انتخاب زیباترین رنگ مو برای پوست روشن؛ بهترین تناژ رنگی کدام است؟

می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید و به دنبال مناسب‌ترین رنگ مو هستید اما نمی‌دانید کدام بهتر است؟ اگر پوست روشنی دارید، این مقاله از «منومد» کارتان را راحت‌ می‌کند.

بهترین رنگ مو برای پوست روشن

رنگ کردن مو هیجان‌انگیز و در عین حال نگران‌کننده است. چراکه اگر رنگ مناسبی برای موهایتان انتخاب نکنید، به آن زیبایی که مدنظرتان است، نمی‌رسید. حتی ممکن است رنگ موهایتان نامطلوب هم به‌نظر برسد.

برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره‌تان، روش‌هایی است که با توجه به آنها می‌توانید موهای زیبا و شگفت‌انگیزی برای خود رقم بزنید.

هنگام انتخاب رنگ مو، علاوه‌بر رنگ پوست‌تان باید تن پوست‌تان (گرمی، سردی و خنثی بودن») را هم بدانید تا رنگ موی مناسبی انتخاب کنید. درواقع تعیین رنگ پوست، مهم‌ترین گام در انتخاب رنگ موست. حتی بهترین و باشکوه‌ترین رنگ‌ها وقتی با رنگ پوست فرد سازگار نباشند، جلوه‌ای ندارند و حتی ممکن است زشت هم به نظر برسند.

تشخیص تناژ پوست

برای تشخیص نوع تناژ پوست‌تان می‌توانید روش‌های زیر را به‌کار برید:

نور خورشید

به فضای باز بروید و بازویتان را زیر نور خورشید، درحالی‌که کف دست‌تان رو به بالاست، بگیرید. به رنگ رگ‌هایتان توجه کنید. اگر آنها آبی/بنفش دیده می‌شدند، تناژ پوست‌تان سرد است و اگر سبز به نظر می‌آمدند، تن پوست‌تان گرم است. اگر هم نمی‌‌توانید تشخیص دهید که رنگ رگ‌هایتان آبی یا سبز است، تناژ پوست‌تان خنثی یا زیتونی است.

کاغذ سفید

اگر نمی‌توانید زیر نور خورشید بروید، در مکانی که نور خوب و عالی دارد، در برابر آینه بایستید. سپس یک تکه کاغذ سفید برداشته و مقابل پوست‌تان نگهدارید. اگر پوست‌تان در مقایسه با کاغذ، زرد به‌ نظر آمد، پوست‌تان گرم است. اما اگرپوست‌تان سرخ و صورتی به نظر آمد، تناژ پوست‌تان سرد است و اگر هم نتوانستید، رنگ مشخصی را تشخیص دهید، تناژ پوست‌تان خنثی است.

فویل‌های طلایی و نقره‌ای

روش دیگر برای تشخیص تناژ پوست، استفاده از دو ورقه فویل طلایی و نقره‌ای است. هر کدام از فویل‌ها را به‌گونه‌ای به دست بگیرید که نور را به صورت‌تان منعکس کند. اگر فویل طلایی، پوست صورت‌تان را درخشان می‌کند، تناژ پوست‌تان گرم است اما اگر فویل نقره‌ای پوست‌تان را درخشان نشان داد، تناژ پوست‌تان سرد است. اما اگر این انعکاس نور، هیچ درخششی روی پوست صورت‌تان موجب نشد، پوست‌تان خنثی یا زیتونی است.

انتخاب رنگ موی مناسب پوست روشن

اکنون که تن پوست خود را به‌خوبی شناخته‌اید، بهتر می‌توانید رنگ موی مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در اینجا مناسب‌ترین رنگ مو برای پوست روشن را برایتان آورده‌ایم:

۱. بلوند دودی

ash blonde

اگر پوست روشن و با تناژی سرد دارید، رنگ موی بلوند دودی انتخابی عالی است. تن سرد این رنگ، نه‌تنها موجب تضاد شدید با پوست‌تان نمی‌شود، بلکه هماهنگی خوبی با آن خواهد داشت و چهره‌تان را زیباتر نشان می‌دهد.

۲. بلوند گرم

warm blonde

اگر پوست روشن و با تناژ خنثی دارید، بهترین رنگ مو برای شما، بلوند گرم است. این رنگ با ایجاد تضادی زیبا با پوست‌تان، چهره‌تان را گرم‌تر و در عین حال شفاف‌تر نشان می‌دهد.

۳. بلوند توت‌فرنگی

بلوند توت فرنگی

این رنگ مو ترکیبی از بلوند و قرمز است که رنگی ایده‌آل برای افراد دارای پوست روشن و همچنین چشم‌های روشن است. البته این رنگ مو طیف‌های متعددی از روشن تا تیره دارد که نوع روشن‌تر آن مناسب پوست‌های روشن است. رنگ قرمز توت‌فرنگی می‌تواند پوست روشن را گرم‌تر نشان دهد.


حتما بخوانید: قبل از کراتینه مو حتما این نکات را بدانید

۴. بلوند پلاتینی

platinum

اگر پوست سفید روشنی دارید و می‌خواهید موهایتان را بلوند کنید اما مطمئن نیستید کدام رنگ بلوند مناسب‌تان است، باید گفت، رنگ بلوند پلاتینی، رنگی زیبا برای شماست. همچنین اگر تناژ پوست‌تان سرد یا گرم است، با کمی دستکاری رنگ بلوند پلاتینی، می‌توانید آن را با پوست‌تان متناسب کنید. با این حال این رنگ مو بیشتر برای پوست‌های سرد ایده‌آل است و چهره‌تان را جذاب می‌کند. همچنین اگر پوست‌تان بسیار روشن است، بهتر است از همین رنگ مو که خنثی و بسیار روشن است، استفاده کنید.

۵. قهوه‌ای قارچی

mushroom brown

اگر تناژ پوست‌تان اندکی به سفیدی می‌زند، رنگ قهوه‌ای قارچی متمایل به طلایی بهترین رنگ برای موهایتان است. این رنگ به پوست‌تان گرمی بیشتری اضافه می‌کند و چهره‌تان گرم و دوست‌داشتنی می‌شود. اما اگر رنگ پوست‌تان سفیدی نسبتا تندی دارد، بهتر است از رنگ قهوه‌ای قارچی مرواریدی استفاده کنید تا رنگ پوست‌تان بهتر و زیباتر دیده شود.

۶. بروند

bronde

این رنگ مو، چیزی میان بلوند و قهوه‌ای است. این رنگ هیبریدی سایه روشنی به وجود می‌آورد که با پوست‌های سفید هماهنگی دارد. موهای بروند (Bronde)، معمولا بلوند متوسط و با ته‌رنگ‌هایی از قهوه‌ای است.


حتما بخوانید: رازهای زیبایی و جوانی جنیفر لوپز؛ جیلو به ما چه توصیه‌هایی می‌کند؟

۷. اوبرن (قهوه‌ای مایل به قرمز)

auburn

اگر پوست‌تان سفید است و می‌خواهید کمی به آن رنگ بدهید، یکی از انتخاب‌های خوب، رنگ موی اوبرن یا قهوه‌ای مایل به قرمز است. درواقع به دلیل اینکه در میان افراد با پوست سفید، کسانی هستند که موهای طبیعی‌شان قهوه‌ای متمایل به قرمز است و بسیار زیبا به نظر می‌رسند. توصیه می‌کنیم شما هم این رنگ مو را امتحان کنید.

چند برند خوب خارجی رنگ مو را ببینید

۸. شکلاتی تیره

dark chocolate

اگر پوست‌تان سفید است و به دنبال ایجاد تضادی تند و شدید هستید، رنگ شکلاتی تیره و غلیظ می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند. این رنگ موی خنثی می‌تواند هر دو پوست با تناژ گرم و سرد را برجسته و زیبا نشان دهد.

۹. نقره‌ای

silver

رنگ موی نقره‌ای درست مانند بلوند پلاتینی، مناسب رنگ روشن پوست‌تان است. درواقع آن بدون اینکه با پوست صورت‌تان در تضاد شدیدی باشد، صورت‌تان را درخشان و زیباتر نشان می‌دهد.

۱۰. صورتی پاستیلی

pastel pink

اگر می‌خواهید ظاهر شاد و شنگولی داشته باشید و البته پوست صورت‌تان روشن هم هست، رنگ موی صورتی پاستیلی شما را به هدف‌تان می‌رساند. این رنگ مو، برای پوست‌های روشن، خیره‌کننده است و می‌تواند سایه‌هایی از رنگ صورتی روی صورت‌تان منعکس کند که موجب شاد و سرزنده نشان دادن صورت‌تان می‌شود.

۱۱. آبی پاستیلی

pastel blue

وقتی صبحت از رنگ پاستیلی می‌شود، آبی پاستیلی هم رنگ موی مناسبی برای پوست‌های روشن به نظر می‌رسد. ته‌رنگ‌های سرد و یخی این رنگ می‌تواند ترکیبی عالی با پوست‌های روشن به وجود آورد و چهره‌تان را بدون اغراق، سرزنده و شاداب نشان دهد.

۱۲. بلوند گندمی

wheat blonde

رنگ موی بلوند گندمی، ترکیبی بی‌نظیر از طلایی و دودی است که موها را حجیم و درخشان می‌کند. اگر پوست‌تان روشن است، این رنگ مو خیلی به کارتان می‌آید. زیرا با موهای به رنگ بلوند گندمی، صورت‌تان خیلی روشن و سرد یا خیلی گرم دیده نمی‌شود.

۱۳. بلوند عسلی

honey blonde

اگر پوست‌تان سفید و با تن گرم است، رنگ موی بلوند عسلی بسیار عالی است. این رنگ با تن گرم پوست‌تان کاملا هماهنگ و سازگار است و زیبایی و درخشش حاصی به چهره‌تان می‌دهد.

۱۴. بلوند شامپاین

champagne blonde

رنگ موی بلوند شامپاین چهره روشن‌تان را سرزنده و شاداب نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که این رنگ مناسب تمام پوست‌های با تن‌های سرد و گرم و خنثی است.

۱۵. بلوند کرمی

creamy blonde

اگر پوست روشنی دارید و به دنبال طیفی از بلوند هستید که نه خیلی گرم و نه خیلی دودی باشد، بلوند کرمی مناسب‌تان است. شما چه پوستی با تناژ سرد داشته باشید، چه گرم، بلوند کرمی با چهره‌تان سازگاری دارد.

۱۶. اسپرسو

expersso

رنگ موی اسپرسو، تن‌های قرمز و زرد دارد و درست مانند قهوه تازه دم‌کشیده‌شده است. این رنگ با پوست‌های روشن و تن گرم بسیار سازگار است و به چهره، جلوه‌ای بسیار زیبا می‌بخشد.

 ۱۷. ارغوانی

purple

رنگ موی ارغوانی به‌دلیل اینکه ترکیبی از آبی و قرمز است، بهترین رنگ برای افرادی با پوست خنثی (زیتونی) است. این رنگ به چهره این افراد جلوه زیبایی می‌بخشد.

محبوب‌ترین رنگ‌ موهای خریداران در دیجی‌کالا

کلام آخر

امیدواریم با استفاده از پیشنهادهای این مقاله، رنگ موی دلخواه‌تان را انتخاب کرده و از زیبایی نهایی رنگ موهایتان لذت ببرید.


در ادامه بخوانید: فواید یخ برای پوست صورت؛ روش‌های استفاده و عوارض احتمالی
منبع stylecraze.com lorealparisusa.com .hair.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.