بررسی استایل بازیگران ایرانی در جشنواره کن ۲۰۲۲

بازیگران ایرانی امسال هم روانه جشنواره مهم کن شدند. در این مقاله از استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲ می‌گوییم. استایل‌هایی که جنجال‌های زیادی درست کرده‌اند و نظرات مختلفی درباره‌شان وجود دارد. آماده‌اید؟

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲

جشنواره کن همیشه دو بخش دارد. گروه فیلم‌هایی که شرکت کرده‌اند، در یک نشست مطبوعاتی حاضر می‌شوند و پیش از کنفرانس از آنها در مراسم فوتوکال عکس‌هایی گرفته می‌شود. حضور دیگرشان هم در مراسم فرش قرمز است که طی آن، فیلم نمایش داده می‌شود.

در مراسم فوتوکال پوشش افراد چندان رسمی نیست اما برای حضور در فرش قرمز، پوشیدن لباس‌های رسمی لازم است. در واقع، جشنواره کن فرانسه درس‌کد (dress code) یا اصول پوششی مخصوصی دارد که باید رعایت شود.

با در نظرداشتن این نکته به‌سراغ بررسی استایل هنرپیشه‌های حاضر در مراسم می‌رویم.

۱. ترانه علیدوستی؛ استایلی با خطاهای پرتعداد

ترانه علیدوستی در حضورهای بین‌المللی خود معمولا پوشش خوبی دارد. طرح لباس‌هایش با اندام او در هماهنگی‌اند و البته اجرای خوبی هم دارند. این‌بار، داستان کمی متفاوت است. ترانه در دو حضور خود در جشنواره کن، انتخاب‌هایی داشته که از نظر دنیای مدوفشن خطاهایی فاحش دارند.

فرش قرمز

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲
مراسم فرش قرمز فیلم برادران لیلا

لباس ترانه علیدوستی در اجرا و طراحی ایراداتی داشت. برای مثال، کنار هم گذاشتن دو رنگ از طیفی مشابه باعث شده بود که هم از نظر بصری استایل گیرایی به‌وجود نیاید و هم قد علیدوستی کوتاه‌تر به‌نظر برسد.

ژیپونی که برای دامن در نظر گرفته شده بود هم از زیر دامن قابل‌دیدن بود. یقه پیراهن هم بنا به محدودیت‌های حجاب انتخاب شده بود اما گردن را کوتاه نشان می‌داد و جلوه لباس را در بخش بالاتنه هم مخدوش می‌کرد. توربانی که ترانه برای پوشش سفر داشت، انتخاب خوبی بود چون اگر شال یا روسری استفاده می‌کرد، به‌دلیل بسته‌بودن یقه جلوه خوبی به‌وجود نمی‌آمد.

آرایش ترانه مطلوب بود و گوشواره‌هایش هم زیبایی و تناسب خوبی با استایل داشتند. با توجه به انتخاب‌های پیشین ترانه برای حضور در مراسم بین‌المللی، انتظار می‌رفت که با پوشش بهتری ظاهر شود. اما این‌طور نشد.

فوتوکال جشنواره

استایل ترانه علیدوستی
علیدوستی در فوتوکال جشنواره کن

در مراسم فوتوکال و نشست مطبوعاتی، ترانه علیدوستی استایل پرایراد دیگری برای خود تدارک دیده بود. دوخت لباس آنچنان که بایدوشاید کیفیت نداشت. کیست‌ها و بدکارشدن دکمه در کت نشان از بی‌دقتی در دوخت داشت. بلاتکلیفی طرح کت‌وشلوار هم یکی دیگر از مشکلات این استایل بود.

کت حالت معمولی داشت اما شلوار با طراحی اورسایز (oversized) دوخته شده بود. وجود کراواتی مشکی در این استایل هم بی‌مورد به‌نظر می‌رسید. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، لباس‌های فوتوکال چندان رسمی نیستند. پس انتخاب این کراوات دلیلی نداشت. تناسب آن با باقی بخش‌ها هم جالب از کار درنیامده بود.

روسری توری علیدوستی انتخاب بدی نبود اما شیوه بستن آن روی سر و دور گردن باعث نامنظم‌شدن نهایی استایل شده بود. انتخاب کفش‌های نوک‌تیز در کنار شلوار واید تقریبا مناسب بود.

با این حال، جلوه کلی تیپ و استایل علیدوستی خوب از کار درنیامد. قبول دارید؟ نکته دیگری که باید در حضور روی فرش قرمزها و مراسم مخلتف در نظر گرفته شود، رعایت پُز یا همان ژست مناسب برای عکاسی است. ترانه نسبت به این موضوع هم توجه زیادی به‌خرج نداده بود.

مدل‌های کت رسمی زنانه

۲. پیمان معادی؛ مناسب با خطاهای جزئی

معادی از بازیگران بین‌المللی است که در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی متنوعی حضور داشته است. از او انتظار می‌رود که قواعد حضور در جشنواره‌های جهانی را رعایت کند. در کن ۲۰۲۲ هم استایل او مناسب بوده اما خطاهایی هم داشته که در ادامه مطرح می‌شوند.

فرش قرمز

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲
حضور پیمان معادی در فرش قرمز کن

پیمان معادی در فرش قرمز کت‌وشلوار آراسته و خوش‌دوختی به‌تن داشت. او کدهای پوششی را به‌خوبی رعایت کرده و از پاپیون هم استفاده کرده بود. قد شلوار و دوخت کت مطلوب بود و نمره خوبی می‌گرفت. این کت‌وشلوار از برند جورجیو آرمانی انتخاب شده بود.


حتما بخوانید: همه چیز درباره برند جورجیو آرمانی؛ نمایی نزدیک از این برند لوکس و پرآوازه

فوتوکال جشنواره

استایل بازیگران ایرانی در جشنواره کن
فوتوکال فیلم برادران لیلا، پیمان معادی

در فوتوکال فیلم برادران لیلا، پیمان معادی با ظاهر مناسبی حضور داشت. کفش‌ها اسپرت بودند و در هماهنگی کامل با کت‌وشلواری غیررسمی قرار داشتند. پوشت (دستمال داخل جیب) هم طرحی متناسب با استایل داشت. کت‌وشلوار پیمان معادی از برند جورجیو آرمانی انتخاب شده بود.

معادی هم مانند ترانه علیدوستی باید به مقوله پزگرفتن یا همان ژست عکاسی بیشتر دقت کند. زمانی که دکمه کت‌ بسته است، دست‌کردن در جیب ایده چندان جالبی نخواهد بود و جلوه کلی استایل را مخدوش می‌کند.

انواع مدل‌های کت تک مردانه

۳. نوید محمدزاده؛ صاحب نمره قبولی

محمدزاده سابقه خوبی در انتخاب استایل‌هایی مناسب با اصول دنیای مدوفشن ندارد. با این حال، حضور خوبی در جشنواره کن ۲۰۲۲ داشت. او متناسب با اندام و سلیقه شخصی‌اش از استایلی استفاده کرد که نمره قبولی می‌گیرد.

فرش قرمز

بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲
نوید محمدزاده در کنار فرشته حسینی

استایل نوید محمدزاده هم مانند پیمان معادی در فرش قرمز خوب و متناسب بود. دوخت کت‌وشلوار، پاپیون، کفش‌ها و همه‌چیز متناسب به‌نظر می‌رسید. او مانند دفعات قبلی حضورش در جشنواره‌های خارجی و ایرانی از انتخاب‌های نامتعارف صرف‌نظر کرده بود. در ضمن، برند زَر-دوز طراحی و دوخت استایل نوید را انجام داده است.

فوتوکال جشنواره

استایل بازیگران ایرانی در کن
نوید محمدزاده در کن ۲۰۲۲

محمدزاده استایلی اسپرت برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی و فوتوکال جشنواره کن انتخاب کرده بود. کاپشن و شلواری اسپرت در کنار کتانی‌هایی که مدلشان نسبت به اندازه دم‌پای شلوار متناسب بود، استایل او را قابل‌قبول می‌کرد.

جالب است، نویدی که همیشه زیر ذره‌بین طراحان لباس قرار دارد و انتقادات فراوانی درباره استایلش مطرح می‌شود، حضوری متناسب‌تر از باقی افراد گروه فیلم «برادران لیلا» داشت.

۴. سعید پورصمیمی؛ مناسب و قابل‌قبول

جذاب‌ترین حضور یک ایرانی روی فرش قرمز کن امسال را سعید پورصمیمی داشت. فارغ از اینکه او بازیگر بزرگی است و راه‌رفتنش روی فرش قرمز برای نخستین‌بار برایمان خوشایند و دوست‌داشتنی است، استایلش هم قابل‌تمجید به‌نظر می‌رسد.

فرش قرمز

پورصمیمی در کن
فرش قرمز فیلم برادران لیلا با حضور سعید پورصمیمی

پورصمیمی هم مانند سایر مردان فیلم برادران لیلا در مراسم فرش قرمز، کت‌وشلواری بسیار برازنده به‌تن داشت. کار طراحی و دوخت لباس سعید پورصمیمی را خانه مد راد به‌عهده داشته است. کدهای پوششی را رعایت کرده بود و ایست و پُزهایی مناسب هم داشت. برای همین در تصاویری که از او ثبت شده هم برخلاف برخی دیگر از بازیگران، آراسته‌تر به‌نظر می‌رسد.

فوتوکال جشنواره

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲
سعید پورصمیمی در کن

در مراسم فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی هم استایل پورصمیمی نمره خوبی می‌گیرد. او کت، پیراهن و شلواری غیررسمی به‌تن داشت. رنگ و جنس بخش‌های مختلف استایل با هم در هماهنگی بودند و از نظر دوخت و ایست روی بدن هم مشکلی متوجه آنها نبود.

با بررسی استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲ به این نتیجه می‌رسیم که استخدام استایلیست ماهر و آگاهی از ژست‌های مناسب عکاسی چقدر برای حضور روی فرش قرمز ضروری است.

۵. فرشته حسینی؛ انتخابی عجیب

استایل بازیگران در جشنواره کن ۲۰۲۲
فرشته حسینی و نوید محمدزاده

بازیگران جوان این روزهای سینمای ایران هم در مراسم کن حضور داشت. او اندام و چهره زیبایی دارد. بنابراین، انتخاب‌های متعددی برای طراحی استایل پیش رویش هستند. با این حال، در بیشتر مواقع، تصمیمات خاص و گاهی عجیب در این زمینه می‌گیرد.

مدتی است که فرشته حسینی با برند زر-دوز همکاری می‌کند. لباس‌های او در جشنواره کن هم کاری از همین برند است. او اُورالی با منجوق‌دوزی‌ها و پولک‌ها روی پارچه به‌تن داشت. لباس اندام زیبای او را به‌رخ می‌کشید اما چندان رسمی نبود.

البته نمی‌توان این استایل را در دسته غیررسمی‌ها هم قرار داد. بیشتر می‌شود گفت که طرحی نامتعارف داشت که شاید بهتر بود برای نخستین حضور حسینی در جشنواره کن از آن استفاده نمی‌شد. توربان هم این حس را تداعی می‌کرد که با لباسی مناسب برای رزم روبه‌رو هستیم.

آرایش اندک و استفاده‌نکردن از اکسسوری در استایل هم از سلیقه‌های شخصی حسینی است. با این حال، بهتر بود که برای ناحیه گردن فکری می‌کرد و از حجم زیادی از استایل را در این قسمت خالی نمی‌گذاشت.

حالا شما بگویید

در این مقاله از استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲ گفتیم. ترانه علیدوستی انتظارات را برآورده نکرد و استایلش ایراداتی قابل‌توجه داشت. آقایان حضور بهتری داشتند. فرشته حسینی که همراه همسرش نوید محمدزاده حاضر بود هم استایل چندان چشمگیر و استانداردی نداشت. نظر شما چیست؟ کدام‌یک حضور بهتری داشتند؟ استایل‌های بازیگران را پسندیدید؟


در ادامه بخوانید: چطور استایل شخصی خودمان را بسازیم؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.