ترندهای آرایش برای عید ۱۴۰۳؛ ۸ مدل شیک و جذاب

انتخاب سبک‌های مختلف آرایش، بیانگر هنر، خلاقیت و معرف سبک زیبایی‌شناسی شماست. با نزدیک شدن به عید نوروز ۱۴۰۳ و نو شدن سال،احتمالا دوست دارید که علاوه‌بر داشتن استایلی منحصر به فرد، بتوانید یک آرایش خوب و به‌روز هم برای خود انجام بدهید؛ از این رو در این مطلب می‌خواهیم ترندهای آرایش برای عید ۱۴۰۳ را با هم بررسی کنیم.

همانطور که می‌دانید، هر سال چند استایل آرایشی به دلیل استقبال زیاد مردم در گروه استایل‌های آرایشی ترند قرار می‌گیرند. این استایل‌ها را اولین‌بار میکاپ آرتیست‌ها با کمک هنرمندان، سلبریتی‌ها، مدل‌ها و در کل افراد معروف به مردم معرفی می‌کنند. سپس مردم نیز طبق سلیقه خود هر کدام از این استایل‌ها را می‌پسندند و بر روی صورت خود انجام می‌‌دهند. برای مثال برخی افراد دوست ندارند که آرایششان سنگین باشد؛ یا برعکس برخی سادگی را نمی‌پسندند. توجه داشته باشید که در این دسته‌بندی، برای انواع سلایق، یک سبک آرایشی پیشنهاد دادیم.

ترند‌های آرایش برای عید ۱۴۰۳

بیشتر استایل‌های ترند امسال، برگرفته از دهه‌های گذشته است. برای مثال استایل‌های آرایش محبوب دهه‌های ۹۰ و ۲۰۰۰.  این استایل‌ها، یا به‌طور کامل تکرار آن زمان هستند یا با یک تغییر جزئی بازهم ترند شده‌اند. با این وجود، سبک‌های جدید بسیاری هم وجود دارند. سبک‌هایی که ممکن است شما را هیجان‌زده کنند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که ترندهای آرایش عید ۱۴۰۳، بسیار جسورانه، خلاقانه و منحصربه‌فرد هستند که در ادامه چند مورد مهم را باهم بررسی می‌کنیم:

۱. آرایش بدون زیرسازی

برخی از میکاپ آرتیست‌ها معتقدند که پوست طبیعی، در حالت عادی خود چه صاف باشد چه نباشد زیباست. بنابراین نیازی نمی‌بینند که زیر‌سازی انجام دهند. از کرم پودر استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند فقط از یک یا چند قلم لوازم آرایشی استفاده کنند. مانند خط چشم یا رژ لب تیره. همچنین برخی از زنان نیز، همین میزان آرایش را کافی می‌دانند. لازم به ذکر است که این سبک را مدل‌های مطرحی مانند جی‌جی حدید، هیلی بیبر، بلا حدید و کندال جنر معرفی کردند که بسیار پرطرفدار است.

۲. آرایش با زیرسازی مات

این سبک، یکی دیگر از سبک‌های پرطرفدار است. در این آرایش، زیرسازی اهمیت بسیار زیادی دارد و طرفداران آن معتقدند که  یک زیرسازی مات و یک دست لزوم آرایش است. البته احتمال دارد یک رژ لب روشن یا سایه‌های محو نیز به آرایش خود اضافه کنند؛ اما شکل کلی آرایش، با یک زیرسازی کامل و حرفه‌ای معرفی می‌شود.

۳. آرایش روزانه ساده

منبع تصاویر: پیج اینستاگرام elnaz_golrokh@

اگر ویژگی‌های این سبک را توضیح دهیم، باید بگوییم که میکاپ آرتیست آرایش را با یک زیرسازی سطحی آغاز می‌کند. سپس ابرو‌ها را درهمان حالت طبیعی، با صابون یا ژل ابرو به سمت بالا شانه می‌کند. سایه‌های چشم در این سبک فید می‌شوند. در نهایت آرایشگر با یک خط چشم ظریف بالدار، کار آرایش چشم را به پایان می‌رساند. رژگونه نیز از مشخصه‌های اصلی این آرایش است که در حالت محو روی گونه‌ها اعمال می‌شود. در نهایت، آرایشگر با یک رژلب براق که به‌طور معمول از طیف‌های رنگ صورتی است، کار را نهایی می‌کند. شکل کلی این آرایش، ساده و شیک است و بین نسل جوان هم بسیار پرطرفدار است

۴.  آرایش با تم رنگ‌های تیره

این سبک از آرایش، تا حد زیادی نزدیک به آرایش شب است؛ در این آرایش، تمام مراحل مانند آرایش شب انجام می‌گیرد و شکل نهایی آن، سایه‌ها و رژلب تیره است. با اینکه شما در انتخاب رنگ مختارید، اما رنگ ترند در این آرایش مشکی است. بعد از اتمام کار، در نگاه کلی بولدترین قسمت آرایش شما آرایش چشم و رنگ رژلب است.

۵. آرایش چشم با طیف‌های آبی

 طبق پیش‌بینی‌ میکاپ آرتیست‌ها، محبوبیت سایه‌های آبی روشن در حال افزایش است و این روند تا پایان سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت. سایه‌های آبی در اصل یادآور آرایش ترند در دهه ۶۰، ۷۰ و ۹۰ میلادی است. همچنین آخرین بار در دهه ۲۰۰۰ و همراه با استایل Y2K ( به معنی سال  ۲۰۰۰) به مردم جهان معرفی شد.  امروز بعد از یک دهه فاصله، باز هم در لیست آرایش‌های ترند قرار دارد.

۶. آرایش مونوکروم ( تک رنگ)

آرایش مونوکروم، یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین سبک‌های آرایشی است. همچنین از سال‌ها قبل محبوبیت ویژه‌ای بین مردم دارد. خصیصه مهم این سبک، تک رنگ بودن آرایش است. یعنی  در این آرایش، میکاپ آرتیست فقط از یک رنگ یا طیف‌های مختلف آن رنگ برای تم کلی آرایش استفاده می‌‌کند. این سبک آرایش نیز در دهه‌های قبل ترند بود و امسال نیز بعد از مدت طولانی مجدد محبوبیت یافته است.

۷. آرایش اسپرسو ( رنگ قهوه)

آرایش اسپرسو نیز نوعی آرایش مونوکروم است؛ با این حال تم رنگ در این آرایش با رنگ قهوه‌ای تیره تعریف می‌شود. البته با طیف‌های روشن‌تر قهوه‌ای نیز می‌توانید آرایش کنید. در نگاه کلی، آرایش با سبک اسپرسو بسیار جذاب است. در جزئیات اسپرسو، آرایش چشم‌ها اهمیت زیادی دارد. پیشهاد می‌کنیم که همراه با سایه قهوه‌ای، از خط چشم مشکی و ریمل مشکی استفاده کنید. همچنین رژ گونه قهوه‌ای و رژلب قهوه‌ای را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که در این سبک آرایش، به طو معمول از هایلایتر استفاده نمی‌شود.

محبوب‌ترین مدل‌های هایلایتر در دیجی‌کالا

۸. آرایش چری کولا

می‌توانیم بگوییم که آرایش چری کولا (Cherry Cola)، هم یکی از سبک‌های آرایش روزانه است. رژ لب قرمز و براق، مهم‌ترین ویژگی در این آرایش است.  زیرسازی در چری کولا اهمیت چندانی ندارد و یک سطح از کرم پودر یا کانسیلر کافی است. همچنین آرایش چشم نیز بسیار محدود است. سایه‌های درخشان در تم رنگ صورتی، رژگونه صورتی روشن و هایلایتر صورتی از دیگر ویژگی‌های مهم این سبک هستند.

محبوب‌ترین کانسیلرهای دیجی‌کالا

بررسی ترند‌های آرایش در عید ۱۴۰۳ بر اساس مشخصه اصلی

۱. تاکید بر ابرو‌های طبیعی

اینکه هنگام آرایش، حالت طبیعی ابرو‌های خود را حفظ کنید بسیار مهم است. یعنی اینکه از مداد ابرو یا سایه ابرو استفاده نکنید و فقط با یک ژل ابرو، به ابرو‌هایتان حالت بدهید کافی است. در مورد ابعاد ابرو نیز باید بگوییم که بازهم شکل طبیعی ابرو موضوع اصلی است.

چند مدل خوب ژل ابرو ببینید

۲. خط چشم استیتمنت

خط چشم‌های مشکی بولد و بالدار ضخیم یکی از دیگر استایل‌های ترند است. این سبک، به گونه باید انجام گیرد که مشخص‌ترین ویژگی آرایش شما خط چشم باشد.

محبوب‌ترین خط چشم‌ها در دیجی‌کالا

۳. مژه‌های بسیار بلند

منبع تصویر: پیج اینستاگرام melinataj@

بلندی مژه‌ها در آرایش امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد. این حالت با سبک‌های مختلف انجام می‌گیرد. برخی با استفاده زیاد از ریمل، مژه‌های خود را حجیم می‌کنند. برخی دیگر کاشت مژه انجام می‌دهند. هدف نهایی این است که برجسته‌ترین بخش آرایش شما در نگاه کلی، مژه‌های بلند و حجیم باشد.

۴. تاکید بر گونه‌های برجسته

میکاپ آرتیست این سبک را به دو شکل انجام می‌دهد؛ در سبک اول از هیچ لوازم آرایشی دیگری به جز رژگونه صورتی و تینت لب ساده استفاده نمی‌کند. در حالت دوم، میکاپ روزانه انجام می‌دهد و قسمت گونه‌ها را با رژگونه صورتی کمرنک برجسته می‌کند.

چند مدل تینت لب اینجا ببینید

۵. تاکید بر رژلب قرمز

مانند گزینه‌های قبل این بخش نیز، هم بدون آرایش و هم با آرایش روزانه انجام می‌گیرد. این به انتخاب شما بستگی دارد.

سخن آخر

دنیای میکاپ به اندازه وسیع و گسترده است که که هر چقدر هم نمونه و مثال بیاوریم باز هم مطالب تمام شدنی نیستند. ما در این مطلب سعی داشتیم که بهترین نمونه‌های ترند آرایش برای عید ۱۴۰۳ را، در قالب تصاویر میکاپ آرتیست‌های ایرانی به شما نشان دهیم. ضمن تشکر از همراهی‌تان لطفا نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: تینت لب چیست؟ چه مزایایی نسبت به رژلب دارد؟
منبع cosmopolitan elle
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.