استایل آنگلا مرکل؛ ماجرای کت و شلوارهای آنگلا مرکل چیست؟

استایل آنگلا مرکل یکی از حاشیه‌های جذاب درباره این سیاستمدار برجسته به‌حساب می‌آید. ما در من‌ومد این‌بار سراغ استایل آنگلا مرکل رفته‌ایم و نگاهی داریم به کت و شلوارهای آنگلا مرکل.

استایل آنگلا مرکل یکی از موضوع‌هایی‌ است که بارها کارشناس‌های مد سراغش رفته‌اند و گاهی هم در مصاحبه‌ها از او سوال پرسیده‌اند. شکی نیست که او استایل ویژه‌ خودش را دارد و اهمیتی به مد نمی‌دهد. کت و شلوارهای آنگلا مرکل، صدراعظم محبوب کنونی آلمان، همیشه توجه را به خودش جلب می‌کند. دلیل این جلب توجه مدل خاص لباس‌های او نیست. بلکه تنوع رنگ و تکرار مدل‌ لباس است که استایل آنگلا مرکل را شکل می‌دهد. آیا او توجهی به نظر دیگران درباره استایل شخصی‌اش دارد؟

استایل آنگلا مرکل و نگاه خاص او به فشناستایل آنگلا مرکل

آنگلا مرکل یا آن‌طور که انگلیسی‌ها می‌گویند، آنجلا مرکل، در ۲۰۰۵ کارش را در این سمت آغاز کرد. او چندین سال با همان استایل دانشگاهی خودش سر کار می‌آمد. چراکه سال‌ها شیمی کوانتومی در دانشگاه درس داده بود. در حدود ۲۰۱۵ بود که کت‌ و شلوارهای آنگلا مرکل انتخاب‌های رنگی‌تری به خود دیدند. در آن سال او کت آبی روشن را با شلوار تیره ست کرد. با این کار شاید دری تازه به روی زنان سیاستمدار باز کرد.

او هیچ قصد نداشت نگاهی محافظه‌کارانه به مد داشته باشد. چه کسی گفته عمل‌گرایی به کت و شلوار مونوکروم یا استایل تک‌رنگ وابسته است؟ او هر رنگی را بخواهد به تن می‌کند، از سبز پسته‌ای تا قرمز گوجه‌ای.استایل آنگلا مرکل

قدرتمندترین زن آلمان و البته اروپا به انتخاب استایل راحت خودش ادامه داد. البته انتخاب‌های او گاهی باعث سردرگمی رسانه شده. در ۲۰۰۸ که برای مراسمی در خانه اپرای ملی نروژ در اسلو شرکت کرده بود، با لباس تیره رنگ یقه باز که مناسب همان مراسم بود، ظاهر شد. روز بعد عکس او با گردن‌بند مروارید اصل در صفحه‌ اول روزنامه‌های مختلف خودنمایی می‌کرد. شاید دلیل این همه توجه به پیراهن مجلسی او، وفاداری همیشگی‌اش به کت وشلوارهایی‌ است که تمایز و نشانه‌های زنانه نداشتند.

استایل مرکل در اپرای نروژ، این تصویر بنا به قوانین انتشار عکس در جمهوری اسلامی ایران کمی تغییر کرده است.

او در مصاحبه با شبکه ZDF در توضیح پیراهنی که در نروژ به تن داشت، با لبخندی گفته بود همه این حرف‌ها به خاطر این است که یک زن صدراعظم آلمان است! هرگز و در هیچ مراسمی درباره انتخاب لباس یک آقا صحبت نمی‌شود و کسی از او سوالی نمی‌پرسد. او بارها به این نکته اشاره کرده و این همه نظر دادن کارشناسان مد و رسانه را درباره استایل شخصی خود قابل‌قبول نمی‌داند.استایل آنگلا مرکل

رسانه دیگری با چاپ عکس او در تعطیلات، به خوانندگان گوشزد کرده بود خانم مرکل در چند تعطیلات با یک لباس ظاهر شده. بلوز چهارخانه قرمز، شلوار و کلاه بژ، و بوت قهوه‌ای رنگ.

نقد طراح مد شانلاستایل آنگلا مرکل

در ۲۰۱۴ کارل لاگرفلد، طراح برجسته‌ برند شانل، با ظرافت از استایل آنگلا مرکل انتقاد کرده بود. او لباس صدراعظم را در دیدار با باراک اوباما صرفا «خوب» توصیف کرد و توضیح داد قد شلوار او بلند بوده.

ناخن‌های مرکل هم از تیغ نقد در امان نمانده‌اند. استایلیست‌ها فکر می‌کنند چون او زیاد با دستش حرف می‌زند، مانیکور یکی از بایدهای استایل او به‌حساب می‌آید. به‌نظر نمی‌رسد اعتراض مرکل به نگاه جنسیت‌زده رسانه‌های اروپایی، اثری بر آنها داشته باشد. 

مرکل می‌گوید روی کار تمرکز کنیم و نه حاشیه

استایل آنگلا مرکل همیشه با انتقاد روبه‌رو شده. او انتقاد به استایل و سبک لباس پوشیدنش را نشانه‌ وجود استاندارد دوگانه برای سیاستمدارها می‌داند. او در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای گفته بود اگر آقایی کت و شلوار سرمه‌ای خود را صد بار بپوشد، مشکلی پیش نمی‌آید. اما اگر او چهار بار در طی دو هفته یک کت بلیزر زنانه را به تن کند، کار به اعتراض شهروندان می‌کشد.

خانم صدراعظم پس از اینکه پیراهن سرمه‌ای خودش را دو بار در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به تن کرد،‌ با انتقاد روبه رو شد. حتا از شباهت مدل مو و گردن‌بند او انتقاد شد. اگرچه به‌نظر نمی‌رسد مرکل به این واکنش‌های رسانه‌ای هرگز توجه ویژه‌ای نشان دهد. او باور دارد که باید روی کار تمرکز کرد، نه حاشیه.استایل آنگلا مرکل

او در پاسخ به خبرنگاری که گفته بود مرکل مهم‌ترین الگوی زنان در دنیاست، پاسخ داده بود این حرف کمی مبالغه‌آمیز است. او به نقش برجسته‌ زنانی مانند هیلاری کلینتن، ترسا می و مارگارت تاچر اشاره کرد. همچنین مرکل کمد لباس و استایل ملکه بریتانیا را در سطح متفاوتی ارزیابی کرده و خودش را هم بخشی از این اثرگذاری دانست.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ مشکی برای خانم‌ها؛ چطور با مشکی استایلی جذاب بسازیم؟

رنگ کت و شلوارهای آنگلا مرکل چه می‌گویند؟کت و شلوارهای آنگلا مرکل

سیلویا رگنیتر پرین (Silvia Regnitter-Prehn) که درباره‌ نقش رنگ در ارتباطات نظر می‌دهد، باور دارد رنگ‌ها پیامی دارند که به مخاطب منتقل می‌کنند. او می‌گوید زمانی که خانم مرکل رنگ سبز را انتخاب می‌کند، در حال تصمیم‌گیری درباره‌ موضوعی ا‌ست که ارزش سیاسی بالایی ندارد. سبز حس موافقت و رضایت را نشان می‌دهد. او از رنگ‌های ملایم و خنثا در مناسبت‌های ملی رسمی بهره می‌برد.

کاربرد کت‌های پررنگ او در مناسبت‌های کمتر رسمی یا بین‌المللی ا‌ست. انتخاب کت خاکستری برای جلسه‌های رودررو و برای برابر نشان دادن فضای دیدار‌ است. اما می‌رسیم به آبی مرکلی! او رنگ آبی را برای سفرهای خارجی انتخاب می‌کند. رنگ آبی به آنگلا مرکل خیلی می‌آید. از طرف دیگر، آبی حس هماهنگی، ارزش و انصاف را منتقل می‌کند. حسی که از دید سیلویا ویژگی‌های آلمان هم به‌حساب می‌آید.

مرکل رنگ‌های صورتی و نارنجی را برای مناسبت‌های خصوصی‌تری به‌تن می‌کند که حس خوشبینی و روشنفکری را القا کند. با این‌که قرمز رنگ اقتدار و انرژی ا‌ست، اما مرکل هرگز این رنگ را در جلسه‌های حزبی نمی‌پوشد.  حالا بیایید ببینیم لباس‌های رنگارنگ کمد خانم مرکل را چه افرادی طراحی می‌کنند.

طراحان لباس‌های آنگلا مرکل چه کسانی هستند؟استایل آنگلا مرکل

ماجرای خانم مرکل و بلیزرهای سه دکمه‌اش خیلی جذاب است. در کمد او یک عالمه کت دست‌دوز وجود دارد که طراحان آلمانی دوخته‌اند؛ مثل بتینا شونباخ (Bettina Schoenbach) و آنا وون گریسهایم (Anna von Griesheim). کیف دستی برند فرانسوی لانگ چمپ (Lonhchamp) و گردنبندی چشم‌گیر را به این مجموعه اضافه کنید تا ببینیم آرایشگر موی او کیست. اودو والتز (Udo Walz) مسئول آرایش موی یکی از ارزشمندترین سرها در اروپاست!

کلام پایانیاستایل آنگلا مرکل

امروزه ترکیب استایل ظریف زنانه و داشتن قدرت و ابهت، چالشی برای سیاستمداران خانم به‌حساب می‌آید. همچنان سیاست و مد دو مقوله‌ای هستند که روی هم اثر می‌گذارند. نسل تازه‌ای از سیاستمداران جوان در دنیا روی کار می‌آید و نیاز به استایل‌های متفاوتی احساس می‌شود.

استایل آنگلا مرکل

آنچه مسلم است،‌ آنگلا مرکل نیازی نمی‌بیند خودش را با کمد لباسش به دیگران ثابت کند. هرچند کارشناسان مد همیشه به او ایراد گرفته‌اند و او را اولدفشن یا قدیمی خوانده‌اند. او در این سال‌ها راه خودش را رفته. بعضی‌ها تصور می‌کنند بی‌توجهی او به مد، ناشی از تربیت خانوادگی او و زندگی در آلمان شرقی ا‌ست. اما همچنان افرادی هستند که باور دارند مهم اندیشه و منش آنگلا مرکل است. شما چه فکر می‌کنید؟


در ادامه بخوانید: چطور با مانتو کتی یک استایل جذاب بسازیم؟
منبع forbes.com politico.eu
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
5 دیدگاه
  1. مهتاب می‌گوید

    واقعا جوامعی که اینگونه زنان در راس سیاست دارند خیلی زود پیشرفت می کنند

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      بله همینطوره. دوره تصدی مرکل هم گویای صحبت شماست. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

  2. علی قدسی روحانی می‌گوید

    بله البته جنسیت هیچ ارتباطی به پیشرفت وعدم آن ندارد،اون روش ومنش افراد است که مهم است،دوم اینکه یک شخص هم به تنهایی نمی‌تواند باعث پیشرفت شود،عوامل زیادی دخیل هستند ازجمله هیأت تصمیم سازدریک کشور،شخصیتهاونهادهای فرهنگی،علمی،سیاسی،اقتصادی،و…ونیزهمراهی مردم ونقش آنها در پیشرفت هم خیلی اثرگذار است قطعا.

  3. یه ایرانی می‌گوید

    به نظرم تفکر قدرتمند سیاسی و اقتصادی و در پی اون پیشرفت یک جامعه خیلی خیلی مهمتر از استایل سیاستمدارشه، خانم مرکل مدل نیست، یک استاد دانشگاه و یک صدراعظمه !!!

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      سلام. حتما همینطوره. البته ایشون الان دیگه صدراعظم نیستند. پرداختن به استایل یک سیاست‌مدار به این معنا نیست که ما منکر نقش مرکل در سیاست جهان باشیم. ما وب‌سایت مد و فشن هستیم و کارمون این بخش از آدم‌ها رو در برمی‌گیره. ممنونیم از نظرتون و براتون آرزوی سلامتی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.