رنگ بژ را چطور ست کنیم؟ شیک و اصولی بژ بپوشیم

بعضی از رنگ‌ها داستان و ماجرا دارند. چه داستانی و چرا؟ ماجرا از این قرار است که همه آدم‌ها درباره تناژ و تِم رنگی آنها اتفاق‌نظر ندارند. در برخی از موارد هم هیچ‌کس دقیق نمی‌داند که رنگ مذکور چه رنگی است. رنگ بژ از همین رنگ‌هاست. اما ما در این مقاله رنگ بژ را تمام‌وکمال معرفی می‌کنیم و شیوه ست کردن رنگ بژ  را هم برایتان می‌گوییم.

بژ چه رنگی است؟

ست کردن رنگ بژ
رنگ بژ

بژ  دقیقا چه رنگی است؟ تناژی از رنگ حنایی مایل به رنگ شن‌های ساحلی، در شکل‌وشمایلی رنگ‌پریده. شاید بتوان گفت زرد مایل به خاکستری است. شاید هم بتوان آن را رگه و پرده‌ای از رنگ کِرِم دانست. بعضی‌ها بژ را نخودی صدا می‌کنند. رنگ بژ یا نخودی تلفیقی است از سه رنگ آبی، سرخ و زرد با سفید. تعجب نکنید؛ ترکیب این سه رنگ با غلبه سفید باعث می‌شود که در نهایت بژ به‌وجود بیاید.

اگر باز هم دقیق متوجه نمی‌شوید که وقتی از رنگ بژ حرف می‌زنیم، دقیقا از چه چیزی حرف می‌زنیم به تصویر بالا نگاهی داشته باشید تا ببینید که بژ چه رنگی است. البته این فقط یکی از تناژهای رنگی بژ است.

ست کردن رنگ بژ در استایل چگونه است؟

ست کردن رنگ بژ
طیف‌های مختلفی از رنگ بژ

استفاده از بژ در استایل یعنی می‌خواهید از رنگی استفاده کنید که نماینده سادگی است و در عین‌حال می‌تواند تیپی شیک و چشم‌گیر برایتان خلق کند. در ادامه می‌خواهیم از ترکیب بژ در استایل، سایه‌های آن و مناسب‌بودن این رنگ برای افراد مختلف بگوییم. اشاره‌ای هم به موقعیت‌هایی خواهیم داشت که پوشیدن رنگ بژ در آنها مناسب است.

رنگ بژ نمادی از آرامش است. کسانی که به‌دنبال سادگی هستند از رنگ بژ استقبال می‌کنند. سادگی همراه با شیک‌بودن و آراستگی از دستاوردهای استفاده از این رنگ در استایل است.

رنگ بژ رنگی خنثی به‌حساب می‌آید. بنابراین می‌تواند در کنار طیف‌های متنوعی از رنگ قرار بگیرد. هم رنگ‌های روشن در کنار بژ ترکیبی فوق‌العاده ایجاد می‌کنند و هم رنگ‌های تیره و شاداب با آن تضادی دیدنی را مقابل چشممان می‌گذارند.

کارشناسان می‌گویند که پوشیدن رنگ بژ در موقعیت‌هایی مانند جلسات مذاکره به شما کمک می‌کند که با اعتماد‌به‌نفس بیشتری به نظر برسید و کنترل اوضاع را به دست‌ها بگیرید. چنین چیزی خیلی خوب است، نیست؟

ست کردن رنگ بژ برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

بژ رنگی خنثی است اما نه مانند قهوه‌ای روشن. تفاوتشان در چیست؟ قهوه‌ای روشن و طیف‌های رنگی خنثی که مانند آن هستند، دارای تناژهای رنگی مختلف نیستند. اما بژ کمی فرق دارد. یعنی طیف‌های رنگی متنوع آن با هم تفاوت‌هایی دارند. پس در ست‌کردن باید به نکاتی درباره‌شان دقت کنید:

  • اگر پوستتان روشن است و موهایی تیره دارید، تمام طیف‌های رنگ بژ برایتان مناسب خواهد بود.
ست کردن رنگ بژ
بژ کاراملی
  • اگر پوستتان کمی حالت برنزه دارد و موهایتان روشن است، بهتر است که به سراغ رنگ بژ کاراملی بروید.
ست کردن رنگ بژ
رنگ بژ با تم قهوه‌ای روشن
  • اگر موها و پوستتان روشن است، می‌توانید به سراغ طیفی از رنگ‌های بژ بروید که رگه‌هایی از قهوه‌ای روشن در آنهاست.
ست کردن رنگ بژ
طیف گرم رنگ بژ
  • اگر موها و پوستتان تیره است، می‌توانید به سراغ رنگ‌های گرم‌تر طیف بژ بروید.

دقت کنید که اگر پوست و موهایتان روشن است، انتخاب رنگ‌هایی از طیف کم‌رنگ بژ باعث می‌شود که رنگ‌پریده به نظر برسید. 

طیف‌های مختلف بژ در لباس‌ها را بشناسید

برای ست کردن رنگ بژ در بهترین شکل و حالت ممکن باید با طیف‌هایش بیشتر آشنا شوید. اجازه بدهید که به‌طور مفصل برایتان بگوییم. رگه‌هایی از بژ که در ادامه معرفی می‌شوند، از معروف‌ترین و برجسته‌ترین طیف‌ها هستند. انشعابات مختلف دیگری هم از این رنگ‌ها وجود دارد. اما فعلا بهتر است که با نمونه‌های اصلی‌تر آشنا شویم. آماده‌اید؟

بژ خاکستری

ست کردن رنگ بژ
ترکیب بژ خاکستری پلیور با دامن طلایی و کیف گلبهی

این رنگ ترکیبی از نخودی با غلبه خاکستری در طیف رنگی آن است و در همراهی با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، گلبهی، نقره‌ای، سرخ، ارغوانی و بنفش ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

بژ خنثی

ست کردن رنگ بژ
شلوار بژ با تم خنثی

بژ خنثی هم از پرکاربردترین رگه‌های بژ است و می‌توانید آن را با طیف بسیار وسیعی از رنگ‌های مختلف ست کنید و بپوشید. استفاده از این رنگ بسیار کار ساده‌ای است. چرا؟‌ چون با همه‌چیز متناسب می‌شود و به اصطلاح خودمانی، به هر رنگی می‌آید.

بژ یاسی

ست کردن رنگ بژ
بژ یاسی

بژ یاسی دارای رگه‌هایی از صورتی است و بهترین انتخاب برای لباس‌های مجلسی به‌شمار می‌رود. ترکیب آن با خاکستری، هلویی، ارغوانی، طلایی، طوسی، مشکی و آبی کم‌رنگ هم خوب از کار درمی‌آید.

بژ قهوه‌ای

ست کردن رنگ بژ
پیراهن به‌رنگ بژ قهوه‌ای

اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر به شما بگوییم که بژ قهوه‌ای چه رنگی است؟ باید بگوییم که این رنگ ترکیبی از شیر و قهوه است. اگر پوستتان حالت برنزه و تیره دارد، بژ قهوه‌ای انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. ست کردن رنگ بژ قهوه‌ای با طلایی، نقره‌ای، قرمز، آبی، نارنجی و صورتی کم‌رنگ زیبا خواهد شد.

بژ نارنجی/هلویی

ست کردن رنگ بژ
پیراهنی با رنگ بژ نارنجی-هلویی

برای ست کردن رنگ بژ نارنجی باید به سراغ رنگ‌های پاستلی بروید. آبی، قهوه‌ای، زرد و فیروزه‌ای هم انتخاب‌های دیگری هستند که می‌توانید برای پوشیدن در کنار بژ نارنجی داشته باشید.

ست کردن رنگ بژ در چه موقعیت‌هایی بهتر است؟

ست کردن رنگ بژ
ست کردن رنگ بژ

حالا با رگه‌های شاخص رنگ بژ آشنا شدید. می‌خواهیم به‌سراغ موضوع دیگری در حیطه ست‌کردن و طراحی استایل برویم: چه زمانی بژ بپوشیم؟ اجازه بدهید که برایتان بگوییم:

  • ترکیب رگه‌های رنگی مختلف از بژ به شما کمک می‌کند که استایلی معصوم، آرام و ملایم پیدا کنید. اگر دوست دارید که رمانتیک به‌نظر برسید، به تلفیق تناژهای مختلف رنگ بژ فکر کنید.
  • اگر می‌خواهید تیپی غیررسمی و خاص داشته باشید، باید رنگ بژ را با رنگ‌های تند و شاد ست و هماهنگ کنید. برای نمونه، پوشیدن لباسی از طیف بژ خنثی با بنفش یا ارغوانی را به‌خاطر بسپارید.
  • برای موقعیت‌های رسمی و اداری هم می‌توانید از سایه‌های روشن رنگ بژ در بالاتنه و از رنگ‌هایی مانند مشکی، قهوه‌ای، خاکستری و سفید برای بخش‌های دیگر لباس و استایلتان کمک بگیرید.
  • در مهمانی‌های رسمی انتخاب‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. یکی از این انتخاب‌ها، پوشیدن رنگ بژ با کفشی طلایی است. برای مثال، پیراهنی بلند یا کوتاه از طیف بژ انتخاب کنید و کفشی پاشنه‌دار و طلایی به پا کنید. ترکیب خاصی می‌شود که کمتر کسی به سراغش می‌رود.
  • برای استفاده از رنگ بژ در استایل‌های روزمره و خیابانی هم می‌توانید از رنگ آبی کمک بگیرید. ترکیب بژ و جین عالی می‌شود. خوشتان می‌آید؟

چند پیشنهاد درخشان برای ست کردن رنگ بژ را ببینید

تا اینجا از تناسب انواع طیف رنگ بژ با پوست صورت، انواع تناژهای این رنگ و ست‌کردن در موقعیت‌های مختلف گفتیم. حالا می‌خواهیم چند پیشنهاد به شما بدهیم که خاص و متفاوت هستند و نسبت به توصیه‌هایی که معمولا برای پوشیدن بژ مطرح می‌شوند، ساختارشکنانه‌تر به‌نظر می‌رسند.

پوشیدن بژ با طرح پلنگی

ست کردن رنگ بژ
ست‌کردن بژ با پلنگی

یکی از بهترین کارهایی که در زمینه ست‌کردن لباس می‌توانید انجام بدهید، توجه‌کردن به زمینه لباس طرح‌دارتان است. ببینید که زمینه لباس طرح‌دارتان چه رنگی است و برای انتخاب رنگ باقی بخش‌های لباس از آن رنگ کمک بگیرید.

پلنگی‌ها معمولا زمینه‌ای به رنگ بژ دارند. به زمینه آنها دقت کنید و از میان طیف‌های رنگی بژ، مناسب‌ترین و هم‌خوان‌ترین رنگ را با رنگ بژ زمینه پارچه پلنگی هماهنگ کنید. استایل متوازن و متعادلی برایتان به‌وجود خواهد آمد؛ شک نکنید.

ست کردن رنگ بژ با رنگ‌های نئونی

ست کردن رنگ بژ
ست کردن بژ با رنگ‌های نئونی مانند فسفری

رنگ‌های نئونی همان رنگ‌های براقی هستند که درخشش خاصی دارند؛ مانند فسفری. خنثی‌بودن رنگ نخودی یا همان بژ باعث می‌شود که درخشش رنگی مانند فسفری جلوه زیبایی پیدا کند. درخشش و براق‌بودن رنگ‌های نئونی در کنار حال‌وهوای خنثی در رنگ بژ توازن استایل را زیاد می‌کند و باعث می‌شود که چشم‌نواز شود.


حتما بخوانید: رنگ سرخابی را چطور ست کنیم؟

پوشیدن رنگ بژ با سایه‌هایی از رنگ‌های متالیک

ست کردن رنگ بژ
ست کردن رنگ بژ با طلایی

رنگ‌های متالیک مانند طلایی، پلاتینی و مسی در کنار رنگ بژ ترکیب بسیار شیک و زیبایی تشکیل می‌دهند. درخشش رنگ‌های متالیک در کنار سادگی آرام رنگ‌های خنثی، هر استایلی را زیبا می‌کنند. تِم رنگی متالیک‌ها با بژ تقریبا مشترک است و همین هم‌خانواده‌بودن باعث چشم‌نوازی در استایل می‌شود.

استفاده از اکسسوری‌های متالیک در کنار لباسی به‌رنگ بژ هم فکر خوبی است که می‌توانید به آن توجه داشته باشید. نظرتان چیست؟

ترکیب‌کردن بژ با بژ

ست کردن رنگ بژ
استایل مونوکروم با رنگ بژ

بژ یکی از بهترین رنگ‌ها برای ترتیب‌دادن استایلی مونوکروم است. منظور همان استایلی است که در آن، رنگ‌ها مشابه و از یک تِم استفاده می‌شوند. برای تابستان و پاییز، چنین استایلی بسیار مناسب خواهد بود. اگر می‌خواهید که کمی تنوع به استایل مونوکروم بژگونه خود اضافه کنید، از رنگ نارنجی کمرنگ یا گلبهی روشن برای بخشی از استایل مانند کیفتان بهره ببرید.

ست کردن رنگ بژ با قهوه‌ای

ست کردن رنگ بژ
ست کردن بژ با قهوه‌ای

ترکیب‌کردن رنگ‌هایی با زمینه مشابه از گذشته‌ها رواج داشته و همیشه انتخابی امن‌وامان است. اگر زیاد ساختارشکن نیستید و در نظر ندارید که متفاوت و متمایز باشید، از رنگ بژ در کنار قهوه‌ای استفاده کنید. این ترکیب همیشه چشم‌نواز، متعادل و قابل‌قبول است. پس برای پوشیدن این رنگ‌ها در کنار هم ریسکی در کار نخواهد بود. استایل مونوکروم بژ با کفش و کیفی قهوه‌ای هم طرح جالبی خلق می‌کند؛ این را هم در نظر داشته باشید.

پوشیدن رنگ بژ با صورتی

ست کردن رنگ بژ
ترکیب بژ و صورتی در استایل

شاید در نخستین لحظه شنیدنِ این پیشنهاد کمی همه‌چیز برایتان عجیب به‌نظر برسد اما باور کنید که ترکیب صورتی و بژ غوغا می‌کند. صورتی در کنار طیف‌های مختلف بژ ترکیب بسیار چشم‌نوازی به‌وجود می‌آورد که هم در استایل‌های رسمی و هم غیررسمی کاربرد دارد.

جذاب‌ترین لباس‌های بژ را ببینید

در آخر

ست کردن رنگ بژ در استایل بسیار شیرین است چون دستتان برای انتخاب رنگ‌های مختلف باز است و می‌توانید طیف‌های رنگی گوناگونی را در کنار این رنگ قرار بدهید. کاربرد بژ در انواع استایل رسمی و غیررسمی هم از این رنگ گزینه‌ای ساخته که می‌توان برای شرکت در موقعیت‌های مختلف رویش حساب کرد.

شما بژ را در کنار چه رنگی می‌پسندید؟ اگر قرار باشد، استایل موردعلاقه‌تان با این رنگ را بچینید، چه می‌کنید؟ انتخاب‌هایتان چیست؟


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ قرمز برای خانم‌ها؛ این کلاسیک دلفریب را دریابید
منبع confettissimo.com thefashionfolks.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.