همه‌چیز درباره برند ساعت هابلوت؛ لوکس، جوان‌پسند و چشم‌نواز

در این مقاله به بررسی برند ساعت هابلوت و موفقیت‌های این برند جوان و جوان‌پسند می‌پردازیم.برند ساعت لوکس «هابلوت» یا «هوبلو» (هر دو تلفظ صحیح است) (به فرانسوی bullseye) در سال 1980 توسط «کارلو کروکو» ایتالیایی تاسیس شد.  موسس این شرکت توانست طراحی خلاقانه ایتالیایی را با هنر ساعت‌سازی سوئیسی ترکیب کند و محصولات لوکس و بعضا غیرمتعارف تولید کند.

حتی اگر موفقیت این برند لوکس ساعت بلافاصله بعد از تاسیس آن شروع نشده باشد، تاریخچه شرکت به یک داستان موفقیت امیدبخش برای سایر برندهای نوپا و جوان تبدیل شده است. با کمک استراتژی‌های بازاریابی هوشمندانه و مفاهیم غیرمعمول، Hublot به «ستاره در حال ظهور» در میان ساعت‌سازان سوئیسی تبدیل شد. زمانی که هابلوت در سال 2008 به هلدینگ فرانسوی LVMH فروخته شد، فروش آن 200 میلیون فرانک سوئیس برآورد شد.

تاریخچه برند ساعت هابلوت

نام این برند «Hublot» از کلمه فرانسوی «porthole» به معنای «پنجره هواپیما» گرفته شده است که اشاره به قاب دایره‌ای دارد که با پیچ‌هایی که در مدل‌های اولیه این ساعت‌ها وجود داشت شبیه پنجره هواپیما بود. در سال ۱۹۷۰ «کارلو کروکو» که جزو مدیران موفق کمپانی ساعت‌سازی «بیندا» (Binda Group) بود این شرکت را به هدف تاسیس یک شرکت ساعت‌سازی لوکس به مقصد سوئیس ترک کرد. کروکو در سوییس با تاسیس کمپانی ساعت‌سازی «MDM Geneve» شروع به طراحی ساعتی کرد که بعدها آن را «هابلوت» نامید.

ترکیب لاستیک و طلا؛ هنر تلفیق یک برند لوکس

هابلوت با مجموعه‌ای از مواد از جمله فیبر کربن، سرامیک، کولار، منیزیم، تانتالم و تنگستن شروع به کار کرد. ژان کلود بیور به بینگ بنگ لقب «Art Of Fiusion» به معنای «هنر تلفیق» داده بود که با توجه به سبک و استایل و مواد تلفیقی به کار رفته در ساعت‌های بینگ بنگ هم پربیراه نیست.

اولین نسخه ساعت هابلوت در‌واقع اولین ساعت «بند رابر (پلاستیک ضدآب) طبیعی» در تاریخ تولید ساعت بود. تولید این بند پلاستیکی طبیعی ضدآب نتیجه تحقیقات سه ساله «کارلو کروکو» در این زمینه بود. این ساعت مچی برای نخستین بار در نمایشگاه ساعت بازل سوییس معرفی شد و در همان سال اول بیش از ۲ میلیون دلار فروش داشت. درواقع این ساعت بند لاستیکی از جنس طبیعی با قاب طلایی، اولین در نوع خود در تاریخ ساعت‌سازی بود و توانست الهام‌بخش یک سبک ساعت‌سازی مدرن شود، اما ناگفته نماند که خیلی زود به یکی از اکسسوری‌های مد مورد‌علاقه و غیرقابل چشم‌پوشی در کنار لوکس‌ترین برندهای مد روز دنیا تبدیل شد.

دقیقاً آن بند لاستیکی به یکی از علائم تجاری برند هابلوت تبدیل شد. ادغام طلا و لاستیک یک امر بدیع در صنعت بود، عمدتاً به این دلیل که تا آن لحظه طلا هرگز با مواد معمولی ترکیب نمی‌شد. اگرچه بند لاستیکی یکی از عناصر مهمی بود که منجر به موفقیت تجاری شرکت تازه متولد شده هابلوت شد، اما گامی تعیین‌کننده در زمینه بازاریابی تا زمان ورود «ژان کلود بیور» به عنوان مدیرعامل شرکت انجام نشد.

سال ۲۰۰۴ نقطع عطفی در تاریخ برند ساعت‌سازی هابلوت بود که «ژان کلود بیور»، مدیرعامل سابق برند «بلان پن» (Blancpain)، سمت ریاست کمپانی ساعت هابلوت را بر عهده گرفت. ژان کلود بیور، یک متخصص بازاریابی حرفه‌ای بود که به زودی با تاکید بر «هنر تلفیق» نام تجاری این برند خوشنام را به سطح دیگری برد. هابلوت با مجموعه‌ای از مواد از جمله فیبر کربن، سرامیک، کولار، منیزیم، تانتالم و تنگستن شروع به کار کرد. ژان کلود بیور به بینگ بنگ لقب «Art Of Fiusion» به معنای «هنر تلفیق» داده بود که با توجه به سبک و استایل و مواد تلفیقی به‌کار‌رفته در ساعت‌های بینگ بنگ هم پربیراه نیست. همان‌طور که گفتیم هابلوت در طراحی ساعت‌هایش لاستیک را با طلا ترکیب می‌کرد.

درواقع این اولین بار بود که طلا با لاستیک ترکیب می‌شد و همین تلفیق به علامت برند تجاری هابلوت تبدیل شد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ساعت اصلی با قاب طلایی با بند لاستیکی در سال 1980 عرضه شد و دقیقاً آن بند به یکی از علائم تجاری برند هابلوت تبدیل شد. آمیختگی طلا و لاستیک یک امر بدیع در صنعت بود، عمدتاً به این دلیل که تا آن لحظه طلا هرگز با مواد معمولی ترکیب نمی‌شد. اگرچه بند لاستیکی یکی از عناصر مهمی بود که منجر به موفقیت تجاری شرکت تازه متولد شده هابلوت شد، اما تا زمان ورود ژان کلود بیور به‌عنوان مدیرعامل شرکت تازه متولد شده هابلوت، گامی تعیین‌کننده در بازاریابی برداشته نشد.

در همین راستا و در اقدام عجیبی دیگر یک آلیاژ طلای ۱۸ عیار به نام «طلای جادویی» که ترکیبی از طلا و سرامیکی به نام «کاربید بور» را معرفی کرده است که نسبت به طلای خالص در برابر خط و خش مقاومت بیشتری دارد. یا یک آلیاژ دیگر که باز هم هابلوت معرفی کرده و ترکیبی از طلای سرخ و پلاتین است و «King Gold» نام‌گذاری شده است. طراحی منحصر‌به‌فرد، رنگ‌بندی‌های شاد و جوان‌پسند، به کار بردن جواهر به شکلی هنرمندانه در ساعت، بندهای خاص و ویژگی‌هایی از این دست سبب شد ساعت‌های هابلوت مثل «کیک‌های تازه از تنور درآمده» یکی پس از دیگری در بازار به فروش برسند و گردش مالی شرکت به‌طور تصاعدی رشد می‌کرد. البته تولید ساعت‌های هابلوت به ویژه سری بینگ بنگ در نسخه‌های محدود هم در این قضیه بی‌تاثیر نبود. بد نیست بدانید این برند به خاطر توسعه سیستم «WiseKey» هم معروف است. این سیستم از کارتی هوشمند برای تشخیص ساعت‌های تقلبی و تأیید اعتبار ساعت‌های واقعی استفاده می‌کند. در مجموع برند هابلوت سه اصل هنر، نوآوری و ساعت‌سازی را با هم ترکیب کرده است.

بینگ بنگ؛ انفجاری در صنعت ساعت‌سازی جوان‌پسند

در سال ۲۰۱۵ سه مدل منحصر‌به‌فرد از نسخه بینگ بنگ به بازار آمد که همه را شگفت‌زده کرد. بینگ بنگ فول مجیک، بینگ بنگ یونیکو و بینگ بنگ توربیلون فایو دی. در همین سال ده مدل بینگ بنگ جواهرنشان هم به بازار معرفی شد که ساعت‌های جواهرنشان این نسخه بودند.

در سال ۲۰۰۵ از نخستین نسخه ساعت‌های «بینگ بنگ» رونمایی شد. این نسخه‌های کاملا مردانه با طراحی بی‌نظیرش انقلابی در صنعت‌سازی جوان‌پسندانه به پا کرد. بینگ بنگ جوایز ارزنده‌ای را به دست آورد و ثابت کرد که یک شبه به موفقیت تجاری رسیدن فقط یک رویا نیست. شباهت‌هایی که میان بینگ بنگ و نسخه‌های اولیه ساعت‌های کلاسیک هابلوت وجود داشت مدل بیگ بنگ تا سال 2008 که برای نخستین بار مدل‌های زنانه آن عرضه شد، بدون کم‌و‌کاست یک ساعت مردانه بود. ساعت‌های زنانه مدل بینگ بنگ هابلوت اما دارای قاب‌های کوچک‌تر، قاب‌های جواهری و رنگ‌های چشم‌نواز بودند.

ژان کلود بیور همچنین نیازهای دیگری را در بازار شناسایی کرد و در اواخر همان سال، ساعت مدل «کلاسیک فیوژن جدید» را منتشر کرد. این مدل کاراکتر محتاطانه‌تری نسبت به بیگ بنگ ارائه می‌داد و دست مشتریان را برای انتخاب بازتر می‌گذاشت. تعجبی نداشت که صعود سریع هابلوت به عنوان یک بازیگر برجسته در بازار ساعت‌های لوکس توجه سایر برندها را به خود جلب کند. کروکو امتیاز برند هابلوت را به هلدینگ فرانسوی LVMH فروخت، اما خدمات ژان کلود بیور و همکارش «ریکاردو گادالوپ» حفظ شد و سفر این برند با جدیت ادامه یافت، چیزی که البته دور از ذهن هم نبود.

در سال ۲۰۱۵ سه مدل منحصر‌به‌فرد از نسخه بینگ بنگ به بازار آمد که همه را شگفت‌زده کرد. «بینگ بنگ فول مجیک»، «بینگ بنگ یونیکو» و «بینگ بنگ توربیلون فایو دی». در همین سال ده مدل بینگ بنگ جواهرنشان هم به بازار معرفی شد که ساعت‌های جواهرنشان این نسخه بودند؛ این ساعت‌ها به سنگ‌های قیمتی چون الماس، یاقوت و یاقوت کبود آراسته شده بودند و قیمت پایه هر کدام از آن‌ها ۱ میلیون دلار بود. همین ویژگی‌ها سبب شد که بینگ بنگ پرچمدار برند ساعت‌سازی هابلوت لقب بگیرد. مقاومت ساعت‌های بینگ بنگ هابلوت در برابر خط و خش باعث شده که ساعت‌های دست دوم این برند هم هواخواهان فراوانی داشته باشند و هر کدام ارزشی معادل هزاران دلار داشته باشند.

Hublot Big Bang و Hublot Classic Fusion؛ محبوب‌ترین مدل‌های هابلوت

ساعت‌های Hublot Classic Fusion برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شدند، که یادآور طراحی سنتی ساعت‌های اولیه هابلوت بودند و جزو محبوب‌ترین مدل‌های این برند هستند.

هر برند لوکس دارای مجموعه‌ای از مدل‌های محبوب‌تر و مشهورتر است که در برابر زمان و روند مد مقاومت می‌کنند؛ همین امر در مورد مدل‌های ساعت هابلوت بینگ بنگ و فیوژن کلاسیک نیز صدق می‌کند. ساعت‌های سری هابلوت بینگ بنگ چیزی کم از افسانه ندارند، به همین دلیل است که این مجموعه با زیرمجموعه‌های متعدد در طول زمان، پس از عرضه اولیه آن در سال 2005 گسترش یافت. ساعت‌های فیوژن کلاسیک هابلوت هم برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شدند، که یادآور طراحی سنتی ساعت‌های اولیه هابلوت بودند.

اما برخی از مجموعه‌های ساعت کمتر شناخته‌شده از این برند نیز وجود دارند که هواداران خودشان را دارند. به عنوان مثال، مجموعه «King Power» از یک قاب ضخیم 48 میلی‌متری تشکیل شده است که مطمئناً قابل‌توجه است، در حالی که مجموعه «Spirit of Big Bang» با قاب‌های مستطیلی خود حسابی محبوب و پرطرفدارند. در مجموع طرفداران وفادار هابلوت هر زمان که ساعت جدید نسخه محدودی عرضه می‌شود، هرگز ناامید نمی‌شوند، چرا که اصل «هنر تلفیقی» هابلوت ساعت‌ها را دائماً به روز می‌کند و با مدل‌های جدیدی مانند «Hublot Porto Montenegro Classic Fusion – 48» هواداران این برند خوشنام را شگفت‌زده می‌کند.

فلزات و سنگ‌های گرانقیمت: اجزای اصلی ساعت‌های جسور و لوکس هابلوت

برای ساخت ساعت‌های هابلوت از فلزات و سنگ‌های باارزشی مثل الماس، یاقوت، زیرکنیوم، طلا، نقره، پلاتین و تیتانیوم استفاده می‌شود.

در مجموع برای ساخت ساعت‌های هابلوت از جمله مدل‌های سری بینگ بنگ از فلزات و سنگ‌های باارزشی مثل الماس، یاقوت، زیرکنیوم، طلا، نقره، پلاتین و تیتانیوم استفاده می‌شود. همچنین موتور قدرتمند و بادوام، کیفیت و دقت بالای موتور ساعت (موتور ساعت‌های هابلوت تحت لیسانس سوسیس و در کشور ژاپن تولید می‌شوند)، طراحی چشمگیر و لوکس همراه با ظرافتی منحصر‌به‌فرد، رنگ ثابت و بدنه و بند ضدحساسیت و ضدزنگ و شیشه نشکن، ضدخش و ضدآب ساعت محبوب ورزشکاران و افراد مشهور است.

به عنوان مثال در سری ساع‌های Hublot Magic Gold، ما تلفیقی از طلای خالص و کاربید بور، سرامیک بسیار سخت و مواد کووالانسی که حتی در زره تانک استفاده می‌شود را می‌بینیم. یکی دیگر از آلیاژهای تولید شده توسط شرکت هابلوت «Hublonium» (هوبلونیوم) نام دارد، یک آلیاژ فلزی که شامل منیزیم و آلومینیوم و موادی دیگر است.

هابلوت؛ زمان‌سنجی رسمی یورو و فیفا در مسابقات جام جهانی فوتبال

هابلوت از سال ۲۰۰۸ به عنوان زمان‌سنج رسمی در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا فعالیت می‌کند. همچنین از سال ۲۰۱۰ حتی «زمان‌نگهدار رسمی» فیفا و مسابقات جهانی فوتبال است. علاوه بر این هابلوت در طی سالیان فعالیت خود اسپانسر تیم‌ها و باشگاه‌های مهمی مثل منچستر یونایتد، یوونتوس، بایرن مونیخ، آژاکس آمستردام، مسابقه فرمول یک و … بوده است.

نابغه بازاریابی، ژان کلود بیور، نه تنها مسئول افتتاح یک کارخانه جدید برای این برند لوکس ساعت‌سازی بود که به توسعه، ایجاد و تولید ساعت‌ها اختصاص داشت، بلکه مسئولیت ورود هابلوت به دنیای فوتبال را نیز بر عهده داشت. درواقع شرکت هابلوت اولین تولید‌کننده ساعت‌های لوکس است که وارد دنیای فوتبال شد، حرکتی که زمانی بیش از حد جسورانه تلقی می‌شد، اما حالا هابلوت ساعت رسمی فیفا و بخشی جدایی‌ناپذیر از مسابقات جام جهانی پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا است.

بد نیست بدانید هابلوت از سال ۲۰۰۸ به عنوان زمان‌سنج رسمی در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا فعالیت می‌کند. هابلوت همچنین از سال ۲۰۱۰ «زمان‌نگهدار رسمی» فیفا و مسابقات جهانی فوتبال است. علاوه بر این هابلوت در طی سالیان فعالیت خود اسپانسر تیم‌ها و باشگاه‌های مهمی مثل منچستر یونایتد، یوونتوس، بایرن مونیخ، آژاکس آمستردام، مسابقه فرمول یک و تیم‌های بسکتبال مشهور لس آنجلس لیکرز و میامی هیت بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۰ این برند لوکس شریک ساعت‌سازی شرکت «فراری» شد و طبق این قرارداد کلیه فعالیت‌های فراری و هابلوت در رابطه با تصاویر و فعالیت‌های تجاری شرکت در همکاری با یکدیگر انجام می‌شود. «Hublot Ferrari» یکی از معروف‌ترین ساعت‌های این برند لوکس است که به عنوان برترین دستاورد این برند با همکاری شرکت خودروسازی لوکس فراری شناخته می‌شود.

سفیران برند هابلوت

«نواک جوکوویچ» ستاره بی‌بدیل دنیای تنیس در سال ۲۰۲۱ با هابلوت قرارداد بست و البته مبلغ این قرارداد مشخص نیست. جوکوویچ در مسابقات تنیس مسترز پاریس مدل Big Bang Meca-۱۰ Blue Ceramic این برند را به دست بسته بود که حدود ۲۰ هزار پوند قیمت دارد.

برند معروف ساعت‌سازی هابلوت علاوه بر حضور در صحنه مسابقات ورزشی همواره با ستاره‌های قدیمی و جدید ورزش‌های محبوب دنیا هم به عنوان سفیر برند خود قراردادهای کلان بسته است. بازیکنانی مثل پله، دیه گو مارادونا، مایک تایسون (اسطوره دنیای بوکس)، لوییس فیگو، گرت ساوت گیت (سرمربی تیم ملی انگلیس)، استیون جرارد، دیدیه دشان، کیلیان امباپه، خوزه مورینیو، جت لی، یوسین بولت و داستین جانسون برخی از این ستاره‌های مطرح و سفیر برند لوکس هابلوت محسوب می‌شوند. در ادامه به بررسی برخی از این همکاری‌ها می‌پردازیم.

در این میان هابلوت همکاری با «کوبی برایانت» را در سال 2013 آغاز کرد، بسکتبالیست فقید آمریکایی که در سال ۲۰۲۰ و در سانحه سقوط هلی‌کوپتر به همراه دخترش جان خود را از دست داد. شرکت هابلوت در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ ساعت‌هایی را به افتخار كوبی برايانت طراحي كرد. نخستین ساعت طراحی شده هابلوت برای کوبی برایانت توليد سال ٢٠١٣ و از سری کینگ پاور 48 میلیمتری است كه براساس لقب این اسطوره بسکتبال به عنوان «مامبای سیاه» که نام یکی از بلندترین و زهرآگین ترین مارهای دنیا است نامگذاری شد. این ساعت با تعداد محدود و در 250 نسخه تولید شده و بند این ساعت از پوست مار پیتون ساخته شده است. در ساعت ۶ صفحه ساعت شماره ۲۴ که شماره پیراهن این ستاره فقید آمریکایی بود درج شده است و انتخاب رنگ بنفش ایندکس‌های ساعت به افتخار رنگ پیراهن تیم لس آنجلس لیکرز است. جنس قاب ساعت سرامیکی و به رنگ مشکی است. در قسمت پشتی قاب ساعت نیز امضا این بازیکن فقید به چشم می‌خورد. این ساعت در زمان عرضه به قیمت ۲۵۲۰۰ دلار به فروش رسید و پس از درگذشت کوبی برایانت قیمت این ساعت بالاتر رفت. مامبای سیاه حالا جزو ساعت‌هایی است که در حراجی‌ها همواره با قیمتی بیش از قیمت روز به فروش می‌رسد.

نخستین ساعت طراحی شده هابلوت برای کوبی برایانت توليد سال ٢٠١٣ و از سری کینگ پاور 48 میلیمتری است كه براساس لقب این اسطوره بسکتبال به عنوان «مامبای سیاه» که نام یکی از بلندترین و زهرآگین ترین مارهای دنیا است نامگذاری شد.

دومین ساعتی که هابلوت برای کوبی برایانت طراحی کرد در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد. این ساعت از سری کلاسیک فیوژن اسکلتون است که به مناسبت خداحافظی این بسکتبالیست در سال 2016 به بازار معرفی شد. این ساعت بسیار زیبا در تعداد محدود (24 عدد) تولید شده است که 1 عدد متعلق به خود بازیکن و 23 عدد دیگر برای فروش به سایر افراد عرضه شد. نکته قابل‌توجه در این ساعت‌ها مار سیاهی با طراحی 3 بعدی است که در صفحه هر دو ساعت به عنوان نمادی از این بازیکن به چشم می‌خورد.

جنس قاب ساعت از سرامیک است و به‌عنوان چاشنی کار عقربه‌ها، ایندکس‌ها و همچنین پیچ‌های اتصال بیزل از جنس طلای سرخ 18 عیار ساخته شده‌اند. این ساعت قابلیت نمایش روز، هفته و ماه را نیز دارد. قیمت این ساعت در زمان ارائه ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار بود. نامی که برای این ساعت انتخاب شده «قهرمان/شرور» است که براساس جملات و فلسفه‌ای بود که کوبی برایانت به آن اعتقاد داشت. این فلسفه بر این باور بود که هیچ چیز سیاه و سفید نیست و همه ما همزمان هم قهرمان هستیم و هم شرور.

بازیکنانی مثل پله، دیه گو مارادونا، مایک تایسون (اسطوره دنیای بوکس)، لوییس فیگو، گرت ساوت گیت (سرمربی تیم ملی انگلیس)، استیون جرارد، دیدیه دشان، کیلیان امباپه، خوزه مورینیو، جت لی، یوسین بولت و داستین جانسون برخی از این ستاره‌های مطرح و سفیر برند لوکس هابلوت محسوب می‌شوند.

پله، فوتبالیست افسانه‌ای برزیلی و بهترنین فوتبالیست تمام دوران که در سال ۲۰۲۰ از سوی فیفا لقب «فوتبالیست قرن» را هم از آن خود کرد از سال ۲۰۱۳ سفیر برند ساعت هابلوت بود. پله در سال ۲۰۲۲ چشم از جهان فروبست. همچنین به مناسبت بازی‌های المپیک 2016، هابلوت دو مدل خاص و محدود از مجموعه بیگ بنگ، به نام‌های «یوسین بولت سرامیکی» و «یوسین بولت طلای زرد» را روانه بازار کرد. از سال 2010، «یوسین بولت» سریع‌ترین انسان روی کره زمین که در بازی‌های المپیک 2016 در ریو سه مدال طلا کسب کرد، یکی از سفیران برند ساعت هابلوت است.

«نواک جوکوویچ» ستاره بی‌بدیل دنیای تنیس در سال ۲۰۲۱ با هابلوت قرارداد بست و البته مبلغ این قرارداد مشخص نیست. جوکوویچ در مسابقات تنیس مسترز پاریس مدل Big Bang Meca-۱۰ Blue Ceramic این برند را به دست بسته بود که حدود ۲۰ هزار پوند قیمت دارد.

کدام سلبریتی‌ها ساعت هابلوت می‌پوشند؟

«کریستیانو رونالد» هم صاحب چند مدل از ساعت‌های هابلوت است که مشهورترین آن‌ها یک نسخه از ساعت Masterpiece مدل ۴۹ میلی‌متری ۱۸ عیار رزگلد MP-۰۹ Tourbillon Bi-Axis با باگت و الماس است که قیمت آن حدود ۱ میلیون دلار برآورد می‌شود.

ساعت‌های هابلوت همچنین توسط بازرگانان، خوانندگان، اعضای خانواده سلطنتی مانند برنی اکلستون، لیونل ریچی و شاهزاده آلبرت موناکو استفاده و بدین ترتیب به نحو‌احسن تبلیغ می‌شد. خواننده رپ، Jay-Z، همچنین یکی از مشهورترین طرفداران ساعت‌های هابلوت است، این علاقه منجر به همکاری هابلوت با این ستاره مشهور موسیقی رپ و ساخت ساعت مدل «Hublot Classic Fusion Shawn Carter» شد. همچنین یکی از گران‌ترین ساعت‌های هابلوت که تاکنون ساخته شده در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان کادو تولد 43 سالگی جی زی از طرف همسرش «بیانسه» به او داده شد. قیمت این ساعت در آن زمان ۵ میلیون دلار بود.

«کریستیانو رونالد» هم صاحب چند مدل از ساعت‌های هابلوت است که مشهورترین آن‌ها ساعت مدل ۴۹ میلی‌متری ۱۸ عیار رزگلد MP-۰۹ Tourbillon Bi-Axis تزیین شده با باگت و الماس است که قیمت آن حدود ۱ میلیون دلار برآورد می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مشهورترین ایرانی صاحب ساعت برند هابلوت هم «مهران مدیری» است.

چند مدل ساعت‌ نفیس مردانه ببینید

یکی از گران‌ترین ساعت‌های هابلوت که تاکنون ساخته شده در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان کادو تولد 43 سالگی جی زی از طرف همسرش، بیانسه به او داده شد. قیمت این ساعت در آن زمان ۵ میلیون دلار بود.

شرکت هابلوت جدا از حضور معتبر در دنیای سلبریتی‌ها، توجه زیادی به امور خیریه دارد. به عنوان مثال، کمپین ساعت‌های هابلوت با گروه Depeche Mode نمونه خوبی است که این برند ساعت‌سازی برای آب آشامیدنی سالم کمپین می‌کند.

نفیس‌ترین ساعت‌های مچی زنانه در دیجی‌کالا

سخن پایانی

 

برند ساعت لوکس «هابلوت» یا «هوبلو» (هر دو تلفظ صحیح است) (به فرانسوی bullseye) مستقر در نیون، سوئیس در سال 1980 توسط «کارلو کروکو» ایتالیایی تاسیس شد. آن‌چه که نام برند هابلوت را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت «Art Of Fiusion» به معنای «هنر تلفیق» بود. در این سبک جدید و ابداعی، هابلوت در طراحی ساعت‌هایش لاستیک را با طلا ترکیب می‌کرد. درواقع این اولین بار بود که طلا با لاستیک ترکیب می‌شد و همین تلفیق به علامت برند تجاری هابلوت تبدیل شد. همچنین برند ساعت‌سازی هابلوت اولین تولید کننده ساعت‌های لوکس است که وارد دنیای فوتبال شد، حرکتی که زمانی بیش از حد جسورانه تلقی می‌شد، اما حالا هابلوت ساعت رسمی فیفا و بخشی جدایی‌ناپذیر از مسابقات جام جهانی پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیاست.

 

منبع portomontenegro.com blowers-jewellers.co.uk bachmann-scher.de
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.