راهنمای خرید کیف پول زنانه؛ همه نکاتی که باید بدانید

خرید کیف پول زنانه چندبرابر از خرید کیف پول مردانه سخت‌تر است. دلیلش این است که تنوع طرح و رنگ و جنس کیف‌پول زنانه تقریبا بی‌نهایت است. اگر دنبال کیف‌پول مناسبی می‌گردید و نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید، این راهنمای خرید کیف پول زنانه برای شماست.

چرا خانم‌ها باید کیف‌پول داشته باشند؟

خانم‌ها برخلاف بسیاری از آقایان، معمولا یک کیف بزرگ یا کیف دستی همراه خودشان دارند. شاید باورتان نشود، اما بیشتر خانم‌ها برای یک بیرون رفتن ساده هم آن‌قدر وسایل با خودشان برمی‌دارند که حتی بیشتر از وسایلی است که آقایان در سفر همراه می‌برند. بنابراین طبیعی است که قراردادن پول در کیفی که مملو از وسایل مختلف از گوشی و لوازم آرایش تا دستمال‌کاغذی و حتی اسپری فلفل است، کار عاقلانه‌ای نباشد. فقط تصور دسترسی به پول در چنین کیف شلوغی، بدون وجود کیف‌پول غیرممکن به نظر می‌رسد. بنابراین خانم‌ها بیشتر از آقایان نیاز دارند کیف‌پول داشته باشند.

چرا انتخاب کیف‌پول برای خانم‌ها سخت‌تر است؟

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول تنوع زیادی در طرح و جنس و رنگ دارد
تنوع زیاد طرح و رنگ و جنس باعث می‌شود انتخاب کیف پول زنانه سخت باشد

همان‌طور که گفتیم، انتخاب کیف‌پول برای آقایان بیشتر به دو رنگ قهوه‌ای و مشکی محدود است. ۹۹ درصد آنها هم چرم را انتخاب می‌کنند. درحالی‌که قدرت انتخاب خانم‌ها برای کیف‌پول نامحدود است و باید از بین کیف‌پول‌های ساده، طرح‌دار، چرمی، پارچه‌ای، کتانی، ابریشمی، کنفی و الیاف مصنوعی، آن‌هم از هر رنگی که در دنیا موجود است، یکی را انتخاب کنند. احتمالا می‌توانید تصور کنید از بین این همه تنوع، انتخاب و خرید کیف پول زنانه چقدر می‌تواند پیچیده باشد.

از طرفی، آقایان معمولا یک کیف‌پول را می‌توانند تمام عمرشان نگه دارند، بدون اینکه از آن خسته شوند. چون برای آنها کیف‌پول، صرفا کیفی است که پول را نگه می‌دارد! اما برای خانم‌ها کیف‌پول هرگز این معنی را ندارد؛ کیف‌پول برای آنها ترکیبی از نگهدارنده پول، حس زیبایی‌شناختی و نیز روانشناختی است. آنها هرازگاهی از کیف‌پولشان خسته می‌شوند و وقتی در بازار طرح جدیدی ترند شده باشد، نمی‌توانند از خریدن آن خودداری کنند.

چطور بی‌دردسر کیف‌پول بخریم؟

برای این کار ابتدا باید محدوده نیازها و ترجیح شخصی‌تان را مشخص کنید و عواملی مانند جنس کیف، رنگ، سبک، اندازه، کاربرد و فضای ذخیره‌سازی آن را تعیین کنید. در ادامه همه این موارد را با جزئیات بررسی می‌کنیم تا کار برایتان راحت‌تر باشد.

۱. سبک کیف‌پول را انتخاب کنید

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول سبک مدرن
کیف پول به سبک مدرن و امروزی

قبل از هرچیز باید مشخص کنید که چه سبکی با شخصیت و سبک خودتان سازگار است، سپس آن را انتخاب کنید.

در بازار کیف‌پول‌هایی با سبک کلاسیک یا سنتی، مدرن و گرافیکی موجود است.

اگر سبک کلاسیک یا سنتی را می‌پسندید، کیف‌پول‌های چرمی مشکی و قهوه‌ای برایتان بهتر هستند. مخصوصا اگر سبک لباس‌پوشیدن‌تان هم رسمی و کلاسیک است.

اگر با مدروز پیش می‌روید، طرح‌های مدرن و گرافیکی را انتخاب کنید. تنوع این طرح‌ها به‌شدت زیاد است.

۲. انواع کیف‌پول را بشناسید

کیف‌پول‌ها انواع مختلفی دارند. انتخاب نوع کیف‌پول بیشتر با نیازهای شما و کاربردی که از آن انتظار دارید ارتباط دارد. انواع کیف‌پول زنانه عبارت‌اند از:

کیف‌پول قاره‌ای یا کانتیننتال

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول قاره‌ای

این کیف‌پول‌ها بلند هستند و اسکناس در آنها تا نمی‌خورد. چند محفظه یا شکاف جداگانه دارند که می‌توانید در آنها سکه و کارت هم قرار دهید. همه‌چیز در آنها به‌راحتی جا می‌شود و بسیار کاربردی است، زیرا با بازکردن آن همه وسایل در یک نمای کلی دیده می‌شوند و می‌توانید هرچیزی را که می‌خواهید، به آسانی پیدا کنید. به‌خاطر همین ویژگی، معمولا این کیف‌پول‌ها حجیم‌تر از آن هستند که در کیف‌دستی‌های کوچک جا شوند. از این رو، این کیف‌پول‌ها را طوری طراحی می‌کنند که بتوانید آنها را به‌تنهایی بدون کیف‌دستی هم حمل کنید.

کیف‌پول زیپ‌دار

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول زیپ‌دار

این کیف‌پول مدل جداگانه‌ای نیست و درواقع نوعی از همان کیف‌پول قاره‌ای است، با این تفاوت که به‌جای دکمه، زیپ دارد. یک مشکل اساسی این کیف‌ها آن است که ممکن است اسکناس لای دندانه‌های زیپ گیر کند و اگر آن را بکشید، پاره شود. البته اگر تعداد اسکناس‌ها کم باشد و صاف قرار بگیرند این اتفاق نمی‌افتد.

کیف‌پول بیلفلد دولا

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول بایفلد

کیف‌پول‌های بیلفلد همان‌طور که از اسمشان پیداست، تاشونده هستند. نوع دولای آن بایفلد (bifold) نام دارد یک‌بار تا می‌خورد. بنابراین اندازه اصلی آن نصف می‌شود و می‌توانید در هر کیفی آن را جا دهید. حتی می‌توانید آن را در جیب مانتو یا شلوارتان هم قرار دهید.

این سبک بیشتر مردانه است، اما طرح‌های متنوع آن هم در بازار موجود است تا خانم‌هایی که برایشان مهم نیست اسکناس‌هایشان تا شود و دوست دارند کیف‌پول جمع‌وجور داشته باشند، بتوانند از آن استفاده کنند.


حتما بخوانید: بهترین برندهای چرم ایرانی؛ با خیال آسوده خرید کنید

کیف‌پول بیلفلد سه‌لا

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول تریفلد

این کیف‌پول که تریفلد (trifold) نامیده می‌شود، درست مانند کیف‌پول دولاست با این تفاوت که دو بار تا می‌شود و سه لایه است.

کیف کارت یا دارنده کارت

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف کارت

امروزه استفاده از پول‌نقد به‌شدت کاهش یافته است و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند کارت‌های بانکی و اعتباری با خودشان حمل کنند و فقط چند اسکناس برای مواقع ضروری همراه ببرند. بسیاری از کیف‌پول‌ها جای کارت هم دارند، اما کیف کارت اندازه بسیار کوچکی دارد و به‌راحتی می‌توان کارت‌ها را در آن سازماندهی کرد. می‌توانید از یکی از اسلات‌های آن برای چند اسکناس تاشده، گواهینامه و کارت ملی هم استفاده کنید. اندازه مینیاتوری آن به شما امکان می‌دهد آن را به‌راحتی در کیف‌های دستی یا جیب‌تان جا بدهید.

کیف‌پول کلاچ

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول کلاچ

کلاچ در اصل نوعی کیف‌دستی کوچک است، اما آن را در رده کیف‌پول‌ها طبقه‌بندی می‌کنند. کلاچ‌ها بندی دارند که می‌توانید آن را دور مچ دست‌تان بیندازید و با یک دست حمل کنید.

کیف‌پول مسافرتی

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول مسافرتی
در این کیف پول گوشی هم جا می‌شود

این کیف‌پول هم ازنظر بلندی و هم ازنظر حجم بزرگ‌تر از کیف‌پول‌های عادی است و برای مسافرت خوب است. در آن می‌توانید گذرنامه، بلیط هواپیما یا قطار، سایر مدارک و کارت‌های شناسایی، کارت‌های بانکی و نیز اسکناس و سکه را قرار دهید.

کیف‌پول مخصوص سکه

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول مخصوص سکه

این کیف‌پول‌ها مخصوص نگهداری سکه طراحی شده‌اند. واقعا کوچک و کاربردی هستند، فقط یک یا دو محفظه دارند و با زیپ یا قفل‌های چپ‌وراستی بسته می‌شوند. معمولا در طرح‌ها و رنگ‌های قشنگی آنها را تولید می‌کنند.

کیف‌پول پاکت‌نامه‌ای

راهنمای خرید کیف پول زنانه - کیف پول پاکت‌نامه‌ای

این کیف‌پول بسیار باریک و نازک است و برای قراردادن اسکناس و کاغذهای مهم به‌درد می‌خورد.

۳. جنس کیف‌پول را تعیین کنید

راهنمای خرید کیف پول زنانه - جنس کیف پول را انتخاب کنید
کیف‌پولی که از ابریشم تهیه شده است

بادوام‌ترین و باکیفیت‌ترین کیف‌پول‌ها را از چرم تهیه می‌کنند، بااین‌حال کیف‌پول‌های مخصوص خانم‌ها تنوع بیشتری دارد و به چرم محدود نیست. برای تهیه کیف‌پول زنانه از کتان، ابریشم، پلی‌استر، نایلون، جیر و هر پارچه دیگری که فکرش را بکنید استفاده می‌کنند. دلیلش این است که چرم معمولا هر رنگی را نمی‌پذیرد، اما پارچه‌های دیگر می‌توانند هر رنگی و طرحی را بگیرند. مخصوصا پارچه‌های جیر و کتان که زیباترین رنگ‌ها را دارند.

۴. بودجه‌تان را مشخص کنید

کیف‌هایی را انتخاب کنید که در محدوده بودجه خودتان باشند. با این کار می‌توانید حتی دو یا سه کیف‌پول از طرح و رنگ‌های مختلف داشته باشید. می‌دانم کیف‌پول‌های برندهایی مانند گوچی و پرادا واقعا وسوسه‌انگیز و بی‌نظیرند، اما این برندها بسیار گران‌قیمت هستند و همه نمی‌توانند آنها را خریداری کنند. از سوی دیگر، گران‌قیمت‌بودن یک کیف به‌معنای آن نیست که عمر بیشتری هم دارد. برای مثال کیف‌های ابریشمی که کیفیت و قیمت بسیار بالایی دارند، آن‌قدر حساس هستند که کافی است خراشی روی آنها بیفتد. بنابراین اگر به‌دنبال کیف بادوام هستید، فقط به قیمت آن توجه نکنید.

جذاب‌ترین کیف‌پول‌های زنانه را ببینید

شما چند کیف پول دارید؟ معمولا کدام معیار را هنگام انتخاب کیف‌پول در اولویت قرار می‌دهید؟ لطفا برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید.


در ادامه بخوانید: چطور عینک آفتابی مناسب فرم صورتمان بخریم؟
منبع markopopov viviansartforliving
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.