بررسی استایل هیلاری کلینتون؛ زن خوش‌پوش دنیای سیاست

هیلاری کلینتون برای ما چهره آشنایی است. فارغ از ماجراها و فعالیت‌های سیاسی این چهره معروف، در این مقاله استایل و تیپش را بررسی خواهیم کرد. استایل هیلاری کلینتون از نظر دنیای مدوفشن قابل‌توجه و در بسیاری از مواقع قابل‌تحسین است.

استایل هیلاری کلینتون؛ چند دهه انتخاب‌های خوب و مناسب

استایل و پوشش کلینتون
هیلاری کلینتون

کلینتون از زنان شاخص دنیای سیاست است. او علاوه بر شهرتی که به‌واسطه سالیان دراز حضور در سیاست کسب کرده به خوش‌پوشی هم معروف است. استایل او بی‌خطا نیست و گاهی با اندامش سازگاری ندارد یا بیشتر از روی اهداف سیاسی طراحی می‌شود تا قواعد دنیای مدوفشن. با این حال، همیشه نظر دنیای مد را هم جلب می‌کند. استایل هیلاری کلینتون چند شاخصه مهم دارد:

  • استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد؛
  • لایه‌لایه‌پوشیدن؛
  • علاقه به اکسسوری‌ها؛
  • مدل موها و آرایش امضادار؛
  • استایل مونوکروم؛
  • استفاده از کت‌های بلند و شلوارهای راسته؛
  • دامن‌ها و پیراهن‌های کلوش.

۱. استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد

استایل هیلاری کلینتون
علاقه به رنگ‌های شاد و براق

بسیاری از افراد از امتحان‌کردن رنگ‌های شاد می‌ترسند. چرا؟ دقیقاً مشخص نیست. پوشیدن این رنگ‌ها اعتمادبه‌نفس می‌خواهد. شاید آدم‌ها از جلب‌توجه واهمه دارند یا شاید این افسانه که رنگ مشکی اندام را لاغرتر نشان می‌دهد، دلیلی برای دوری از رنگ‌های شاد شده است.

کلینتون اعتمادبه‌نفس زیادی دارد. او از رنگ‌های شاد استفاده زیادی می‌کند و یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های استایلش هم همین است. رنگ‌های براق و درخشانی مانند نارنجی، آبی کاربنی و… باعث می‌شوند که کلینتون همیشه بانشاط و درخشان ظاهر شود.

لایه‌لایه‌پوشیدن

استایل هیلاری کلینتون
لایه‌لایه‌پوشی

استفاده از استایل لایه‌لایه هم فکر خوبی است که در بسیاری از مواقع می‌تواند تیپ‌تان را متنوع و جذاب کند. کلینتون چندان لاغر نیست اما با لایه‌لایه‌پوشی شیک جلوه می‌کند و جزئیات مختلفی را در استایلش به‌نمایش می‌گذارد.  در تصویر بالا، نمونه‌ای از این لایه‌پوشی را می‌بینید. این سبک از پوشش فرصتی برای کنار هم قراردادن رنگ‌ها و طرح‌های مختلف هم هست. البته در اینجا استایل لایه‌لایه و مونوکرومی از کلینتون را شاهد هستیم.

علاقه به اکسسوری‌ها

تیپ و ظاهر کلینتون
استفاده از اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها گاهی همان حلقه مفقوده استایل برای ورود به پانتئون جذابیت و شیک‌ترشدن هستند. لباسی ساده با انتخاب یک اکسسوری مناسب می‌تواند ظاهرتان را از این رو به آن رو کند.

کلینتون به راز قدرت اکسسوری‌ها واقف است. برای همین هم همیشه انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در این زمینه دارد. گردن‌بندهای بزرگ یا اکسسوری‌های دیگری که او استفاده می‌کند، معمولا بسیار با استایلش در هماهنگی و تناسب‌اند.

مدل موها و آرایش امضادار

تیپ و استایل هیلاری کلینتون
مدل موها و آرایش امضادار

با نگاه به استایل هیلاری کلینتون می‌بینیم که موها و آرایش او همیشه مناسب و قابل‌توجه است. او موهای پرپشت و زیبایی دارد. تقریبا سال‌هاست که مدل موهایش به همین‌شکل است و دیگر برای خود امضایی در این زمینه پیدا کرده است.

کلینتون در آرایش‌کردن بسیار مناسب و متعادل عمل می‌کند. او آراسته است و به‌واسطه شغل و جایگاهش هیچ‌گاه زیاده‌روی نمی‌کند یا به‌سراغ آرایش‌های تند و غلیظ نمی‌رود.

تنوع در استایل چیز خوبی است اما با این حال، گاهی داشتن شاخصه‌ای تکرارشونده در تیپ و ظاهر باعث می‌شود که برندی مخصوص به خود داشته باشید. این موضوع درباره آرایش صورت و موهای هیلاری کلینتون دیده می‌شود.


حتما بخوانید: همه چیز درباره اصول آرایش مینیمال؛ یک میکاپ شیک و جذاب

استایل مونوکروم

استایل هیلاری کلینتون
تیپ مونوکروم

پوشیدن استایل مونوکروم یکی از بی‌دردسرترین انتخاب‌هاست. مونوکروم یعنی انتخاب تمام اجزای استایل از یک‌رنگ یا دست‌کم از رنگ‌هایی که از یک طیف انتخاب شده‌اند. این استایل شما را آراسته می‌کند و کم‌خطاست. هیلاری کلینتون هم به استایل‌های مونوکروم علاقه دارد. این سبک از پوشش برای او که زیر نگاه‌های دوربین‌ها و مردم است، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید در موقعیتی رسمی شرکت کنید و نمی‌دانید که چه طرحی برای تیپ و استایلتان بریزید، به استایل مونوکروم نیم‌نگاهی داشته باشید. این سبک مطلوب است و اگر جذاب نباشد، بد و نامناسب هم نخواهد بود.

استفاده از کت‌های بلند و شلوارهای راسته

استایل کلینتون
کت مدل مانتویی

کت‌وشلوارهای بلند و راسته که تاحدی شبیه مانتو هستند هم در استایل کلینتون زیاد دیده می‌شوند. چنین پوششی برای حضور در مراسم سیاسی و موقعیت‌های بسیار رسمی بد نیست. ضمن اینکه باید بدانید هیلاری چندین‌وچند مشاور دارد و برای انتخاب پوشش خود فقط به سلیقه و قوانین دنیای مد تکیه نمی‌کند.

رنگ‌ها، دوخت‌ها و مدل‌های لباس او از نظر سیاسی و ابعاد دیگر هم زیر نظر هستند. بنابراین، شاید گاهی اصول فشن و مد را رعایت نکند اما حتما نیاتی دارد که با پوشش یک لباس و طراحی استایلی خاص آنها را پیگیری می‌کند.

در زمینه انتخاب کت‌های بلند هم شاید انتخاب‌های بهتری برایش باشد. در واقع، به‌واسطه کمی اضافه‌وزن و بلندنبودن زیاد قد، چنین طرح‌هایی روی اندام کلینتون به‌خوبی نمی‌نشینند.

مدل‌های کفش پاشنه‌بلند زنانه

دامن‌ها و پیراهن‌های کلوش

استایل کلینتون
دامن‌های کلوش

بخش پایین‌تنه اندام هیلاری کلینتون کمی پهن است. او برای انتخاب پیراهن‌ها و دامن‌ها معمولا به‌سراغ مدل‌هایی با دامن کلوش می‌رود. این سبک از دامن برای هر اندامی مناسب است. کلینتون هم به پوشیدن چنین مدلی علاقه دارد. شاید با گم‌شدن بخش پایینی اندام در چین و شکن‌های چنین دامنی سعی بر پنهان‌کردن چاقی این قسمت دارد.

هیلاری کلینتون روی جلد مجله ووگ (vogue)

استایل هیلاری کلینتون
کلینتون روی جلد مجله مشهور ووگ

در سال ۱۹۹۸ میلادی، تصویری از هیلاری کلینتون روی مجله مشهور مدوفش ووگ رفت. این نخستین‌باری بود که بانوی اول آمریکا یعنی همسر رئیس‌جمهور روی جلد چنین مجله‌ای ظاهر می‌شد. این اقدام به توصیه طراح معروف اسکار دو لَرنتا (Oscar de la Renta) به آنا وینتور (Anna Wintour) یعنی سردبیر مشهور مجله مذکور صورت گرفت.

مشاوران هیلاری درباره انجام این کار چندان مطمئن نبودند. آنها نمی‌دانستند که نشستن تصویر بانوی اول روی مجله‌ای درباره مدوفشن فکر خوبی است یا نه. در نهایت هم کلینتون که از قبل با دولرنتا آشنا بود از او خواست که خودش تصمیم نهایی را بگیرد. چون به زعم هیلاری، اسکار شناخت خوبی از او داشت و اگر نظرش درباره این کار صددرصد قطعی و مطمئن بود، پس جای شک و تردیدی نمی‌ماند.

لباس ماکسی و زیبایی که به‌تن کلینتون در تصویر هست هم یکی از طراحی‌های اسکار دولرنتا بود. نتیجه کار هم بازخوردهای مثبتی داشت و بر وجهه هیلاری اضافه کرد.

مدل‌های کت بلند زنانه

نوبت شماست

مروری بر استایل هیلاری کلینتون را دوست داشتید؟ از استایل او خوشتان می‌آید؟ چه ویژگی و شاخصه‌ دیگری در پوشش او می‌بینید؟ اگر قرار باشد که برای یک مراسم مهم برای او استایلی طراحی کنید، با درنظرگرفتن سلیقه و سوابق پوششی‌اش چه پیشنهادهایی خواهید داشت؟


در ادامه بخوانید: استایل آنگلا مرکل؛ ماجرای کت و شلوارهای آنگلا مرکل چیست؟
منبع indianexpress.com indianexpress.com wmagazine.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.