن را با نام کفش کالج می‌شناسید. این کفش هم مدل‌های زنانه دارد و هم مردانه. بنابراین، خانم باشید یا آقا، مخاطب این مطلب ما هستید. اینجا برایتان می‌گوییم کفش لوفر چیست، از کجا آمده و به درد چه مناسبت‌هایی می‌خورد.

تفاوت کفش لوفر و کفش کالج در چیست؟کفش کالج

درواقع این دو نام یک کفش هستند. لوفر که کمی پایین‌تر تاریخچه‌اش را خواهید خواهند، از نروژ آمده. سن بالایی هم ندارد. اما این‌که چرا در ایران به نام کالج معروف شده، ما که نمی‌دانیم. اگر خبر دارید، با ما در میان بگذارید. همین‌قدر بدانیم که لوفر و کالج یکی هستند.

کفش لوفر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟خرید کفش کالج

لوفر چند ویژگی اصلی دارد که در مدل‌های مختلف آنها به‌چشم می‌خورد.

  • بند ندارند
  • پاشنه کوتاهی دارند
  • قوزک پا را نمی‌پوشانند
  • زبانه کفش زیاد بلند نیست
  • نوک آنها اغلب گرد است
  • در بیشتر مدل‌ها روی آنها تزیینی از چرم یا جیر دارد، چیزی شبیه زین یا پاپیون

کفش لوفر یا همان کفش کالج از کجا آمده؟کفش کالج

مثل هر تاریخچه دیگری، درمورد کفش لوفر هم حرف و حدیث زیاد است. روایت پررنگ‌تر این است که ایده‌ی اصلی لوفر از (Moccasin) آمده. موکاسن کفشی‌ است که بومی‌های آمریکا به‌پا می‌کردند. این کفش‌ها معمولا بنددار و بدون پاشنه بودند. بعد طراحی اهل نروژ کفش لوفر را از موکاسن الهام گرفت. اورلند وورِنجِر (Aurland Tveranger) نروژی این کفش سنتی را به نسخه به‌روزتری تبدیل کرد.  او در اواخر قرن نوزدهم به آمریکا رفت و همان‌جا با موکاسن آشنا شد. بعد به نروژ برگشت و دست به‌کار طراحی شد. بعد در دهه ۱۹۳۰ کفش لوفر را به آمریکا صادر کرد.

کفش‌ موکاسن

داستان دیگری هم هست که می‌گوید در میانه‌ ۱۸۰۰ کفش خانگی خانواده سلطنتی بریتانیا همین کفش کالج خودمان بوده. و اصلا این کفش در بریتانیا به دنیا آمده. این روایتگران زادگاه لوفر را لندن می‌دانند. می‌گویند کفاشی وایلداسمِث (Wildsmith) در لندن کفش راحتی به این سبک طراحی می‌کرده. بعدتر از کفش خانگی به کفش بیرون تبدیل شده است.

به‌هرحال لوفر زمانی معروف شد که به بازار آمریکا راه پیدا کرد. امروز که شما این مطلب را می‌خوانید، کفش لوفر مدل‌های مختلفی دارد و از نسخه‌ اولیه‌اش فاصله گرفته. حالا با این مدل‌های مختلف آشنا شوید.


حتما بخوانید: ترندهای پاییزی کفش زنانه ۲۰۲۰

انواع کفش لوفر کدامند؟

در ادامه به بررسی انواع کفش لوفر زنانه و مردانه می‌پردازیم:

انواع کفش لوفر
طرح از: زهرا صباح

لوفر پنیخرید کفش کالج

لوفر پنی را جی ایچ باس (G. H. Bass) در همان دهه ۱۹۳۰ طراحی کرد که سر و کله لوفر پیدا شده بود. روی این مدل کفش تکه‌‌ای لوزی‌شکل طراحی شده بود. بعدتر در دهه ۱۹۵۰ دانشجویان لیگ آی‌وی حسابی آن را معروف کردند. داستان عجیبی هم هست که می‌گوید در آن زمان تماس با اورژانس ۲ سنت هزینه داشت. دانشجویان سکه‌ها را در زیر لبه لوفر پنی جا می‌دادند! به‌هرحال، افراد معروفی مثل دوک ویندزور از این مدل کفش‌ها به‌پا می‌کرد. این سبک ساده و مینیمال است و با انواع شلوار مثل جین، کتان و شلوار پارچه‌ای ست می‌شود.

لوفر منگوله‌دارکفش لوفر

مدل دیگری از کفش لوفر در بازار پیدا می‌کنید که به لوفر منگوله‌دار (Tassel) معروف است. این سبک در دهه ۱۹۵۰ طراحی شد. این مدل بیشتر بین دانشجویان دانشگاه‌های ساحل شرقی آمریکا محبوب بود. بعد بازرگانان و وکیلان هم آن را پسندیدند. کفش‌های منگوله‌دار با کت‌ و شلوار حسابی می‌درخشند. به‌ویژه برای مناسبت‌های کاری روزمره. همراه جین و کتان هم قشنگ به‌نظر می‌رسند.

لوفر سبک گوچیکفش لوفر

شاید لوفر در ایتالیا با اقبال روبه‌رو شد. اما کشورهای اروپایی دیگر آن را کفش روزمره به‌حساب می‌آورند. زمانی که گوچی در ۱۹۶۸ طراحی خودش را از این کشف معرفی کرد، دیگر فقط یک کفش روزمره نبود.

در رویه لوفر گوچی، تکه‌های فلزی می‌بینید که شما را به‌یاد دهانه اسب می‌اندازد. این مدل در برند گوچی طراحی شد و در ۱۹۵۳ به بازار آمد. لوفر گوچی را در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی می‌بینید. این کفش از رسمی‌ترین مدل‌های لوفر است. مشکی آن با کت‌ و شلوار ست می‌شود. اگر به جین و کتان فکر می‌کنید، سراغ رنگ‌های دیگر و جنس‌هایی مثل جیر بروید. این کفش یکی از مدل‌های محبوب ملکه بریتانیا هم هست.


حتما بخوانید: ترندهای پاییزی کفش مردانه ۲۰۲۰

لوفر بیف‌ رولکفش لوفر

کفش‌های پنی با طراحی تازه‌ای آمدند و مدل جدیدی را مهیا کردند. بیف‌ رول! اگر خوب به عکس نگاه کنید، روی کفش بخشی شبیه چرم لوله‌شده می‌بینید. درواقع خیلی‌ها را به‌یاد بیف رول یا همان رول گوشت می‌انداخته و به همین نام معروف شده. این مدل اغلب برای محیط کاری روزمره مناسب به‌نظر می‌رسد.

لوفر سبک بلژیکیکفش لوفر

ظاهر دهه ۱۹۵۰ دوران شکوفایی مدل‌های مختل لوفر بوده. باز هم در همین دهه هنری بندل (Henry Bendel) استایل دیگری از لوفر را طراحی کرد. او که در فروشگاه‌ خانوادگی‌اش برندهایی مثل شانل، دیور و بالنسیاگا به‌چشم می‌خورد، کفش تازه‌ای به دنیا نشان داد. این کشف پاپیون خیلی ریزی دارد و در رنگ‌ها و جنس‌های متفاوتی دوخته می‌شود. همچنین، نوک آن کمی تیزتر از دیگر مدل‌های لوفر است. بندل بعدتر فروشگاهش را فروخت و به‌جایش روی صنعت کفش متمرکز شد.

لوفر سبک سبدیخرید کفش کالج

ظاهر کفش مدل سبدی (Basket) درست مثل بافت سبد حصیری ا‌ست. به همین دلیل به آن مدل بافت (Woven) هم می‌گویند.

لوفر پاشنه‌دارخرید کفش کالج

بعضی از طراحان کفش پاشنه‌دار زنانه به‌سبک لوفر طراحی کرده‌اند. این مدل کفش مشتری خودش را دارد.

نکته‌های کلی برای ست کردن کفش لوفر

خرید کفش کالج

لوفر یکی از آن کفش‌هایی‌ است که در ست کردنش به مشکل نمی‌خورید. از کت و شلوار یا مانتوی رسمی و مجلسی تا ظاهر اسپورت و روزمره می‌توانید روی آن حساب باز کنید. ولی به رنگ و جنس آن دقت کنید. کفش مشکی چرمی رسمی‌ترین استایل آن است. مدل‌های رنگی مثل سبز و زرشکی با جین و کتان راحت‌تر ست می‌شوند.

این کفش را اغلب بدون جوراب می‌پوشند. می‌توانید آن را با کفی امتحان کنید. به‌خاطر بدون جوراب بودن این استایل، با شلوار کوتاهی یا شلواری که تا زده‌اید، خوب هماهنگ می‌شود. بعضی‌ها هم با جوراب می‌پوشند. خانم‌ها در پاییز لوفر را با جوراب و دامن امتحان می‌کنند و استایل خاصی برای خودشان می‌سازند. آقایان هم می‌توانند این استایل را با جوراب کامل کنند. اما  این را هم بگوییم که کفش لوفر به هیچ فصل خاصی محدود نیست.

ست کردن کفش لوفر زنانه چگونه است؟خرید کفش کالج

راحتی کفش لوفر زنانه باعث شده خیلی از خانم‌ها سراغش بروند. خوبی این استایل تنوع رنگ و جنس آن است. از چرم مصنوعی تا جیر و ورنی در رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کنید. همین‌طور که خواندید، این کفش بین دانشجویان محبوب بوده. در ایران هم به کفش کالج معروف است. پس چرا شما با این استایل به کلاس درس نروید؟ یک جفت لوفر جیر رنگی خستگی درس را از تن هر کسی بیرون می‌کند.

خانم‌ها می‌توانند با لوفر پاشنه‌دار حال‌وهوای تازه‌ای به استایل‌شان بدهند. این کفش را با کت و دامن یا کت و شلوار امتحان کنید. گاهی هم با دامن کوتاه بپوشید.

انواع شلوار جذب، جین، لگ و کتان را با لوفر امتحان کنید. لوفر مشکی کمی حال‌وهوای رسمی‌تر دارد. هر چه رنگ‌ها متنوع‌تر باشند، سبک شما به روزمره نزدیک‌تر می‌شود. اما این را هم بگوییم که کشف قهوه‌ای روشن بسته به لباسی که با آن ست می‌کنید، می‌تواند حال‌وهوای مجلسی یا کژوال به خودش بگیرد.

ست کردن کفش لوفر مردانه چگونه است؟

ست کردن کفش لوفر مردانه

از کفش‌های لوفر برای مناسبت‌های رسمی و البته استایل روزمره می‌توانید استفاده کنید. دست‌تان باز است و با هر لباسی می‌توانید این کفش را به پا کنید.

یک جفت لوفر مشکی ورنی با کت و شلوار رسمی کاملا هماهنگ است. از طرف دیگر کفش قهوه‌ای یا رنگی را با جین وکتان می‌پوشید و می‌بینید که چقدر خوب هماهنگ می‌شود. خلاصه که یک جفت کفش می‌خرید، از دانشگاه تا محیط کار و از مهمانی تا خرید کارتان را راه می‌آندازد.

برای نمونه، لوفر قهوه‌ای روشن را با شلوار کتان خاکستری ست کنید. آستین‌های پیراهن اسپورت‌تان را بالا بزنید و با یک جلیقه چرخ‌دوزی‌شده و سبک استایل‌تان را کامل کنید. یک استایل روزمره ساده و راحت!

شما برای رفتن به محل کار یا درس کفش کالج می‌پوشید؟ چه رنگ و جنسی را ترجیح می‌دهید؟


در ادامه بخوانید: همه نکات درباره کفش آکسفورد؛ این کفش همیشه جذاب
منبع beckettsimonon.com gentlemansgazette.com outfittrends.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.