کانتور آرایشی چیست؟ و چطور صورتمان را کانتور کنیم؟

کانتور آرایشی چیست و چطور عمل می‌کند؟ کانتورکردن تکنیکی برای ایجاد زاویه در صورت است. این روش آرایشی با یکی از لوازم آرایش به نام کانتور شدنی و ممکن می‌شود. اگر کنجکاو هستید، با ما همراه باشید تا همه‌چیز را برایتان توضیح بدهیم.

کانتور آرایشی چیست؟

کانتور آرایشی چیست
کانتور آرایشی و استفاده از آن برای زاویه‌سازی صورت

کانتورکردن یعنی ایجاد زوایا و دادن ابعاد به بخش‌های مختلف صورت. این کار باعث می‌شود که صورت‌تان خوش‌حالت‌تر شود. البته کانتورینگ یا کانتورکردن یک تکنیک آرایشی است اما وسایل و ابزاری مخصوص به خود هم دارد.

باید استفاده از کانتور را بلد باشید تا آرایشتان خوب از کار دربیاید. کانتور مانند کرم پودر نیست که با آن تمام صورت‌تان را بپوشانید بلکه فقط باید خطوطی خاص و زوایای ویژه‌ای را با سایه‌ای از کانتور ایجاد کنید.

کانتور روی بخش‌هایی از صورت قرار می‌گیرد که می‌توانند زوایا و ابعاد خوبی به چهره بدهند. خطوطی که این ماده آرایشی پوشش می‌دهد، شامل خط رویش مو، گونه‌ها، خط فک و گردن می‌شوند. با قلم‌موهای مخصوص یا نوک انگشتان دست می‌توانید کار سایه‌زدن کانتور در نواحی مختلف صورت را انجام بدهید.

وظیفه دیگر کانتور آرایشی چیست؟ ایجاد تقارن در صورت. شما به کمک خطوطی که با کانتور روی صورت ایجاد می‌کنید، امکان متقارن‌کردن دو طرف صورت را هم به وجود می‌آورید.

کانتور آرایشی انواع مختلفی دارد:

  • پودری؛ کانتور پودری برای پوست‌های چرب مناسب است و کار با آن راحت‌تر از انواع دیگر است.
  • کرمی؛ کانتور کرمی برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است و به‌خوبی روی این جنس از پوست می‌نشیند.
  • مایع؛ این شکل از کانتور برای تمام انواع پوست‌ها گزینه مطلوبی است.

کانتور پودری

کانتور آرایشی چیست
پالت کانتور پودری

کانتورهای پودری برای پوست‌های چرب گزینه خوبی هستند. علاوه بر آن، کارکردن با چنین نوعی از کانتور برای همه حتی مبتدی‌ها هم سخت نیست. انواع دیگر که حالت مایع یا کرمی دارند به‌سادگی روی پوست پخش نمی‌شوند و کارکردن با آنها به کمی تسلط بیشتر نیاز دارد. برای اینکه کانتور پودری را به‌خوبی روی پوست استفاده کنید از قلم‌مو یا همان کمک بگیرید.

انواع براش آرایشی

کانتور کرمی

کانتور آرایشی چیست
کانتور کرمی

کانتورهای کرمی غلیظ‌تر از انواع دیگر هستند و پخش‌کردنشان روی پوست صورت کمی دشوارتر از موارد دیگر است. شاید بتوان گفت که بهتر است، حرفه‌ای‌ها به سراغ این نوع از کانتور بروند.

کانتور مایع

کانتور آرایشی چیست
کانتور مایع

کانتور مایع در صورتی که به‌درستی روی پوست استفاده و پخش شود، یک‌دست‌ترین جلوه را به پوست می‌دهد و باعث می‌شود که صورت‌تان صاف و زیباتر از همیشه به نظر برسد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، کانتور مایع برای هر نوع از جنس پوست مناسب است. بهترین وسیله برای پخش کانتور مایع روی پوست، اسفنج‌های آرایشی هستند. البته اگر کار با اسفنج‌ها برایتان خوشایند نیست، از نوک انگشتان هم می‌توانید استفاده کنید.

فرق کانسیلر و کانتور

اجازه بدهید که بگوییم فرق کانسیلر و کانتور آرایشی چیست و هریک چه کاربردی دارند. کانسیلر برای پوشاندن لک‌ها، ناصافی‌ها و البته کک‌ومک‌ها (اگر بخواهید آنها را بپوشانید) استفاده می‌شود.

اما کانتور برای این استفاده می‌شود که برخی از زوایا و ابعاد صورت را برجسته‌تر نشان بدهد و آنها را با تأکید بیشتری نمایان کند. کانسیلر مطلوب باید دو درجه از رنگ واقعی پوست روشن‌تر باشد اما کانتور خوب باید دو درجه تیره‌تر از رنگ واقعی پوست باشد.


حتما بخوانید: کانسیلر چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟+نحوه استفاده

فرق برانزر و کانتور

برانزر هم در شکل‌های مختلف مایع، پودری و کرمی در بازار موجود است و تِم رنگی خنثی و مات یا براق و درخشان دارد. برانزرها برای اضافه‌کردن درخشش و نور به صورت اضافه می‌شوند.

بخش‌هایی از صورت که بازتاب‌دهنده نور هستند و در سایه قرار نمی‌گیرند، به کمک این ماده آرایشی جلوه بیشتری پیدا می‌کنند. در یک کلام، با استفاده از برانزر می‌توانید حالتی روی پوست‌تان ایجاد کنید که انگار نور خورشید به زیبایی روی بخش‌هایی از آن تابیده و باعث درخشش پوست شده است.

شیوه استفاده از کانتور آرایشی چیست ؟

کانتور آرایشی چیست
شیوه استفاده از کانتور

شیوه استفاده از کانتور چیست و چطور باید با آن اقدام به کانتورینگ کرد؟ گام نخست این است که براساس رنگ پوست‌تان اقدام به انتخاب کانتوری کنید که دو درجه از آن تیره‌تر است. شکل صورت‌تان را هم بررسی کنید و ببینید که باید در کدام بخش‌ها زاویه‌سازی کنید یا خطوطی به‌وجود بیاورید که تأکید با کانتور بر آنها به جذابیت چهره‌تان اضافه می‌کند.

معمولا باید روی گونه‌ها، بینی، پیشانی و خط فک کار کنید تا سایه‌هایی جذاب و زوایایی مناسب روی صورت‌تان نقش ببندد. اما مراحل بعدی کار چگونه است:

  • کانتور را در بخش شقیقه‌ها و پیشانی پخش کنید و بمالید. سپس به سمت گونه‌ها بروید و خطی فرضی برای گونه بکشید. اگر هم چنین خطی روی صورت‌تان وجود دارد، با کانتور آن را مؤکد و پرجلوه‌تر کنید. در آخر هم به سراغ چانه و خط فک بروید و سعی کنید که با خطوطی که کانتور روی این ناحیه ایجاد می‌کند، حالت زاویه‌داری به این بخش‌های صورت بدهید. البته از دو طرف تیغه بینی هم غافل نشوید.
  • پس از اینکه کانتور را در این قسمت‌ها پخش کردید و نشانه‌گذاری‌ها روی صورت را به پایان رساندید، از یک براش آرایشی مناسب یا اسفنج یا اگر راحت‌تر هستید، نوک انگشتان استفاده کنید. با یکی از این‌ها سعی کنید که خطوط ترسیم‌شده با کانتور را روی هر بخش به‌طور یک‌دست و کامل پخش کنید.

نکات مهم در استفاده از کانتور آرایشی چیست ؟

کانتور آرایشی چیست
کانتور روی پوست صورت

اگر نتوانید کانتور مناسبی برای پوست‌تان انتخاب کنید و از آن گذشته، به‌خوبی این ماده را روی صورت‌تان پیاده‌سازی کنید، نتیجه نامطلوبی نصیبتان می‌شود. بلندکردن (blend) یا همان پخش درست کانتور روی سطح صورت اهمیت زیادی دارد.

اگر این کار را به‌خوبی انجام ندهید، چروک‌ها و نواقص پوستی بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. اما اگر به‌درستی از کانتور استفاده کنید، صورتی زیباتر خواهید داشت.

انواع کانتور صورت

در آخر

این روزها، لوازم و مواد آرایشی مختلفی در بازار وجود دارد. دیگر راز زیباترشدن فقط در دستان آرایشگر افراد معروف و چهره‌های هالیوودی نیست. حالا اگر مواد و لوازمی مانند کانتور، برانزر، کانسیلر و… را بشناسید و شیوه درست به‌کارگیری‌شان را هم بلد باشید، خودتان به شکلی حرفه‌ای آرایش خواهید کرد و از اینکه هستید هم زیباتر می‌شوید.

کاربرد کانتور جذاب و جالب است و می‌تواند پایه زیبایی برای تکمیل آرایشتان به وجود بیاورد. با کانتور صورت‌تان را متقارن‌تر می‌کنید و زوایای زیبایی به آن می‌دهید. بعد به سراغ لوازم آرایش دیگر بروید و مانند ماه بدرخشید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل انتخاب کرم پودر براساس پوست
منبع boldsky.com refinery29.com lorealparisusa.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.