همه نکات برای انتخاب و خرید لباس بارداری+چند پیشنهاد جذاب و شیک

مادرشدن می‌تواند اتفاق زیبا و خوشایندی باشد. در دوران بارداری باید حواس مادر آینده به خیلی چیزها جمع شود. یکی از این موضوعات، انتخاب و خرید لباس بارداری است. در این مقاله به مادران آینده برای رسیدن به بهترین انتخاب‌ها کمک می‌کنیم.

انتخاب و خرید لباس بارداری؛ کماکان خوش‌استایل باقی بمانید

انتخاب و خرید لباس بارداری
انتخاب لباس بارداری

این روزها، شبکه‌های اجتماعی می‌تازند. حضورشان نکات مثبت بی‌اندازه‌ای دارد. حتی دیگر نمی‌توان دنیا را بدون آنها متصور شد اما باید قبول کرد که اگر مخاطبی هوشیار نباشیم، ضربه‌های سنگینی هم خواهیم خورد. برای نمونه، به مقوله بارداری توجه کنید: بسیاری از اینفلوئنسرها و مدل‌های معروف از دوران بارداری بی‌عیب‌ونقصشان محتوا تولید می‌کنند.

آنها اندامی ایدئال دارند که فقط یک شکم گرد و زیبا به آن اضافه شده است. چنین چیزی به‌ندرت در واقعیت اتفاق می‌افتد و بارداری معمولا با اضافه‌وزن و خارج‌شدن اندام از ترکیب قبلی‌اش همراه است. ناراحتی هم ندارد؛ چون روندی طبیعی در جریان است که بعد از آن با تلاش و ورزش می‌توان دوباره اندامی متناسب پیدا کرد.

حال با در نظرگرفتن واقعیت، انتخاب و خرید لباس بارداری کمی سخت می‌شود. پس اگر راهنمایی وجود داشته باشد که با در نظرگرفتن واقعیت‌های اندام در دوران بارداری به شما در خرید لباس مناسب کمک کند، کارتان ساده خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم از نکاتی بگوییم که به شما در انتخاب و خرید لباس بارداری کمک می‌کنند.

چه زمانی باید لباس بارداری بخرید؟

انتخاب و خرید لباس بارداری
لباس مناسب بارداری

هیچ دو اندامی مشابه هم نیستند. اندام هیچ دو خانم بارداری هم شبیه نیست. پس نمی‌توان زمانی دقیق درباره خرید لباس بارداری اعلام کرد. هرکس باید با در نظرگرفتن شرایط مخصوص به خود، دریابد که چه زمانی برای خرید مناسب‌تر است. اما سرنخ‌هایی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد، دیگر باید کم‌کم به فکر خرید لباس باشید:

  • زمانی که بعد از نوش‌جان‌کردن غذا، دیگر دکمه شلوارتان به‌راحتی بسته نمی‌شود.
  • زمانی که احساس نفخ به‌سراغتان می‌آید و همیشه معده‌تان حالت پُر دارد.
  • شکم حالت برجسته پیدا می‌کند و نمود بارداری مشخص می‌شود.
  • دکمه‌های پیراهن‌های دکمه‌دارتان دیگر تا انتها بسته نمی‌شوند.

معمولا بیرون‌زدن شکم و برجسته‌شدن آن برای متوسط مادران در هفته بیستم بارداری رخ می‌دهد. البته چنین چیزی هم قطعی نیست و عوامل مختلفی در برجسته‌شدن شکم مادر باردار نقش دارند؛‌ قد، وزن و… . در هر حال، پیشنهاد می‌شود که انتخاب و خرید لباس بارداری را از سه‌ماهه دوم این دوران شروع کنید.

اندازه لباس بارداری را چطور انتخاب کنید؟

انتخاب و خرید لباس بارداری
انتخاب لباس بارداری مناسب

اگر بار نخستی باشد که باردار می‌شوید، تشخیص اینکه روند تغییر ابعاد و اندازه‌های بدنتان چطور است، کمی مشکل خواهد بود. به‌طور قطعی نمی‌توان از قبل مشخص کرد که سایزتان برای خرید لباس‌های بارداری چند است. بنابراین، باید کمی دست نگه دارید و با بزرگ‌شدن شکم و بروز نشانه‌های تغییر اساسی بدن به فکر خرید باشید.

مهم‌ترین نکته در انتخاب اندازه این است که لباس در بدنتان راحتِ‌ٰ راحتِ راحت باشد. این را هم فراموش نکنید که همه اندام‌ها در دوران بارداری با هم و به یک‌اندازه تغییر نمی‌کنند. بعضی از لباس‌های بارداری به شما این امکان را می‌دهند که آنها را از روز نخست تا روز آخر به تن کنید.

این لباس‌ها دارای بندها و به‌طور کلی، سازوکارهایی هستند که امکان تطبیق‌دادن لباس با بزرگ‌شدن تدریجی اندام را فراهم می‌کنند. خرید چنین لباس‌هایی به‌صرفه و اقتصادی خواهد بود.

به این توصیه‌ها توجه کنید

انتخاب و خرید لباس بارداری باید بادقت و توجه انجام شود تا هم از نظر راحتی مشکلی برایتان پیش نیاید و هم هزینه‌های گزاف روی دستتان نماند. به نکات زیر دقت کنید:

 لباس‌های نخی

انتخاب و خرید لباس بارداری
لباس نخی بارداری

در دوران بارداری معمولا تعریق زیاد است. در چنین شرایطی، باید لباس‌هایی بخرید که امکان تردد هوا در آنها ممکن باشد. جنس نخ از همه جنس‌های دیگر مناسب‌تر است. البته در کنار این ویژگی، لباس‌های بارداری باید منعطف هم باشند و حالت ارتجاعی در بافتشان وجود داشته باشد.

پس بهتر است که به جنس‌هایی توجه کنید که تلفیقی از نخ و مواد ارتجاعی هستند. جنس اسپندکس یا لاکرا چنین چیزی است؛ این پارچه از فیبری مصنوعی درست می‌شود که خاصیت ارتجاعی دارد.

لباس‌هایی از جنس پلی‌استر هم می‌توانند در انتخاب‌هایتان جای بگیرند اما دقت کنید که این‌ها در روزهای گرم تابستانی کمی آزاردهنده می‌شوند و رد عرق هم رویشان باقی می‌ماند. پس شاید بهتر باشد که فقط برای خرید لباس مهمانی به سراغ این جنس‌ها بروید.

 لباس‌های بی‌آستین و خنک

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، در دوران بارداری تعریق بالاست و دمای بدن مادر بالا می‌رود. بنابراین، بهتر است که به فکر خرید لباس‌هایی باشید که آستین ندارند، باز هستند و به شما در خنک‌ماندن کمک می‌کنند. برای مثال، تاپ‌ها و شلوارک‌ها در این دوران نقش مهمی در خنک‌شدنتان بازی می‌کنند.

خرید در حراج پایان فصل

انتخاب و خرید لباس بارداری
خرید لباس مناسب بارداری

برای تمام فصل‌هایی که در آنها باردار هستید، لباس بخرید. یادتان باشد که در حراج‌هایی که پایان فصل گذاشته می‌شود، امکان خرید لباس‌هایی از فصول بعدی ممکن می‌شود. با خریدکردن در حراج پایان‌فصل برندها، هزینه لباس‌های بارداری‌تان کاهش زیادی پیدا می‌کند.

پس حواستان جمع باشد. شاید عجیب به نظر برسد که در تابستان به‌دنبال خرید لباسی زمستانی بروید اما این کار بسیار درست و به‌صرفه است و به شما کمک می‌کند که از حراج‌ برندها بهره ببرید.

 لباس‌های چندمنظوره

لباسی بخرید که بعد از بارداری در زمان شیردهی هم برایتان مناسب باشد. لباسی که طراحی مناسبی برای این کار دارد، بعد از زایمان هم به دردتان خواهد خورد. در نظرگرفتن این موضوع هم زحمت خرید دوباره را کم می‌کند و هم باعث می‌شود که هزینه کمتری بپردازید.

لایه‌لایه‌پوشیدن

سعی کنید که لایه‌لایه لباس بپوشید. چون تغییرات و نوسانات دمایی بدن در دوران بارداری معمولا زیاد است، طوری لباس بپوشید که هم امکان کم‌کردن لباس‌ها به‌راحتی مقدور باشد و هم امکان پوشیدن لباس‌های بیشتر.

برای نمونه، می‌توانید پیراهنی راحت را با ژاکتی بافت یا شومیزی آستین‌بلند ست کنید و برای بیرون‌رفتن، روی همه این‌ها بارانی یا مانتو یا کاپشن بلند بپوشید. لایه‌لایه‌پوشی هم شما را شیک می‌کند و هم رفاه زیادی برای تنظیم دمای بدن در اختیارتان می‌گذارد.

دوری شدید از لباس‌های الیاف مصنوعی

انتخاب و خرید لباس بارداری
لباس‌های نخی برای بارداری

لباس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی مانند نایلون و آکریلیک اصلا و ابدا توصیه نمی‌شوند. این لباس‌ها مانع از گردش آزادانه هوا در بافت پارچه می‌شوند و اذیتتان می‌کنند. ضمن اینکه پوست بدن در دوران بارداری هم تحریک‌پذیر می‌شود و چنین الیافی می‌توانند پوست را آزرده و عصبی کنند.

انتخاب لباس زیر آزاد و مناسب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خرید لباس بارداری، بخش انتخاب لباس زیر است. زمانی که دیگر سوتین یا همان سینه‌بندتان برایتان مناسب نیست و تنگ می‌شود، باید به فکر خرید گزینه‌ای راحت برای دوران بارداری باشید.

به‌طور متوسط، سایز سوتین خانم‌ها در دوران بارداری دوبرابر حالت معمولی‌شان می‌شود. پس زمان آن می‌رسد که سوتینی مخصوص دوران بارداری خریداری کنید. سوتین‌های بارداری مخصوص طراحی می‌شوند و در بخش‌های مختلف آنها انعطاف‌پذیری لحاظ می‌شود.

سوتین مناسب باید منعطف باشد و با بزرگ‌شدن شکم و پهن‌شدن دور سینه همچنان جا برای پوشیدن داشته باشد. نباید سوتین به دنده‌ها فشار وارد کند. قسمت کاپ هم نباید تنگ باشد و سینه‌ها را فشار بدهد.


حتما بخوانید: بهترین برندهای لباس زیر زنانه ایرانی؛ کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب

مناسب‌ترین لباس‌ها برای دوران بارداری کدامند؟

برای انتخاب و خرید لباس بارداری باید به دنبال گزینه‌های کاربردی و مناسبی باشید که ضمن راحتی به خوش‌استایل‌شدن شما هم کمک می‌کنند. پیشنهادهای زیر را در ذهن داشته باشید:

تی‌شرت‌های نرم و راحت

انتخاب و خرید لباس بارداری
تی‌شرت مناسب برای بارداری

خرید تی‌شرت‌های نرم و راحت که پارچه‌ای منعطف با خاصیت ارتجاعی دارند از واجبات است. این نوع لباس کاربرد زیادی دارد و حتی بعد از بارداری هم می‌توانید از آنها استفاده کنید. یادتان نرود که به قد و اندازه طولی تی‌شرت‌ها دقت داشته باشید. چون شاید با بزرگ‌شدن شکم، تی‌شرت روی شکم کشیده شود و کوتاه جلوه کند.

شلوارهای جین مام‌استایل

انتخاب و خرید لباس بارداری
شلوار جین مناسب بارداری

شلوارهای جین مام‌استایل هم گزینه مطلوب دیگری هستند که برای انتخاب و خرید لباس بارداری می‌توانید رویشان حساب کنید. این شلوارها آزادتر از جین‌های راسته و اسکینی هستند و زمانی که لگن و باسنتان بزرگ می‌شود با شما راه می‌آیند. اگر شلوارهایی با کمر کشی انتخاب کنید که دیگر بهتر هم می‌شود.

به‌طور کلی شلوارهای مخصوص بارداری در مدل‌های دیگر هم در بازار موجودند. این شلوارها در ناحیه کمر طراحی ویژه‌ای دارند و به شما اجازه می‌دهند که راحت و همچنان شیک بمانید. دقت کنید که شلوارهای جین با طیف متنوعی از لباس‌ها سِت و هماهنگ می‌شوند. پس خریدشان هوشمندانه خواهد بود.

لِگ‌های راحت و منعطف

انتخاب و خرید لباس بارداری
لگ‌های مناسب برای بارداری

لگ‌هایی با جنس مناسب که در آنها از مواد پلاستیکی زیاد استفاده نشده و راحت و منعطف‌اند از گزینه‌هایی هستند که باید در سبد خریدتان داشته باشید. لگ‌ها به شما آزادی عمل در حرکت می‌دهند و برای موقعیت‌های مختلف قابل‌استفاده هستند.

پیراهن ماکسی از زیر سینه‌گشاد

پیراهن‌های ماکسی که از قسمت زیر سینه گشاد می‌شوند هم از گزینه‌هایی هستند که باید در انتخاب و خرید لباس بارداری به آنها توجه کنید. چنین پیراهن‌هایی آزاد و راحت‌اند و در ضمن، برجستگی‌ها و تغییرات بدنتان را کمتر نشان می‌دهند. برای همین هم خوش‌استایل‌تر می‌شوید و هم راحت‌تر.

چند لباس تیره

بارداری است و اضافه وزنش؛ خانم‌های زیادی در دوران حاملگی چاق می‌شوند و ورم می‌کنند. پس نه جای ناراحتی وجود دارد و نه شرم. اما اگر می‌خواهید در دوران بارداری در مجلسی رسمی یا مهمانی شرکت کنید و کمی استایلتان جمع‌وجورتر باشد، خوب است که به خرید لباس‌هایی با رنگ تیره مانند مشکی فکر کنید.

چند لباس روشن و شاد

انتخاب و خرید لباس بارداری
لباس‌های روشن برای بارداری

در بخش قبلی گفتیم که اگر دوست دارید در مراسم و جشن‌هایی که در دوران بارداری شرکت می‌کنید، کمی جمع‌وجورتر به نظر برسید از رنگ مشکی استفاده کنید اما بدانید و آگاه باشید که رنگ‌های شاد روی روحیه‌تان اثرات مثبتی دارند. شما باردار هستید و طبیعی است که کمی چاق شوید و شکمتان برجسته.

پس خود را محدود نکنید و به سراغ رنگ‌های شاد و طرح‌های گوناگون هم بروید. دیگر از آن زمان‌هایی که دنیای مدوفشن محدود می‌اندیشید، سال‌ها گذشته است. برای نمونه، دیگر توصیه نمی‌شود که از لباس‌هایی با راه‌راه‌های افقی استفاده نکنید تا لاغرتر به نظر برسید. اگر این طرح را دوست دارید، حتما لباس‌هایی با آن برای خود بخرید. دنیا دو روز است و شادی شما از هرچیزی مهم‌تر.

کفش‌های جلوباز

کفش‌های جلوباز معمولا انتخاب بهتری برای دوران بارداری هستند چون در این دوران انگشت‌ها کمی باد می‌کند و متورم می‌شود. البته به فصل بارداری هم باید توجه کرد. اگر دوران حاملگی‌تان در روزهای سرد می‌گذرد، امکان پوشیدن صندل تخت و جلوباز را نخواهید داشت.

برای اینکه پاهایتان از فشار تورم دور بشوند، بهتر است که در خرید کتانی‌های راحتی به‌دنبال این باشید که انتخابتان یک سایز از سایز معمولی‌تان بیشتر باشد. راحتی کلیدی‌ترین چیزی است که باید در این دوران در نظر بگیرید. پس کفش‌های راحت به پا کنید و دور پاشنه‌بلندها را دست‌کم ۹ ماه خط بکشید.

پیشنهاد چند استایل زیبا و جذاب بارداری

بارداری از آن دوران‌هایی است که هم سختی دارد و هم شیرینی. با راه‌کارهایی می‌توان شیرینی‌ها را برجسته‌تر کرد تا سختی‌ها کمتر به چشم بیایند. برای نمونه، اگر از همان ابتدا با خودتان عهد کنید که این دوران را خوش‌تیپ و خوش‌استایل بگذرانید، در لباس‌پوشیدن بیشتر دقت خواهید کرد و همین عاملی برای تقویت روحیه‌تان می‌شود.

در ادامه چند استایل پیشنهادی از طرف منومد را مرور خواهید کرد. آماده‌اید؟

رنگی‌رنگی باشید و شاد

انتخاب و خرید لباس بارداری
لباس‌های رنگی و شاد بارداری

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، پوشیدن لباس‌های رنگارنگ هیچ ایرادی ندارد. رنگی‌رنگی‌ها شادتان می‌کنند و انرژی خوبی به خودتان و اطرافیانتان می‌دهند. پس بهتر است که از کلیشه‌ها دوری کنید و برای پوشاندن اضافه‌وزن یا شکمتان در دوران بارداری به سراغ مشکی‌ها نروید. مشکی‌ها هم خوب هستند اما نه برای همیشه و به‌طور مداوم. از همین حالا یک مادر بانشاط و رنگی باشید. قبول؟

طرح‌دارها را انتخاب کنید

انتخاب و خرید لباس بارداری
لباس‌های بارداری طرحدار

از انتخاب طرحدارها نترسید؛ خالخالی بپوشید، به سراغ گلدارها بروید و خود را از استایل‌هایی جذاب و خاص محروم نکنید. این روزها دیگر لباس‌های متنوعی برای بارداری در بازار وجود دارد.

برای انتخاب و خرید لباس بارداری دستتان باز است. پس خود را محدود نکنید و این فکر را نداشته باشید که باید با خوش‌استایل‌بودن تا ۹ماه خداحافظی کنید. اصلا این‌طور نیست. شیک باشید و شیک بمانید.

تی‌شرت و شلوارجین بارداری را به‌خاطر بسپارید

انتخاب و خرید لباس بارداری
شلوار جین و تی‌شرت

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، انتخاب شلوارهای جین راحت و مخصوص بارداری در کنار تی‌شرت‌هایی گشاد و آزاد می‌تواند به شما در دوران بارداری کمک شایانی در راستای خوش‌استایل‌شدن کند. تی‌شرتتان را هم آزادانه و بدون در نظرگرفتن افکاری مانند مناسب‌نبودن طرح راه‌راه بخرید و بپوشید.

آزاد باشید و آزاد فکر کنید. مهم‌ترین نکته در داشتن استایلی مناسب، این است که خودتان راحت و راضی باشید و این را کسی جز شخص خودتان تعیین نمی‌کند. شلوارجین‌ها هم که آچارفرانسه‌های کمد لباس هستند؛ چه باردار باشید و چه غیرباردار.

کت‌های بلند و گشاد را فراموش نکنید

انتخاب و خرید لباس بارداری
پوشیدن کت در دوران بارداری

کت‌های  گشاد هم می‌توانند گزینه مطلوبی برای دوران بارداری باشند. این کت‌ها برای دوران بعد از بارداری هم به کمکتان می‌آیند و در استایل‌های مختلف استفاده می‌شوند. می‌توانید با پیراهن زیر این کت‌ها، استایلی جذاب داشته باشید یا کت را با شلوار بپوشید. دستتان در ترتیب‌دادن انواع استایل رسمی و نیمه‌رسمی هم باز است.

محبوب‌ترین لباس‌های بارداری را ببینید

در آخر

انتخاب و خرید لباس بارداری بعد از بررسی همه نکات و جوانب خرید دیگر سخت نیست. حالا دید کاملی نسبت به انتخاب لباس بارداری دارید. اگر نکته یا پیشنهادی هم دارید، حتما ما را در جریان بگذارید.


در ادامه بخوانید: چگونه با کمترین هزینه جذاب و شیک باشیم؟ مخصوص خانم‌ها
منبع pbcexpo.com.au thebump.com https://www.glamour.com/gallery/maternity-fashion
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.