ست کردن گردنبند مروارید با لباس با روش‌هایی زیبا و چشم‌نواز

چطور گردنبند مروارید خود را با لباس ست کنیم؟ انتخاب گردنبند مروارید با‌‌توجه‌ به سایز گردنبند با یقه‌های مختلف و رنگ‌های مختلف لباس یکی از چالش‌های خانم‌ها برای تیپ مدرن و کلاسیک است. در این مقاله چند ایده و ترفند برای ست کردن گردنبند مروارید با انواع مدل لباس و یقه را به شما آموزش می‌دهیم.

گردنبند مروارید؛ نماد ظرافت و زنانگی

مرواریدها که زمانی نماد سلطنت و اشرافیت بودند، حالا به‌صورت مرواریدهای مصنوعی، فرآوری شده یا طبیعی، در دسترس هر فردی است که به دنبال اضافه کردن سبک کلاسیک به استایل خودش است.

مرواریدهای طبیعی لقب «ملکه جواهرات» را از آن خود کرده‌اند و برای قرن‌هاست که مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. جواهرات مرواریدی در موزه لوور نگهداری می‌شوند که قدمت آن‌ها به 420 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. در روم باستان، مروارید نوعی نماد بود.

در‌حالی‌که «الماس» ممکن است بهترین دوست یک زن باشد، اما مروارید برای همیشه ماندگار است. از اواسط قرن بیستم، گردنبند رشته مروارید دیگر صرفا برای افرادی با موقعیت اجتماعی بالا نبود. اگرچه مرواریدهای آب شیرین یک انتخاب رایج در بازار امروز هستند، اما انواع مختلفی از مروارید وجود دارند که متناسب با قیمت‌ها و سبک‌های مختلف هستند، از جمله مرواریدهای باروک و مرواریدهای تاهیتی.

در مجموع «مروارید» مظهر استایل شیک و جزو اکسسوری‌های نمادین زنانه است: به «کوکو شنل»، طراحی افسانه‌ای مد فکر کنید که هرگز بدون رشته‌های گردنبند مرواریدش دیده نشد، یا «کری بردشاو» در سریال «سکس و شهر».

مرواریدها که زمانی نماد سلطنت و اشرافیت بودند، حالا به‌صورت مرواریدهای مصنوعی، فرآوری شده یا طبیعی، در دسترس هر فردی است که به دنبال اضافه کردن سبک کلاسیک به استایل خودش است. یک رشته مروارید درواقع یک جواهر ظریف است که می‌تواند کاملاً با شیک‌ترین لباس مجلسی یا ساده‌ترین لباس غیررسمی شما ست شود. دانستن نحوه پوشیدن و ست کردن مروارید با لباس، کلید اصلی است و اصل اساسی هم ساده نگه‌داشتن ظاهر است.

پوشیدن مروارید برای مناسبت‌های رسمی

روش اول

بهتر است همراه لباس مشکی یک گردنبند مروارید را با یک جفت گوشواره مروارید، دستبند مروارید یا حلقه مروارید ست کنید.

برای لباس مجلسی مشکی از یک گردنبند مروارید ساده استفاده کنید. درواقع با لباس مشکی باید ظاهر خود را ساده و ظریف نگه دارید. بهتر است همراه لباس مشکی یک گردنبند مروارید را با یک جفت گوشواره مروارید، دستبند مروارید یا حلقه مروارید ست کنید. گردنبند باید ظاهر شما را برجسته کند، نه اینکه عضو برجسته تیپ و ظاهر شما باشد. این کار را می‌توان به‌راحتی با یک رشته مروارید کوتاه و ساده انجام داد. موارد زیر را برای ست کردن مروارید در مناسب‌های رسمی به یاد داشته باشید:

  • گردنبندهای مروارید به زیبایی با بلوزهای شیفون ست می‌شوند.
  • جسارت داشته باشید و یک رشته مروارید بلند را با یک کت و شلوار مشکی بپوشید.
  • برای داشتن ظاهری کلاسیک و جاودانه، مرواریدهای خود را با یک لباس مجلسی مشکی با یقه بلند بپوشید.
  • اگر حال و هوای شما متمایل به داشتن یک استایل ساده‌ و کلاسیک و در‌عین‌حال مدرن است، گردنبند مروارید انتخاب خوبی است.

حتما بخوانید: همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید

روش دوم

برای رشته‌های بلندتر مروارید، حداقل ۷۶ سانتی متر یا بیشتر، برای گره زدن رشته در نیمه پایین گردنبند در نظر بگیرید. این کار یک پیچ‌و‌تاب شیک به ظاهر قدیمی گردنبند مروارید اضافه می‌کند.

رشته مروارید را دو لایه کنید. برای این کار رشته مروارید را یک دور، دور گردن خود بپیچانید. رشته دور گردنبند را مثل حالت چوکر به گردن بچسبانید و نیمه بلند را هم رها کنید. حالا مثل تصویر، نیمه پایین گردنبند مروارید خود را گره بزنید. برای این کار رشته مروارید را با هر دو دست در دو انتهای رشته نگه دارید. دست غیرغالب خود را به سمت یک‌سوم پایین گردنبند حرکت دهید. مرواریدها را دور دست غیر‌غالب خود بپیچید تا یک حفره درست شود. انتهای رشته مخالف مرواریدها را از حفره بیرون بکشید. گره را به‌آرامی سفت کنید. نخ را با فشار زیاد نکشید وگرنه احتمال پاره شدن رشته مروارید بالا می‌رود.
برای رشته‌های بلندتر مروارید، حداقل 30 اینچ (76.2 سانتی متر) یا بیشتر، برای گره زدن رشته در نیمه پایین گردنبند در نظر بگیرید. این کار یک پیچ‌و‌تاب شیک به ظاهر قدیمی گردنبند مروارید اضافه می‌کند.

روش سوم

برای این مدل استایل کردن گردنبند مروارید لباسی بپوشید که تک‌رنگ باشد. از پوشیدن لباس‌های شلوغ و گل‌درشت خودداری کنید، زیرا این کارها باعث می‌شود حواس دیگران از دیدن مرواریدهای زیبای شما پرت شود.

رشته‌های مروارید را لایه‌لایه کنید. یک روش این است که چندین رشته مروارید را با لباسی شیک و مجلسی بپوشید، هر چند که ممکن است با ظاهر «شلوغ پلوغ» خود حواس دیگران را پرت کنید و زیبایی مرواریدهای خود را از بین ببرید. اگر رشته‌های شما به‌اندازه کافی بلند هستند، قبل از قرار دادن آنها روی سر خود یک‌بار آنها را بچرخانید تا یک حلقه اضافی ایجاد کنید. این باعث می شود این تصور ایجاد شود که دو رشته مروارید در گردن شماست، حتی اگر شما فقط یکی رشته مروارید بلند پوشیده باشید.
برای این مدل استایل کردن گردنبند مروارید لباسی بپوشید که تک‌رنگ باشد. از پوشیدن لباس‌های شلوغ و گل‌درشت خودداری کنید، زیرا این کارها باعث می‌شود حواس دیگران از دیدن مرواریدهای زیبای شما پرت شود. گردنبندهای چند‌لایه را با یک لباس یا شومیز ساده ست کنید. بدون قلاب، تزئینات و طرح‌های شلوغ. یک پیراهن و شلوار دکمه‌دار یا یک لباس با یقه ساده را امتحان کنید.

ست کردن گردنبند مروارید با استایل کژوال

گردنبند مروارید را با یک شومیز ساده ست کنید

یک رشته کوتاه با مرواریدهای درشت انتخاب کنید تا صرفا روی گردنبند مروارید در استایل خود تاکید کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای ست کردن گردنبند مروارید با استایل کژوال این است که مروارید را با یک بلوز یا شومیز معمولی ست کنید. یک گردنبند مروارید کلاسیک می‌تواند یک بلوز ساده را زیباتر کند. یک رشته کوتاه با مرواریدهای درشت انتخاب کنید تا صرفا روی گردنبند مروارید در استایل خود تاکید کنید. پیشنهاد ما این است که چندین رشته مشابه مروارید بیندازید تا توجه بیشتری را به خط گردن خود جلب کنید. خودتان را به مرواریدهای سفید محدود نکنید. مرواریدهای رنگی را هم برای موقعیت‌های غیررسمی‌تر در نظر داشته باشید.


حتما بخوانید: مروری بر تاریخچه مروارید؛ قدیمی‌ترین گوهر لوکس دنیا

سنگ‌های مختلف را با مروارید ترکیب کنید

از پوشیدن مرواریدهای خود با سایر جواهرات یا فلزات نترسید. مرواریدهای شما می‌توانند ظاهر جواهرات پررنگی و بولدی مانند طلا، الماس، یاقوت کبود یا آمیتیست را ملایم کنند.

یک روش ست کردن گردنبند مروارید با لباس‌های مختلف این است که سنگ‌های مختلف را با مروارید ترکیب کنید. برای یک استایل کژوال و غیر‌رسمی، مرواریدها را می‌توان با گردنبندهای دیگر ترکیب و ست کرد تا ظاهری کژوال و در‌عین‌حال شیک ایجاد کند. از پوشیدن مرواریدهای خود با سایر جواهرات یا فلزات نترسید. مرواریدهای شما می‌توانند ظاهر جواهرات پررنگی و بولدی مانند طلا، الماس، یاقوت کبود یا آمیتیست را ملایم کنند. سعی کنید مرواریدها را با قطعه الماس مورد‌علاقه خود مخلوط کنید یا گردنبند مروارید را با یک گردنبند نقره برای تکمیل هر دو قطعه بپوشید. سایر ایده‌ها عبارتند از:

  • یک رشته مروارید را با یک گردنبند مهره‌ای بپوشید تا یک استایل بوهو درست کنید.
  • مرواریدهای خود را با یک گردنبند الماس ست کنید تا به بهترین شکل هر دو گردنبند را تکمیل و ست کنید.
  • یادتان باشد اکسسوری‌ها راهی عالی برای بیان استایل شخصی شما هستند، به‌خصوص اگر سلیقه لباس‌های شما به سمت لباس‌های ساده و بدون طرح‌ باشد.

برای مراسم عروسی گردنبند مروارید بپوشید

پیشنهاد ما برای مراسم عروسی هم مرواریدهای گرد و هم مروارید شکل «باروک» است.

برای مراسم عروسی خود مرواریدهای مادر یا مادربزرگتان را بپوشید. اگر مادر، مادربزرگ یا سایر افراد خانواده شما در عروسی خود مروارید می‌پوشیدند، به پوشیدن همان مروارید (اگر در دسترس است) فکر کنید. این امر ارزش احساسی گردنبند را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند یک سنت خانوادگی را پایه‌گذاری کند. پیشنهاد ما برای این موقعیت هم مرواریدهای گرد و هم مروارید شکل «باروک» است. مرواریدهای باروک یک جایگزین عالی هستند که با سبک زندگی پر هرج و مرج و شلوغ ما مطابقت دارند، اما این کار را تا‌حد‌امکان شیک انجام می‌دهند.

رنگ گردنبند مروارید را با رنگ لباس ست کنید

پوشیدن رنگ مروارید متفاوت با لباس مشکی هم توجه را بیشتر به یقه و لباس شما می‌کشاند. یک گردنبند، دستبند یا گوشواره مروارید خوب باید بر لباس مجلسی تأکید کند، نه اینکه توجه را از آن دور کند.

مرواریدهای خود را با لباس خود ست کنید. اگر یک لباس مجلسی سفید به تن دارید، بهتر است از مرواریدهای سفید برای هماهنگی استفاده کنید. اگر رنگ لباس شما صورتی ملایم است، مرواریدهای همرنگ لباس بپوشید. پوشیدن رنگ مروارید متفاوت با لباس مشکی هم توجه را بیشتر به یقه و لباس شما می‌کشاند. یک گردنبند، دستبند یا گوشواره مروارید خوب باید بر لباس مجلسی تأکید کند، نه اینکه توجه را از آن دور کند. اگر لباسی می‌پوشید که رنگ غیر‌متعارفی دارد، یک رشته مروارید سفید کلاسیک را امتحان کنید یا حتی می‌توانید یک رنگ مکمل مانند مروارید زرد با لباس آبی، مروارید سبز با لباس قرمز، یا مروارید نارنجی با لباس بنفش انتخاب کنید. خلاق باشید و لذت ببرید!

اگر به جشن عروسی دعوت شده‌اید که جزو فامیل دور یا دوستان هستید از یک‌ رشته گردنبند مروارید رنگی استفاده کنید. می‌توانید برای عروسی‌هایی که در فصل‌ بهار و در فضای باز برگزار می‌شود از گردنبند مروارید صورتی، در عروسی تابستانی مرواریدهای سبز روشن یا آبی و در عروسی پاییزی و زمستانی مرواریدهای نقره‌ای یا طلایی بپوشید. این امر مخصوصاً در‌صورتی‌که در مراسم عروسی مهمان هستید صادق است، زیرا مهمانان اغلب فرصت بیشتری برای ترکیب رنگ‌های تندتر در لباس‌های خود دارند تا خود عروس یا نزدیکان او.

زیورآلات زیبای مروایدی را ببینید

طول گردنبند مروارید را با‌توجه به مدل یقه لباس خود انتخاب کنید

به‌طور‌کلی، هر چه رشته مروارید بلندتر باشد، یقه لباس هم باید بلندتر باشد و برعکس.

اندازه‌های مختلفی برای طول گردنبند مروارید وجود دارد. اما برخی از طول‌های گردنبند بیشتر از بقیه برای انواع مدل لباس مناسب هستند. به‌طور‌کلی، هر چه رشته مروارید بلندتر باشد، یقه لباس هم باید بلندتر باشد و برعکس. رشته‌های گردنبند مروارید معمولا در این طول و سایز موجود هستند:

  • رشته‌های گردنبند مروارید به طول حدود 35سانتی‌متر به‌خوبی دور گردن قرار می‌گیرند و برای لباس‌های یقه اسکوپ (یک مدل یقه ملوانی)، یقه‌های V (یقه هفت) ، لباس‌های آف شولدر (بدون شانه) و یقه قایقی مناسب هستند.
  • رشته‌های مروارید بین حدود ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر به‌ترتیب بین پایه گلو و استخوان ترقوه قرار می‌گیرند. این رشته‌های مروارید تقریباً با هر مدل لباس یا یقه به‌خوبی ست می‌شوند و به‌همین‌خاطر برای ست کردن با انواع مدل لباس دست شما را باز می‌گذارند.
  • گردنبندهای مروارید که حدود ۵۰ تا ۶۱ سانتی‌متر هستند، بهترین گزینه برای استایل کژوال و روزمره به‌شمار می‌روند.
  • گردنبندهای مروارید بین ۷۱ تا ۱۰۷ سانتی‌متر به‌زیبایی با یقه‌های بلند و لباس شب ست می‌شوند.

در ادامه شما را با انواع سایز گردنبند که در مورد گردنبند مروارید هم صدق می‌کند و رنگ‌ها و شکل‌های مختلف گردنبند مروارید آشنا می‌کنیم تا در زمان ست کردن این مدل‌های گردنبند با‌دقت و آگاهی این کار را انجام دهید.

سایزهای مختلف گردنبند (از نظر طولی)

گردنبند چوکر

هرچه چوکر لایه‌های بیشتری داشته باشد، گردنبند مروارید شیک‌تر به نظر می‌رسد و آن را برای موقعیت‌های خاص مناسب می‌کند.

یکی از پرطرفدارترین ترندهای اکسسوری دهه 90 میلادی گردنبندهای مدل «چوکر» است. درواقع چوکر یکی دیگر از ترندهایی است که در سال‌های اخیر دوباره ظهور کرده است. اگر گردنبند مروارید را به اصل خود بازگردانیم، چوکر یا «یقه» یک سبک محبوب بود، خواه فقط یک لایه مروارید باشد یا چند لایه. هرچه چوکر لایه‌های بیشتری داشته باشد، گردنبند مروارید شیک‌تر به نظر می‌رسد و آن را برای موقعیت‌های خاص مناسب می‌کند. شاید فکر کنید با این کار ثروت را به نمایش می‌گذارید اما خوشبختانه، حالا دیگر خرید اکسسوری‌های شیک و باکیفیت صرفا محدود به مقدار پول شما نیست.

چوکرهای مروارید مدرن از قوانین یکسانی پیروی نمی‌کنند. در چوکرهای مختلف مروارید شما ترکیب فلزات و مرواریدهای با اندازه‌های مختلف و همچنین اشکال نامنظم را هم شاهد هستید. این ترکیب یک ظاهر منحصر‌به‌فرد ایجاد می‌کند و معمولا اکسسوری است که می‌تواند با هر نوع لباسی ست شود. گردنبند چوکر با اندازه مناسب باید به‌راحتی جا بیفتد و یک بند انگشت بین زنجیر و گردن شما باقی بماند.

گردنبند پرنسس (کوتاه)

گردنبند پرنسس برای خانم‌های ریز‌اندام حالت آویزان به‌خودش می‌گیرد اما برای خانم‌هایی که کمی درشت‌تر هستند بیشتر شبیه چوکر است.

«گردنبند کوتاه» یا «گردنبند پرنسس» با طول 40-47 سانتی‌متر به‌گونه‌ای طراحی شده که دقیقاً در زیر قاعده گردن و در اطراف استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. گردنبند پرنسس برای خانم‌های ریز‌اندام حالت آویزان به‌خودش می‌گیرد اما برای خانم‌هایی که کمی درشت‌تر هستند بیشتر شبیه چوکر است. بنابراین این سایز را بهتر است خانم‌های ریزنقش یا لاغراندام استفاده کنند.

گردنبند ماتینه (Matine) (متوسط)

گردنبند مروارید با طول متوسط
قد ماتینه دقیقاً بالای خط سینه قرار دارد، به این معنی که برای لباس‌ها و تاپ‌های سبک «باندو» ایده‌آل است، اما به همان اندازه روی یقه‌های بلند نیز به‌خوبی می‌نشیند.

گردنبند متوسط یا «ماتینه» با طول حدود 22 تا 24 اینچ، تعادل خوبی بین زرق‌و‌برق و لباس روزمره ایجاد می‌کند. همچنین اگر با چیزی که دور گردنتان تنگ‌تر است، مانند سبک چوکر، کمی احساس تنگناهراسی می‌کنید، سایز ماتینه انتخاب خوبی است. قد ماتینه دقیقاً بالای خط سینه قرار دارد، به این معنی که برای لباس‌ها و تاپ‌های سبک «باندو» ایده‌آل است، اما به همان اندازه روی یقه‌های بلند نیز به‌خوبی می‌نشیند. این سایز برای افرادی که بدن توپر و قد متوسطی دارند، مناسب‌تر است.

گردنبند اپرا (بلند)

این استایل با طول بیش از ۷۰سانتی‌متر، از روی سینه آویزان می‌شود. اپرا یک سایز ایده‌آل برای زنان قد‌بلند است که می‌تواند با مدل چوکر هم ست شود.

برای یک استایل کمی دراماتیک‌تر، طول Opera دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را دارید. این استایل با طول بیش از ۷۰سانتی‌متر، از روی سینه آویزان می‌شود. اپرا یک سایز ایده‌آل برای زنان قد‌بلند است که می‌تواند با یک گردنبند مدل چوکر هم ست شود. اگر هم مشتاق اینچ بیشتر هستید، گردنبندهای مرواریدی به طول «طناب» انتخاب‌های خوبی هستند و همان‌طور که از نامش پیداست، از خط سینه می‌گذرند، حتی گاهی اوقات از ناف هم آویزان می‌شوند! «زنجیر بدن» هم یک ترند بزرگ برای سال 2022 و بعد از آن است که اگر از جنس مروارید باشد حسابی چشم‌نواز و رمانتیک است.

در موقعیت‌های مختلف از کدام طول گردنبند مروارید استفاده کنیم؟

برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی و غیررسمی، گردنبند چوکر یا پرنسس می‌توانند انتخاب بهتری برای شما باشد.

چه زمانی باید گردنبند مروارید بلند بپوشید؟ «کوکو شانل» گردنبندهای طنابی گره‌دار مروارید را به‌عنوان یک اکسسوری روزمره استفاده می‌کرد. درواقع مرواریدها برای هر مناسبت رسمی و غیررسمی می‌توانند جزء اصلی استایل شما باشند. فرقی نمی‌کند گردنبند مروارید را با یک لباس پشت باز یا یک لباس بسته ست کنید، مرواریدها همیشه ترند هستند. اما به‌نظر می‌رسد امروزه پوشیدن گردنبند مروارید بلند اپرا برای مواقعی که می‌خواهید بر اکسسوری خود تاکید کنید عالی است. برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی و غیررسمی، گردنبند چوکر یا پرنسس می‌توانند انتخاب بهتری برای شما باشد. طول‌های بلندتر گردنبند مروارید بهتر است برای مهمانی‌های شب رسمی یا مناسبت‌های خاص مانند عروسی استفاده شود.

رنگ‌های مختلف مروارید برای تناژهای مختلف پوست

هنگام انتخاب رنگ مروارید مناسب، به این فکر کنید که چند وقت یکبار و چه زمانی ممکن است بخواهید گردنبند خود را استفاده کنید. به عنوان یک استایل روزمره، رنگ‌های خنثی می‌توانند مکمل اکثر انتخاب‌های لباس باشند، بدون اینکه زیاد با رنگ لباس تضاد داشته باشند.

وقتی ما به مروارید فکر می‌کنیم، به‌طور‌کلی رنگ سفید مروارید (و البته مشکی) بیش از بقیه برای ما تداعی می‌شود و البته و به‌درستی، چون این یک انتخاب بسیار محبوب برای گردنبند مروارید سنتی است. اما آیا می‌دانستید که مرواریدها می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند و اکثر این رنگ‌ها به طور طبیعی ظاهر می‌شوند؟ ممکن است متوجه شده باشید که مرواریدهای شما رنگ زرد یا حتی گاهی خاکستری دارند. اما مرواریدها وقتی در اقیانوس هستند می‌توانند به رنگ صورتی، آبی، سبز، بنفش، زرد و سیاه شوند. رنگ مروارید توسط نرم‌تنی که مروارید در آن قرار دارد و همچنین نوع آب و سایر عوامل خارجی و طبیعی تعیین می‌شود. البته مرواریدها را می‌توان به‌ طور مصنوعی و با استفاده از رنگ‌های پارچه رنگ کرد، اما این امر می‌تواند غیرطبیعی به نظر برسد و رنگ مروارید هم پس از مدتی از بین برود. در مورد شکل مروارید هم، علاوه بر شکل سنتی گرد، مرواریدها به‌صورت قطره اشک، بیضی، دکمه‌ای و بسیاری دیگر از جمله اشکال باروک هستند. اما در‌مجموع مروارید سفید گرد مطمئناً کلاسیک‌ترین شکل و رنگی است که می‌توانید انتخاب کنید.

هنگام انتخاب رنگ مروارید مناسب، به این فکر کنید که چند وقت یکبار و چه زمانی ممکن است بخواهید گردنبند خود را استفاده کنید. به‌عنوان یک استایل روزمره، رنگ‌های خنثی می‌توانند مکمل اکثر انتخاب‌های لباس باشند، بدون اینکه زیاد با رنگ لباس تضاد داشته باشند. رنگ پوست شما هم ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. رنگ‌های مرواریدی گرم‌تر، مانند زرد، با پوست‌های تیره‌تر خیلی عالی هماهنگ شوند، و رنگ‌های مرواریدی سردتر می‌توانند رنگ پوست روشن‌تر را تکمیل کنند. اما مسئله اینجاست که در مجموع هیچ رنگ درست یا نادرستی برای انتخاب وجود ندارد، پس به‌سادگی به دنبال رنگی بروید که با شخصیت و سلیقه شما مطابقت دارد.

کدام رنگ و مدل مروارید برای گردنبند مناسب‌تر است؟

اگر به دنبال یک گردنبند مروارید جذاب برای یک استایل امروزی و مدرن هستید، گردنبند مروارید باروک آب شیرین گزینه مناسبی است.

گردنبندهای مروارید آب شیرین یک انتخاب عالی برای هر دو لباس غیررسمی و رسمی هستند. درواقع مرواریدهای آب شیرین در مقایسه با سایر مرواریدهای پرورش داده شده در آب شور، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و در مجموعه‌ای از رنگ‌های پاستلی طبیعی موجود هستند که می‌توانند در تمام فصول استفاده شوند. یک گردنبند مروارید آب شیرین چند‌رنگ به رنگ صورتی طبیعی، اسطوخودوس و هلویی یک اکسسوری فوق‌العاده است که هر رنگ پوستی را برجسته می‌کند.

از طرف دیگر، یک گردنبند مروارید رنگی طبیعی با مرواریدهای باروک «بیوا» استایلی شیک و امروزی برای شما رقم می‌زند. از آنجایی که رنگ‌های این مرواریدها عمیق‌تر و فلزی‌تر است، گردنبند مروارید حس و حال شکیل‌تر و چشم‌نوازتری به آن می‌دهد. هنگام انتخاب رنگ مرواریدهای آب شیرین این نکته را در نظر داشته باشد که از انتخاب مرواریدهای رنگی اجتناب کنید. مرواریدهای آب شیرین در سایه‌های تیره مانند خاکستری، مشکی، گیلاسی، بنفش یا هر رنگ روشن دیگری رنگ می‌شوند و رنگ به‌مرور‌زمان محو می‌شود و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. اگر به دنبال یک گردنبند مروارید جذاب برای یک استایل امروزی و مدرن هستید، گردنبند مروارید باروک آب شیرین گزینه مناسبی است. مرواریدهای باروک بر خلاف شکل‌های گرد معمولی و سایر اشکال متقارن، شکل نامنظمی دارند. هر مروارید باروک می‌تواند شکل منحصر‌به‌فردی داشته باشد که چشم‌نواز باشد. با هر لباسی ست شود و برای استفاده روزمره مناسب باشد.

آیا استفاده روزمره از گردنبند مروارید مرسوم است؟

قطعا استفاده روزمره از مروارید هیچ ایرادی ندارد. جواهرات مروارید را باید مرتب پوشید و از آن‌ها لذت برد، بنابراین از گذاشتن مرواریدهای خود برای مدت طولانی در جعبه جواهرات خودداری کنید. با این‌همه مرواریدها ظریف هستند و باید با احتیاط پوشیده شوند. ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «مرواریدها می‌خواهند پوشیده شوند» و درست است. لباس‌های روزمره با اکسسوری‌ها و گردنبندهای مروارید ما حتی بهتر به نظر می‌رسند.

چه زمانی نباید از مروارید استفاده کنیم؟

گرمای شدید و آب هر دو می‌توانند آسیب قابل‌توجهی به مروارید وارد کنند، بنابراین بهتر است از پوشیدن آن‌ها در چنین شرایطی خودداری کنید. هنگام لذت بردن از فعالیت‌هایی مانند آفتاب گرفتن یا شنا، حتما مرواریدهای خود را از قبل از خود جدا کنید.

می‌توانیم با مروارید دوش بگیریم؟

هر گونه مواد شیمیایی، روغن، صابون، شامپو، مواد آرایشی یا شرایط قلیایی می‌تواند به درخشندگی مروارید آسیب برساند. شما هرگز نباید با گردنبند مروارید یا سایر زیورآلات مروارید خود حمام کنید و همیشه آن‌ها را به‌آرامی پس از پوشیدن با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید؛ قانون کلی تمیز کردن مروارید.

ست کردن گردنبند مروارید با لباس‌های مختلف

می‌توانیم گردنبند مروارید را با لباس جین و کتان ست کنیم؟

گردنبند مروارید و یک کت یا شلوار جین دوست‌داشتنی معمولا ترکیبی ایده‌آل برای یک استایل شیک و غیررسمی برای دور هم جمع شدن با دوستان، رفتن به خرید، انجام کارهای روزمره یا هر فعالیت دیگری است.

یک ست زیورآلات همسان، یک راه عالی برای تکمیل کت یا شلوار جین و کتان مورد‌علاقه شماست. در واقع، گردنبند مروارید و یک کت یا شلوار جین دوست‌داشتنی معمولا ترکیبی ایده‌آل برای یک استایل شیک و غیررسمی برای دور هم جمع شدن با دوستان، رفتن به خرید، انجام کارهای روزمره یا هر فعالیت دیگری است. می‌توانید یک گردنبند مروارید سفید یا مشکی را با جین آبی و یک گردنبند مروارید مشکی را با انواع رنگ جین ست کنید. یادتان باشد گردنبندهای طنابی مروارید را با شلوار جین ست نکنید و سایر سایزهای گردنبند مروارید را برای این استایل انتخاب کنید.

چطور گوشواره را با یک گردنبند مروارید ست کنیم؟

یک گوشواره گل میخ مروارید ساده بدون اینکه ظاهر شما را تحت تأثیر قرار دهد گردنبند مروارید شما را برجسته‌تر می‌کند.

یک گردنبند مروارید بدون اینکه زحمت خاصی بکشید شیک است. در‌عین‌حال ترکیب و تطبیق گردنبند مروارید با سبک‌های دیگر آسان است، یک روش این است که گوشواره‌های مینیمالیستی را برای پوشیدن با گردنبند مروارید خود انتخاب کنید. یک گوشواره گل میخ مروارید ساده بدون اینکه ظاهر شما را تحت تأثیر قرار دهد گردنبند مروارید شما را برجسته‌تر می‌کند. اگر احساس می‌کنید استایل شما به یک عنصر «WOW» هم نیاز دارد یک دستبند مروارید هم به این ست اضافه کنید.

چطور مرواریدهای درشت را با رنگ لباس برای استایل روزمره ست کنیم؟

راز پوشیدن مرواریدهای بزرگ این است که ظاهری پیچیده را با طرح رنگی ساده ترکیب کنید.

پوشیدن مرواریدهای بزرگ می‌تواند کمی ریسکی و ترسناک باشد. بیشتر کارشناسان طراحی لباس بر روی مرواریدهای کوچکتر برای پوشیدن روزمره تمرکز می‌کنند. راز پوشیدن مرواریدهای بزرگ این است که ظاهری پیچیده با طرح رنگی ساده ترکیب کنید. برای مثال، رنگ «بنفش» یا «مشکی» انتخابی عالی است، زیرا به استایل شما رنگ می‌بخشد و در عین حال رنگ‌هایی پرشکوه و برجسته هستند که در‌عین‌حال حواس را از مرواریدهای شما منحرف نمی‌کنند و ظاهر شما را متعادل می‌کنند.

چطور گردنبند مروارید را با لباس هودی ست کنیم؟

برای ست کردن گردنبند مروارید با هودی می‌توانید به سراغ گردنبند مروارید گرد با رشته‌های بلند و مرواریدهای درشت بروید. این انتخاب به طراحی یقه بسته و آستین کامل هودی‌ها عمق می‌بخشد.

انواع «هودی‌» اصلی‌ترین پوشاک زمستانی برای نسل نوجوان و جوان هستند زیرا بدن را گرم و راحت نگه می‌دارند. با‌این‌حال، الگوی هودی‌ها گاهی اوقات می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. بنابراین، هر‌زمان‌که می‌خواهید ظاهر هودی را زیباتر کنید، گردنبند مرواید را با آن بپوشید. می‌توانید به سراغ گردنبند مروارید گرد با رشته‌های بلند و مرواریدهای درشت بروید. این انتخاب به طراحی یقه بسته و آستین کامل هودی‌ها عمق می‌بخشد.

ست کردن گردنبند مروارید با تیشرت

برای ست کردن مروارید با تیشرت می‌توانید یک مروارید چوکر یا یک گردنبند مروارید سفید ساده و کوتاه را انتخاب کنید تا کل ظاهر را کامل کنید.

برای روزهایی که می‌خواهید احساس راحتی کنید، تیشرت بهترین لباس است. اگرچه برای استایل کردن تیشرت چندان دستتان باز نیست اما گردنبند مروارید می‌تواند اینجا هم جادو کند.
می‌توانید یک مروارید چوکر یا یک گردنبند مروارید سفید ساده و کوتاه را انتخاب کنید تا کل ظاهر را کامل کنید. حتی می‌توانید با رنگ‌های مروارید بازی کنید تا یک استایل جذاب برای خودتان درست کنید.

ست کردن مروارید با کت بلیزر

برای استایل کردن کت بلیزر، یک ست گردنبند مروارید با زنجیر سفید و گوشواره ست یا یک گردنبند مروارید سفید تک‌ رشته با ست گوشواره مروارید میخی می‌تواند لباس شما را کامل کند.

اگر کت بلیزر می‌پوشید، برجسته کردن لباستان کار آسانی نیست. کمی میکاپ استایل شما را شیک می‌کند اما این هم کافی نیست. در این موقعیت به اکسسوری‌های مروارید نیاز دارید. یک ست گردنبند مروارید با زنجیر سفید و گوشواره ست یا یک گردنبند مروارید سفید تک‌ رشته با ست گوشواره مروارید میخی می‌تواند لباس شما را کامل کند. حتی می‌توانید گردنبند و دستبند مروارید به رنگ صورتی روشن یا اسطوخودوسی تهیه کنید تا برجستگی کت بلیزر را در استایل خود متعادل کنید. در‌صورتی‌که به‌طور‌خاص به‌ دنبال پیچیدگی جسورانه و جذاب در استایل خود هستید، یک گردنبند مروارید مشکی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

ست کردن گردنبند مروارید با یقه هفت (V)

برای ست کردن گردنبند مروارید با یقه هفت می‌توانید گردنبند مروارید خود را با اکسسوری‌های نقره یا طلا ترکیب و ست کنید.

یکی دیگر از لباس‌های پرطرفدار در کمد لباس خانم‌ها شومیز، پلیور یا تاپ‌های V-Neck با «یقه هفت» هستند. برای ست کردن گردنبند مروارید با این مدل یقه، گردنبند مرواریدی چند رشته‌ای و یک دستبند مرواریدی مناسب است. علاوه بر این می‌توانید گردنبند مروارید خود را با تکه‌های نقره یا طلا ترکیب و ست کنید. در این استایل گردنبند مروارید به عنوان نقطه مرکزی استایل شما حسابی چشم‌نواز است و کمک می‌کند لباس V-Neck شما حسابی برجسته شود.

ست کردن گردنبند مروارید با لباس‌های یقه لاک‌پشتی

اگر احساس می‌کنید لباس یقه اسکی شما خیلی یکنواخت است، حتی می‌توانید آن را با زیورآلات مروارید چند‌رنگ (مولتی‌کالر) یا مروارید طنابی ست کنید.

لباس‌های یقه اسکی به شما فرصت‌های زیادی برای بازی با زیورآلات مروارید می‌دهد. شما می‌توانید گردنبندهای مروارید بلند و کوتاه را با این مدل یقه ترکیب کنید و اکسسوری خود را برجسته‌تر از سایر قسمت‌های استایل خود کنید. حتی می‌توانید گردنبند مروارید را با زنجیر طلا یا نقره ترکیب کنید. فراموش نکنید که برای زیبایی ظاهر خود از گوشواره‌های مروارید میخی کوچک استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید لباس یقه اسکی شما خیلی یکنواخت است، حتی می‌توانید آن را با زیورآلات مروارید چند‌رنگ (مولتی‌کالر) یا مروارید طنابی ست کنید.

ست کردن گردنبند مروارید با پیراهن کوتاه کلاسیک

انداختن یک رشته مروارید بلند به صورت دو لایه یا سه لایه هم یک انتخاب کلاسیک برای یک پیراهن کوتاه کلاسیک است.

زیورآلات مروارید پیراهن کوتاه کلاسیک شما را کاملا تکمیل می‌کند. می‌توانید گردنبند مروارید تک رشته و گوشواره‌های مروارید میخی را با آن ست کنید. حتی می‌توانید یک دستبند مروارید هم به این ترکیب اضافه کنید تا استایل شما را کامل کنید. اگر فکر می‌کنید لباس شما خیلی ساده به نظر می‌رسد، می توانید با رنگ‌های مختلف مروارید بازی کنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید برای یک مراسم مهمانی لباس کوتاه بپوشید، به سراغ گردنبند مرواریدی مایل به صورتی یا سفید و گوشواره‌های آویزان مروارید در ترکیب با فلز رنگ نقره‌ای یا طلایی بروید. انداختن یک رشته مروارید بلند به صورت دو لایه یا سه لایه هم یک انتخاب کلاسیک برای یک پیراهن کوتاه کلاسیک است.

ست کردن گردنبند مروارید با لباس دکمه‌دار

برای اینکه با پیراهن نیمه‌رسمی خود یک استایل بوهو داشته باشید، مرواریدهای بزرگ هم انتخاب‌های خوبی هستند.

شما می‌توانید زیورآلات مروارید را با پیراهن‌های رسمی و نیمه‌رسمی ست کنید. برای حفظ حالات رسمی کلاسیک لباس خود، یک گردنبند مروارید کوتاه و گوشواره‌های مروارید میخی بپوشید. بهترین رنگ مروارید برای این ست مروارید سفید، سیاه، طلایی یا نقره‌ای است. برای اینکه با پیراهن نیمه‌رسمی خود یک استایل بوهو داشته باشید، مرواریدهای بزرگ هم انتخاب‌های خوبی هستند. می‌توانید با رنگ‌ها و اشکال مختلف مروارید بازی کنید یا گردنبند مروارید را با زنجیر نقره‌ای یا طلایی ترکیب کنید. یک گردنبند و یک دستبند هماهنگ به طرز شگفت‌انگیزی لباس شما را تکمیل می‌کند.

ست کردن گردنبند مروارید با لباس‌های رنگی

زیورآلات مروارید هاله‌ای ظریف دارند که جسارت لباس‌های رنگی را متعادل می‌کند.

اکثر خانم‌ها به سختی می‌توانند لباس‌های رنگارنگ مدرن خود را ست کنند. بنابراین، اگر شما هم در مورد اینکه کدام اکسسوری با لباس رنگارنگ شما ست می‌شود سردرگم هستید، بهترین کار این است که زیورآلات مروارید را انتخاب کنید. زیورآلات مروارید هاله‌ای ظریف دارند که جسارت چنین لباس‌هایی را متعادل می‌کند. شما می‌توانید با لباس رنگی خود یک گردنبند مروارید سفید بپوشید. همچنین، در صورت نیاز به یک تیپ جوانانه‌تر می‌توانید گردنبند مروارید را از مرواریدهای رنگی انتخاب کنید. بسته به آستین، می‌توانید تصمیم بگیرید که دستبند مروارید بپوشید یا نه، اما هرگز فراموش نکنید که گردنبند و گوشواره مروارید میخی یا بلند را جزئی از لباس خود کنید. اگر هم می‌خواهید یک استایل جسورانه‌تر برای خود طراحی کنید چند رشته مروارید بیندازید.

سخن پایانی

مرواریدها که زمانی نماد سلطنت و اشرافیت بودند، حالا به‌صورت مرواریدهای مصنوعی، فرآوری شده یا طبیعی، در دسترس هر فردی است که به دنبال اضافه کردن سبک کلاسیک به تیپ و استایل خودش است. یک رشته مروارید درواقع یک جواهر ظریف است که می‌تواند کاملاً با شیک‌ترین لباس مجلسی یا ساده‌ترین لباس غیررسمی شما ست شود. دانستن نحوه پوشیدن و ست کردن مروارید با لباس کلید اصلی است و اصل اساسی هم ساده نگه‌داشتن ظاهر است. شما چطور از زیورآلات مروارید استفاده می‌کنید؟ برای ست کردن مروارید استایل شخصی خودتان را دارید؟ نظرات خود را در بخش نظرات این مقاله با منو مد در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل ایران درودی؛ چشم‌نواز، کلاسیک، با همراهی همیشگی مروارید
منبع wikihow brunathelabel pearl-lang
تهیه شده در
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.