همه‌چیز درباره برند شیسیدو؛ معروف‌ترین برند آرایشی ژاپن را بشناسید

با وجود تعداد بسیار زیاد برندهای آرایشی و مراقبت از پوست موجود در بازار، احتمالا شما هم درباره انتخاب محصولات مناسب پوست‌تان تردید دارید. برای برطرف شدن این تردیدها، لازم است برندهای معتبر و کارآمدترین و پرطرفدارترین تولیدات‌شان را بشناسید و با تاریخچه آن‌ها آشنا شوید. در این مقاله، قصد داریم درباره برند شیسیدو صحبت کنیم. با «منومد» همراه باشید.

تاریخچه برند شیسیدو چیست؟

تاریخچه برند شیسیدو چیست؟
برند شیسیدو یکی از معتبرترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و همچنین عطریات است که حدود یک و نیم قرن پیش در کشور ژاپن راه‌اندازی شد و امروز در قالب یک هلدینگ عظیم فعالیت می‌کند./ عکس از: JHVEPhoto

برند شیسیدو (Shiseido) در سال ۱۸۷۲ توسط یکی از داروسازان سابق نیروی دریایی ژاپن به نام «یوشین فوکوهارا» و هم‌زمان با افتتاح داروخانه‌اش در شهر توکیو راه‌اندازی شد. این داروخانه که شیسیدو نام داشت، نخستین مرکز فروش و ارائه دارو در ژاپن بود که کاملا با سبک‌وسیاق غربی اداره می‌شد. فلسفه این برند ریشه در دوگانگی شرق و غرب داشته و بر احترام عمیق به سلامت پوست متمرکز بود.

میراث این نام تجاری و برخورداری از آگاهی لازم در زمینه ساختار پوست و نیازهای آن به ارائه‌دهندگان شیسیدو این امکان را داده است که محصولات بی‌نظیری را برای مراقبت از پوست، مراقبت از آفتاب و آرایش در اختیار مصرف‌کنندگان‌شان قرار دهند. داروخانه کوچک شیسیدو که در محله‌ای قدیمی و در یکی از مراکز فروش داروهای سنتی تاسیس شده بود با ساختاری غربی و متفاوت‌اش خیلی زود نظر عامه مردم را به خود جلب کرد. جالب است بدانید، افرادی که تنها از سر کنجکاوی به این مکان مراجعه می‌کردند به‌واسطه دریافت محصولات باکیفیت و خدمات مثال‌زدنی بار دیگر به آن‌جا برمی‌گشتند و به اصطلاح، مشتری پر و پا قرص این برند می‌شدند.

در سال ۱۸۸۸ این شرکت محصول جدیدی را به ژاپن معرفی کرد. این محصول که یک خمیردندان بود به‌زودی هواداران زیادی را پیدا کرد و از فروش بالایی برخوردار شد. در سال ۱۸۹۷، Shiseido محصولات آرایشی و بهداشتی متعددی را به خریداران‌اش ارائه کرد که همه آن‌ها طبق استانداردهای رایج داروها پردازش شده بودند.

در سال ۱۹۱۸، برند Shiseido وارد عرصه عطرسازی شد و در این حوزه خوش درخشید. تاریخچه غنی و تعهد بسیار بالای این برند در زمینه ارائه محصولات باکیفیت از مهم‌ترین مواردی است که حیات و افزایش محبوبیت این نام تجاری را در گذر سال‌های طولانی امکان‌پذیر کرده است. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی و مراقبت‌های پوستی در جهان است که در سال ۲۰۲۲ یکصد و پنجاهمین سال تاسیس‌اش را گرامی‌ داشت. برند شیسیدو بزرگ‌ترین شرکت آرایشی ژاپن و پنجمین تولیدکننده بزرگ محصولات آرایشی در سراسر دنیاست. در ژاپن، محصولات این برند را می‌توان بر روی پیشخوان فروشگاه‌های بزرگ و اغلب داروخانه‌ها مشاهده کرد.

فلسفه نام‌گذاری برند شیسیدو چیست؟

فلسفه نام‌گذاری برند شیسیدو چیست؟

شیسیدو در لغت به معنای «غنای زندگی» است و از اندیشه و تعالیم کنفسیوس الهام می‌گیرد. براساس این تعالیم، زندگی پدیده عظیم و تجربه بی‌نظیری است که غنای آن تنها از طریق هماهنگی ذهن، بدن و روح دست‌یافتنی خواهد بود.

ارزش‌های اساسی برند شیسیدو کدام‌ها هستند؟

ارزش‌های اساسی برند شیسیدو کدام‌ها هستند؟
برند شیسیدو بیش از هر چیز بر تقویت زیبایی طبیعی و سلامت پوست تمرکز دارد./ عکس از: svetikd

برند شیسیدو باور دارد که زیبایی الهام‌بخش امید است، شادی را تقویت می‌کند و علاوه بر تامین سلامتی موجب ایجاد حس رضایت گسترده در همه موجودات می‌شود. بنابراین، این برند لوکس تلاش می‌کند محصولات پایدار و باکیفیتی را به خریدارانش ارائه دهد که سلامت پوست و زیبایی آن‌ها را دوچندان کنند و زندگی بهتر و دوست‌داشتنی‌تر را برای همگان به ارمغان بیاورد.

آشنایی با قدیمی‌ترین محصولات برند شیسیدو

آشنایی با قدیمی‌ترین محصولات برند شیسیدو
در این تصویر، برخی از قدیمی‌ترین محصولات برند شیسیدو را می‌بینید که طرح و بسته‌بندی آن‌ها با تولیدات کنونی این برند تفاوت دارد.

• لوسیون Eudermine

لوسیون Eudermine

این لوسیون آبرسان قدیمی‌ترین محصول آرایشی-بهداشتی برند Shiseido است که برای نخستین بار در سال ۱۸۹۷ تولید شده و فرمولاسیون آن از آیین‌ها و تعالیم قدیمی ژاپن ناشی می‌شود. در زمان‌های قدیم، گیشاهای ژاپنی به شکل قابل توجهی به این محصول علاقه‌مند بودند و از آن به‌منظور محافظت از پوست‌شان در برابر حجم بالای لوازم آرایش مصرفی استفاده می‌کردند. این لوسیون نرم‌کننده که همچنان با فرمولاسیون بهبود یافته تولید می‌شود حاوی بیو هیالورونیک اسید بوده و پوست را به‌صورت عمقی مرطوب می‌کند. به جرات می‌توان ادعا کرد که این لوسیون هنوز هم از اجزاء اصلی یک روتین مراقبت از پوست به‌شیوه ژاپنی به حساب می‌آید.

• عطر Hana Tsubaki

عطر Hana Tsubaki

عطر Hana Tsubak یکی از قدیمی‌ترین محصولات برند شیسیدو با رایحه گلی و پودری است که برای هر دو گروه خانم‌ها و آقایان طراحی شده است. این محصول در سال ۱۹۷۱ روانه بازار شد و نظر بسیاری از مخاطبان را به خودش جلب کرد.

معرفی چند نمونه از برترین محصولات مراقبت از پوست برند شیسیدو

معرفی چند نمونه از برترین محصولات مراقبت از پوست برند شیسیدو
امروزه، بسیاری از افراد در سراسر جهان از طرفداران پر و پا قرص محصولات موثر شیسیدو به حساب می‌آیند و برای دنبال کردن روتین مراقبت‌های پوستی خود از تولیدات این برند استفاده می‌کنند.

• کرم استحکام‌بخش و لیفتینگ Shiseido Vital Perfection

کرم استحکام‌بخش و لیفتینگ Shiseido Vital Perfection

این کرم یکی از بهترین محصولات برند شیسیدو است که با برخورداری از فرمولاسیون منحصر به‌فرد برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت و جوان‌سازی آن در نظر گرفته شده است. بافت لطیف، جذب عالی، مقابله با ایجاد چین‌چروک و توانایی از بین بردن خطوط ریز ایجاد شده بر روی صورت از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند.

• کرم ضد چروک Shiseido Benefiance

کرم ضد چروک Shiseido Benefiance

این محصول ضدسالخوردگی یکی از موثرترین تولیدات برند Shiseido است که برای مقابله با علائم پیری و جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک طراحی شده است. فرمولاسیون این کرم شب برای سنین بالاتر از ۴۰سال در نظر گرفته شده و علاوه بر آبرسانی عمقی به لطافت بیش‌تر و افزایش انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند.

• کرم ویتامینه و تغذیه‌کننده Shiseido Bio-Performance

کرم ویتامینه و تغذیه‌کننده Shiseido Bio-Performance

این محصول با هدف قرار دادن خطوط عمیق و چین‌وچروک‌های عمقی به برطرف کردن علائم سالخوردگی کمک کرده و کلیه انواع پوست را به‌طور اساسی ویتامینه و تغذیه می‌کند. از مواد به‌کار رفته در فرمولاسیون پیشرفته این کرم می‌توان به بیو-هیالورنیک اسید اشاره کرد که علاوه بر رطوبت‌رسانی عمقی، به بهبود کیفیت ساختار پوست هم کمک می‌کند. کافی است، برای مدت ۵ ماه به‌طور مستمر از این کرم استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن نشانه‌های پیری بر روی پوست‌تان باشید.

• ماسک درخشان‌کننده پوست Shiseido White Lucent

ماسک درخشان‌کننده پوست Shiseido White Lucent

این ماسک هم یکی دیگر از محصولات بی‌نظیر برند شیدو به حساب می‌آید. کافی است برای یک‌بار هم که شده از این محصول استفاده کنید تا شاهد درخشندگی و شفافیت بیش‌تر پوست‌تان باشید.

• فوم پاک‌کننده Shiseido Extra Creamy

فوم پاک‌کننده Shiseido Extra Creamy

این محصول تمیزکننده با ساختار فوم مانند و غلیظ خود یکی از موثرترین تولیدات برند شیسیدو به حساب می‌آید. در صورت دسترسی نداشتن به این محصول، پیشنهاد می‌کنیم فوم تمیزکننده FUTURE Solution LX از همین برند را جایگزین آن کنید. این فوم با برخورداری از فرمولاسیون ضد سالخوردگی، علاوه بر تمیز کردن کلیه آلودگی‌ها از روی پوست به جوان‌سازی آن هم کمک می‌کند.

برای کسب بهترین نتیجه ممکن، خوب است این محصول را صبح و شب روی پوست صورت و گردن‌تان بمالید و به‌مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید. سپس، می‌توانید صورت و گردن خود را با آب خنک شست‌وشو داده و فوم پاک‌کننده را کاملا تمیز کنید. در ادامه، می‌توانید روتین مراقبتی معمول پوست را دنبال کرده و از کرم‌ها و سرم‌های مخصوص روز یا شب استفاده کنید.

• روغن تمیزکننده Shiseido

روغن تمیزکننده Shiseido

این محصول که با نام Shiseido Perfect Cleansing Oil شناخته می‌شود هم بر روی پوست مرطوب و هم بر روی پوست خشک قابل استفاده است. این روغن که اساسا برای پوست‌های خشک و حساس طراحی شده به‌سادگی می‌تواد کلیه مواد آرایشی و آلودگی‌ها را از روی پوست و منافذ آن بزداید. در صورت تمایل، می‌توانید پس از به‌کار بردن این محصول صورت خود را با فوم شوینده شیسیدو هم شست‌وشو داده و از پاکیزه شدن پوست‌تان مطمئن شوید.

• ماسک ضد چروک دور چشم Shiseido Benefiance

ماسک ضد چروک دور چشم Shiseido Benefiance

فرمولاسیون این ماسک دور چشم حاوی رتینول است و در مدت کوتاهی می‌تواند کلیه خطوط پنجه کلاغی و چین‌وچروک‌های زیر چشم را برطرف کند.

• سرم ضد چروک Shiseido Benefiance

سرم ضد چروک Shiseido Benefiance

تنها با یک‌بار استفاده از این محصول احساس خواهید کرد که حداقل برای مدت دو ساعت در حال رسیدگی به پوست صورت‌تان بوده‌اید. در فرمولاسیون این محصول از فناوری پیشرفته ReNeura و همچنین از رتینول استفاده شده است. مجموعه این عوامل علاوه بر بهبود ساختار کلی پوست به جوان‌سازی، درخشندگی و تغذیه آن کمک می‌کند.


حتما بخوانید: فرق ضدآفتاب شیمیایی و فیزیکی دقیقا چیست؟ کدام مورد برای شما مناسب‌تر است؟

• کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم Shiseido Broad Spectrum

کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم Shiseido Broad Spectrum

این کرم دور چشم حاوی SPF 34 است و برای محافظت از پوست ظریف این ناحیه در برابر اثرات زیان‌بار تابش نور خورشید طراحی شده است. این محصول ضد آب را هر روز به‌ویژه در فصل تابستان می‌توان مورد استفاده قرار داد. جذب سریع، مقاومت در برابر آب و محافظت از پوست دور چشم در مقابل اشعه‌های زیان‌بار خورشید از ویژگی‌های قابل توجه این محصول به حساب می‌آیند.

• کنسانتره Shiseido Ultimate Power Infusing

کنسانتره Shiseido Ultimate Power Infusing

این محصول غنی یکی از موثرترین تولیدات برند شیسیدو به حساب می‌آید و برای استفاده روزانه طراحی شده است. خصوصا به افرادی که دارای پوست خشکی هستند پیشنهاد می‌شود این کرم را هر روز صبح قبل از به‌کار بردن کرم مرطوب کننده بر روی پوست تمیز بمالند. تنها با چند بار استفاده از این محصول، رطوبت مورد نیاز پوست‌تان تامین شده و لطافت و شادابی به آن بازمی‌گردد.

معرفی چند نمونه از موفق‌ترین محصولات آرایشی برند شیسیدو

معرفی چند نمونه از موفق‌ترین محصولات آرایشی برند شیسیدو
محصولات آرایشی برند شیسیدو از بافت عالی و دوام بالایی برخوردارند.

• خط چشم MicroLiner Ink

خط چشم MicroLiner Ink

این محصول آرایشی با برخورداری از رنگدانه‌های غنی و کاملا مشکی و ماندگاری بالا یکی از تولیدات پرطرفدار برند Shiseido است. فرمولاسیون ژل مانند این محصول در قالب یک ماژیک کاملا نوک تیز ارائه شده و ایجاد خطوط بسیار باریک یا کاملا پهن را برای مصرف‌کننده امکان‌پذیر می‌کند.

• رژلب VisionAiry Gel

رژلب VisionAiry Gel

این رژلب با فرمولاسیون سبک و ژل‌مانند به مرطوب کردن پوست لب کمک می‌کند. رنگ‌دانه‌های غنی این محصول، اثری با ماندگاری و درخشندگی بالا بر روی لب‌های شما ایجاد کرده و برای مدتی طولانی بافت و ساختار خود را حفظ می‌کند.

• کرم پودر Synchro Skin Self-Refreshing

کرم پودر Synchro Skin Self-Refreshing

این کرم پودر با برخورداری از SPF 30 علاوه بر قدرت پوشانندگی و ماندگاری بالا از پوست‌تان در برابر اشعه‌های زیان‌بار خورشید محافظت می‌کند. بافت مخملی این محصول به‌سادگی بر روی پوست صورت پخش شده و لایه مات، زیبا و بی‌عیب‌ونقصی را به‌وجود می‌آورد.

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین عطریات برند شیسیدو

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین عطریات برند شیسیدو
عطریات برند شیسیدو جزو پرفروش‌ترین‌های بازارهای جهانی بوده و نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده‌اند.

• Shiseido MG 5

Shiseido MG 5

این عطر دلپذیر در سال ۲۰۱۷ برای آقایان طراحی و به بازار عرضه شد. نت‌های اولیه این محصول ترکیبی از بوی خوش مرکبات است که در ادامه با رایحه دلنشین گل‌های بهاری مشام‌تان را نوازش می‌دهد و در نهایت، با مجموعه‌ای از نت‌های چوبی بر روی پوست‌تان باقی می‌ماند.

• Zen

Zen

این ادوپرفیوم دلنشین یکی از محبوب‌ترین عطریاتی است که از ترکیب روایح گلی، چوبی و مُشکی درست شده است. نت‌های اولیه این عطر از گریپ‌فروت، آناناس، ترنج، پرتقال و رز تشکیل شده‌اند. این در حالی است که پس از مدت کوتاهی، نت‌های میانی خودنمایی کرده و بوی خوش فریزیا، سیب سرخ، نیلوفر آبی، سنبل، گاردنیا، زنبق و بنفشه به مشام می‌رسد. در نهایت هم عطر خوش نعنای هندی، سدر، مشک، عنبر، بخور و کاج روی پوست‌تان می‌نشیند و فضای اطراف‌تان را در برمی‌گیرد.

• Ginza

Ginza

این عطر محبوب با رایحه گلی و میوه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه طراحی شده و در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است. نت‌های ابتدایی این محصول ترکیبی از روایح انار و فلفل صورتی است. نت‌های میانی آن از فریزیا، مگنولیا، ارکیده و یاس تشکیل شده و نت‌های پایانی آن مجموعه‌ای از روایح هینوکی، نعنای هندی و چوب صندل را به مشام‌تان می‌رساند.

• Ginza Murasaki

Ginza Murasaki

این ادوپرفیوم میوه‌ای یکی از تازه‌ترین محصولات برند شیسیدو بوده و در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است. این محصول از نت‌های ابتدایی سیب، انار و بنفشه، نت‌های میانی ویستریا، فریزیا و یاس و نت‌های پایانی چوب صندل و برخی دیگر از انواع چوب تشکیل شده است.

• Feminite du Bois

Feminite du Bois

این ادوپرفیوم زنانه با ترکیبی از روایح چوبی، ادویه‌ای، میوه‌ای و پودری برای خانم‌های مشکل‌پسند طراحی شده است. نت‌های ابتدایی این محصول از سدر، دارچین، عسل، زنجبیل، میخک و رز تشکیل شده‌اند. پس از چند دقیقه، نت‌های میانی خودنمایی می‌کنند و بوی خوش آلو، میخک، موم زنبور عسل، هل، هلو، بنفشه و شکوفه پرتقال به مشام می‌رسد. در نهایت هم ترکیبی از روایح سدر، دارچین، چوب صندل، بنزوئین، مشک و وانیل بر روی پوست‌تان به یادگار می‌ماند.

• Ever Bloom

Ever Bloom

ادوپرفیوم Ever Bloom یک محصول زنانه است که در گروه عطریات گلی جای دارد. نت‌های ابتدایی آن از ترکیب روایح نیلوفر آبی، یاس، رز بلغاری و بنفشه تشکیل شده‌اند. این در حالی است که نت‌های میانی با بوی خوش گاردنیا و شکوفه پرتقال شامه را نوازش می‌دهند و نت‌های پایه مشک و چوب هینوکی برای مدتی طولانی بر روی پوست‌تان می‌نشینند.

• Energizing Fragrance

Energizing Fragrance

این ادوپرفویم گلی یکی از عطریات محبوب برند شیسیدو است که در ابتدا با مجموعه‌ای از روایح فلفل و میخک خودنمایی می‌کند. در مرحله بعد و تنها پس از چند دقیقه نوبت به پراکنده شدن بوی خوش زنبق، انیسون، یاس، هلیوتروپ و رز می‌رسد. در آخر، عطر دلپذیر مشک سفید و ترکیبی از نت‌های چوبی در فضای اطراف‌تان پخش می‌شود.

• Rising Sun

Rising Sun

این ادوپرفیوم زنانه در گروه عطریات گلی-میوه‌ای جای دارد و نت‌های ابتدایی آن از روایح دریایی، املاح معدنی و لیمو تشکیل شده‌اند. با گذشت زمان اندکی، روایح اولیه جای خود را به بوی دلپذیر یلانگ‌یلاگ، یاسمن و رز می‌دهند و در پایان، عطر خوش مشک، نارگیل، آلوی میرابل و چوب کشمیر اطراف‌تان را آکنده می‌کند.

• Murasaki

Murasaki

این ادوپرفیوم زنانه با عطر دلپذیر گلی، رایحه‌ای سرسبز و تر و تازه را از خود به یادگار می‌گذارد. نت‌های اولیه این محصول از سنبل، گالبانوم، گاردنیا، ترنج و هلو تشکیل شده است. این در حالی است که نت‌های پایه این عطر ترکیبی از روایح خزه بلوط، چرم، گیاه خس‌خس، مشک، چوب صندل و عنبر است.

• Tactics

Tactics

این محصول از خانواده عطریات فورژه بوده و برای آقایان طراحی شده است. نت‌های ابتدایی آن ترکیبی از روایح توت، گالبانیوم، گیاهان سرسبز، ترنج، لیمو و هلو، نت‌های میانی درخت کاج، یاس، سرو، آویشن، مریم گلی و نعنا و نت‌های پایه آن از خزه بلوط، مشک، عنبر، دانه تونکا و وانیل است.

• Inoui

Inoui

این ادوپرفیوم زنانه از خانواده عطریات شیپره است و نت‌های اولیه آن از روایح سبز، هلو، گالبانوم و لیمو آمالفی تشکیل شده است. پس از مدت اندکی، بوی خوش کاج، فریزیا، آویشن و یاس مشام‌تان را آکنده می‌کند و در پایان، مجموعه‌ای از نت‌های خزه بلوط، سرو ویرجینیا، زباد آفریقایی و مُرّ روی پوست‌تان باقی می‌ماند.

محصولات باکیفیت برند شیسیدو را ببینید

سخن آخر

در این مطلب، ضمن معرفی تاریخچه برند شیسیدو برایتان از محبوب‌ترین محصولاتی گفتیم که این نام تجاری را از رقیبان‌اش متمایز می‌کند. نظر شما چیست؟ آیا تا به‌حال از محصولات این برند استفاده کرده‌اید؟ کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ دوست دارید درباره کدام برندها بیش‌تر بدانید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۱۰ راز جوانی و شفافیت پوست زنان ژاپنی
منبع www.byrdie.com www.itsbeyondmycontrol.com www.fragrantica.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.