جشنواره کن ۲۰۲۳ و استایل‌های جذاب؛ ستارگان سینما چه پوشیدند؟

امسال هم جشنواره فیلم کن مثل هرسال با حضور هنرپیشه‌ها و افراد مشهور برگزار شد و شاهد لباس‌های پرزرق‌وبرق از بزرگ‌ترین طراحان لباس سراسر دنیا بودیم. در این مقاله، برخی از بهترین استایل سلبریتی‌ها در جشنواره کن ۲۰۲۳ را مرور می‌کنیم.

۱. جانی دپ

جشنواره کن ۲۰۲۳ - جانی دپ
جانی دپ در مراسم فتوکال فیلم ژان دوباری در جشنواره کن ۲۰۲۳

 

آقای جانی دپ محبوب و دوست‌داشتنی که از مشهورترین بازیگران هالیوود است، امسال با فیلم «ژان دوباری» که در آن نقش لویی پانزدهم را بازی می‌کند، در جشنواره کن حضور یافت. جانی دپ که به‌دلیل مشکلاتی با همسر سابقش مدت‌ها از مراسم و مجامع رسمی سینمایی فاصله گرفته بود، در بازگشت مقتدرانه‌اش، استایلی کاملا ساده و رسمی و درعین‌حال شیک داشت و به‌شدت موردتشویق قرار گرفت. او برای مراسم فرش قرمز تاکسیدوی مشکی بسیار شیک از دیور پوشید و موهایش را از پشت بست. برعکس در مراسم فتوکال، کت‌وشلوار خاکستری تیره که آن را هم دیور برایش طراحی کرده بود پوشید و موهایش را دور صورتش ریخت. اکسسوری‌های همیشگی‌اش این بار کمی متفاوت‌تر بودند. همچنین، نه در مراسم فرش قرمز و نه در مراسم فتوکال از کراوات یا پاپیون استفاده نکرد.

۲. هلن میرن

جشنواره کن ۲۰۲۳ - هلن میرن

استایل هلن میرن کاملا ساده و بی‌پیرایه بود و هیچ طرحی نداشت. مدل لباسش یقه هفت و دامن آن راسته ولی پیچ‌خورده بود و آستین‌های بلند داشت. موهایش را هم به رنگ لباسش آبی درآورده بود.

به‌عنوان اکسسوری، خانم میرن یک بادبزن مشکی بزرگ با شعار لورآل WorthIt به همراه داشت. گفتنی است این بازیگر بزرگ چهره این برند آرایشی است.

۳. ال فانینگ

جشنواره کن ۲۰۲۳ - ال فانینگ

 

این بازیگر آمریکایی، لباسی از مجموعه آناتومی برند الکساندر مک‌کویین و جواهرات کارتیه را انتخاب کرده بود. نیمه بالایی لباس او طرحی پیچیده داشت و شبیه گل ارکیده طراحی شده بود و دامنش دنباله‌دار و پرنسسی بود.

۴. جنیفر لارنس

جشنواره کن ۲۰۲۳ - جنیفر لارنس

جنیفر در جشنواره کن امسال، پیراهن قرمز ساده زیبایی پوشیده بود که شالی به همان رنگ و از همان جنس پارچه آن را زینت می‌داد. لباسی کاملا شیک و کلاسیک از برند دیور که با موهای بدون تزئین و جواهرات ظریف متانت خاصی به خانم لارنس بخشیده بود. جذاب‌ترین نکته استایل جنیفر لارنس این است که او با این لباس دمپایی چینی مشکی پوشید که نشانه ترندی بود که زنانی مانند جولیا رابرتز و ساشا لین پیشگام آن بودند؛ ترندی که می‌گفت زنان مجبور نیستند پاشنه‌بلند بپوشند و درد پاها را تحمل کنند.

۵. کیت بلانشت

جشنواره کن ۲۰۲۳ - کیت بلانشت

کیت بلانشت امسال با فیلم The New Boy در کن حضور یافت. ازآنجاکه در آن فیلم نقش یک راهبه را بازی می‌کند، لباسش تقریبا شبیه لباس یک خواهر روحانی بود با این تفاوت که تزئینات پرزرق‌وبرقی داشت. کمربند نقره‌ای، جیب‌های پولک‌دار و شنلی بلند این لباس از طرح‌های لویی ویتون را برای فرش قرمز مناسب می‌کرد.


حتما بخوانید: بررسی استایل کیت بلانشت؛ علاقه‌مند به استایل کلاسیک و رنگ‌های درخشان

۶. لیلی‌رز دپ

جشنواره کن ۲۰۲۳ - لیلی‌رز دپ

لیلی‌رز دختر جانی دپ است و امسال با سریال The Idol در جشنواره کن حضور داشت. لباس او روی فرش قرمز، پیراهن کوتاه مشکی پولک‌دوزی‌شده درخشانی از برند شنل بود که خود لیلی‌رز چهره آن است. یک گل رز آبی پاستلی در وسط یقه لباس خودنمایی می‌کرد و دستکش‌های توری بلند با رافل‌های توری روی لباس هماهنگ بود. هرچند کوکو شنل پیراهن مشکی کوتاه را در دهه ۱۹۲۰ طراحی کرد، این لباس با این مدل یادآور طراحی‌های لاگرفلد است.

۷. ایثن هاوک

جشنواره کن ۲۰۲۳ - ایثن هاوک

این بازیگر ۵۲ساله آمریکایی، کت‌وشلواری راه‌راه و سیاه‌وسفید با دکمه‌هایی طلایی از برند ایو سن لوران انتخاب کرده بود. کفش‌های آقای هاوک، مشکی و پیراهن زیر کتش آبی راه‌راه بودند.

۸. ناتالی پورتمن

جشنواره کن ۲۰۲۳ - ناتالی پورتمن

این هنرپیشه دوست‌داشتنی برای جشنواره کن امسال لباس Junon، از خیره‌کننده‌ترین و نمادین‌ترین طراحی‌های برند دیور در سال ۱۹۴۹ را انتخاب کرده بود تا نمایشی دیدنی از خود به جا بگذارد. او در مراسم فتوکال یک پیراهن ساده کوتاه به‌رنگ قرمز با کمربندی به همان رنگ پوشیده و کتی از همان پارچه روی شانه‌هایش انداخته بود.

۹. کاترین زتا جونز

جشنواره کن ۲۰۲۳ - کاترین زتا جونز

کاترین زتا جونز، بازیگر ولزی، همراه با همسرش مایکل داگلاس و دخترش در جشنواره کن امسال شرکت کرد. او لباسی اوت کوتور از برند الی ساب (Ellie Saab) و جواهراتی از برند چوپارد انتخاب کرده بود. این لباس از حریرهای قرمز و سرخابی تهیه شده بود و یک طرف آن شنلی بلند با حریر به‌جای آستین طراحی کرده بودند که با دامن پرچین او تناسب داشت.

۱۰. اسکارلت جوهانسون

جشنواره کن ۲۰۲۳ - اسکارلت جوهانسون
اسکارلت در مراسم فتوکال شهر سیارکی در جشنواره کن ۲۰۲۳

این بازیگر آمریکایی، لباسی از برند پرادا، خانه مد ایتالیایی بسیار معروف، انتخاب کرد. پیراهن او رکابی با راه‌راه‌هایی از رنگ‌های شاد و صورتی و مشکی بود که پایین دامنش چین داشت و با صندل‌های مشکی ساتن آن را تکمیل کرده بود. اسکارلت این لباس را در مراسم فتوکال فیلم شهر سیارکی (Asteroid City) پوشید و در مراسم فرش قرمز لباسی صورتی‌رنگ به تن داشت.

۱۱. نائومی کمپبل

جشنواره کن ۲۰۲۳ - نائومی کمپبل

این سوپرمدل بریتانیایی محبوب با فرش قرمز و جشنواره‌های مختلف بیگانه نیست. او در جشنواره کن امسال با لباسی دنباله‌دار، نقره‌ای‌رنگ و پولک‌دوزی‌شده از برند سلین و جواهرات چوپارد روی فرش قرمز ظاهر شد. موهایش صاف و بدون هیچ تزئینی بودند و عینک آفتابی سفیدرنگ بزرگی به چشم‌هایش داشت.

۱۲. اشلی گراهام

جشنواره کن ۲۰۲۳ - اشلی گراهام

اشلی گراهام، مدل آمریکایی و مجری تلویزیون است که در فستیوال کن امسال، کت‌وشلواری سفیدرنگ از مجموعه نینا ریچی پوشیده بود و آن را با کلاه کاملا پهن و پاپیون بزرگ مشکی از حریر پولکادات تکمیل کرده بود. پاچه‌های شلوارش کاملا کلوش بودند که باعث شده بود کت‌وشلوارش مجلسی‌تر به نظر بیاید.

۱۳. مایکل پیت

جشنواره کن ۲۰۲۳ - مایکل پیت

مایکل پیت بازیگر، مدل و موسیقی‌دان آمریکایی است. برخلاف همیشه که در مراسم فرش قرمز لباس‌هایی معمولی می‌پوشید، امسال یکی از خوش‌تیپ‌ترین مردان در جشنواره کن امسال بود. او یک تاکسیدو کاملا مشکی با بوت‌های چلسی پوشیده بود و شیک و رسمی به نظر می‌رسید. کراوات بسیار باریکی هم بسته بود و با عینک آفتابی کاملا مشکی آن را ست کرده بود. این لباس را برند پوشاک سلین طراحی کرد.

۱۴. چارلز ملتون

جشنواره کن ۲۰۲۳ - چارلز ملتون

این بازیگر آمریکایی که برای فیلم «خورشید هم یک ستاره است» مشهور است، امسال برای فیلم «مه دسامبر» همراه با ناتالی پورتمن در جشنواره کن حضور داشت، روی فرش قرمز تاکسیدو پوشید که کت آن سفید و پاپیون و شلوار آن مشکی بودند. در مراسم فتوکال اما با کت و شلوارک راه‌راه از برند باس و کفش ورزشی نایکی ظاهر شد.

۱۵. آیشواریا رای باچان

جشنواره کن ۲۰۲۳ - آیشواریا رای باچان

این هنرپیشه هندی که با پسر بازیگر معروف، آمیتا باچان، ازدواج کرده است، یکی از زیباترین زنان جهان به شمار می‌رود. خانم باچان با لباسی اوت کوتور از برند سوفی کوتور روی فرش قرمز ظاهر شد. این لباس کلاهی بزرگ داشت که او را در بر گرفته بود و پاپیونی بزرگ در جلوی سینه با حریر مشکی داشت. سیلوئت لباس کمی عجیب و پیچیده به نظر می‌رسید.

۱۶. ژولیت بینوش

جشنواره کن ۲۰۲۳ - ژولیت بینوش

ژولیت بینوش زیبا و دوست‌داشتنی هنرمندی فرانسوی است که در جشنواره کن امسال، با ظاهری سیاه‌وسفید که برند دیور برایش طراحی کرده بود در مراسم فرش قرمز شرکت کرد. استایل او متشکل از یک بلوز سفید ساده با پیلی‌هایی شعاعی در جلو، دامن راسته ماکسی به‌رنگ مشکی و یک جفت دستکش مشکی بود. البته در مراسم فتوکال با لباسی ساده و راحت به‌رنگ قرمز از برند Courrèges ظاهر شد.

۱۷. چارلی هیتون

جشنواره کن ۲۰۲۳ - چارلی هیتون

آقای هیتون، بازیگر انگلیسی، که خواهرش لوی هم با او به کن آمده بود، برای فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» در این مراسم حضور یافت. چارلی روی فرش قرمز، اورکت بلند مشکی و بسیار شیک از برند ایو سن لوران پوشیده بود. یک پاپیون مشکی با کفش‌های نوک‌تیز مشکی براق اکسسوری‌های او بودند. شلوارش کاملا گشاد بود و برخی بر این باورند که می‌توانست کمی کوتاه‌تر باشد.

۱۸. میشل یئو

جشنواره کن ۲۰۲۳ - میشل یئو

خانم یئو از مشهورترین بازیگران هالیوود با ملیتی مالزیایی است و اولین بازیگر آسیایی است که برنده جایزه اسکار شده است. او قبلا در فیلم‌هایی بسیار موفق ازجمله ببر خیزان، اژدهای پنهان و خاطرات یک گیشا بازی کرده بود و سرانجام برای بازی در فیلم همه‌چیز، همه‌جا، به‌یکباره اسکار را دریافت کرد. این بازیگر دوست‌داشتنی در مراسم جشنواره کن ۲۰۲۳ لباسی اوت کوتور به‌رنگ سبز و از جنس ابریشم تافته پوشیده بود که با دستکش‌های مشکی اپرا و کفش‌های پاشنه‌بلند مشکی ترکیب رنگ جذابی داشت. گردنبندی سیاه و سفید همه در گردنش خودنمایی می‌کرد. این لباس را برند بالنسیاگا طراحی کرده بود.

۱۹. فَن بینگ‌بینگ

جشنواره کن ۲۰۲۳ - فن بینگ‌بینگ

ستاره سینمای چین که یکی از پردرآمدترین بازیگران این کشور است و در چندین فیلم هالیوودی ازجمله مردان ایکس هم بازی کرده است، با ظاهری سنتی در مراسم فرش قرمز جشنواره کن امسال شرکت کرد. او پیراهنی پرنسسی با دامن دنباله‌دار که نقش‌ونگارهایی از سنت‌های کشور چین روی آن دیده می‌شد، به تن داشت و آن را با گوشواره‌هایی زمردی و مدل موی سنتی جذاب ست کرده بود. طراح لباس خانم بینگ‌بینگ، کریستوفر بو است.

۲۰. جیجی حدید

جشنواره کن ۲۰۲۳ - جیجی حدید

جیجی حدید، مدل معروف، در این مراسم یک لباس مجلسی دکلته بدون بند و کاملا قالب‌تن پوشیده بود که در اطراف باسن تا پای دامن پپلوم داشت (پپلوم نوار پارچه‌ای تاب‌داری است که گاهی اوقات چین داده می‌شود و دور دامن قرار می‌گیرد تا کمر را باریک‌تر نشان دهد). پای دامن لباس او کلوش بود که باعث شد مدل ماهی یا پری دریایی به خود بگیرد. لباسش را زک پوزن (Zac Posen) طراحی کرده بود و جواهراتش از برند مسیکا شامل یک گردنبند استیتمنت، گوشواره و چند حلقه الماس بودند.


حتما بخوانید: بررسی استایل جی جی حدید؛ ستاره محبوب جهان مد چه می‌پوشد؟

۲۱. آدریانا لیما

جشنواره کن ۲۰۲۳ - آدریانا لیما

خانم لیما بازیگر و مدل مشهور برزیلی و از فرشتگان ویکتوریا سیکرت است. او یکی از مشهورترین چهره‌های برندهای آرایشی به شمار می‌رود. خانم لیما که بازی در فیلم‌هایی همچون هشت یار اوشن را در کارنامه خود دارد، در جشنواره کن امسال با لباسی اوت کوتور و بسیار چشمگیر به‌رنگ زرد و مشکی ظاهر شد که تامارا رالف آن را طراحی کرد.

۲۲. لیلی گلداستون

جشنواره کن ۲۰۲۳ - لیلی گلداستون

خانم گِلَداستون هنرپیشه‌ای آمریکایی است که در جشنواره کن ۲۰۲۳ برای فیلمش با عنوان «قاتلان ماه کامل» همراه با لئوناردو دی‌کاپریو شرکت کرد. بسیاری بازی او در نقش یک زن بومی آمریکایی را در فیلم ستودند. او روی فرش قرمز لباسی مشکی با گل‌های بزرگ بژ و زرد داشت که با گوشواره‌های استیتمنت آویز بلند آن را آراسته بود. چهره‌ای کاملا ساده و درعین‌حال جذاب با موهایی فرق‌بازکرده از وسط که یادآور مدل موی زنان قبایل بومی آمریکاست.

۲۳. ماریون کوتیار

جشنواره کن ۲۰۲۳ - ماریون کوتیار

کوتیار از بازیگران فرانسوی بااستعداد و جذاب هالیوود است که نقش‌آفرینی‌هایی به‌یادماندنی در فیلم‌های «دشمنان ملت»، «اینسپشن» و «شیوع» داشت. او با ظاهری پرزرق‌وبرق در جشنواره کن ۲۰۲۳ حاضر شد. استایل او شامل یک پیراهن ربدوشامبری مشکی‌نقره‌ای‌بنفش از جنس تویید بود که یقه شال ابریشمی داشت و کمربندی پهن با دو جیب آن را زینت می‌داد. کوتیار آن را بدون تاپ پوشید و درعوض، یک گردنبند الماس درخشان برای ترکیب با آن استفاده کرد.

برای تکمیل استایلش، کوتیار کفش پاشنه‌بلند پلتفرم پوشید که روی آن پر از کریستال‌ها و آینه‌های الماس‌شکل بود و کاملا با لباسش جور درمی‌آمد. کفش‌ها از برند شنل بودند.

سخن پایانی

در این مطلب استایل بازیگران و هنرمندان جشنواره کن ۲۰۲۳ را بررسی کردیم. لباس‌های برخی از آنها را از مراسم فرش قرمز و برخی دیگر را از مراسم فتوکال فیلم‌هایشان برگزیدیم. بسیاری از این بازیگران از طراحان بزرگ و برندهای بسیار مشهور لباس تهیه می‌کنند. پشت هر لباسی که طراحان برای این هنرمندان انتخاب می‌کنند هدف و ایده‌ای هست. بااین‌حال، برخی انتخاب‌های درست‌تری دارند و بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

بدیهی است با توجه به شرایط و قوانین کشورمان، بررسی بعضی از لباس‌ها برایمان مقدور نبود. به‌نظر شما کدام سلبریتی‌ها در جشنواره کن ۲۰۲۳ خوش‌استایل‌تر بودند؟ لطفا بعضی از آنها را در دیدگاه‌ها به ما معرفی کنید و دلیل انتخاب خود را هم بگویید.


در ادامه بخوانید: زیباترین گوشواره‌های کیت میدلتون؛ از یاقوت کبود چشم‌نواز تا یک قلب کوچکِ ساده
منبع independent fashionista
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    چه بعضی هاشون عجیبن عین آدم تیپ نزدن 9، 15, 14 چه قدر مسخرن !!

    1. بهاره رضاجو می‌گوید

      دوست گرامی، پشت لباس‌هایی که طراحان بزرگ دنیا برای چنین مراسم‌های مهمی طراحی می‌کنند، ایده و فکر وجود داره. اینها لباس‌هایی نیستند که اون افراد در روزهای عادی زندگی یا مهمانی‌های عادی‌شون بپوشند. این‌ها لباس‌های اوت کوتور یا سطح بالا هستند و لباس معمولی نیستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.