روش‌های محو کردن لکه و جای جوش با آرایش

پوشاندن انواع عارضه پوستی با آرایش

اگر پوست‌تان دچار لکه یا جوش است و هر عارضه دیگری دارد که در مهمانی‌ها آنها را آزاردهنده می‌دانید، در این مقاله از «منومد»، اصول محو کردن لکه‌ها و جوش با آرایش را یاد داده‌ایم.

پوشاندن عارضه‌های صورت با آرایش

محو جوش‌های صورت

جوش صورت

۱. کرم مرطوب‌کننده

ابتدا صورت خود را کاملاً تمیز کنید و چربی‌های اضافی را از روی صورت‌تان پاک کنید. اگر پوست‌تان خشک است، حتما پیش از آرایش از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست‌تان نرمی و رطوبت خود را بازیابد.

نکاتی درباره مرطوب کردن پوست

قبل از استفاده از کانسیلر باید به پوست‌تان مرطوب‌کننده بزنید. مرطوب‌کننده، آب کافی به پوست‌تان می‌رساند و پوست‌تان برای آرایش آماده می‌شود. مرطوب‌کننده خوب باید به راحتی جذب پوست‌تان شود، بدون اینکه احساس خشکی یا سفتی پوست کنید.

  • اگر پوست‌تان چرب یا مختلط است، به دنبال مرطوب‌کننده‌ای بر پایه آب یا ژل باشید.
  • اگر پوست‌تان خشک است، به مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب نیاز دارید. این مرطوب‌کننده‌ها معمولا حاوی روغن‌های معدنی، جوجوبا، روغن میوه گل رز یا روغن گل کامیلا باشد.
  • اگر حتی پوست چربی دارید از مرطوب‌کننده استفاده کنید. زیرا ممکن است پوست رطوبت موجود در مواد آرایشی را به خود جذب کند و آرایش روی صورت‌تان بد به‌ نظر برسد.

پرفروش‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده

۲. زیرسازی پوست‌

زیرسازی

برای زیرسازی پوست از کرم‌های مایع و سپس پودری استفاده کنید. ابتدا کرم‌ را با ضربه‌های بسیار سبک و ملایم روی پوست و جوش‌ها بمالید. با این روش کرم زدن، جوش‌های بیشتری به صورت‌تان اضافه نشده و در عین حال جوش‌های فعلی قرمز و ملتهب نمی‌شوند. در واقع یادتان باشد که موقع آرایش نباید با پوست و جوش‌هایتان خشن عمل کنید.

۳. کانسیلر

کانسیلر روی صورت

برای پوشاندن جوش‌های صورت باید از کانسیلری استفاده کنید که بافت خشکی داشته باشد. روی جوش‌های خشک، کانسیلرهای خشک بدون اینکه پوست را تحریک و قرمز کنند یا جوش‌های بیشتری را موجب شوند، کل روز دوام می‌آورند. در واقع این نوع کانسیلرها ماندگاری بالایی دارند. بنابراین هرچه کانسیلرتان خشک‌تر باشد،‌ مناسب‌تر است.

در ضمن موقع استفاده از کانسیلر، رنگی انتخاب کنید که هم‌رنگ پوست‌تان باشد. اگر به‌اشتباه از رنگی روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست‌تان استفاده کنید، جوش‌ها برجسته و نمایان‌تر می‌شوند. برای محو جوش‌ها بهتر است به‌جای کانسیلرهای استیکی، از نوع تیوبی استفاده کنید.

زیرسازی و کانسیلر در محو کردن جوش بسیار موثر هستند. اما اگر جوش‌های صورت‌تان به دلیل تحریک پوست، قرمز شدند، پس ابتدا یک لایه نازک کانسیلر زرد رنگ یا متمایل به سبز روی جوش‌ها بمالید. رنگ زرد می‌تواند قرمزی پوست‌ و جوش‌ها را بپوشاند.

همچنین رنگ سبز در چرخه رنگ‌ها، نقطه مقابل رنگ قرمز است و این بدین معناست که این دو رنگ یکدیگر را خنثی می‌کنند. دقیقا به همین دلیل است که در کانسیلرهای موجود در بازار، کانسیلر سبز رنگ هم وجود دارد.

به‌طور کلی از هر رنگی که می‌خواهید از روی صورت‌تان کم کنید، باید کانسیلری پیدا کنید که رنگ مقابل آن را داشته باشد. به این کار اصلاح رنگ می‌گویند. از قانون کلی رنگ‌ها بهره ببرید:

  • کانسیلر سبز در برابر قرمز
  • هلویی یا نارنجی برای نقطه‌های تیره
  • ارغوانی برای پوست‌های مایل به زرد
  • نارنجی متمایل به صورتی کم‌رنگ برای تیرگی زیر چشم

اکنون با کمک انگشت‌تان یا برس مخصوص کانسیلر، کانسیلر را روی صورت‌تان کاملا پخش کنید تا جذب پوست‌تان شود. البته می‌توانید از اسفنج‌های آرایشی هم برای ترکیب کانسیلر با پوست و جوش صورت‌تان استفاده کنید. بار دیگر کانسیلر را ‌به‌طور مستقیم روی جوش‌هایتان بمالید. لبه‌ها و اطراف جوش را آنقدر بمالید تا جوش‌ها زیر رنگ کانسیلر محو شود.

اگر خیلی به جوش‌هایتان حساس هستید، می‌توانید یک لایه دیگر از کانسیلر به روی جوش‌هایتان اضافه کنید.

کانسیلر استیکی اینجاست

۴. پودر تثبیت‌کننده یا همان پودر فیکس

در پایان پودر تثبیت‌کننده سبک و بی‌رنگی به تمام صورت‌تان بمالید. این کار را با استفاده از برس مخصوص پودر، خیلی ملایم انجام دهید. پودر تثبیت‌کننده با جذب چربی‌های اضافه، ماندگاری آرایش‌تان را بالا می‌برد و تمام روز برای آرایش‌تان مشکلی پیش نمی‌آید.

به‌جای پودر بی‌رنگ و شفاف، می‌توانید از مواد آرایشی معدنی هم استفاده کنید.

چند نکته:

  • برای اینکه آرایش‌تان بهتر بماند، وقتی کانسیلر را به صورت زدید، قبل از اینکه آن را روی صورت کاملا پخش کنید، اجازه دهید ۵ تا ۱۰ ثانیه روی صورت بماند. این کار باعث ماندگاری بیشتر کانسیلر می‌شوند.
  • یادتان باشد که هیچ‌گاه شب‌ها با آرایش به‌ رختخواب نروید. باید صورت‌تان را از هر موادی پاک کنید تا پوست‌تان صدمه نبیند.

محبوب‌ترین انواع پودر فیکس

محو جوش با آرایش

محو ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون با آرایش

ملاسما یا هیپرپیگمانتاسیون، اختلال پوستی شایعی است که روی پوست فرد، لکه هایی به رنگ تیره دیده می شود. ملانین رنگدانه‌های قهوه‌ای رنگ هستند که رنگ طبیعی پوست را موجب می‌شوند. اما وقتی ملانین بیش از حد در بدن ترشح می‌شود، درون منافذ پوست رسوب می‌کنند و به شکل لکه‌های تیره شبیه آفتاب‌سوختگی یا لکه‌های پیری دیده می‌شوند.

یکی از دلایل ترشح بیش از حد ملانین، تغییرات هورمونی است. ملاسما در زنان باردار که تغییرات هورمونی در بدن آنها رخ می‌دهد رایج است و در دوران بارداری بخش بزرگی از پوست‌شان دچار تیرگی می‌شود. لکه‌های ملاسما معمولاً روی گونه‌ها، پشت لب، پیشانی، چانه و همچنین روی دست‌ها و تمام نقاطی از پوست که در معرض نور خورشید هستند، به وجود می‌آیند.

بنابراین یادتان باشد، اگر مستعد ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون هستید، پوست‌تان را در معرض نور خورشید قرار ندهید تا گرفتار این مشکل پوستی نشوید یا در صورت ابتلا، وضعیت آن را بدتر نکنید. ملاسما معمولا به شکل یک لکه بزرگ تیره یا چند لکه کوچک تیره روی پوست به وجود می آید.

ملاسما

هنگام آرایش برای پوشاندن این لکه‌ها باید کانسیلر را فقط روی تیرگی‌های پوست بمالید. اگر کانسیلر از مرز تیرگی‌ها عبور کند، بخش‌های دیگر پوست‌تان که عادی و معمولی است، روشن‌تر می‌شوند و باز هم لکه‌های تیره خودنمایی خواهند کرد.

اگر لکه‌های تیره‌تان به رنگ قهوه‌ای تیره است و رنگ پوست‌تان عاجی یا بژ است، پس از کانسیلری با رنگدانه‌های زرد استفاده کنید.  هر چه رنگ لکه‌ها قهوه‌ای تیره‌تر باشد و پوست‌تان بژ پررنگ‌تر، رنگ کانسیلری که استفاده می‌کنید باید به سمت رنگ هلویی تیره یا نارنجی روشن رود. اگر پوست‌تان برنزه یا تنی به رنگ آبنوس دارد، از کانسیلری با رنگ نارنجی متمایل به طلایی استفاده کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید رنگ لکه‌های تیره را خنثی کنید.

پس از اینکه کانسیلر مناسب‌تان را انتخاب کردید، طبق مراحل زیر پیش روید:

۱. با استفاده از برس مخصوص کانسیلر، با دقت کانسیلر را فقط روی محل لکه‌های تیره بمالید. البته اگر لکه‌های روی صورت‌تان بزرگ است، می‌توانید با انگشت یا اسفنج  کانسیلر را روی صورت‌تان پخش کرده و بمالید. اکنون بین خطوط را رنگ کنید. اگر چند لکه تیره و مجزا از هم دارید، هر کدام از لکه‌ها را جداگانه کانسیلر بزنید.

۲. با استفاده از انگشت یا برس، تمام اطراف لبه‌های بیرونی لکه‌ها را کانسیلر را پخش کنید. این کار را باید آنقدر انجام دهید که لکه‌ها کاملا محو شوند. وقتی کانسیلر به پوست‌تان کاملا جذب شود، پوست طبیعی به نظر خواهد آمد.

کانسیلر

نکته:

برای زیرسازی مناسب، بهتر است از موادی استفاده کنید که سنگین نباشد تا لکه‌های تیره بهتر محو شوند. در ضمن برای پوست‌های مختلط بهتر است از کرم‌های BB استفاده شود. کرم‌های BB حاوی  مرطوب‌کننده، اسید سالیسیلیک یا ضدآفتاب هستند. تمام این مواد به کاهش تیرگی روی صورت کمک می‌کنند. در ضمن این نوع کرم هرگز روی صورت‌تان سنگینی نمی‌کند.

انواع کرم بی‌بی اینجاست

در ضمن برای اینکه مطمئن باشید رنگ مناسب پوست‌تان انتخاب کرده‌اید، ابتدا کمی از آن را روی چانه‌تان بزنید و با رنگ صورت‌تان آن را مقایسه کنید. همانطور که گفته شد کرم‌پودر خوب باید رنگ آن با رنگ پوست‌تان کاملا هماهنگ باشد. اگر رنگ پوست‌تان زرد یا سبز باشد، رنگ پوست‌تان گرم است و اگر آبی یا قرمز است، رنگ پوست‌تان سرد است. بنابراین باید کرم‌پودری پیدا کنید که با این رنگ‌های پوست‌تان هماهنگی داشته باشد.

۳. بعد از اینکه زیرسازی و کانسیلر را کاملا به روی پوست مالیدید، در پایان کار، کمی از پودر تثبیت‌کننده روشن و سبک به روی آرایش‌تان بمالید تا ماندگاری آن را تا یک روز کامل حفظ کنید.


حتما بخوانید: راهنمای کامل انتخاب کرم پودر براساس پوست

محو ملاسما

روش دیگر محو ملاسما یا هیپرپیگمانتاسیون

اگر لکه ملاسما یا هیپرپیگمانتاسیون به صورت‌ تکه‌ای است، بهتر است ابتدا از پرایمرهای رنگی استفاده کنید. این پرایمرها کمک می‌کنند تا کرم‌پودر روی صورت‌تان کاملا بخوابد یا اکسیده نشود. وقتی کرم‌پودر یا مواد آرایشی دیگر روی صورت خراب شده و می‌ماسد، می‌گویند اکسیده شده است.

البته روش‌های دیگری هم برای اکسیده‌نشدن کرم‌پودر روی صورت وجود دارد. در پایان این مقاله از این روش‌ها صحبت کرده‌ایم.

هنگام استفاده از پرایمر همان قوانین اصلاح رنگ مربوط به کانسیلرها را باید به‌کار ببرید. باید رنگ‌های متضاد یکدیگر را استفاده کنید تا همدیگر را خنثی کنند.

انواع پرایمر صورت

محو تغییر رنگ‌های ناشی از پارگی مویرگ‌ها

لکه‌های مویرگی

وقتی مویرگ‌ها یا رگ‌های خونی دچار پارگی‌های جزئی می‌شوند، به شکل رگه‌های باریک زیر پوست دیده می‌شوند. به رگ‌های خونی پاره‌شده، رگ‌های عنکبوتی هم گفته می‌شود. یکی از دلایل این مشکل پوستی، بیش از حد در معرض تابش نور خورشید قرار گرفتن است. محو اثر این پارگی‌های مویرگی تقریبا سخت است و کمی حوصله و تمرین می‌خواهد. در واقع باید درون رگه‌هایی که روی پوست مشخص هستند را رنگ کنید.

استفاده از برس مخصوص کانسیلر کار را برایتان راحت‌تر می‌کند زیرا این برس‌ها معمولا خیلی دقیق هستند. همچنین می‌توانید از کانسیلرهای مدادی استفاده کنید. این کانسیلرها واقعا عالی هستند. می‌توانید خیلی راحت روی رگه‌های عنکبوتی روی پوست‌تان را بپوشانید.

مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

۱. کانسیلر مناسب رنگ پوست‌تان را انتخاب کنید و خیلی با دقت فقط روی رگه‌های مشخص روی صورت‌تان را رنگ کنید. اگر مداد یا برس کانسیلر از مرز خطوط رگه‌ها بیرون بزند، آنها کاملا محو نمی‌شوند.

۲. با استفاده از نوک انگشتان یا برس، شروع به پخش کردن کانسیلر روی صورت کنید تا کاملا جذب پوست‌تان شود و طبیعی به نظر آید.

۳. اکنون کرم‌پودر مناسب رنگ صورت‌تان را استفاده کنید. کرم‌پودر را هم باید به‌خوبی روی کانسیلر بمالید تا آن هم جذب پوست‌تان شود.

۴. در پایان از پودر آرایشی تثبت‌کننده استفاده کنید تا تمام روز آرایش‌تان دوام بیاورد.

انواع کانسیلر مدادی

رفع ماه‌گرفتگی با آرایش

ماه‌گرفتگی

ماه‌گرفتگی، نوعی لکه پوستی است که از زمان تولد یا کمی بعد از آن روی پوست دیده می‌شود. این ضایعه پوستی در هر بخش از پوست می‌تواند وجود داشته باشد. دو نوع ماه‌گرفتگی داریم، یکی از آن مربوط به رگ‌های خونی زیر پوست است که موجب لکه‌های قرمز می‌شوند و دیگری ماه‌گرفتگی ناشی از تجمع سلول‌های رنگدانه‌ای است که لکه‌های قهوه‌ای روی پوست از خود به جای می‌گذارند.

برای محو کردن لکه‌های ماه‌گرفتگی می‌توانید از روش محو لکه‌های ناشی از پارگی مویرگی استفاده کنید.

رفع رزاسه با آرایش

رزاسه نوعی مشکل پوستی است که به شکل التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولا روی گونه‌ها، بینی، چانه و گاهی‌اوقات پیشانی) خود را نشان می‌دهد. بیشتر زنان همزمان با تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی به رزاسه مبتلا می‌شوند. برخی از افراد هم تمام طول زندگی‌شان را مجبورند با این اختلال پوستی بگذرانند.

رزاسه

با چند قدم زیر، رزاسه‌های صورت‌تان را بپوشانید:

۱. پیش از آرایش باید روی ناحیه مبتلا به رزاسه را تا حد امکان نرم و مرطوب نگهدارید. نواحی مبتلا به رزاسه معمولا خشک و پوسته‌پوسته است و به لایه‌برداری نیاز دارد. البته رزاسه را نمی‌توان با لایه‌بردار‌های معمولی لایه‌برداری کرد چراکه بیش از پیش آن را تحریک می‌کند. بنابراین این کار را باید با کرم مرطوب‌کننده مرغوب انجام دهید.

روی رزاسه مقدار زیادی کرم مرطوب‌کننده بمالید و بگذارید ۵ دقیقه باقی بماند. سپس با یک دستمال مرطوب به آرامی و به‌شکل دورانی روی آن را مالش دهید. مرطوب‌کننده، پوست خشک مرده را نرم کرده و دستمال آنها را از روی صورت پاک می‌کند. اکنون ناحیه مبتلا به رزاسه کاملا نرم و صاف شده است و می‌توانید مراحل بعدی را انجام دهید.

۲. برای مقابله با قرمزی روزاسه باید از کانسیلر زرد رنگ استفاده کنید. یک لایه نازک کانسیلر روی نواحی قرمز بکشید. این لایه تا اندازه‌ای قرمزی را از بین می‌برد. البته ممکن است هنوز قسمتی از تیرگی‌های مربوط به رزاسه روی پوست باقی مانده باشد. بنابراین دوباره از همان کانسیلر یک لایه دیگر روی لایه قبلی بمالید. در نهایت باز هم ممکن است اثر رزاسه را روی صورت‌تان مشاهده کنید، اما این بار به صورت نقطه‌های کوچک بی‌اهمیت خواهد بود. در ضمن استفاده دو بار لایه کانسیلر، کانسیلر روی پوست‌تان خیلی ضخیم نخواهد شد و پوست‌تان طبیعی به نظر می‌رسد.

۳. اکنون کانسیلری را که روی نواحی مبتلا به رزاسه مالیده‌اید، کاملا مالش دهید تا کاملا جذب پوست‌تان شود.

۴. پس از اینکه کارتان با کانسیلر تمام شد، از کرم‌پودر استفاده کنید. کرم‌پودر فقط به آن نواحی از صورت که می‌خواهید بپوشانید بزنید.

۵. در پایان از ‌پودر تثبیت‌کننده به صورت‌تان بمالید تا کل روز آرایش‌تان باقی بماند.

انواع کانسیلر اینجاست

رفع پیسی با آرایش

پیسی

پیسی یک اختلال مزمن پوستی است که بر اثر تولید نشدن رنگدانه در پوست به‌وجود می‌آید. در نتیجه لکه‌های سفیدی روی پوست نواحی مختلف بدن ظاهر می‌شود. موقع آرایش با این لکه‌های سفید سروکار دارید و باید آنها را محو کنید.

این کار را دقیقا باید مانند محو لکه‌های تیره انجام دهید. اما چیزی که در اینجا فرق می‌کند، استفاده از کانسیلر است. در این وضعیت به‌جای کانسیلر روشن باید از نوع تیره استفاده کنید.

اگر پوست‌تان بژ بود باید از کانسیلری که یک تا دو درجه تیره‌تر از پوست‌تان باشد استفاده کنید. اگر هم پوست‌تان برنزه یا به رنگ آبنوس است، دو تا سه درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان باشد.

مراحل آرایش درست محو لکه‌های پیسی مانند آرایش نقاط تیره پوست است.

رفع اثر زخم صورت با آرایش

اثر زخم

محو کردن آثار زخم روی صورت کمی سخت است. زیرا این نواحی صدمه‌دیده از پوست معمولا بدون منفذ هستند و مواد آرایشی باید به منافذ پوست وارد شوند تا روی صورت بمانند. کرم‌پودر روی این اثر زخم‌ها سر می‌خورد و می‌ریزد. بنابراین شما به کانسیلر خاصی نیاز دارد. کانسیلری که مثلا، بافت بسیار خشک‌تری داشته باشد تا بتواند روی پوست‌تان بماند. کانسیلرهایی که معمولا زیر چشم‌ها استفاده می‌شود را می‌توانید انتخاب کنید. در واقع با داشتن این نوع کانسیلر می‌توانید اثر زخم را از روی صورت‌تان محو کنید.

روش محو زخم مانند روش محو لکه‌ها و انواع جوش‌هاست. در پایان کار هم باید پودر تثبیت‌کننده به صورت‌تان بمالید.

اگر کانسیلرتان معمولی است و نوع مخصوص اثر زخم را در دسترس ندارید، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا محل اثر زخم را مرطوب‌کننده بمالید.

۲. سپس روی اثر زخم کمی پودر نرم بمالید. کرم مرطوب‌کننده تا اندازه‌ای کمک می‌کند که پودر روی صورت‌تان بخوابد.

۳. اکنون با استفاده از برس کانسیلر، کانسیلر را مستقیما فقط روی اثر زخم مستقیما بمالید. کانسیلر و پودر با هم مخلوط می‌شوند و بافت آن را خشک‌تر می‌کنند و بهتر به اثر زخم می‌چسبند.

۴. اکنون با انگشت یا نوک برس، کانسیلر را روی اثر زخم تا لبه‌هایش بمالید تا کاملا نامرئی شود.

۵. وقتی کرم‌پودر به صورت‌تان می‌مالید، موقع رسیدن به اثر زخم، کرم‌پودر را روی آن نکشید، زیرا ممکن است کانسیلر و مرطوب‌کننده زیر آن را پاک کنید. کرم‌پودر را با انگشت یا برس نقطه نقطه‌ای بمالید و با ملایمت روی زخم پخش کنید.

روش‌های پیشگیری از اکسیده‌شدن کرم‌پودر روی صورت

اکسیده شدن کرم‌پودر

اکسیداسیون از نظر شیمیایی زمانی رخ می‌دهد که بین مولکول‌ها واکنش‌های شیمیایی صورت می‌گیرد و آنها برخی الکترون‌های خود را از دست می‌دهند. وقتی در مواد آرایشی، اکسیداسیون صورت می‌گیرد، ساختار و رنگ آنها تغییر می‌کند. به همین دلیل است که مثلا، موقع آرایش و زیرسازی از کرم‌پودری استفاده می‌کنید که کاملا با رنگ پوست‌تان هماهنگ است و پوست‌تان طبیعی به نظر می‌رسد. اما به نیمه‌های روز که می‌رسید، متوجه می‌شوید، کرم روی صورت‌تان ماسیده و کمی نارنجی‌رنگ به نظر می‌رسد.

عوامل متعددی، از بافت پوست گرفته تا مقدار تمیزی پوست و چربی‌های طبیعی پوست در اکسیده‌ شدن کرم‌پودر دخیل هستند. البته با به‌کار بردن ترفندهای زیر می‌توانید از اکسیده شدن کرم‌پودر پیشگیری کنید:

۱. شستشوی صورت

پوست تمیز یعنی پوست سالم و پوست سالم هم درخشش خوبی دارد. حتی لحظه‌ای هم به فکرتان راه ندهید که بدون شستن صورت‌تان شروع به زیرسازی یا به‌طور کلی آرایش کنید. صورت‌تان اگر تمیز نباشد و مثلا کرم یا آرایش روز قبل روی آن مانده باشد، کرم‌پودر روی آن به‌خوبی نمی‌نشیند و به‌سرعت اکسیده می‌شود. بنابراین قبل از استفاده از لوازم آرایشی، حتما صورت‌تان را با فیس واش بشویید.

پرفروش‌ترین فیس واش‌ها اینجاست

۲. استفاده از تونر

اگر می‌خواهید کرم‌پودرتان به‌خوبی روی صورت‌تان بماند، پیش از کرم مرطوب‌کننده، حتما از تونر استفاده کنید. تونر‌های مخصوص صورت مقدار pH پوست را متعادل کرده و در عین حال چربی‌های اضافی را به خود جذب می‌کند و پوست‌تان کاملا تمیز می‌شود. پوست‌های چرب سریع‌تر موجب اکسیده شدن کرم‌پودر می‌شوند.

پرفروش‌ترین انواع تونر صورت

۳. پرایمر

همانطور که پیش از این هم گفته شد پرایمر برای نگهداشتن کرم‌پودر روی صورت بسیار موثر است. پرایمر همچون تونر چربی‌های اضافی را به خود جذب می‌کند.

۴. محصولات بر پایه آب

هنگام استفاده از محصولات مراقبت پوست از محصولاتی استفاده کنید که بر پایه آب باشند. این محصولات چربی کمتری دارند و آبرسان‌های خوبی هستند. هرچه از محصولات برپایه چربی کمتری استفاده کنید، از خطر اکسیده شدن کرم‌پودرتان کمتر می‌شود.

۵. استفاده از کرم‌پودر مناسب

تا‌ الآن درباره اکسیده شدن کرم‌پودر می‌گفتیم، اکنون باید از خود این کرم آرایشی بگوییم. هنگام خرید کرم‌پودر باید نوع مرغوب آن را بخرید. کرم‌پودرهای مرغوب معمولا دچار اکسیداسیون نمی‌شوند. اما اگر به‌ناچار از کرم‌پودری استفاده می‌کنید که اکسیده می‌شود، پس بهتر است کرمی بخرید که کمی روشن‌تر باشد. بدین‌ترتیت احتمال اینکه رنگ کرم‌پودر تغییر خیلی زیادی داشته باشد، کم می‌شود.

۶. جذب صحیح

موقع استفاده از محصولات مراقبت از پوست و همینطور مواد آرایشی باید مراقب باشید که مواد آنها کاملا جذب پوست‌تان شده باشند. در واقع محصولات نباید فقط روی سطح پوست قرار گیرند. آنها باید تا به درون حفره‌های پوست‌تان نفوذ کنند. برای این‌ کار می‌توانید از «جید رولر» استفاده کنید. جید، سنگ یشم است که خواص درمانی دارد و جید رولر برای ماساژ دادن سطحی پوست ساخته شده است. با این وسیله می‌توانید محصولات را کاملا جذب پوست‌تان کنید.

انواع جید رولر اینجاست

۷. استفاده از ابزار مناسب آرایش

اگرچه می‌توان با کمک انگشتان، کرم‌پودر را به صورت مالید، احتمال اینکه چربی موجود در دست‌تان با مواد کرم‌پودر واکنش ایجاد کند، بسیار زیاد است. بنابراین همیشه از برس مناسب برای کرم‌پودر استفاده کنید.

انواع بیوتی بلندر اینجاست

۸. استفاده از اسپری یا پودر

اسپری و پودرهای آرایشی می‌توانند با جذب چربی‌های پوست جلوی احتمال واکنش چربی و رنگدانه موجود در مواد آرایشی و بروز اکسیداسیون را بگیرند.

۹. توجه به تاریخ انقضاء

تاریخ انقضاء کرم‌پودرها معمولا ۱۲ تا ۱۸ ماه است. بنابراین مراقب باشید از کرم‌پودرهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است، استفاده نکنید. این کرم‌پودرها نه‌تنها بافت سالم خود را از دست می‌دهند، بلکه خیلی سریع اکسیده می‌شوند.

۱۰. استفاده از برس تمیز

استفاده از برس تمیز، نه‌تنها بهداشت و سلامت پوست‌تان را تضمین می‌کند، بلکه به مواد آرایشی صدمه نمی‌زند. مواد آرایشی و چربی‌های به‌جا مانده از آرایش‌های قبلی، موجب آسیب به کرم‌پودر شده و احتمال اکسیده شدن آن را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله و راهنمایی‌های آرایشی آن برایتان مفید باشد. اگر شما هم توصیه‌ای دارید خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.

در نگارش این مقاله از کتاب «آموزش حرفه‌ای آرایش رابرت جونز» استفاده شده است.


در ادامه بخوانید: تاریخ انقضای انواع لوازم آرایشی چند ماه است؟ از رژلب تا لاک و انواع کرم
منبع verywellhealth.com byrdie.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.