زیباترین استایل‌ها با پیراهن ماکسی برای تابستان

یکی از ترندهای جدید و محبوب که به‌ویژه در تابستان شاهد آن هستیم، پیراهن‌های ماکسی تابستانی هستند. بسیاری از خانم‌هایی که عادت به پوشیدن مانتو شلوار داشتند، این روزها به داشتن یک استایل با پیراهن ماکسی در تابستان علاقه زیادی پیدا کرده‌اند. بیایید ببینیم چطور می‌توانیم استایلی جذاب با پیراهن ماکسی درست کنیم.

پیراهن ماکسی را کجا بپوشیم؟

پیراهن‌های ماکسی همه‌کاره هستند و بسته به مدلی که دارند، می‌توان آنها را در ساحل، خیابان، مهمانی‌های کژوال، کافه، طبیعت‌گردی و در خانه پوشید.

پیراهن‌های ماکسی برای ساحل، خانه و پیک‌نیک، راحت و گشاد هستند و اغلب از پارچه‌های سبک و طبیعی با رنگ‌های روشن دوخته می‌شوند. این پیراهن‌ها می‌توانند ساده یا گلدار باشند و حتی طرح‌های خاص روی آنها نقش شده باشد. پیراهن‌های ماکسی برای خیابان بهتر است از طرح‌های ساده‌تر و رنگ‌های تیره‌تر انتخاب شود.

انتخاب پیراهن ماکسی مناسب

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - انتخاب پیراهن ماکسی مناسب
افراد دارای سیلوئت ساعت‌شنی هر پیراهنی بپوشند مناسب است.

مانند هر لباس دیگری، پیراهن ماکسی را هم باید با توجه به شکل بدن، قد و سایزتان انتخاب کنید. بر این اساس، موارد زیر را در نظر بگیرید:

فرم بدن خود را بشناسید

فرم بدن خانم‌ها در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرد. بنابراین باید هنگام انتخاب لباس، فرم بدنتان را بشناسید تا زیباترین استایل را برای خودتان طراحی کنید. رایج‌ترین دسته‌بندی‌های فرم بدن، شامل اندام سیب‌شکل، گلابی‌شکل، مستطیلی، ساعت‌شنی و مثلث وارونه است. به‌غیر از فرم ساعت‌شنی که تقریبا هیچ محدودیتی برای انتخاب لباس ندارد، سایر فرم‌های بدن باید برای ایجاد بهترین سیلوئت، بعضی از بخش‌های اندامشان را برجسته‌تر نشان دهند و بقیه بخش‌ها را اصلاح کنند.

  • اگر بدن ساعت‌شنی دارید، می‌توانید هر لباس ماکسی بپوشید. بااین‌حال، بهترین مدل‌ها برای شما مدل راسته هستند؛
  • مدل‌های A-line برای کسانی مناسب‌اند که اندام مثلث وارونه، گلابی‌شکل یا مستطیلی دارند؛
  • پیراهن‌های کمربنددار و امپایر برای اندام سیب‌شکل که شکل کمرشان مشخص نیست بهتر است؛
  • مدل‌های آفشولدر و ای‌لاین برای مستطیلی‌شکل‌ها، مناسب است.

سایز بدن را در نظر بگیرید

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - اهمیت سایز بدن در انتخاب پیراهن
لباس‌های راه‌راه افقی برای افراد لاغر بهتر است.

علاوه بر فرم بدن، باید سایز خود را هم در نظر بگیرید. افراد درشت‌اندام بهتر است از پیراهن ماکسی کلاسیک آستین‌دار استفاده کنند. ریزنقش‌ها بهتر است از مدل‌های دکلته یا بندی استفاده کنند. اگر قسمت بالاتنه و قفسه سینه شما پهن است، از یقه‌های کشیده عمودی‌شکل استفاده کنید. مدل‌های آفشولدر و یقه قایقی را کسانی بهتر است بپوشند که دور سینه کوچک‌تری دارند. مدل‌هایی که یقه چین‌دار و رافل‌دار دارند هم برای این افراد مناسب‌ترند.

اگر اندام درشتی دارید، از طرح‌های افقی مخصوصا دو رنگ بپرهیزید. ریزه‌اندام‌ها بهتر است پیراهن‌های ماکسی راه‌راه افقی بپوشند. گل‌ها و طرح‌های ریزتر با رنگ‌های تیره‌تر برای درشت‌اندام‌ها بهتر است.

بلندی قدتان هم در انتخاب لباس تأثیر دارد

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان
مدل‌های راسته ماکسی شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

افراد قدبلند با لباس‌های ماکسی که دامن گشادتر نظیر فون یا کلوش دارد، استایل زیباتری خواهند داشت. برعکس، مدل‌های راسته و کشیده می‌توانند افراد کوتاه‌قد را بلندتر نشان دهند.


حتما بخوانید: اصول پوشیدن لباس برای خانم‌های قدبلند

طول لباس را به‌درستی انتخاب کنید

پیراهن ماکسی طول مشخصی ندارد. درواقع هر پیراهنی که بلندتر از میدی که تا وسط ساق پاست باشد، ماکسی به حساب می‌آید. بنابراین، طول آن می‌تواند تا قوزک پا، روی انگشت‌ها و حتی روی زمین باشد. فقط دقت کنید که چون این مطلب درباره لباس‌های مجلسی نیست، طول پیراهن ماکسی نباید به اندازه‌ای باشد که جلوی پایتان را بگیرد و به زمین بیفتید.

به کیفیت پیراهن ماکسی فکر کنید

پیراهن‌های ماکسی طوری هستند که بارها می‌توان آنها را پوشید. ویژگی مهم آنها این است که با تغییر یک اکسسوری، کیف یا کفش، استایلتان به‌کلی تغییر می‌کند. بنابراین، مطمئن شوید که نوع باکیفیت آن را می‌خرید تا مدتی طولانی دوام داشته باشد.

بهترین پیراهن‌های ماکسی کژوال تابستانی، پیراهن‌های پنبه‌ای و ابریشمی خالص هستند.

طراحی استایل زیبای تابستانی با پیراهن‌های ماکسی

حالا بیایید درباره استایل کردن پیراهن ماکسی صحبت کنیم. برای طراحی استایل با پیراهن ماکسی ایده‌های زیر را ببینید:

۱. انتخاب مدل پیراهن به تناسب موقعیت

برای استایل‌کردن پیراهن ماکسی باید مدل آن را بسته به موقعیت انتخاب کنید. برخی از سبک‌های پیراهن ماکسی را با توجه به موقعیت در ادامه معرفی می‌کنیم.

پیراهن ماکسی شیک به سبک بوهو؛ مناسب برای ساحل

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان

اگر از طرفداران سبک بوهو هستید، یک پیراهن شیک ماکسی مدل طبقه‌ای بپوشید که طرحی شاد و امروزی داشته باشد. این سبک ذاتا کژوال است. بنابراین برای ساحل، قدم‌زدن و موقعیت‌های کژوال دیگر مناسب است. پارچه‌های این پیراهن‌ها بهتر است روان و از جنس پنبه یا ابریشم باشند. این پارچه‌ها سبک‌اند و قابلیت تنفس دارند. بنابراین به شما نمی‌چسبند؛ چیزی که باعث می‌شود شرجی ساحل برایتان لذت‌بخش باشد.

پیراهن ماکسی چپ‌وراستی؛ مناسب برای مهمانی خانوادگی

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - پیراهن چپ‌وراستی

پیراهن ماکسی چپ و راستی، برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ظرافت و زنانگی خود را بیشتر به نمایش بگذارند. این پیراهن‌ها قسمت کمر را زیبا نشان می‌دهند و سیلوئتی برازنده برایتان ایجاد می‌کنند. پارچه‌های ابریشمی برای این لباس بهترند؛ بااین‌حال می‌توانید آن را از جنس نخی هم انتخاب کنید.

پیراهن ماکسی آفشولدر؛ برای یک دورهمی دوستانه

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - پیراهن آفشولدر

پیراهن ماکسی آفشولدر، لطافت و جذابیت زنانه را بیشتر از هر لباس دیگری نشان می‌دهد. یک مهمانی دوستانه برگزار کنید و این پیراهن زیبا را بپوشید. پارچه‌های نخی سبک برای این لباس مناسب است، فقط چون پارچه نخی کش نمی‌آید، باید دور یقه آن کش‌دوزی‌شده باشد تا به‌دلیل ویژگی الاستیک خود، از روی شانه‌هایتان حرکت نکند.

پیراهن ماکسی ساده؛ مناسب برای همه جا

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان
پیراهن ساده ماکسی را همه جا می‌توانید بپوشید.

یک پیراهن ساده ماکسی را می‌توان در هر موقعیتی، از خانه گرفته تا خیابان و ساحل، پوشید. ظاهر ساختاریافته این پیراهن استایلی شیک و راحت به شما می‌بخشد. بهترین پارچه برای این لباس، پوپلین یا چمبری است که ساختار آن را حفظ کنند. جزئیاتی مثل یقه و یقه دکمه‌دار، می‌تواند جذابیت کلی لباس شما را افزایش دهد.

۲. لایه‌بندی کردن پیراهن ماکسی با لباس‌های دیگر

یکی از روش‌های استایل‌کردن پیراهن‌های ماکسی، لایه‌بندی آن با لباس‌های دیگر است. بسته به مدل پیراهن می‌توانید رو یا زیر آن لباس‌های دیگری بپوشید و با هم ست کنید. فقط باید مطمئن شوید که لباس‌هایی که لایه‌بندی می‌کنید با پیراهنتان مطابقت دارد.

این روش باعث می‌شود لباس‌های کژوال شما به لباس‌هایی شیک و زیبا تبدیل شوند. حتی می‌توانید در روزهای تابستانی گرم خود پیراهن ماکسی را بپوشید و فقط با لایه‌بندی آن، استایلی کاملا متفاوت در شب ایجاد کنید. بیایید برخی از روش‌های لایه‌بندی پیراهن ماکسی را ببینیم:

با تی‌شرت آستین‌بلند یا آستین‌کوتاه

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها

می‌توانید پیراهن ماکسی را بندی انتخاب کنید و زیر آن یک تی‌شرت آستین‌بلند یا آستین‌کوتاه بپوشید. ظاهری فوق‌العاده راحت که برای گردش‌های تابستانی کژوال یا قدم‌زدن صبحگاهی مناسب است. می‌توانید ظاهر خود را با یک جفت اسنیکر و عینک آفتابی کامل کنید.

پیراهن‌های شومیز

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها
پیراهن شومیز را روی لباس ماکسی بپوشید و انتهای آن را گره بزنید. پیراهن به دامن تبدیل می‌شود.

پیراهن‌های شومیز را می‌توانید روی پیراهن ماکسی خود بپوشید. اگر کوتاه است می‌توانید دکمه‌های آن را ببندید و زیر آن را گره بزنید. می‌توانید با این کار پیراهن ماکسی‌تان را به دامن تبدیل کنید. ولی اگر شومیز مانتویی دارید، دکمه‌های آن را باز بگذارید. سعی کنید بین طرح و رنگ آنها تناسب برقرار کنید تا استایلی شیک و زیبا داشته باشید.

با کت‌های کراپ

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها
کت کراپی که با رنگ پیراهن ماکسی کاملا مطابقت دارد.

کت کراپ کوتاه است و روی خط کمر طبیعی بدن قرار می‌گیرد. پیراهن ماکسی جذابتان را بپوشید و با کت کراپ آن را تکمیل کنید. اگر ریزه‌اندام هستید، این ترکیب برایتان عالی خواهد بود؛ زیرا می‌تواند منحنی‌های بدنتان را که در لباس ماکسی محو شده‌اند، بهتر نشان دهد. این استایل برای عصرهای تابستان عالی است.

با کت‌های جین نازک

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها
کت جین آبی روشن و یک پیراهن ماکسی طرح‌دار مدرن.

ممکن است کت جین برای تابستان کمی ضخیم باشد، بنابراین می‌توانید آن را با چمبری یا جین‌های نازک‌تر ترکیب کنید. کت جین تقریبا با هر لباسی هماهنگ می‌شود. بنابراین می‌تواند با لباس ماکسی هم عالی باشد.

با کت بلیزر سبک تابستانی

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها

یک بلیزر ساده و شیک روی لباس ماکسی خود بپوشید تا استایلی فوق‌العاده ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید یک بلیزر رنگ روشن را با پیراهن ماکسی مشکی یا برعکس، یک کت بلیزر مشکی با پیراهن ماکسی گلدار بپوشید. سعی کنید پارچه کت بلیزر را از پارچه‌های نازک تابستانی انتخاب کنید. نیازی نیست حتما پارچه‌ای محکم و ساختارمند داشته باشد.

 

با مانتوهای تابستانی کوتاه، میدی یا بلند

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها
با مانتو جلو باز

روی پیراهن ماکسی خود می‌توانید همه انواع مانتو جلو باز از کوتاه و میدی گرفته تا کاملا بلند، بپوشید. مانتوهای تک‌رنگ برای پیراهن‌های ماکسی طرح‌دار یا مانتوهای طرح‌دار برای پیراهن‌های ماکسی ساده مناسب هستند. حتی می‌توانید استایل مونوکروم داشته باشید و مانتو و پیراهن را از یک رنگ انتخاب کنید. مانتوهای نخی تابستانی سبک انتخاب کنید که با پیراهن ماکسی تابستانی شما مطابقت داشته باشد.

چند مدل کت رسمی زنانه ببینید

با جلیقه جلوباز یا جلوبسته

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان

جلیقه‌های جلوباز یا جلوبسته هر دو برای پیراهن‌های ماکسی مناسب‌اند. فقط در این حالت باید دقت کنید که پیراهن ماکسی شما بهتر است آستین داشته باشد تا جلیقه خودش را بهتر نشان دهد؛‌ هرچند این قانون نیست و می‌توانید هردو را بدون آستین انتخاب کنید.

می‌توانید جلیقه را از رنگ خنثا یا با الگوهای ظریف انتخاب کنید و روی لباس‌هایی با طرح‌های پررنگ بپوشید. تصویر زیر را ببینید:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - لایه‌بندی لباس‌ها

۳. ترکیب پیراهن ماکسی با اکسسوری‌های مناسب

زیبایی یک لباس ماکسی در تطبیق‌پذیری آن است. این لباس را با هر اکسسوری که استفاده کنید، استایلتان تغییر می‌کند. سیلوئت بلند و روان پیراهن ماکسی می‌تواند با انواع اکسسوری‌ها ست شود. حال بیایید ببینیم چه اکسسوری‌هایی را می‌توانیم با پیراهن ماکسی ست کنیم.

جواهرات؛ از ساده تا استیتمنت

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
برای ظاهر بوهمی چند دستبند و یک گردنبند استیتمنت استفاده کنید.

پیراهن ماکسی خود را می‌توانید با انواع جواهرات و زیورآلات ست کنید. چون بحث ما استایل کژوال است، جواهرات قیمتی نیاز نخواهید داشت. جواهرات خود را با ظاهرتان هماهنگ کنید. برای مثال، برای استایل بوهو، باید دستبندهای زیاد استفاده کنید و چند گوشواره داشته باشید.

اگر پیراهن ماکسی شما ساده و تک‌رنگ است، می‌توانید با یک گردنبند یا گوشواره استیتمنت آن را تکمیل کنید. برعکس، اگر طرح‌های شلوغ دارد، می‌توانید هم از نوع استیتمنت و هم از نوع ساده جواهرات استفاده کنید که البته در این مورد، ترجیح با جواهرات ساده است.

کفش؛ از صندل تا اسنیکر

ازآنجاکه پیراهن‌های ماکسی اغلب بلند و روان هستند، بهتر است کفش‌ها را ساده‌تر انتخاب کنید. بلندی لباس ماکسی معمولا اجازه نمی‌دهد که کفش به‌خوبی خود را نشان دهد. بنابراین کفش‌های ساده و خنثا بهترین ترکیب را ایجاد می‌کنند.

اسنیکرها یکی از زیباترین کفش‌هایی هستند که می‌توانید با پیراهن‌های ماکسی تابستانی بپوشید. استایلی کاملا اسپرت با ظاهری مد روز که برای گردش‌های آخر هفته یا یک روز معمولی مناسب است:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
با اسنیکرهای سفید

چند مدل اسنیکر سفید زنانه ببینید

صندل‌های ساده بنددار یا گلادیاتوری که با مهره یا پاپیون تزئین شده و رنگی خنثا داشته باشند، برای ست‌کردن با لباس‌های ماکسی عالی هستند:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
با صندل‌های گلادیاتوری

کفش‌های پلتفرم با پیراهن ماکسی از طرح‌های مختلف، به‌ویژه پارچه چهارخانه یا گینگهام یکی از زیباترین ترکیب‌ها را ایجاد می‌کند:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
پنه‌لوپه کروز، بازیگر اسپانیایی هالیوود، با کفش‌های پلتفرم و پیراهن ماکسی.

دمپایی‌های لاانگشتی یا فلیپ‌فلاپ را فراموش نکنید. این دمپایی‌ها برای ساحل و مهمانی‌های عصرانه با یک پیراهن ماکسی ترکیبی راحت و عالی ایجاد می‌کنند. ازآنجاکه پاشنه آنها تخت است برای افراد قدبلند مناسب‌تر به نظر می‌رسد. بااین‌حال، فکرش را نکنید، اگر قد بلندی هم ندارید، آن را بپوشید و راحت باشید!

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
دمپایی فلیپ‌فلاپ با پیراهن ماکسی و کت بلیزر.

کفش‌های پاشنه‌دار فقط برای لباس‌های رسمی نیستند. می‌توانید به‌راحتی آنها را با پیراهن‌های ماکسی کمی شیک‌تر که برای مهمانی می‌پوشید، ست کنید:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
با کفش پاشنه‌بلند ساده.

کیف؛ از کیف‌های دستی تا بزرگ شانه‌ای

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان

کیف‌های بزرگ می‌توانند ظاهر بلند ماکسی را متعادل کنند. اگر تک‌رنگ باشند با لباس‌های ماکسی طرح‌دار عالی می‌شوند و برعکس، اگر لباستان ساده است، کیف طرح‌دار بردارید.

کیف‌های حصیری صنایع‌دستی یا طرح مشابه آنها از بهترین و زیباترین کیف‌هایی هستند که می‌توانید با پیراهن‌های ماکسی تابستانی ست کنید. این کیف‌ها را به‌راحتی می‌توانید در ساحل، خیابان یا قدم‌زدن با خود همراه ببرید.

چند مدل کیف شیک زنانه ببینید

کمربند؛ پهن یا باریک

برای داشتن استایل با پیراهن ماکسی در تابستان کمربند یکی از بهترین اکسسوری‌هاست. کمربند به شما کمک می‌کند منحنی اندامتان را بهتر نشان دهید و بافت گشاد و روان لباس را متعادل کنید. همین روش ساده، جذابیت بصری استایل شما را افزایش می‌دهد و سیلوئتی زیباتر به شما خواهد بخشید. اگر ظاهر بوهمی مدنظر شماست، کمربند را حتما در اجزای استایل خود بگنجانید.

می‌توانید یک کمربند زنجیر چندرشته‌ای مدروز انتخاب کنید تا سیلوئت ساعت‌شنی زیبایی برای خود ایجاد کنید. این ظاهر کلاسیک است، اما هنوز جذابیت خود را دارد:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
کمربند زنجیری

اگر کمربند وسترن دارید، می‌توانید ظاهری روستایی برای خودتان درست کنید. یک کیف چرمی بافت‌دار بردارید و البته باید بوت کابویی بپوشید، ولی چون تابستان است، بی‌خیال آن شوید و یک صندل ساده چرمی انتخاب کنید:

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
کمربند وسترن با پیراهن ماکسی.

کلاه و اکسسوری‌های مو

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
کلاه با پیراهن ماکسی استایلی عالی برای تابستان است.

یکی از جذاب‌ترین آیتم‌هایی که برای داشتن استایل با پیراهن ماکسی در تابستان می‌توانید استفاده کنید، کلاه است. مخصوصا اگر ساحل می‌روید، یک کلاه حصیری لبه‌پهن تابستانی یا کلاه ماهیگیری با رنگ خنثا عالی است. البته این کلاه‌ها فقط برای ظاهر شیک شما کاربرد ندارند، می‌توانند از شما دربرابر نور خورشید محافظت کنند.

اگر نمی‌خواهید کلاه بگذارید، می‌توانید از توربان، روبان مو یا سایر اکسسوری‌ها استفاده کنید. این موارد استایل شما با پیراهن ماکسی در تابستان را شیک‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند.

آرایش مو و صورت

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
بگذارید موهایتان طبیعی باشد و آرایشتان را ساده انتخاب کنید.

داشتن یک استایل با پیراهن ماکسی در تابستان نیازی به آرایش موها ندارد. موهایتان را با حالتی طبیعی بگذارید بمانند. آرایش صورت خود را هم می‌توانید هرطور دوست دارید انجام دهید، ولی هرچه طبیعی‌تر و ساده‌تر باشد قشنگ‌تر و کژوال‌تر است.

عینک آفتابی

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان - ترکیب با اکسسوری‌ها
عینک آفتابی را فراموش نکنید.

عینک‌های آفتابی برای لباس تابستانی بهتر است بزرگ و با رنگ‌های شاد باشند. پیراهن‌های ماکسی خود را با عینک آفتابی مطابقت دهید. برای مثال، طرح‌های گلدار کلاسیک می‌توانند با فریم‌های کلاسیک عینک ست شوند و پیراهن‌های مدرن خود را با طرح‌های مدرن عینک ست کنید. عینک‌های با قاب طرح‌دار برای ساحل عالی هستند.

چند مدل پیراهن زیبا در دیجی‌استایل

سخن پایانی

استایل با پیراهن ماکسی در تابستان یکی از زیباترین استایل‌هایی است که در حال حاضر ترند شده است. پیراهن‌های ماکسی سبک، از الیاف طبیعی با رنگ‌های شاد و سرزنده می‌توانند به شما جذابیت فوق‌العاده‌ای ببخشند. چه در ساحل چه در طبیعت و حتی در مهمانی‌های کژوال دوستانه یا خانوادگی، می‌توانید پیراهن‌های ماکسی جذابتان را بپوشید و لطافت و ظرافت زنانه خود را به تصویر بکشید.

پیراهن ماکسی دوست دارید؟ از چه مدل‌هایی بیشتر خوشتان می‌آید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: چطور ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟ ۳۳ نکته برای داشتن استایل زنانه
منبع wikihow wearablyweird aeo.abfrl
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.