همه‌چیز درباره برند اسکچرز؛ تاریخچه و دلایل محبوبیت این برند جوان

برند اسکچرز یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان کفش ورزشی در جهان است که سی‌سال بیشتر ندارد؛ اما در همین مدت کوتاه توانسته است جزو پنج برند برتر کفش ورزشی در جهان باشد. در این مطلب با داستان جذاب و سیر موفقیت این برند آشنا می‌شویم.

رابرت و مایکل گرینبرگ؛ بنیانگذاران جسور و جنگنده برند اسکچرز

برند اسکچرز - بنیانگذاران برند
رابرت و مایکل گرینبرگ بنیانگذاران برند اسکچرز در دو سمت شوگار ری لئونارد، بوکسور آمریکایی. عکس از: businesswire

رابرت گرینبرگ در سال ۱۹۴۰ در بوستون آمریکا به دنیا آمد. پدرش فروشگاه مواد غذایی داشت و مادرش شیفته مد و لباس بود. وقتی رابرت بزرگ شد، مشاغل بسیار زیادی را امتحان کرد؛ از آرایشگری گرفته تا فروش کلاه‌گیس، لباس‌های جین و سرانجام اسکیت‌های غلتک‌دار. تنها چیزی که او هرگز تصور نمی‌کرد این بود که روزی وارد تجارت کفش آن‌هم از نوع ورزشی شود.

رابرت در سفرهایش گاهی در لس‌آنجلس توقف می‌کرد و در رویاهایش به این فکر می‌کرد که زندگی در آنجا چقدر خوب است. در سال ۱۹۷۸ که کولاک شدید بوستون را فلج کرد، پدر خانواده شش فرزندش را جمع کرد و به‌سمت غرب رفت. در همین زمان بود که رابرت به تجارت اسکیت غلتک‌دار روی آورد و در همین راستا از یک نمایشگاه کفش در لانگ بیچ کالیفرنیا بازدید کرد. به‌گفته خود او، در آنجا می‌بیند که همه مردان کت‌وشلوار پوشیده بودند و ثروتمند به نظر می‌رسیدند. به این ترتیب تصمیم می‌گیرد شرکت ال.ای گیر (L.A. Gear) را راه‌اندازی کند. او در این شرکت فقط یک مدل کفش را در ۱۰ رنگ مختلف عرضه می‌کرد و خودش می‌گفت حتی نمی‌دانست چطور یک سبک دیگر تولید کند.

رابرت در همان روزهای اول تأسیس این شرکت به شیکاگو رفت تا در نمایشگاه تجاری شرکت کند؛ اما نتوانستند غرفه بگیرند. او ناامید نشد و یک فورد تاندربرد ۱۹۵۶ اجاره کرد و کفش‌ها را روی آن به نمایش گذاشت!

تولد برند اسکچرز؛ کودک باحال پرانرژی

به‌لطف مهارتی که رابرت در کشف خواسته‌های مشتریانش داشت، به‌زودی توانست کفش‌های جدیدی طراحی کند که به مشتریان همان چیزی را ارائه می‌کرد که نیاز داشتند. به این ترتیب پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کرد و ظرف دو سال از ۷۰ میلیون دلار فروش به حدود ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

تا دهه ۱۹۹۰، لس‌آنجلس گیر (L.A. gear ) و رهبر جسور آن بسیار موفق بودند و بزرگ‌ترین ستاره‌های آن دوران ازجمله مایکل جکسون، پائولا عبدل و کریم عبدالجبار با آنها همکاری می‌کردند؛ اما متأسفانه دوران شکوهمند این برند خیلی زود به پایان رسید. به‌طوری که رابرت مجبور شد از شرکت خودش استعفا دهد. دقیقا سه روز بعد، ساعت ۸:۳۰ صبح پسرش مایکل با او تماس گرفت. او هم از شرکت بیرون آمده بود.

رابرت می‌گوید:

مایکل فقط به من گفت: «حالا می‌خوایم چیکار کنیم بابا؟» بهش گفتم وقتی بیدار شدم باهات تماس می‌گیرم و بعد یه کاری می‌کنیم.

پدر و پسر با هم‌فکری یکدیگر تصمیم گرفتند بوت‌های برند انگلیسی دکتر مارتینز (Dr. Martens) را در آمریکا توزیع کنند و این کارشان با موفقیت زیادی همراه بود. البته یک‌سال بعد از قراردادشان با کفاشان این برند اختلاف پیدا کردند. اسکچرز آنها را متهم کرد که به‌دلیل افزایش محبوبیت کفش‌هایشان سفارش‌ها را کامل تحویل نمی‌دهند. بعد از شکایت قانونی اسکچرز، این شرکت به توزیع کفش‌ها و محصولات شرکت‌های دیگر پایان داد و تصمیم گرفت برای موفقیت به برند خودش وابسته باشد.

یک‌سال نگذشته بود که اولین بوت کاربردی خود را طراحی کردند و به این ترتیب در سال ۱۹۹۲، برند اسکچرز رسما متولد شد. دلیل انتخاب این نام هم جالب بود؛ رابرت از فرزندانش نظرخواهی کرد و دو تا از آنها به‌شکل کاملا جداگانه به او اسکچر را پیشنهاد کردند و قرار بر این شد که نام برند را اسکچرز بگذارند. اسکچر به‌معنای کودکی باحال است که انرژی زیادی دارد.

آغاز موفقیت‌های برند اسکچرز

برند اسکچرز - تولد برند اسکچرز
کفش کروم دام؛ اولین کفش برند اسکچرز در سال ۱۹۹۳

برخلاف برند ال.ای گیر که زنان جوان شهری را هدف قرار می‌داد، برند اسکچرز بیشتر به‌دنبال جذب بازار مردان جوان بود. در این راستا رابرت و مایکل تصمیم گرفتند کفش‌های ورزشی کژوال مردانه طراحی کنند. موفقیت چشمگیر آنها در سال ۱۹۹۳ با کفش کروم دام (Chrome Dome) به دست آمد، مدلی آندروژنی که به‌زودی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی مانند نرداستروم و فولیز (Foleys) را قبضه کرد. این کفش خیابانی به سبک گرانج تولید شده بود و ظاهر چروکیده و فرسوده‌ای داشت. این کفش با شلوار جین زاپ‌دار و سنگ‌شور که در آن زمان محبوب بود به‌خوبی ست می‌شد. ازآنجاکه این کفش آندروژنی یا دو جنسیتی بود، هم مردان و هم زنان از آن استقبال می‌کردند. اسکچرز با این کفش ثابت کرد این شرکت از روندهای تغییر بین جوانان آگاه است.

گسترش برند و محصولات آن

پس از محبوبیت کروم دام، اسکچرز به‌شکل مستمر با موفقیت‌هایی روبه‌رو شد. به همین دلیل بعد از مدتی کوتاه، گرینبرگ‌ها دامنه فعالیت آن را گسترش دادند و خط تولید کفش‌های زنانه و کودکانه را هم راه‌اندازی کردند.

به‌زودی این شرکت برای هرچه‌بهترشدن کسب‌وکارش تصمیم گرفت با غول‌های تولیدکننده کفش ورزشی ازجمله نایکی و ریباک رقابت کند. اسکچرز ترجیح می‌داد بر جنبه‌های عملکردی کفش‌های ورزشی تأکید نداشته باشد و بیشتر روی سبک خیابانی آنها تمرکز کند. این با علاقه مردم به کفش‌های ورزشی و پوشیدن آنها در خیابان در اواخر دهه ۱۹۹۰ مصادف شد؛ در حالی که تا پیش از آن کفش‌های ورزشی را فقط ورزشکاران و درحین تمرین یا مسابقه می‌پوشیدند.

در سال ۱۹۹۷، یعنی چهارسال بعد از اینکه اسکچرز اولین کفش خود را تولید کرد، این برند محصولاتش را به بازارهای خارج از کشور صادر کرد. آنها ابتدا از اروپای شرقی و آسیای جنوب شرقی (که کارخانه‌های خود اسکچرز در آنجا مستقر بودند) شروع کردند. این شرکت به‌راحتی در بازارهای بین‌المللی مشتری جذب می‌کرد؛ زیرا همیشه مراقب جدیدترین ترندها بود و این برای جوانان اهمیت زیادی داشت. تا سال ۱۹۹۸، این بازار ۱۵درصد از کل فروش شرکت را به خود اختصاص داد. در آوریل همان سال آنها به رقیب اصلی نایکی و ریباک تبدیل شده بودند.

دلایل محبوبیت برند اسکچرز

برند اسکچرز - دلایل محبوبیت کفش‌های اسکچرز
کفش‌های اسکچرز بسیار راحت هستند

اسکچرز یکی از محبوب‌ترین برندهای کفش در جهان است و یکی از دلایل این محبوبیت ویژگی‌های مهم کفش‌های این برند است. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

راحتی کفش‌ها قبل از ظاهرشان در اولویت آنهاست

ویژگی اصلی کفش‌های اسکچرز راحتی آنهاست. شاید رقبایی مانند نایکی و آدیداس به ظاهر کفش اهمیت بسیار زیادی بدهند، اما راحتی اسکچرز با هیچ کفشی قابل مقایسه نیست. با کفش‌های اسکچرز می‌توانید ساعت‌ها بایستید، راه بروید و بدوید، بدون اینکه احساس ناراحتی کنید.

از کیفیت کم نمی‌گذارند

در گذشته گاهی به‌شکل مقطعی کیفیت کفش‌های اسکچرز کاهش می‌یافت که باعث می‌شد از رقابت عقب بماند؛ اما در یک دهه گذشته وضعیت کاملا تغییر کرده است و این برند می‌داند که هرگز نباید اجازه بدهد درجا بزنند. امروزه کیفیت کفش‌های اسکچرز روزبه‌روز بهتر می‌شود و ماندگاری و دوام بیشتری پیدا می‌کنند.

در کفش‌های اسکچرز خطوط دوخت یا چسب همگی صاف و تمیز و محکم هستند و امکان ندارد نخی از آن شل شده باشد، جایی از کفش خراشیده باشد یا رنگ آن پریده باشد.

سبک آنها ماندگار است

اسکچرز مانند رقبای خود کفش‌هایی با طراحی فوق‌العاده خاص که در یک دوره ناگهان ترند می‌شوند و به‌زودی از رونق می‌افتند تولید نمی‌کند. کفش‌های اسکچرز در عین سادگی سبکی ماندگار دارند. آنها نیازی نمی‌بینند در طراحی کفش‌ها از رنگ‌های جسورانه و طرح‌های خاص و شلوغ استفاده کنند. به همین دلیل بیشتر افراد با هر سبکی از آنها استقبال می‌کنند، زیرا به همین راحتی از مد نمی‌افتند.

تنوع زیادی دارند

برند اسکچرز - دلایل محبوبیت برند اسکچرز
مخاطبان هدف اسکچرز تمام افراد جامعه هستند.

کفش‌هایی که برند اسکچرز ارائه می‌دهد واقعا متنوع‌اند؛ کفش مخصوص دویدن، کفش‌های لایف‌استایل، اسنیکر، دمپایی، لوفر، کفش‌های چرمی، برزنتی و مموری فوم در هر رنگی که بخواهید. علاوه بر آن، این برند کفش‌هایی را برای مردان، زنان و کودکان در هر سنی و با هر نیازی که به کفش داشته باشند ارائه می‌کند. مخاطبان هدف این برند همه افراد جامعه هستند.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره برند اسیکس؛ تاریخچه و نکاتی جذاب درباره این برند کم‌نظیر ژاپنی

چندمنظوره و تطبیق‌پذیرند

درست است که کفش‌های تخصصی به‌شدت محبوب‌اند، اما بسیاری از مردم دنبال کفش‌هایی همه‌کاره هستند که هرجایی خواستند و برای هرکاری بتوانند آنها را بپوشند. برای مثال، خیلی از ما ترجیح می‌دهیم کفشی داشته باشیم که هم برای خیابان و محیط کار مناسب باشد و هم بتوانیم آن را برای پیاده‌روی یا نرمش بپوشیم. بیشتر کفش‌های اسکچرز چندمنظوره هستند و نه‌تنها برای استفاده هرروزه، بلکه برای ورزش هم مناسب‌اند.

ارزش قیمت بالا را دارند

کفش‌های اسکچرز گران هستند؛ اما ارزش خریدن را دارند. این کفش‌ها از بهترین مواد ساخته شده‌اند، فوق‌العاده راحت و بادوام هستند و همیشه و در هر مناسبتی می‌توانید آنها را بپوشید.

اسکچرزهای مردانه گران‌تر هستند، زیرا اندازه آنها معمولا بزرگ‌تر است و مسلما به مواد اولیه بیشتری نیاز دارند. همچنین ساخت آنها زمان بیشتری می‌برد. از سوی دیگر اسکچرزهای مربوط به کودکان مقرون‌به‌صرفه‌تر است زیرا کوچک‌ترند و ساخت آنها وقت کمتری می‌برد و مواد اولیه کمتری برایشان مصرف می‌شود.

از سوی دیگر، کفش‌های اسکچرز را به‌عنوان کفش دست‌دوم می‌توانید بفروشید.

سلامت پاها را تضمین می‌کنند

امروزه کفش‌های زیادی در بازار وجود دارند که شاید زیبا باشند؛ اما ممکن است به پاهایتان آسیب برسانند. دلیلش این است که همه کفش‌ها لزوما با ساختار درست طراحی نمی‌شوند. اسکچرز تلاش می‌کند حتما پشتیبانی کافی از قوس پا و مچ آن فراهم کند و به‌گونه‌ای کفش‌ها را می‌سازد که پاهایتان را راحت نگه دارد و فضای کافی برای انگشت‌ها داشته باشد.

تا چندین سال دوام می‌آورند

به‌طور متوسط هر جفت کفش اسکچرز باید حدود ۱۲۸۰ کیلومتر قبل از نشان‌دادن علائم آسیب‌دیدگی یا فرسودگی دوام بیاورد. ازآنجاکه مسلما حساب‌کردن این مقدار راحت نیست، می‌توان گفت اگر به‌خوبی از این کفش مراقبت کنید، حدود چهار سال دوام خواهد آورد.

البته اگر در محل کار یا برای ورزش از آن استفاده کنید یا در مناطقی با آن راه بروید که مجبور شوید مدام آن را شست‌وشو دهید، احتمالا زودتر از حد معمول ساییده می‌شود.

همه کفش‌های برند اسکچرز قبل از ورود به بازار بررسی می‌شوند

همه کفش‌های اسکچرز قبل از انتقال به بازار به‌دقت بررسی می‌شوند. دوخت آنها باید تمیز و رنگ‌های آن بدون نقص باشند.

سبک و الگوهای به‌روز دارند

برند اسکچرز - دلایل محبوبیت کفش‌های اسکچرز
الگو و سبک کفش‌های اسکچرز به‌روز است.

سبک‌ها و الگوهای کفش‌های اسکچرز در هر فصل به‌روز می‌شوند و با مد روز پیش می‌روند؛ بااین‌حال این بدان معنا نیست که طراحی آنها طوری است که به‌سرعت از مد بیفتند. همه کفش‌های اسکچرز را می‌توانید تا سال‌ها و تا زمانی که سالم هستند بپوشید. البته چندین سبک کلاسیک هم دارند که برای افراد دوست‌دار سبک کلاسیک مناسب‌اند.

مواد اولیه مورداستفاده در کفش‌های اسکچرز

کفش‌های اسکچرز از انواع مواد اولیه مانند چرم، لاستیک، برزنت، فلز، پلی‌استر و پلاستیک ساخته می‌شوند. پوسته بیرونی اسکچرزها معمولا از چرم یا برزنت است.

۱. چرم؛ شیک و مقاوم

برند اسکچرز - مواد اولیه کفش‌های اسکچرز
کفش‌های چرمی اسکچرز شیک و بادوام هستند.

کفش‌های چرمی اسکچرز بادوام هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند. سطح آنها صاف است و دربرابر آب مقاوم هستند. ساختار آنها ضخیم‌تر و سنگین‌تر از سایر کفش‌هاست و حمایت بیشتری از پاها به عمل می‌آورد. رنگ‌آمیزی این چرم‌ها راحت است و معمولا با آستر نخی یا پلی‌استر نرم آنها را پوشانده‌اند.

۲. برزنت؛ نرم و انعطاف‌پذیر

برند اسکچرز - مواد اولیه کفش‌های اسکچرز
کفش‌های برزنتی اسکچرز نرم و انعطاف‌پذیرند.

کفش‌های برزنتی اسکچرز نرم، انعطاف‌پذیر و قابل‌تنفس‌اند. معمولا کفش‌های برزنتی رطوبت زیادی جذب می‌کنند و به‌راحتی کثیف می‌شوند. به همین دلیل اسکچرز برخی از مدل‌های برزنتی را به گونه‌ای طراحی کرده است که بتوان آنها را در ماشین لباسشویی شست. بااین‌حال بهتر است آنها را در جاهای خشک و روزهایی که هوا بارانی نیست بپوشید.

۳. مموری فوم؛ راحت و جذب‌کننده شوک

برند اسکچرز - مواد اولیه کفش‌های اسکچرز
کفش‌های مموری فوم اسکچرز شکل خود را حفظ می‌کنند و شوک و ضربه را جذب می‌کنند.

فناوری مموری فوم را اولین بار ناسا طراحی کرد. استفاده از این فناوری در کفش پاها را راحت نگه می‌دارد و البته به‌دلیل لایه‌گذاری زیاد، شوک یا ضربه ناشی از راه‌رفتن یا دویدن را هم جذب می‌کند. شکل خود را حفظ می‌کند و وقتی کفش را درمی‌آورید، دفعه بعدی که آن را می‌پوشید به همان اندازه بار اول راحت خواهد بود. مموری‌فوم به توزیع وزن و تعادل پا در کفش کمک می‌کند؛ بنابراین فشار زیادی به یک طرف پا وارد نخواهد شد. این فوم به کاهش تورم و درد مزمن پاها و رفع خستگی آنها کمک می‌کند. افرادی که پادرد دارند می‌توانند این کفش را بپوشند؛ زیرا اگر دردشان را کاهش ندهد، آن را بدتر هم نخواهد کرد.

در کفش‌هایی که اسکچرز با مموری فوم طراحی می‌کند، بسیار بادوام‌اند و می‌توانید تا سه‌، چهارسال آنها را بپوشید.

محبوب‌ترین کفش‌های مردانه اسکچرز

تاکتیک‌های بازاریابی برند اسکچرز

برند اسکچرز - راهبرد بازاریابی برند اسکچرز
بریتنی اسپیرز، خواننده آمریکایی، اولین حامی برند اسکچرز بود. در این تصویر او در حال تبلیغ کفش اسکیت چهارچرخ این برند است.

اسکچرز شهرت زیادی به‌دلیل تاکتیک‌های بازاریابی مبتکرانه و تهاجمی خود دارد. این برند در مقایسه با سایر رقبایش بخش بزرگی از فضای تبلیغات چاپی و تلویزیونی را به کار می‌گیرد. او همچنین از تأیید و همکاری افراد مشهور، ازجمله ورزشکاران، موسیقی‌دانان و بازیگران برای تبلیغات برندش بهره می‌برد. اولین حامی بین‌المللی آنها بریتنی اسپیرز، خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی، بود. سایر سلبریتی‌هایی معروف طرفدار این برند شامل کریستینا آگیلرا، کری آندروود، رابرت داونی جونیور، کیم کارداشیان، شوگار ری لئونارد، بروک برک‌چاروت، کیلی بروک، مگان ترینر، دمی لواتو و رینگو استار هستند. البته گلف‌بازان حرفه‌ای مانند بیلی آندراد و کالین مونتگمری هم جزو حامیان این برند بودند.

اسکچرز به‌دلیل کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه‌اش هم معروف است، برای نمونه در برخی از کمپین‌هایش پیجر و کارت تلفن رایگان به مشتریان ارائه می‌کند. به‌طور کلی برند اسکچرز به‌دلیل سبک جسورانه‌ای که دارد معروف است و بسیاری برای طراحی و تبلیغات محصولات این برند با آن همکاری می‌کنند.

در سال ۱۹۹۸ اسکچرز بزرگ‌ترین فضا را در مرکز کنگره جهانی در آتلانتا اجاره کرد و دو میلیون دلار هزینه کرد تا مدل‌ها کفش‌های جدید این برند را بپوشند و این نمایش را با رقصنده‌ها و رقص نور تکمیل کرد. در آن سال نایکی اصلا ابراز وجود نکرد. برخی می‌گویند دلیلش این واقعیت بود که اسکچرز نشان داده است لباس‌های ورزشی دیگر مانند گذشته فقط برای ورزش نیستند و به‌عنوان لباس‌های خیابان هم محبوب شده‌اند؛ چیزی که نایکی هنوز نمی‌خواهد بفهمد.

برند اسکچرز و چشم‌انداز امروزی‌اش

برند اسکچرز - چشم‌انداز برند اسکچرز
رابرت گرینبرگ در کنفرانسی در سال ۲۰۰۵. او در اینجا ۶۵ ساله است؛ اما روحیه پرانرژی او به‌خوبی هویداست.

در سال ۱۹۹۹ برند اسکچرز به شرکت سهامی عام تبدیل شد. ارزش سهام این شرکت در سال اول کمی کند افزایش می‌یافت؛ اما در سال ۲۰۰۰ ارزش سهام این شرکت به‌شکلی پیوسته رشد کرد و تا به امروز این روند را حفظ کرده است. به‌طوری که سرمایه‌گذاران سهام اسکچرز را به‌چشم یک خرید فوق‌العاده می‌دیدند. در سال ۲۰۱۴، مجله فوربز برند اسکچرز را «پرطرفدارترین برند در ایالات متحده آمریکا» نامید؛ درست پس از اینکه این برند رسما رتبه پنجمین شرکت بزرگ تولید کفش ورزشی در جهان از نظر سهم بازار را کسب کرد.

دفتر مرکزی این برند در منهتن بیچ کالیفرنیا واقع شده است و بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا دارد. مایکل گرینبرگ نایب‌رئیس این شرکت است و سه دهه در کنار پدرش این برند را اداره کرده است.

از روزی که آنها این برند را تأسیس کردند، همواره با سختی‌هایی در کار مواجه بوده‌اند. بااین‌حال درس‌های بزرگی به همه ما می‌آموزند. رابرت می‌گوید:

وقتی با چالش‌هایی مواجه می‌شوید و متوجه شده‌اید که اشتباه کرده‌اید، کاری انجام دهید. بیشتر مردم در زمان سختی عقب‌نشینی می‌کند. من عمل می‌کنم. من از خیلی چیزها نمی‌ترسم.

چالش بزرگ کفش‌های شیپ‌آپس

برند اسکچرز - چالش بزرگ شیپ‌آپس
کفش‌های شیپ‌آپس با زیره راکر که متأسفانه نتوانستند موفق عمل کنند.

کفش‌های شیپ‌آپس (Shape-Ups) از طرح‌های برند اسکچرز با زیره راکر (Rocker sole) بودند که متأسفانه با شکست مواجه شد. زیره این کفش به منظور فعال‌کردن و تقویت عضلات پاها و جلوگیری از خستگی برای کسانی که زیاد می‌ایستند یا راه می‌روند طراحی شده بود. بااین‌حال اختلاف‌نظر زیادی روی این کفش‌ها وجود داشت. برخی می‌گفتند این تنها کفشی است که باعث می‌شود پاهایشان درد نداشته باشد؛ اما برخی دیگر می‌گفتند کفش‌های دارای زیره راکر، عامل درد پاهای آنهاست. بسیاری از کفش‌های شیپ‌آپس به‌شدت سنگین بودند و برخی افراد نمی‌توانستند آن را راحت بپوشند. به این ترتیب، اسکچرز مجبور شد خط تولید این کفش را متوقف کند؛ اما خود رابرت متوقف نشد.

او این بار با دانشی که از طراحی شیپ‌آپس به دست آورده بودند کفش‌های سری گو (GO) را طراحی کردند. رابرت می‌گوید اگر با چالش شیپ‌آپس روبه‌رو نشده بودیم، امروز گو را نداشتیم. حالا کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.

کفش‌های اسکچرز کودکان اینجاست

مشکل وال‌استریت

اسکچرز همچنان با سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد. بااین‌حال گاهی وال استریت سر راه او قرار می‌گیرد. حتی پس از اینکه اسکچرز درآمدهای درخشان خود را ارائه می‌کند، بازهم سرمایه‌گذاران وقتی برآوردهای تحلیلگران را می‌بینند واکنش منفی نشان می‌دهند. گرینبرگ در سال ۲۰۱۵ گفته بود:

ما در وال‌استریت چوب تحلیلگران را می‌خوریم. آنها برآوردهای بسیار بالایی ارائه می‌کنند [و سرمایه‌گذاران با مقایسه برآوردهای آنها با دستاوردهای ما، هرقدر هم درخشان عمل کرده باشیم، سرخورده می‌شوند]. این مشکل آنهاست. ما فوق‌العاده عمل می‌کنیم. همین حالا به‌اندازه بیش از یک میلیارد دلار اقلام مختلف در دست تولید داریم. من تیم فوق‌العاده‌ای ساخته‌ام که همه‌چیز را به‌زیبایی اداره می‌کنند.

مایکل؛ آیینه تمام‌نمای پدرش

اشتیاق گرینبرگ بر پسرش مایکل هم که نايب‌رئیس اسکچرز است تأثیر زیادی گذاشته است. مایکل که همان روحیه جنگندگی پدرش را دارد می‌گوید:

پیامی که همیشه از او دریافت کرده‌ام این است که ما هرکاری می‌توانیم انجام دهیم. اگر احساس خوبی نسبت‌به کارتان داشته باشید، هیچ‌چیز غیرممکن و دور از دسترس نیست. این صنعت بسیار رقابتی است. ما فقط می‌خواهیم بهتر و باهوش‌تر از برند بعدی باشیم. ما از اشتباه‌کردن نمی‌ترسیم. فقط باید دنبالش رفت.

دیوید واینبرگ، مدیر مالی و مدیر ارشد اجرایی اسکچرز می‌گوید:

از زمانی که برای اولین بار رابرت را در دهه ۱۹۸۰ میلادی ملاقات کردم، متوجه شدم هرکاری که می‌خواست انجام دهد با شجاعت به سمتش می‌رفت. او همه را در این مسیر با خود همراه می‌کند.

حقایق جالب درباره برند اسکچرز

۱. تعداد کارمندان شرکت اسکچرز در ابتدای تأسیس فقط ۱۲ نفر بود.

۲. این شرکت در حال حاضر تمرکز خود را روی دو دسته کفش قرار داده است: کفش‌های لایف استایل که با مموری فوم و برای راحتی پاها ساخته شده‌اند و کفش‌های عملکردی مانند گو واک (GOwalk) و گو ران (Gorun) که هر دو از فناوری‌های نوآورانه با بهترین لایه‌گذاری به‌منظور محافظت از پاها دربرابر ضربه در حین راه‌رفتن و دویدن استفاده می‌کنند.

۳. تنها قاره‌ای که کفش‌های اسکچرز در آنجا فروخته نمی‌شود قاره جنوبگان است!

۴. قبل از اسکچرز، گرینبرگ اولین موفقیت بزرگش را با حک‌کردن شخصیت محبوب ای‌تی E.T روی بند کفش‌هایش به دست آورد. این ایده در کمتر از هشت هفته برای او بیش از ۳ میلیون دلار درآمد داشت.

۵. اولین کفش این شرکت کسکیدز (Cascades) بود که در دوران گرانج در دهه ۱۹۹۰ با موفقیت بسیار زیادی روبه‌رو شد. این کفش به سبک لایف استایل بود.

۶. اسکچرز هیچ کارخانه تولیدی در آمریکا ندارد. بیشتر کارخانه‌های این برند خصوصی هستند و در چین و ویتنام واقع شده‌اند.

۷. کارشناسان این برند همه کفش‌ها را قبل از رسیدن به آمریکا به‌دقت بررسی می‌کنند و تا آن زمان آنها را در انبار نگهداری می‌کنند.

۸. مرکز توزیع این برند در آمریکای شمالی، سالانه بیش از ۱۰۰میلیون کفش به نقاط مختلف جهان ارسال می‌کند.

۹. چین از طرفداران پروپاقرص کفش‌های اسکچرز است و این کفش‌ها فروش فوق‌العاده‌ای در چین دارند که پیوسته افزایش می‌یابد.

۱۰. اسکچرز بارها با مشکل کپی‌شدن طرح‌ها و الگوهای کفش‌هایش دست‌وپنجه نرم کرده است. هرچه محصولات آنها محبوب‌تر و برجسته‌تر شد، تعداد کپی‌ها هم افزایش یافت. بااین‌حال اسکچرز با پیگیری‌های قانونی و تلاش برای ارائه محصولات برتر ثابت کرد می‌تواند جایگاهش را به‌عنوان یک تولیدکننده نوآور در زمینه کفش ورزشی حفظ کند.

محبوب‌ترین کفش‌های زنانه اسکچرز اینجاست

کلام پایانی

برند اسکچرز از برندهای بسیار جوان با سی‌سال قدمت در زمینه تولید کفش‌های ورزشی است.  اسکچرز ثابت کرد داشتن تاریخچه‌ای طولانی ارتباطی با موفقیت ندارد و برای اثبات این گفته همین بس که این برند یکی از پنج برند برتر کفش در جهان است. یکی از نشانه‌های بزرگ برتری آن هم، رقبایی مانند نایکی و آدیداس و ریباک هستند که هریک چندبرابر اسکچرز قدمت دارند. بنیانگذاران این برند با روحیه جنگنده خود با چالش‌های مختلف مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند مشکلات سر راه آنها را از ادامه مسیر باز دارد.

آیا برندی را می‌شناسید که مانند اسکچرز تازه شروع به کار کرده باشد و در مسیرش بسیار موفق عمل کند؟ لطفا آن را به ما معرفی کنید.


در ادامه بخوانید: ۸ مدل کفش زنانه‌ که همیشه مد هستند
منبع oureverydaylife thecoldwire footwearnews
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.