بهترین تکنیک‌ها برای داشتن یک آرایش شب عالی

همان‌طور که می‌دانیم سبک آرایش بانوان برای شرکت در یک جشن تولد، با آرایشی که برای مراسم عروسی یا یک مراسم رسمی دیگر انجام می‌دهند بسیار متفاوت است. با اینکه هر سبک در جایگاه خود زیباست، تفاوت‌های بین سبک‌ها، تناسب آرایش با موقعیت را حفظ می‌کند. این موضوع از نظر زیبایی‌شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب، می‌خواهیم سبک آرایش شب و مهم‌ترین نکات برای انجام یک آرایش شب زیبا را باهم بررسی کنیم.

آرایش شب چیست؟

نکات آرایش شب - تعریف
نمونه ملایم آرایش شب / لیلی کالینز

آرایش شب سبکی از آرایش است که برای مراسم و مهمانی‌های شبانه مناسب است. در آرایش شب اغلب از رنگ‌های پررنگ‌تر و تیره‌تر، هایلایترهای براق، آرایش چشم دودی و رژلب‌های پررنگ استفاده می‌کنیم تا در نور کم شب، ظاهری درخشان و جذاب ایجاد کند و بهتر دیده شود. اگر تکنیک‌های آن را درست اجرا کنید، جذابیت ظاهری شما را افزایش خواهد داد. ظاهر نهایی آرایش شب از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اینکه شما چه ظاهری را می‌پسندید، به‌طور مستقیم به ترجیح و انتخاب‌ خودتان بستگی دارد.

تفاوت‌هایی در نکات آرایش شب و آرایش روز

نکات آرایش شب - تفاوت ها
نمونه آرایش روزانه ساده / سرنای ساریکایا

۱. در حالت کلی، میزان استفاده از لوازم آرایشی در آرایش شبانه بیشتر از آرایش روزانه است.

۲. در آرایش شب، سایه‌ها برجسته‌تر از آرایش روزانه هستند. همچنین میکاپ آرتیست هنگام اعمال آنها از تکنیک‌های هنری استفاده می‌کند.

۳. آرایش شب مراحل زیرسازی بیشتری دارد؛ در حالی که در آرایش روزانه زیرسازی آنچنانی نیاز نیست.

۴. زمان انجام آرایش شب بیشتر از آرایش روز است.

۵. ظاهر کلی آرایش شبانه، بولد‌تر و پر‌رنگ‌تر از آرایش روزانه است.

بررسی مهم‌ترین نکات آرایش شب

همان‌طور که گفتیم، رعایت نکات آرایش شب برای ایجاد یک ظاهر گیرا تعیین‌کننده است. در ادامه ۱۰ مورد از مهم‌ترین نکات آرایش شب را برای انجام یک آرایش صحیح با هم مرور می‌کنیم.

۱. آماده‌سازی پوست؛ از مهم‌ترین نکات آرایش شب

نکات آرایش شب-پاکسازی

پوست تمیز اولین قدم برای انجام هر روتین آرایشی است؛ میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای می‌گویند:

در ابتدا، شما باید پوست خود را با مواد پاک کننده‌ای که متناسب با PH پوستتان است تمیز کنید تا هرگونه آلودگی، باکتری، چربی‌های اضافی و سلول‌های مرده را از بین ببرید.

با این حال اگر جزئی‌تر توضیح بدهیم، آماده‌سازی پوست شامل موارد زیر است:

۱. برای پاک‌سازی سطح پوست از سرم لایه‌‌بردار استفاده کنید.
۲. صورت خود را به آرامی با آب بشوئید و سپس با حوله نرم خشک کنید.
۳. از سرم آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
وقتی این مراحل را طی کردید، چند دقیقه به پوست خود استراحت بدهید. بعد از آن پوست شما برای انجام آرایش اصلی آماده خواهد بود.

محبوب‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده دیجی‌کالا

۲. انجام صحیح زیر‌سازی

نکات آرایش شب-زیرسازی

زیر‌سازی، اولین و مهم‌ترین مرحله برای انجام انواع سبک‌های آرایشی است. در واقع، زیر‌سازی در آرایش مانند اولین مرحله در کشیدن نقاشی است؛ به حالتی که اگر نقاش روی بوم سفید خود، اتود اولیه را درست اجرا نکند، شکل نهایی کار جالب توجه نخواهد بود. در آرایش هم همین‌طور است؛ اگر شما یا میکاپ آرتیست شما این مرحله را به‌درستی انجام ندهید، مابقی مراحل نیز چنگی به دل نخواهند زد. همچنین توجه داشته باشید که هنگام آرایش شب، فرمول زیر‌سازی شما باید میزان ماندگاری بالایی داشته باشد.

نکته مهم: پیش از انجام زیر‌سازی باید نوع پوست خود را بدانید؛ چون انتخاب مواد آرایشی مانند کرم‌پودر و پنکیک بر این اساس انجام می‌گیرد. این اقدام هم در شکل نهایی آرایش شما تأثیر بسزایی دارد.

چگونه زیر‌سازی انجام دهیم؟

این موضوع تخصصی است و برای انجام آن نیاز به آموزش و تمرین دارید. از روش پخش کرم روی صورت گرفته تا مرحله کانتورینگ، بسیار مهم است. با این حال اگر به‌صورت خلاصه توضیح دهیم، زیرسازی اصولی شامل موارد زیر است:

از کرم‌های آرایشی مناسب استفاده کنید

اساسی‌ترین اقدام برای زیر‌سازی آرایش، استفاده از طیف مختلف کرم‌های آرایشی است. همانطور که گفتیم، شما باید در ابتدا نوع پوست خود را بدانید و سپس بر این اساس کرم خود را انتخاب کنید. برای مثال، اگر پوست شما چرب است، باید از کرم مخصوص پوست خشک استفاده کنید و برعکس. همچنین هرچقدر کرم‌های شما کیفیت بالا‌تری داشته باشند، نتیجه نهایی بیشتر مورد پسندتان خواهد بود. البته جدا از نتیجه، استفاده از کرم مناسب در سلامتی پوست شما نیز تأثیرگذار است. در نهایت اینکه از چند نوع کرم، کرم‌پودر یا پنکیک استفاده کنید، به انتخاب و ترجیح شما بستگی دارد.

از کانسیلر استفاده کنید

کانسیلر برای پوشاندن لکه یا منافذ بزرگ صورت یک انتخاب عالی است؛ بعد از اینکه کرم‌پودر خود را پخش کردید، برای پوشاندن لکه‌ها یا منافذی که کرم پودر قادر به محو آنها نیست، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. توجه داشته باشید که کانسیلر را نیز باید بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید.

چند مدل کانسیلر ببینید

۳. کانتورینگ صورت

نکات آرایش شب-کانتورینگ

کانتورینگ (contouring)، یک تکنیک آرایشی است که باز هم برای انجام آن نیاز به آموزش دارید. البته شکل‌های ساده‌ای از کانتورینگ نیز وجود دارد که مبتدیان هم می‌توانند انجام دهند. این تکنیک در گذشته صرفا برای گریم بازیگران انجام می‌شد؛ اما سال‌هاست که به دنیای میکاپ شخصی هم وارد شده است. کانتور کردن در اصل برای این است که شما ویژگی‌های موردعلاقه و خوب صورتتان را برجسته کنید یا عیوب صورت خود را پوشش دهید. همچنین در بُعد اقدامات زیبایی هم، کانتورینگ یک سبک مهم برای زاویه‌سازی و بعد دهی به اجزای صورت است که انواع مختلفی دارد و متناسب با ابعاد و شکل صورت قابل انجام است.

دانستن این نکته جالب است که انجام کانتور به صورت صحیح، خطای چشمی به وجود می‌آورد. برای مثال اگر بینی شما گوشتی است، بزرگ است یا انحراف دارد و شما آن را نمی‌پسندید، کانتورینگ حرفه‌ای می‌تواند تا حدود زیادی یک شکل متعادل در بینی شما ایجاد کند. بعد از اتمام این مرحله، بخش اصلی آرایش شما آغاز خواهد شد.

کانتورینگ صورت با آرایش چگونه انجام می‌گیرد؟

نکات آرایش شب-انجام صحیح کانتورینگ

۱. این تکنیک متناسب با نوع پوست افراد انجام می‌گیرد. برای مثال، میکاپ آرتیست‌ها برای پوست‌های خشک و چرب سبک‌های متفاوتی را به کار می‌برند.

۲. در قدم بعدی، باید لوازم مورد نیاز خود را که شامل کرم پودر‌های تیره‌تر و روشن‌تر ازرنگ پوستتان است، تهیه کنید.

۳. نوع کانتورینگ را انتخاب کنید (چون انواع مختلفی دارد، شما باید طبق شکل صورت خودتان کانتورینگ انجام بدهید).

۴. هنگام پخش کردن موارد آرایشی دقت کافی داشته باشید.

۴. دقت به انتخاب رنگ و نوع سایه چشم

نکات آرایش شب-سایه
در این میکاپ ریانا، هارمونی رنگ سایه و رژلب اصولی است

در آرایش شب، سایه چشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌طور معمول پالت سایه در این سبک، رنگ‌های تیره ساده و رنگ‌های گرم و درخشان است. سایه‌های دودی، زغالی، زرشکی، طلایی و مسی از جمله رنگ‌های پرطرفدار در آرایش شب هستند. البته همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، انتخاب تم رنگ نسبت به سلیقه افراد متفاوت و گسترده است.

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم‌ها

۱. به انتخاب براش در هر لایه از سایه‌ها دقت کنید.

۲. برای اینکه شکل نهایی سایه‌ها مرتب و شیک باشند، به سبک صحیح ضربه با براش دقت کنید.

۳.  برای اعمال شاین یا درخشش نهایی روی سایه خود، قسمت مرکز چشم را در نظر بگیرید.

۴. در صورت تمایل، برای اعمال شاین از رنگ‌های اکلیلی، براق و روشن استفاده کنید.

مدل‌های جذاب سایه چشم ببینید

۵. استفاده از خط‌ چشم و ریمل

آرایش شب با رژ لب نود / دیپیکا پادوکن

خط چشم و ریمل، دو ابزار مهم برای نهایی کردن آرایش چشم هستند. سبک‌های مختلفی برای کشیدن خط چشم وجود دارد و در اصل باید با توجه به شکل چشم‌هایتان خط چشم بکشید؛ اما کارشناسان می‌گویند که بهتر است خط چشم خود را در آرایش شب، به صورت بالدار یا گربه‌ای رسم کنید. در این حالت چشم‌های شما کشیده‌تر می‌شود و سایه‌های‌تان نیز شکلی یک‌دست به خود می‌گیرند. در مورد ریمل هم بهتر است ریمل بیشتری بزنید؛ تا جایی که مژه‌ها را واقعا پرتر کند. توجه کنید که در آرایش شب، کامل بودن و بولد بودن آرایش چشم بسیار مهم است.

نکته:‌ کشیدن خط چشم نیازمند مهارت و تمرین است؛ اگر این توانایی را ندارید، برای اینکه آرایشتان خراب نشود، می‌توانید از سایه مشکی پر رنگ استفاده کنید. اما مراقب باشید که ترکیب سایه‌های خود را بهم نریزید.

نکته ۲: آرایش ابرو‌ها در سبک‌های آرایشی نوین چندان مورد پسند نیست؛ بااین حال بازهم افراد طبق سلیقه خود تصمیم بر انجام آن می‌گیرند. در چند سال اخیر، میکاپ آرتیست‌ها از صابون یا ژل ابرو برای حجیم‌تر نشان دادن ابرو‌ها استفاده می‌کنند. این سبک در عین شیک بودن، حالت طبیعی ابرو‌های شما را نیز حفظ می‌کند.

۶. استفاده از مژه مصنوعی، از نکات کلیدی آرایش شب

در بخش قبل گفتیم که بهتر است ریمل بیشتری استفاده کنید؛ با این حال اگر چندان به استفاده از ریمل علاقه ندارید، یک پیشنهاد جذاب برایتان داریم: استفاده از مژه‌های مصنوعی.

با اینکه مژه‌های مصنوعی انواع مختلفی دارند، اما دارای دو مدل شناخته‌شده هستند:

۱. مژه‌های مصنوعی تکی یا دانه‌ای

۲. مژه‌های مصنوعی کامل

همان‌طور که از نامشان پیداست، مژه‌های تکی، دو یا سه تار پلک هستند که می‌توانید با فاصله آنها را لابه‌لای پلک‌های خود بچسبانید.

مژه‌های کامل شکل کامل پلک‌ها را دارند که می‌توانید آن را درست از روی مژه‌های خود بچسبانید.

نکته: در صورت استفاده از مژه مصنوعی، دیگر نیازی به استفاده زیاد از ریمل ندارید. فقط بعد از چسبیدن کامل مژه‌ها یک لایه ریمل بزنید کافی است.

۷. انتخاب رژلب‌های پررنگ و بولد

منبع تصویر: Pinterest

رژ لب یکی دیگر از اجزای اصلی آرایش شب است که استایل آرایش شما را نهایی می‌کند. انتخاب رنگ رژلب در آرایش شب اهمیت ویژه‌ای دارد. با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در انتخاب رنگ، بایستی تم کلی آرایش خود را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر رنگ سایه‌های شما دودی، مشکی یا زرشکی است، بهتر است که رژ لب خود را از تیره‌ترین سایه این رنگ‌ها انتخاب کنید. با اینکه این موضوع نکته مهمی است، برخی از افراد توجه چندانی به قوانین ندارند و طبق سلیقه خود رنگ رژ را انتخاب می‌کنند.

۸. استفاده صحیح از رژ گونه

رژگونه ملایم در آرایش شب / الناز گلرخ

وقتی نوبت به استفاده از رژ گونه رسید، یعنی آرایش شما به مراحل آخر نزدیک شده است. بیشتر میکاپ آرتیست‌ها استفاده از رژ گونه را به مرحله آخر موکول می‌کنند. در واقع، این روش درست و اصولی است؛ چون ممکن است باز هم نیاز به کانتورینگ داشته باشید. آنگاه اگر رژگونه را از قبل اعمال کرده باشید، برای اصلاح کانتورینگ به مشکل برمی‌خورید. هنگام استفاده از رژ گونه باز هم به تم رنگ آرایش خود دقت کنید. رژ گونه، حالت برجستگی گونه‌های شما را افزایش می‌دهد.

۹. ایجاد درخشش با استفاده از هایلایتر

منبع تصویر: پیج اینستاگرام elnaz_golrokh@

استفاده از هایلایتر روی استخوان گونه، باعث کشیده‌‌تر شدن صورت شما می‌شود. هایلایتر نور را روی صورت شما منعکس می‌کند و یک درخشندگی زیبا در آرایش شما به وجود می‌آورد. از سوی دیگر، میزان تیرگی آرایش شما را کاهش می‌دهد و حالتی درخشان به آن می‌بخشد.

چند مدل هایلایتر اینجاست

۱۰. تثبیت‌کننده، آخرین نکته از نکات آرایش شب

به مرحله آخر رسیدیم؛ آرایش شما بعد از اعمال پودر یا اسپری فیکس پایان می‌یابد. توجه کنید استفاده از پودر یا اسپری فیکس برای ماندگاری و ثابت نگه داشتن آرایش شما ضروری است. هرچند انتخاب بین پودر و اسپری با خود شماست، نکاتی درباره آنها وجود دارد که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری آنها را بدانید.

ریسک استفاده از پودر فیکس بالاست؛ چرا که ممکن است نتوانید آن را به‌درستی روی پوست خود پخش کنید و آرایشتان به هم بریزد. بنابراین، اگر مبتدی هستید، شاید اسپری انتخاب بهتری برایتان باشد. با این حال، اگر دوست دارید از پودر استفاده کنید، به آرامی و با احتیاط، آن را با براش مخصوص روی صورت خود پخش کنید تا یک شکل زیبا در آرایش شما ایجاد کند. اگر نمی‌توانید، اسپری تثبیت‌کننده را انتخاب کنید. این اسپری، همان تأثیر پودر فیکس را دارد و زمان ماندگاری آرایش شما را افزایش می‌دهد. برای این کار، اسپری را در فاصله ۲۰ سانتی صورت خود قرار دهید و سپس به حالت T یا به حالت ضربدری، آرام به صورت خود بپاشید.

سخن پایانی

در این مطلب، ۱۰ مورد از مهم‌ترین نکات آرایش شب را همراه با جزئیات آنها بررسی کردیم. با اینکه انجام آرایش به‌صورت حرفه‌ای نیازمند آموزش و تخصص است، نگران نباشید. با رعایت نکات اصولی کار، شما هم می‌توانید یک آرایش قابل قبول و زیبا روی صورت خود انجام دهید. ضمن تشکر از همراهی‌تان، لطفا نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: زیباترین مدل‌های بافت مو؛ از بافت شیک باکس تا تیغ‌ماهی زیبا
منبع charlottetilbury aepicturesinc wikihow.life
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.