کرم دی دی چیست؟ فوایند استفاده از این کرم و فرق آن با کرم‌پودر

بیشتر ما جذب کرم‌های خوب بی‌بی (BB) یا سی‌سی (CC) شده‌ایم، اما محصول جدیدی با نام کرم دی‌دی (DD) هم تولید شده است که کارایی خوبی دارد. در این مقاله از «منومد» این محصول را معرفی کرده‌ایم.

کرم‌های دی‌دی دقیقا چه هستند؟

کرم دی دی

نام کرم‌های دی‌دی (DD) که بسته به برندی که از آن این کرم را تهیه می‌کنید، مخفف «Dynamic-do-all»،  «Daily Defense» یا «Dermatologically» است، نوعی کرم هیبریدی است و ویژگی‌های هر دو کرم سی‌سی (CC) و بی‌بی (BB) را دارد.

در واقع کرم‌های بی‌بی، نوعی کرم مرطوب‌کننده رنگی حاوی پرایمر و آنتی‌اکسیدان هستند و از پوست در برابر نور خورشید مراقبت می‌کنند. از طرفی کرم‌های سی‌سی کار اصلاح رنگ پوست را انجام می‌دهند، کرم‌های دی‌دی تمام این موارد را دربرمی‌گیرد و در عین حال به آن ویژگی‌های مراقبت از پوست در برابر پیری اضافه می‌کند. در واقع این کرم مناسب افرادی است که برای پوشاندن چین و چروک‌های صورت خود به دنبال کرم‌ها و محلول‌های ضدپیری گوناگون هستند.

با استفاده از کرم دی‌دی می‌توانید لکه‌های صورت، از جمله تیرگی‌های زیر چشم و لکه‌های قرمز‌رنگ روی پوست را به‌سرعت محو کنید. در واقع این کرم‌ها پوشش بسیار خوبی برای پوست صورت به حساب می‌آیند و بسیار سبک هستند و خیلی خوب روی پوست می‌نشینند. البته کرم‌های دی‌دی در مقایسه با کرم‌های سی‌سی و بی‌بی، روشن‌تر هستند.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره اصول زیرسازی آرایش صورت (فاندیشن)

فواید استفاده از کرم‌های دی‌دی چیست؟

پیش از خرید کرم‌ دی‌دی بهتر است از تمام فواید آن اطلاع کافی داشته باشید تا بدانید می‌توانید از این نوع کرم چه استفاده‌ای کنید.

  • کرم دی‌دی از مناطق حساس پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و قابلیت ضدپیری دارد و می‌تواند مانع از ایجاد چین و چروک روی پوست شود. در واقع می‌توان گفت عملکرد اصلی کرم دی‌دی، مقابله با پیری زودرس پوست است.
  • قدرت پوشانندگی این کرم بسیار بالاست و فقط استفاده از یک لایه نازک از این کرم می‌توانید تمام نقص‌ها و لکه‌های صورت‌تان را محو کنید تا پوست‌تان صاف و یکدست دیده شود. در ضمن کرم دی‌دی حاوی پرایمر است و کمک می‌کند کرم تمام روز روی صورت‌تان باقی بماند.
  • همانطور که گفته شد این کرم همچون کرم ضدآفتاب عمل می‌کند و جلوی آفتاب‌سوختگی و پیری زودرس پوست را می‌گیرد. البته اگر مدت زیادی قرار است زیر نور آفتاب بمانید، بهتر است علاوه‌بر این کرم، کرم ضد‌آفتاب هم به پوست بمالید.
  • کرم دی‌دی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست مراقبت می‌کنند. از این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توان به هسته انگور و عصاره گوجی‌بری اشاره کرد. این آنتی‌اکسیدان‌ها تولید کلاژن پوست را افزایش داده و موجب محکم شدن بافت‌های پوستی می‌شود.
  • این کرم همچنین حاوی روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و بادام است که پوست را مرطوب و نرم نگه می‌دارند.

به‌طور کلی کرم دی‌دی با بستن منافذ باز پوست و بهبود و یکنواخت کردن ساختار و رنگ پوست، صورت‌تان را تمیز و صاف نشان می‌دهد. افرادی که پوست‌شان بسیار خشک شده و صدمه دیده‌اند، می‌توانند با استفاده از این کرم، پوست بیمارشان را درمان کنند.

یکی دیگر از فواید عالی کرم دی‌دی این است که وقتی می‌خواهید با عجله از خانه بیرون بروید، با استفاده کمی از این کرم می‌توانید خیلی سریع لکه‌های صورت‌تان را محو کنید.

کرم دی‌دی و نوع پوست

این کرم بیشتر مناسب افراد دارای پوست خشک است و معمولا با مرطوب و درخشان نگهداشتن آن ظاهر را جوان‌تر نشان می‌دهد. البته این افراد بهتر است قبل از استفاده از این کرم، پوست‌شان را با کرم‌های مرطوب‌کننده، کمی مرطوب کنند. افراد دارای پوست چرب هم می‌توانند از کرم دی‌دی استفاده کنند. فقط این افراد نباید قبل از استفاده از کرم دی‌دی، از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند.

فرق بین کرم‌پودر و کرم دی‌دی چیست؟

فواید کرم دی دی

کرم‌پودر در مقایسه با کرم دی‌دی، تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و حاوی طیف وسیعی از رنگ‌هاست. اما کرم‌های ‌دی‌دی، با وجود اینکه توانایی پوشانندگی بالایی دارند، از تنوع رنگی بسیار محدودی برخوردارند. بیشتر رنگ‌های این نوع کرم‌ها، روشن، متوسط و تیره هستند.

از طرفی در زمان محدود و وقتی که فرد عجله دارد، نمی‌تواند از کرم‌پودر به‌راحتی و باسرعت استفاده کند. اما کرم‌های دی‌دی از این نظر عالی هستند و با وجود وقت کم می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

انواع کرم DD اینجاست

کرم‌های ای‌ای (EE)

ظاهرا تولید‌کنندگان کرم‌ها قصد دارند، به تعداد حروف الفبای لاتین، کرم‌های متنوع تولید کنند. کرم‌های EE که نام آن مخفف (Extra Exfoliation) و به معنای «لایه‌برداری بیشتر» است، برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و پاک کردن صورت از این سلول‌های صدمه‌دیده طراحی شده است. این کرم مانند سه کرم بی‌بی، سی‌سی و دی‌دی، برای پوشاندن عیوب صورت تولید نشده است، بلکه آن ویژگی پاک‌کنندگی پوست و البته مرطوب نگهداشتن پوست را دارد.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در پوشاندن لکه‌های صورت و مراقبت از پوست‌تان کمک کرده باشد. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل انتخاب کرم پودر براساس پوست
منبع dermadoctor.com themakeupnut.com nakedpoppy.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.