شیک پوش‌ترین بازیگران مرد سینمای جهان را بشناسید

کدام هنرپیشه‌های مرد در دسته شیک پوش‌ترین بازیگران سینما قرار می‌گیرند؟ در این مقاله جذاب برایتان گفته‌ایم خوش‌پوش‌های ابدی کدامند.

با شیک پوش‌ترین بازیگران سینما آشنا شوید

هنرپیشه‌ها به‌طور معمول ظاهر خوبی دارند و اندامشان هم متناسب است. این یعنی تا ورود به دنیای شیک‌پوشی راه کوتاهی پیش رو دارند. اما در میان آنها، همه قواعد خوش‌پوشی و شیک‌پوشیدن را رعایت می‌کنند؟ نه. برخی مانند جانی دپ استایل شخصی خود را دارند اما برخی آراستگی کلاسیک یا خاص یک ستاره سینما را از روی پرده به واقعیت هم می‌آورند.

در این مقاله، از شیک پوش‌ترین بازیگران مردی خواهید خواند که همان جذابیت استایل روی پرده سینما را در واقعیت هم رعایت کرده یا می‌کنند. یادتان باشد که بازیگرانی را در این فهرست آورده‌ایم که نکته خاصی در استایلشان دیده می‌شود.

بسیاری از هنرپیشه‌های هالیوودی به‌واسطه ظاهر و سیمای خوبی که دارند، به‌سادگی در دسته خوش‌پوش‌ها قرار می‌گیرند (برد پیت و دی‌کاپریو). اما در این فهرست کسانی آمده‌اند که چیزی فراتر از خوش‌پوشی و خوش‌سیمایی دارند.

۱. سیدنی پوآتیه (Sidney Poitier)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های مختلف سیدنی پوآتیه

سیدنی پوآتیه فقید از آن خوش‌پوش‌هایی بود که کت‌وشلوارهای خوش‌دوختش از یاد نمی‌رود. انگار با آن کت‌وشلوارها به‌دنیا آمده بود. البته او به تیپ‌واستایل رسمی علاقه داشت اما در پوشیدن لباس‌های کژوال یا همان غیررسمی هم سلیقه خوبی به‌خرج می‌داد.

انتخاب پاپیون‌ها و کراوات‌های مناسب و طرح‌های زیبای پارچه کت‌وشلواری از جلوه‌های خوش‌پوشی پوآتیه بود. او از خوش‌پوش‌های دنیای استایل کلاسیک است؛ استایلی که در آن هنوز تنوع امروزی دنیای فشن وارد نشده بود و کت‌وشلوارهای خوش‌بُرش و خوش‌دوخت روی اندام ورزیده و قامت بلند مردان سینما خوش می‌نشستند.

۲. استیو مک‌کوئین (Steve McQueen)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های استیو مک‌کوئین

استیو مک‌کوئین خوش‌سیما را بزرگ‌ترها بیشتر به‌خاطر دارند. او هم از شیک پوش‌ترین بازیگران سینما به‌حساب می‌آید. نکته جالب‌توجه در استایل او این است که در هر سبک‌وسیاقی از پوشش بسیار راحت به‌نظر می‌رسد.

حتی زمانی که کت‌وشلوارهای بسیار رسمی به‌تن می‌کرد هم راحت به‌نظر می‌رسید و اتوکشیدگیِ آزاردهنده تیپی کلاسیک در استایلش دیده نمی‌شد. بازیگر بی‌نظیر فیلم دیدنی پاپیون همیشه آراسته ظاهر می‌شد و انتخاب‌های خوبش در زمینه پوشش، او را به‌یادماندنی می‌کرد.

۳. آلن دلون (Alain Delon)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های آلن دلون

آلن دلون فرانسوی هم بی‌تردید از شیک پوش‌ترین بازیگران سینماست. البته تیپ و چهره جذاب او هم کارش را راحت کرده و بدیهی است که کسی با این میزان از جذابیت ظاهری در هر تیپ‌واستایلی خاص و چشمگیر می‌شود.

راز جذابیت استایل آلن دلون به‌جز خوش‌چهره و خوش‌تیپ‌بودن در انتخاب‌های ساده‌اش هم ریشه داشت. او به‌دنبال انتخاب طرح‌های عجیب و مدل‌های غریب نبود. کت‌وشلوارهای او رسمی، خوش‌دوخت و ساده بودند. تیپ‌های غیررسمی‌اش هم از همین قاعده پیروی می‌کردند. او در انتخاب اکسسوری‌ها هم خوش‌سلیقه بود و معمولا عینک‌های آفتابی شیکی استفاده می‌کرد.

۴. کری گرانت (Cary Grant)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های کری گرانت

اگر بخواهیم نمادی از استایل کلاسیک را معرفی کنیم، بی‌شک کری گرانت می‌تواند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایمان باشد. دستمال‌گردن‌ها، پاپیون‌ها و کراوات‌های او در کنار پوشِت‌های شیکش (همان دستمال‌های کوچک جیب بالای کت) باعث می‌شد که همیشه آراسته به‌نظر برسد.

او برخلاف آلن دلون یا استیو مک‌کوئین خوش‌پوشی نبود که از مسیر سادگی به شیک‌پوشی رسیده باشد. دقت و توجه گرانت به جزئیات استایلش زیاد بود و این را در انتخاب طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل موی استایلش هم می‌توان حس کرد و دید.

۵. رابرت ردفورد (Robert Redford)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های رابرت ردفورد

اوج شکوفایی رابرت ردفور از نقطه‌نظر محبوبیت و بازی در سال‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی است. او در آن سال‌ها، با موهای نیمه‌بلند و استایل‌های متنوعش همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد.

رابرت ردفور نسبت به ستاره‌هایی که تا اینجای مقاله گفته شد، استایل کمی متفاوت‌تری داشت. در واقع، می‌توان گفت که استایل ردفورد با کلاسیک‌های به‌شدت آراسته کمی فاصله داشت. او خوش‌تیپ و خوش‌پوش بود ولی با معیارهای خودش؛ برای نمونه لباس‌هایش کمی آزاد و گشاد بودند.

به تیپ‌های اسپرت علاقه‌مند بود و سعی می‌کرد که استایل رسمی و غیررسمی را تاحدی با هم تلفیق کند؛‌ برای مثال، پلیورهایی یقه‌گرد را با کتی نیمه‌رسمی به‌تن می‌کرد. او در زمینه ترتیب‌دادن استایل‌های اسپرت هم خوش‌سلیقه بود؛ پیراهن‌های چهارخانه و کت‌های متنوع او را خاص و خوش‌پوش می‌کردند.

۶. پل نیومن (Paul Newman)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های پل نیومن

پل نیومن هم استایلی آمریکایی داشت؛ پیراهن‌های نیمه‌رسمی شلوارهای کتان روشنی که می‌پوشید به او استایل آمریکایی می‌داد. نیومن در انتخاب اکسسوری‌ها آزاد و رها عمل می‌کرد. برای نمونه، عینک‌های دودی او بزرگ بودند و مدل‌های متنوعی داشتند.

استایل او هم به‌واسطه زیبایی چهره و اندامش دیدنی‌تر می‌شد. در تیپ پل نیومن آراستگی بیش‌ازحد کلاسیک‌ها دیده نمی‌شد و حتی می‌توان گفت که استفاده از پیراهن‌های اسپرت کمی چروک که آستین‌هایشان بالا زده می‌شد از شاخصه‌های استایل غیررسمی‌اش بود.

۷. ریچارد گیر (Richard Gere)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های ریچارد گیر

سال‌های اوج جوانی ریچارد گیر به سال‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی می‌رسد. در آن سال‌ها، استایل‌های خاصی رواج داشت و صاحبان آن استایل‌ها هم بسیار معروف بودند. برای مثال، ادی مورفی (Eddie Murphy) سرتاپا چرم می‌پوشید، برت پک (Brat Pack) جین‌پوش بود و مایکل داگلاس از کت‌هایی با اِپُل و شانه‌های پهن استفاده می‌کرد.

اما در میان این استایل‌هایی که در دوران خودشان خاص به‌نظر می‌رسند، شخصی هم بود که همیشه معمولی ولی شیک و آراسته به‌نظر می‌رسید و او کسی نبود جز ریچارد گیر.

استایل ریچارد آن‌قدر مطلوب بوده که حتی امروز هم می‌توان با خیال راحت از روی او کپی‌برداری کرد. ریچارد گیر هنوز هم مشابه استایل‌های آن روزهایش لباس می‌پوشد: پیراهن‌هایی با یقه‌های پهن، جین‌های سنگ‌شور و پالتوهای ساده و نیمه‌بلند.

۸. جیمز دین (James Dean)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
جیمز دین؛ یاغی خوش‌استایل

جیمز دین بخش مهمی از جذابیت استایلش را مدیون ژن‌های خوبش بود اما شیک‌بودن او فقط به‌خاطر به چهره فوتوژنیک و خاص او نبود. جیمز دین بلد بود که چطور با تغییراتی کوچک در پوشش و استایل، خود را در دل‌ها جا کند و ویژه‌وخاص به‌نظر برسد.

برای نمونه، انداختن کت و کاپشن روی شانه‌ها از جلوه‌های خاص استایل او بود که به جذاب‌شدنش و پیداکردن شهرت به‌عنوان چهره‌ای یاغی کمک می‌کرد. عینک‌های آفتابی خاص جیمز و آن استایل معروفش: تی‌شرت سفید و شلوار جین باعث ماندگاری او در ذهن‌ها شده است.

هرچند با این بخش از استایل او موافق نیستیم اما باید قبول کرد که سیگاری که کج گوشه لب‌های دین جای خوش می‌کرد هم از عناصر جذاب و فراموش‌نشدنی استایل او بود.


حتما بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود

۹. همفری بوگات (Humphrey Bogart)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
همفری بوگات با استایل رسمی همیشگی‌اش

همفری بوگات هم شمایل ستاره‌ای کلاسیک است که آراستگی از تک‌تک مولکول‌های تیپ و استایلش حس می‌شود. او متعلق به نسلی بود که خوش‌پوشی و شیک‌پوشی را در آراستگی زیاد و اتوکشیدگی می‌دیدند.

او متعلق به روزگاری بود که هنوز سروکله شلوارهای جین زاپ‌دار پیدا نشده بود و آویزان‌کردن اکسسوری‌های پرزرق‌وبرق در استایل مردان جایی نداشت. همفری بوگات در بیشتر فیلم‌ها و مراسم با همان استایل معروفش در فیلم دیدنی کازابلانکا دیده می‌شد. پوشِت، کت‌وشلوار خوش‌برش ساده و موهای آب‌شانه‌شده از ویژگی‌های همیشگی استایل او بود.

همفری بوگات حتی در حال دوچرخه‌سواری هم استایل اتوکشیده خود را حفظ می‌کند. به تصویر بالا نگاه کنید.

 ۱۰. رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های رایان گاسلینگ

در میان بازیگران نسل‌های جدیدتر، رایان گاسلینگ هم یکی از شیک پوش‌ترین بازیگران سینماست. او استایل خوبی دارد و می‌توان گفت که در تدارک‌دیدن تیپ‌های غیررسمی و کژوال بسیار خوش‌سلیقه است.

چیزی که استایل رایان را دیدنی می‌کند، توجه او به جزئیاتی مانند انتخاب کمربندی چرمی و مناسب برای استایل غیررسمی‌اش است. او در انتخاب بوت‌ها، ژاکت‌ها و پلیورها هم سلیقه خوبی دارد. ژاکت‌های بافتی که گاسلینگ به‌تن می‌کند به او استایل خوبی می‌بخشند.

این در حالی است که انتخاب لباس بافت کار ساده‌ای نیست و اگر خوش‌پوش و خوش‌سلیقه نباشید، پوشیدن چنین جنسی به‌ویژه برای آقایان می‌تواند یک‌تنه استایلتان را مخدوش کند.

۱۱. خاویر باردم (Javier bardem)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
خاویر باردم در مراسم اسکار

خاویر باردم هنرپیشه اسپانیایی درخشانی است. کارش را خوب بلد و است و نقش‌آفرینی‌های ماندگاری دارد. اما با مترومعیارهای رایج در دسته خوش‌تیپ‌ها و خوش‌چهره‌ها قرار نمی‌گیرد (او را در فیلم جایی برای پیرمردها نیست، دیده‌اید؟). با این وجود، نوعی کاریزما و جذابیت در وجود و استایلش هست که باعث می‌شود در میان چهره‌های جذاب قرار بگیرد.

او در استایل هم همین‌طور است؛ یعنی با اینکه سلیقه خاصی به‌خرج نمی‌دهد اما نوعی سادگی را به نمایش می‌گذارد که ما را وادار می‌کند او را در میان شیک‌پوش‌ترین بازیگران سینما قرار بدهیم. شاید راز شیک‌ جلوه‌کردن او در سادگی است.

کت‌وشلوارهای خوش‌برش، پیراهن‌های باکیفیت و مینیمال‌بودن استایل از ویژگی‌های تیپ اوست. او حتی از کراوات هم به‌ندرت استفاده می‌کند اما پیراهن‌هایش با یقه‌های بلند و محکم به استایلش آراستگی و جذابیت می‌دهند.

۱۲. جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل‌های جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک هم از آن هنرپیشه‌های خوش‌تیپی است که اگرچه نیمی از شیک‌بودنش را از چهره و اندام خوبش وام می‌گیرد اما انتخاب‌های خوب و جذابی هم دارد. جاستین کلاسیک‌پوش است.

او در ترتیب‌دادن استایل‌های مختلف از کلاسیک‌ها الگو می‌گیرد. با اینکه تیمبرلیک خواننده‌ای پاپ هم هست و از چهره‌های پیش‌گام این سبک به‌شمار می‌رود اما استایل‌هایش هیچ‌گاه عجیب‌وغریب و بافاصله از تیپ‌های کلاسیک نیست.

او طرفدار تیپ هنرپیشه‌های کلاسیک قدیم است و البته عناصری شخصی هم به استایلش اضافه می‌کند. مثل چی؟ برای مثال از کلاه‌هایی خاص در برخی از استایل‌هایش بهره می‌برد.

۱۳. هنری کاویل (Henry Cavill)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل هنری کاویل در فرش قرمز

هنری کاویل یا همان سوپرمنِ پرقدرت هم در میان خوش‌پوش‌ها جای دارد. او به‌خاطر اندام ورزیده‌ای که دارد، با کمی تلاش به‌راحتی به فهرست شیک‌پوش‌ها راه پیدا می‌کند اما موضوع این است که سلیقه شخصی او در انتخاب استایل قابل‌اعتناست.

هنری کاویل از تنوع در انتخاب مدل‌ها و رنگ‌ها استقبال می‌کند و حضور متنوعی روی فرش قرمزها دارد. او برای آرایش موها و ریش هم تنوع را در نظر می‌گیرد. شاید درباره شیوه انتخاب استایل کاویل بتوانیم بگوییم که او طرفدار تنوع است و خود را در مرزومحدوده خاصی از انتخاب‌ها اسیر نمی‌کند. جالب این است که چهره‌اش هم با آرایش مو و ریش‌ مختلف بسیار تغییر می‌کند.

۱۴. رابرت پتینسون (Robert Pattinson)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
استایل رابرت پتینسون

رابرت پتینسون کار خود را با فیلم‌ گرگ‌ومیش(twilight) شروع کرد؛ فیلمی نوجوان‌پسند که تا ورود به دنیای جدی سینما فاصله داشت. همین می‌توانست باعث شود که پتینسون از نظر انتخاب فیلم و استایل به مسیر عامه‌پسندی کشیده شود که در آن خبری از استایل شخصی نیست.

اما این‌طور نشد. حالا این بازیگر در میانه سال‌های دهه چهارم زندگی‌اش، هم در سینما مسیر خود را پیدا کرده و هم در استایل از شیک پوش‌ترین بازیگران سینماست. او هم نوعی عصیان و بی‌قیدی جیمز دینی در تیپ خود دارد و هم آراستگی و شیک‌بودنی مدرن که نتیجه کارکردن در پروژه‌های تبلیغاتی برندهایی مانند دیور و… است.

۱۵. تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)

شیک پوش‌ترین بازیگران سینما
تیموتی شالامی با استایلی با رنگی متفاوت

تیموتی جوان هم در میان خوش‌پوش‌ها قرار می‌گیرد. این بازیگر جوان و دوست‌داشتنی از شیک‌پوش‌های قدیمی فاصله زیادی دارد. به‌هیچ‌وجه، نمی‌توان استایل شالامی را با هنرپیشه‌ای مانند همفری بوگارت مقایسه کرد. او حتی شبیه یاغی‌های دهه گذشته هم نیست یا به خاص‌پوش‌های قدیمی هم شباهت ندارد.

نسل تازه بازیگری روش‌های مخصوص خود را در تدارک‌دادن تیپ‌واستایل دارد. آنها به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های به‌شدت متنوع علاقه دارند. در قاموس آنها، تفکیک‌کردن رنگ‌ها و طرح‌ها به دو دسته زنانه و مردانه معنای زیادی ندارد. حتی برخی از بازیگران نسل تازه که به‌عنوان خوش‌پوش شناخته می‌شوند از ایده استفاده از لباس‌های زنانه برای مردان هم استقبال می‌کنند (هری استایلز را دیده‌اید؟). نظرتان درباره پوشش نسل جدید چیست؟

در آخر

شیک‌پوش‌بودن در هر دوره‌ای معنای مخصوص به خود را دارد و از روی استایل آدم‌های تاریخ می‌توان به چیزهای زیادی درباره‌شان پی برد. با مرور استایل هنرپیشه‌های نسل‌های مختلف هم می‌توان ردپای تفاوت‌های فرهنگ و جامعه را به‌خوبی مشاهده کرد.

این‌روزها، هنوز استایلی مانند کلاسیک‌های قدیمی موردپسند هستند اما به‌نظرتان اگر یکی از شیک‌ پوش‌ترین بازیگران نسل جدید با ماشین زمان پا به گذشته‌ها بگذرد، درباره‌اش چه خواهند گفت؟ مدوفشن مقوله‌ای جالب، متنوع و در عین‌حال بسیار عمیق است. مد فقط سرگرمی نیست بلکه دنیایی از حقایق را پیش رویمان می‌گذارد.

جذاب‌ترین مدل‌های لباس مردانه را ببینید

در میان شیک‌پوش‌ها از استایل کدام هنرپیشه بیشتر خوشتان آمد؟ فکر می‌کنید که جای خالی چه کسانی در این فهرست احساس می‌شود؟ اگر کسی در نظرتان است، حتما نامش را برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل جانی دپ؛ یک استایل خاص شخصی
منبع fashionbeans.com gq.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.