بررسی استایل و لباس‌های فاطمه معتمد آریا؛ اصالتی دیدنی و خاص

در این مطلب از مجله منومد استایل و لباس‌های فاطمه معتمد آریا، یکی از بهترین بازیگران ایرانی، را بررسی می‌کنیم. با منومد همراه باشید.

در هر کشور و فرهنگی بازیگرانی وجود دارند که می‌توان آنها را اعتبار هنر بازیگری آن کشور دانست. فاطمه (سیمین) معتمد آریا نیز یکی از ارزش‌های معنوی سینما و تئاتر ایران محسوب می‌شود. بازیگری که با بهترین‌های این حرفه همبازی شده و هر نقشی را به باورپذیرترین شکل ممکن ایفا کرده است. درباره سابقه درخشان این بازیگر گفتنی کم نیست، اما در این مطلب قصد داریم استایل فاطمه معتمد آریا را بررسی کنیم.

رنگ و بوی شرقی شاخصه استایل فاطمه معتمد آریا

بازیگران زن بسیاری در سال‌های اخیر تمایل خود را به استفاده از اشکال، طرح‌ها و دوخت‌های سنتی در لباس‌شان نشان داده‌اند. نتیجه معمولا یک مانتوی امروزی است که رنگ و لعاب لباس‌های سنتی اقوام ایرانی را دارد. اما کمتر کسی توانسته به خوبی معتمد آریا تصویر پوشش اصیل این اقوام را با تمام وجود نشان دهد. گویی این بازیگر به تک تک قوم‌هایی که لباس‌شان را پوشیده تعلق دارد.

سیمین معتمدآریا
منبع عکس Wikimedia Commons

به نظر می‌رسد یکی از محبو‌ب‌ترین انتخاب‌های معتمد آریا برای مراسم‌های داخلی و خارجی لباس‌هایی با رنگ و بوی ایرانی، هندی و پاکستانی هستند. پارچه‌هایی با رنگ‌های زنده و درخشان، سوزندوزی‌، زری‌دوزی و نقوش ایرانی در لباس‌های او به تکرار دیده می‌شوند. چهره طبیعی و دست‌نخورده او در کنار آرایش‌های ملایم، ناخن‌های آراسته و اکسسوری‌های منحصر به فردش ترکیب زیبایی می‌سازد که این روزها کمتر شاهد آن هستیم.

فیلم های فاطمه معتمد آریا
فاطمه معتمد آریا در افتتاحیه جشنواره فجر

استایل فاطمه معتمد آریا در سی و هفتمین جشنواره فجر بسیار جالب توجه است. کت زیبای او نقطه عطف استایل‌اش بوده و در تصمیمی درست باقی اجزای این استایل ساده و به رنگ مشکی انتخاب شده‌اند. این کت برش‌دار در قسمت آستین و برش‌های کناری از جنس مخمل مشکی است که جلوه‌ای شیک به آن می‌بخشد.

برای برش‌های پشت و جلوی آن از پارچه‌ای به رنگ آبی ایرانی (Persian blue) استفاده شده و لبه‌های کت نواردوزی طلایی دارد. هنر زری‌دوزی به کار رفته در آستین این کت توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند و ترکیب رنگ طلایی و آبی آن تداعی‌گر لباس‌های اشرافی است.

سیمین معتمدآریا
جشنواره فیلم فجر

این استایل رنگارنگ از فاطمه معتمد آریا نیز متعلق به یکی از شب‌های جشنواره فجر همان سال است. مانتویی عبایی که از پارچه تافته هندی و مخمل سبز دوخته شده و در عین تنوع رنگ‌ها ترکیب جذابی ایجاد کرده است. بلوز سبز رنگ زیر مانتو با آستین‌ها و نقوش سبز آن هماهنگی دارد. استفاده از شالی ساده به رنگ سرخابی تیره، علاوه بر هماهنگی با پارچه تافته در استایل تعادل برقرار می کند.

لباس به یادماندنی معتمد آریا در ونیز

عکس های فاطمه معتمد آریا
جشنواره فیلم ونیز

استایل معتمد آریا در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز، تبدیل به ماندگارترین پوشش‌های او شدند. او یکی از داوران این جشنواره بود. همانطور که در تصویر می‌بینید او در افتتاحیه این مراسم ستی به رنگ‌های مشکی و سبز بر تن داشت. رنگ سبز به ویژه در این تناژ می‌تواند یک انتخاب خوب برای دیده‌شدن در موقعیت‌های رسمی باشد و با رنگ‌های طلایی و مشکی نتیجه‌ای جذاب به شما خواهد داد.

انتخاب او برای بلوزی بدون طرح با رنگ زمینه شلوار و شال و کفشی به همان رنگ بسیار درست است. این کار چشم‌ها را به مسیری عمودی هدایت کرده و فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد. از طرفی ست‌کردن یک آیتم پر از طرح و نقش با آیتم‌های ساده، استایل را از شلوغی خارج کرده و باعث جلوه بیشتر آیتم طرح‌دار می‌شود. همانط‌ور که در این استایل شلوار گل‌دار فاطمه معتمد آریا نقطه عطف استایل اوست.

رویه لباس معتمد آریا از پارچه حریر آهاردار – احتمالا ارگانزا ـ دوخته شده و جلوی آن بلندتر است. انتخاب پارچه‌ای با ایستایی مناسب باعث شده تا برش‌های کوتاه و بلند پایین لباس به خوبی نمایان شده و هنگام قدم‌زدن بر فرش قرمز نمای زیباتری داشته باشد.

استایل‌های الهام‌بخش معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا وهمسرش
مراسم اکران فیلم شنل

در یکی از اکران‌های فیلم «شَنِل» که در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد، فاطمه معتمد آریا به عنوان مهمان حضور داشت. استایل کژوال او برای این مراسم، یک ایده خوب برای روزهای پاییزی و اوایل بهار است. یک کت چرم کوتاه و کلاسیک که روی پیراهنی بلند و آزاد پوشیده شود.

فاطمه معتمد آریا کت چرم قهوه‌ای را برای این استایل انتخاب کرده و رنگ پیراهن او طوسی است. او با انتخاب شالی به رنگ قرمز، کفه رنگ‌های گرم را سنگین‌تر کرده تا استایلش پاییزی‌تر شود. بد نیست بدانید این ترکیب تاریخ انقضا ندارد و با پیراهن‌های ساده یا گلدار و حتی کت جین جذاب خواهد بود.

عکسهای فاطمه معتمد آریا
نشست خبری فیلم بهمن

این پالتو مخمل خوشرنگ و جذاب، لباسی بود که معتمد آریا برای حضور در نشست خبری فیلم «بهمن» در جشنواره فجر بر تن داشت. پارچه مخمل از گذشته‌های دور نشانگر متعلق به اعیان و اشراف بوده است. گرچه این روزها این پارچه در دسترس همه هست، اما بافت نرم و جلوه خاص این پارچه همچنان ظاهری شیک و گران به لباس‌ها می‌بخشد.

گل‌ها رز درشتی که روزی این پالتوی مخمل زرشکی دوخته شده‌اند، زیبایی آن را بیشتر نیز کرده‌اند. اما شال نخی آبی‌رنگ کمی با این استایل ناهماهنگ به نظر می‌رسد. جدا از رنگ آبی، جنس سبک این شال با پالتویی سنگین همخوانی ندارد. یک روسری یا شال پشمی با رنگی مناسب می‌توانست این استایل را برازنده‌تر کند.

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌ها به بهترین شکل

عکس معتمد آریا
جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک

معتمد آریا در مراسم «آسیا پاسیفیک» سال ۱۳۹۴، مقام دوم بهترین بازیگر زن را برای نقش‌آفرینی در فیلم «بهمن» از آن خود کرد. او در این مراسم مانتویی بلند با رنگ زمینه سفید بر تن داشت. تمام پارچه این مانتو با تصاویری از شاهنامه پوشیده شده و پایین آن نیز بخشی از اشعار مربوط به ملاقات ضحاک و ابلیس چاپ شده است.

بخشی از نقوش سمت چپ لباس رنگی هستند و جذابیت آن را بیشتر کرده‌اند. پوشیدن بلوز، شلوار و شال مشکی انتخاب‌های صحیحی هستند که به تعادل این استایل کمک می‌کنند. اما کفش انتخاب‌شده توسط این بازیگر یک کفش جلوباز سفید بود، که احتمالا یک کفش جلو بسته به رنگ مشکی می‌توانست گزینه مناسب‌تری باشد.

جذاب‌ترین کفش‌های رسمی زنانه را ببینید

تصاویر فاطمه معتمد آریا
عکس مربوط به جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا

معتمد آریا به همراه میترا حجار و لیلا حاتمی بازیگرانی بودند که در مراسم اهدای جوایز ششمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا حضور داشتند. لباس فاطمه معتمد آریا برای این شب یک پیراهن زرد رنگ از پارچه تافته است که در کمر و حاشیه پایین آن نوارهایی به رنگ آبی و سبز زیتونی دیده می‌شود. او این پیراهن زیبا را در جشنواره فیلم «تائورمینا» نیز بر تن داشت.

شال حریر سبز زیتونی و جوراب شلواری به رنگ سبز- خاکستری این استایل را به زیبایی تکمیل می‌کنند. مانند همیشه این بازیگر به خوبی از اکسسوری‌هایی مانند ساعت، انگشتر و گردنبند استفاده کرده است.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های ترانه علیدوستی؛ سادگی جذاب و چشم‌نواز
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.