برانزر چیست و چطور بهترین برانزر را برای پوستمان انتخاب کنیم؟

برانزر چیست و چه می‌کند؟ این روزها که نام لوازم آرایشی متنوع شده و هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند، آشنایی با هر کدام مهم است. اگر بدانید که هر یک چه می‌کنند، تصمیمات بهتری برای آرایش‌کردن خواهید گرفت. در این مقاله از برانزر برایتان می‌گوییم.

برانزر چیست و چه می‌کند؟

برانزر چیست
استفاده از برانزر برای درخشش پوست

شاید از خودتان بپرسید که برانزر چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. شاید فکر کنید که برانزرها جدید به بازار آمده‌اند و پیش از این‌ها، خبری از حضورشان در بازار لوازم آرایشی نبود. اما این‌طور نیست. واقعیت این است که شهرت و محبوبیت کانتور باعث شده که برانزر کمی به حاشیه رانده شود.

برانزرها به پوست حالت براقی می‌دهند؛ حالتی شبیه برنزه‌شدن زیر آفتاب. انگار که مدتی طولانی را در ساحل آفتاب گرفته‌اید و پوستتان به رنگ شکلاتی جذابی درآمده است.

تفاوت کانتور با برانزر

برانزر
برانزر در سمت راست- کانتور در سمت چپ

باید بدانید که کانتور با برانزر فرق دارد. کانتورکردن باعث می‌شود که روی پوست سایه‌های مختلفی به وجود بیاید اما برانزر پوست را براق می‌کند. کانتورها تِم رنگی ملایم دارند اما برانزرها تِمی گرم و پررنگ دارند.

این را هم بدانید که همیشه و در آرایش روزانه، زیاد از برانزرها استفاده نمی‌شود چون اصلا نیازی هم نیست. کانتور برای این است که بخش‌هایی از پوست مشخص نشود اما برانزر می‌خواهد با براق‌کردن نواحی پوست و اجزای صورت، جلوه بیشتری به آنها بدهد.

تفاوت هایلایتر با برانزر

هایلایتر هم مانند برانزر پوست را براق می‌کند و درخشان. اما تفاوتشان در این است که هایلایترها برای بازتاب روشنی روی پوست هستند ولی برانزرها می‌خواهند که پوست را با سایه‌ای گرم براق کنند.


حتما بخوانید: راهنمای استفاده از هایلایتر آرایشی برای داشتن یک میکاپ حرفه‌ای و جذاب

کار برانزر چیست؟

کار برانزر چیست؟ عملکردی شبیه به برنزه‌کردن با دستگاه دارد؟ بله. برانزرها می‌توانند به پوستتان درخشش و گرما بدهند. ضمن اینکه با وجود آنها دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌های سولار یا حتی آفتاب‌گرفتن هم نخواهید داشت.

برانزر می‌تواند عیب‌ها و نواقص پوستی را هم تاحدی پنهان کند. کسانی که بیش از حد سفید هستند و پوستشان حالت رنگ‌پریده دارد هم با کمک برانزر می‌توانند گرما و جذابیت بیشتری به صورتشان اضافه کنند.

در کدام قسمت‌های صورت باید از برانزر استفاده کنید؟

برانزر چیست
استفاده از برانزر در نواحی علامت‌زده شده

زمانی که برانزر استفاده می‌کنید، انگار زیر نور آفتاب برنزه شده‌اید. همین راهنمایی است که به شما می‌گوید، برانزر را در کدام بخش‌های پوست استفاده کنید؛ در بخش‌هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند.

بخش‌هایی که باید با برانزر پوشانده شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • طرفین پیشانی به سمت شقیقه‌ها؛
  • گونه‌ها؛
  • بینی؛
  • چانه.

البته از برانزر برای پاها و دست‌ها هم می‌توانید، استفاده کنید. پوشاندن سطح پوست پاها با این ماده باعث می‌شود که کشیده‌تر به نظر برسند. اگر تاپ یا بلوز یقه هفت هم می‌پوشید، امکان استفاده از برانزر برای نواحی ترقوه و شانه‌ها وجود دارد.

چطور باید از برانزر استفاده کرد؟

طرز استفاده از برانزر چیست؟ استفاده از برانزر بسیار ساده است. شما برای استفاده از برانزر فقط به یک براش مناسب نیاز دارید.

  • اگر می‌خواهید از برانزرهای کرمی استفاده کنید، باید به سراغ براش‌هایی با موهای مصنوعی بروید. اما اگر برانزرتان پودری است به براش‌هایی با موهای طبیعی نیاز خواهید داشت. براش‌های مصنوعی پودر را نگه نمی‌دارند و براش‌های طبیعی هم برانزر کرمی را به خود جذب می‌کنند.
  • برای اینکه برانزرهای کرمی یا ژِلی را روی پوستتان به‌خوبی پخش کنید از اسفنج‌های آرایشی یا همان بیوتی بلندرها کمک بگیرید. نوک انگشتانتان هم گزینه خوبی برای پخش‌کردن برانزر روی گونه‌ها و نواحی دیگر است.

مراحل استفاده از برانزر

برانزر چیست
شیوه استفاده از برانزر
  • مرحله نخست کار این است که صورتتان را بشویید. روتین همیشگی‌تان را پیش ببرید. مثلا از مرطوب‌کننده، پرایمر، کانسیلر و… استفاده کنید.
  • آرایشتان را تثبیت کنید و براش مخصوص را بردارید و با آن کمی برانزر بردارید.
  • شروع به کشیدن برانزر با براش روی نواحی شقیقه‌ها و خط رویش موی سر کنید. این را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای انجام بدهید.
  • بار دیگر براش را به برانزر آغشته کنید و آن را روی گونه‌ها بکشید. از طرف گوش‌ها به سمت برآمدگی گونه حرکت کنید و برانزر را روی پوست بمالید.
  • حالا نوبت به چانه می‌رسد. کمی برانزر روی خط فک بزنید و آن را به سمت چانه پخش کنید. کمی از برانزر را هم به سمت گردن بمالید و پخش کنید.
  • در مرحله آخر هم به سراغ بینی بروید. کمی برانزر را در دو طرف بینی پخش کنید.

در هنگام استفاده از برانزر همیشه یادتان باشد که:

  • در استفاده از این ماده زیاده‌روی نکنید.
  • براش آغشته به برانزر را با حرکات دایره‌ای و به‌آرامی روی پوست بکشید.
  • آن‌قدر برانزر را روی سطح پوست پخش کنید (اصطلاحا بلِند کنید) که به‌خوبی و بدون وجود خطوطی مشخص روی پوست بنشیند.
  • در نور مناسب آرایش و از برانزر استفاده کنید تا بدانید که در واقع در حال انجام چه کاری هستید و نورها برایتان سؤتفاهم به وجود نیاورند.

انتخاب برانزر مناسب برای پوست چگونه است؟

برانزر چیست
پوست با برانزر در سمت راست- پوست بدون برانزر در سمت چپ

حالا که می‌دانید برانزر چیست و چطور عمل می‌کند، خوب است که درباره انتخاب برانزر مناسب پوست هم برایتان بگوییم. برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید و بدانید که باید چه برانزری برای پوستتان انتخاب کنید، به تُناژ رنگی پوستتان دقت داشته باشید. علاوه بر تناژ اصلی رنگ پوست به زنگ پس‌زمینه پوست هم نگاه کنید. جنس پوست هم در انتخاب برانزر مناسب نقش دارد.

انواع مدل‌های برانزر را ببینید

تناژ رنگی اصلی پوست

هرکسی می‌داند که رنگ اصلی پوستش چیست؟ سفید، گندمی یا سبزه. هر دسته از افراد باید به سراغ چه برانزری بروند؟

پوست‌های سفید

بعضی‌ها فکر می‌کنند که برانزر فقط مخصوص افرادی با پوست تیره و گندمی است. اما این‌طور نیست. البته کسانی که پوست خیلی سفیدی دارند باید دقت زیادی در انتخاب برانزر به خرج بدهند چون ممکن است که انتخابی اشتباه باعث جلوه و ظاهر نامناسبی از برانزر روی پوستشان شود.

انتخاب مناسب چیست؟ برانزری که رنگ هلویی دارد و فقط اندکی از رنگ پوست واقعی فرد تیره‌تر است. انتخاب برانزرهای تیره برای پوست‌های بسیار سفید توصیه نمی‌شود.

پوست‌های گندمی

گندمی طیف رنگی میان سفید و سبزه است. افرادی که پوستی به این رنگ دارند، باید از برانزرهایی استفاده کنند که زمینه رنگی مسی و قهوه‌ای/طلایی دارند.

پوست‌های سبزه

کسانی که پوست سبزه دارند، باید از برانزرها تیره استفاده کنند. رنگ‌های قهوه‌ای و شکلاتی انتخاب‌های مناسبی برایشان خواهد بود.

تناژ رنگی پس‌زمینه پوست

اما تناژ رنگی پس‌زمینه پوست چیست؟ باید ببینید که در گروه‌های سفید، گندمی و سبزه، پس‌زمینه پوستتان چه حالتی دارد.

پس‌زمینه رنگی گرم

به مچ دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌هایی سبز می‌بینید، پس پس‌زمینه رنگ پوستتان گرم است. بهترین انتخاب برای شما برانزرهایی با تناژ رنگی طلایی و قهوه‌ای است.

پس‌زمینه رنگی سرد

اگر رگ‌های دستتان آبی است، پس‌زمینه رنگی پوسستان سرد محسوب می‌شود و باید برانزرهایی به رنگ صورتیِ هلویی یا صورتی‌ِ طلایی (رزگلد) استفاده کنید.

پس‌زمینه رنگی خنثی

اگر رگ‌هایتان رنگی میانه آبی و سبز دارند، پس‌زمینه رنگی پوستتان خنثی است و باید برانزرهایی انتخاب کنید که در طیف رنگی میان رنگ‌های قهو‌ه‌ای/طلایی و صورتی/هلویی قرار می‌گیرند.

جنس پوست

جنس‌ پوست هم می‌تواند عامل مهمی در انتخاب برانزر مناسب باشد. پس به این موضوع هم دقت کنید.

 پوست‌های چرب/مختلط/ مستعد آکنه

برای پوست‌های چرب و مختلط (پوست‌هایی که در برخی نواحی چرب‌اند و در برخی نواحی خشک) به سراغ برانزرهای پودری بروید. برانزرهای پودری براق گزینه مناسب این جنس از پوست‌ها هستند. کسانی که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند هم باید به سراغ برانزرهای پودری یا ژِلی بروند.

پوست‌های خشک

برانزر مناسب پوست‌های خشک قطعا مدلی به جز برانزرهای مایع و کرمی نیست.

پوست‌های معمولی

افرادی که پوست‌های معمولی دارند از باقی افراد در زمینه پوست خوش‌شانس‌تر هستند. این دسته از افراد می‌توانند هر برانزری را استفاده کنند که دوست دارند. هیچ محدودیتی در کار نیست.

 

در آخر

حالا دیگر می‌دانید که برانزر چیست و چه می‌کند. اگر دوست داشته باشید که به روتین آرایشی‌تان چیز جدیدی اضافه کنید، برانزر گزینه جذاب و جالبی است. با وجود آن پوستتان براق‌تر و گرم‌تر جلوه خواهد کرد. تجربه یا علاقه‌‌ای به استفاده از این وسیله آرایشی دارید؟


در ادامه بخوانید: تاریخ انقضای انواع لوازم آرایشی چند ماه است؟ از رژلب تا لاک و انواع کرم
منبع hanaleicompany.com fabbon.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.