بررسی استایل و لباس‌های مهرداد صدیقیان؛ فکرشده، شیک و برازنده

مهرداد صدیقیان یکی از خوش‌پوش‌ترین بازیگران مرد ایرانی است. او با قد ۱۸۷ سانتی‌متر و اندامی متناسب، در هر لباسی خوب به نظر می‌رسد و البته که سلیقه بسیار خوبی در انتخاب استایل نیز دارد. در این مطلب از منومد به بررسی استایل و لباس‌های مهرداد صدیقیان می‌پردازیم و خوشحال می‌شویم با ما همراه باشید.مهرداد صدیقیان ۳۰ بهمن سال ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمد. او از جمله بازیگرانی است که کارش را از سن پایین شروع کرده و خودش از این موضوع، به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ زندگی‌اش یاد می‌کند. اولین حضور صدیقیان در فیلم سینمایی «عصر جمعه» در سال ۸۴ بود، اما اولین درخشش او بدون شک نقش‌آفرینی در «اتوبوس شب» ساخته زنده‌یاد کیومرث پور احمد است که در سال ۸۵ تولید شد. فیلمی که جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک سال ۲۰۰۷ را برد.

پس از چنین شروع موفقیت‌آمیزی عجیب نبود که او به بازیگری پرکار و موفق تبدیل شود. مهرداد صدیقیان به تجربه کارهای هیجان‌انگیز علاقه خاصی دارد و به گفته خودش از بالارفتن آدرنالین خونش لذت می‌برد. نیازی به گفتن نیست که او به مد و فشن نیز علاقه دارد، استایل‌های او معمولا فکرشده، شیک و برازنده هستند.

یک جمله معروف در دنیای فشن هست که می‌گوید:‌ «باید شما لباس را بپوشید، نه لباس شما را». این یعنی طوری لباس بپوشید که شما به آن لباس هویت ببخشید نه لباس به شما. صدیقیان از آن افرادیست که این اصل را رعایت می‌کند. او را می‌توانید بسیار رسمی یا فوق‌العاده کژوال ببینید، اما اعتمادبه‌نفس و راحتی او در هر دو حالت، باعث می‌شود لباس‌ها به‌خوبی بر تنش بنشینند. در ادامه بیشتر به اصول او در انتخاب لباس می‌پردازیم.

یک کت و شلوار پوش حرفه‌ای

بله می‌دانیم که هر فردی (به ویژه آقایان) برای حضور در یک موقعیت رسمی، می‌تواند کت و شلوار بپوشد. اما مهرداد صدیقیان از آن افرادی است که می‌داند چطور کت و شلوار بپوشد. البته قد بلند و چهارشانه بودن نیز باعث می‌شود چنین استایلی برای او مناسب باشد. خلاقیت در استایل نکته مثبتی است، اما این روزها سلبریتی‌های زیادی را می‌بینیم که با این انگیزه، یک استایل شلخته و نامناسب را برای حضور در جشنواره‌ها و اکران آثارشان انتخاب می‌کنند. اما صدیقیان می‌داند چطور کد پوششی را رعایت کند. او بیشتر مواقع برای مناسبت‌های رسمی با استایلی کلاسیک و هماهنگ حاضر می‌شود.

این استایل مربوط به حضور صدیقیان در جشنواره فیلم شانگهای است. یک استایل کاملا کلاسیک با ترکیب رنگ‌های سورمه‌ای و سفید. بیشتر آقایان یک یا چند کراوات در کمد لباس خود دارند اما افراد کمتری سراغ پاپیون می‌روند. می‌بینید استفاده از پاپیون چه اندازه می‌تواند شما را شیک و رسمی نشان دهد؟ پس چه آقا هستید و چه خانم، فرصتی به پاپیون‌ها بدهید.


حتما بخوانید: راهنمای انتخاب و ست کردن پاپیون مردانه؛ یک اکسسوری جذابِ خاص

این هم تصویری دیگر از صدیقیان با کت و شلواری غیر کلاسیک. کت تک طوسی به همراه شلوار جین دودی‌رنگ. با نگاه به این استایل می‌توانیم یکی از نکات درست‌پوشیدن کت چهار یا شش دکمه را به شما یادآوری کنیم، یعنی بازگذاشتن دکمه آخر. به این ترتیب لبه‌های‌ کت با حرکت دست یا فرو بردن دست در جیب، کشیده نخواهند شد. به شال چهارخانه او توجه کنید که چطور استایل را از تکراری‌شدن نجات داده است. همین جزئیات کوچک‌ شما را به فردی خوش‌پوش تبدیل می‌کنند.

پوشت، عضو جدایی‌ناپذیر استایل مهرداد صدیقیان

استفاده از پوشت یا همان «دستمال جیب»، حرکت جدیدی در مد و فشن نیست. اما همین عنصر کوچک و قدیمی، استایل شما را زیر و رو می‌کند،‌ البته وقتی بدانید چطور باید پوشت را با دیگر اجزای پوشش خود هماهنگ کنید. ما در مطلبی دیگر داستان استفاده از پوشت و نحوه ست کردن آن را برای شما گفته‌ایم.

اما ببینیم صدیقیان چطور از پوشت استفاده می‌کند؟ به نظر می‌رسد او از طرفداران سرسخت پوشت است، زیرا این آیتم‌ را در مناسبت‌های مختلف در استایل‌های کلاسیک و نیمه‌کژوال به کار برده است. در تصویر بالا او یک پوشت طلایی را با جلیقه‌ کرم شکلاتی‌اش هماهنگ کرده (و دکمه‌های جلیقه را با رنگ کت). دیگر نیازی نیست بگوییم او چقدر به جزئیات دقت می‌کند.

این هم نمونه‌ای دیگر از استفاده این بازیگر از پوشت که می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد. این بار با رنگی که در هیچ بخشی از استایل تکرار نشده، اما رنگ زرشکی با خاکستری هماهنگی خوبی دارد.

چند مدل پوشت زیبا ببینید

باز هم کت و شلوار،‌ اما این بار کژوال

خب به نظر می‌رسد این بازیگر کاملا شیفته استایل‌ با کت و شلوار است. این بار نمونه‌هایی از استایل کژوال و به قول معروف اسپرت مهرداد صدیقیان را می‌بینید. کت و شلوار کژوال با تی‌شرت و اسنیکرز سفید از آن ترکیب‌های برنده است که همه می‌توانند امتحانش کنند و به صورت تضمینی خوش‌تیپ به نظر برسند. کوتاه بودن پاچه شلوار در چنین کت و شلوارهایی طبیعی است، اما بهتر است در این کوتاهی زیاده‌روی نشود.

اصول انتخاب رنگ جوراب در استایل مردانه کلاسیک این است که جوراب را همرنگ شلوار یا کفش‌تان (یا از همان طیف رنگی) انتخاب کنید. اما یکی از ترندهای بامزه این سال‌ها، روی‌آوردن آقایان به استفاده از جوراب‌هایی با رنگ‌های زنده و شاد و حتی طرح‌های کارتونی است. صدیقیان هم احتمالا با انتخاب جوراب‌هایی آبی، از این ترند پیروی کرده است.

این هم یک استایل کژوال با کت تک و شلوار جین. در چنین مواقعی خیلی عجیب نیست که تی‌شرت از کت بلندتر باشد، اما تا جایی که ظاهر را شلخته نشان ندهد.

استایل‌های لایه لایه

لایه لایه لباس پوشیدن یک ترفند ساده نیست بلکه یک سبک زندگی است! شاید در نظر اول فکر کنید چنین کاری نباید سخت باشد و کافیست چند لباس را روی هم بپوشید، اما اشتباه نکنید. این روش لباس پوشیدن نکات ظریفی دارد، مانند اینکه بدانید کدام رنگ‌ها را با هم به کار ببرید، کدام لباس‌ها را با هم ترکیب کنید و این لباس‌ها را از چه جنس و بافتی می‌توانید انتخاب کنید. این راه هم بگوییم که استایل‌های چند لایه اصولا مناسب فصول سرد هستند و در هوای گرم پوشیدن بیش از دو لایه می‌تواند آزاردهنده باشد.

مهرداد صدیقیان را با چنین استایلی کم ندیده‌ایم، او به خوبی این شیوه را به کار می‌بندد، حتی در استایل‌های کاملا کلاسیک. تصویر بالا یک مثال خوب برای ایده دادن به شماست. ترکیب پالتو / اورکت کرم با بلوز جین چیزی است که مشابه آن را بر تن سلبریتی‌های بسیاری از جمله امیر جدیدی و هدا زین‌العابدین نیز دیده‌ایم. البته صدیقیان با اضافه کردن یک تی‌شرت سفید و انتخاب شلوار غیر جین، تنوع رنگ و بافت  را در این استایل بیشتر کرده است.

یک استایل دیگر با تکنیک چند لایه پوشیدن را در تصویر بالا می‌بینید. این بار شلوار و تی‌شرت زیر همرنگ انتخاب شده‌اند، این کار نظم بیشتری به استایل می‌دهد و اگر دوست دارید لایه لایه بپوشید اما ظاهرتان شلوغ به نظر نرسد، ایده خوبی است.

لباس‌های جین از بهترین گزینه‌ها برای استایل چندلایه هستند؛ آنها را با پیراهن‌های چهارخانه رنگی، هودی‌ یا دورس ترکیب کنید. حتی می‌توانید لایه‌های جین دیگری به استایل اضافه کنید، اما با پارچه‌های نازک تا زیاد حجیم به نظر نرسید.

کلاه و سربند در استایل مهرداد صدیقیان

کلاه و دستمال سر از آن آیتم‌هایی هستند که می‌توانند حال و هوای ظاهرتان را کاملا تغییر دهند، به شرط آنکه با آنها راحت باشید و طوری رفتار نکنید که انگار یک شی اضافه هستند. موهای مجعد با فر نسبتا آشفته برای آقایان در یکی دوسال گذشته ترند شده و به ویژه بین سلبریتی‌هایی ایرانی این مدل مو را می‌بنیم. پس عجیب نیست که برای جمع کردن این موها یا بهتر کردن ظاهرشان، استفاده از کلاه و باندانا نیز بیشتر شود.
این تصویر هم صدیقیان را با یک استایل اسپرت و باندانا نشان می‌دهد. فرقی ندارد خانم هستید یا آقا،‌ اگر می‌توانید موهای خود را گوجه‌ای ببندید، حتما این مدل دستمال سر را با آن امتحان کنید.

اورکت‌ و پالتو، از تیپ رسمی تا کاملا کژوال

هر آقای خوش‌استایلی باید حداقل یک اورکت یا پالتو در کمد لباس‌های خود داشته باشد. آنها را می‌توانید روی پیراهن مردانه، تی‌شرت و هودی بپوشید و هربار یک استایل کاملا متفاوت خلق کنید. البته مدل و رنگ لباس شما در کاربردهای احتمالی آن بسیار موثر است. تصویر بالا نمونه‌ای از یک اورکت رسمی با ترکیب رنگ‌های طوسی و زرشکی است. البته چنین لباسی برای یک مراسم خاص طراحی شده و اگر طرفدار آیتم‌های پایدار هستید، در کمد شما جایی ندارد.

چند مدل کت شیک رسمی مردانه ببینید

اما این اورکت مشکی هشت دکمه را ببینید، این همان گزینه‌ای است که می‌توانید با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف ترکیبش کنید. اینجا صدیقیان با استفاده از یک شال گردن استایلش را زیباتر کرده است. اگر می‌خواهید آقای خوش‌پوشی باشید، لطفا نقش شال گردن را در استایل‌های گرم خود دست کم نگیرید.

پالت رنگی خنثی برای بیشتر روزها

به نظر می‌رسد مهرداد صدیقیان رنگ‌های خنثی از جمله سیاه، سفید و طوسی را برای استایل‌های روزمره‌ و اسپرت خود ترجیح می‌دهد. با نگاهی به عکس‌های اینستاگرام او می‌توانید به این موضوع پی ببرید. البته که بیشتر ما این رنگ‌های بی‌دردسر را دوست داریم، زیرا به‌خوبی ترکیب می‌شوند و ما را در انتخاب اکسسوری به زحمت نمی‌اندازند.

صدیقیان بیشتر اوقات از لباس‌هایی با تنخور آزاد استفاده می‌کند و به ویژه در انتخاب تی‌شرت، راحتی را ترجیح می‌دهد. البته این موضوع با توجه به قد بلند او یک نکته مثبت است و موجب برقراری تعادل در ظاهرش می‌شود.

نوبت شماست

خوشحالیم که تا پایان این مطلب با ما بودید و بررسی ما از کمد لباس‌های مهرداد صدیقیان را خواندید. حالا دوست داریم بدانیم نظر شما درباره استایل این بازیگر چیست؟ کدام نکات در پوشش او برای شما الهام‌بخش است؟ نظرات‌تان را برای ما بنویسید.


در ادامه بخوانید: شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش؛ در دنیای ذهنی کلاسیک‌پسندان چه می‌گذرد؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.