اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار برای آقایان؛ یک راهنمای کامل

شلوار جین زاپ‌دار از آن لباس‌های پرطرفدار است که سال‌هاست پای ثابت بازار شلوار جین است. با اینکه ست‌کردن جین به‌طورکلی کار سختی نیست، دانستن اصول این کار می‌تواند تغییری بزرگ در استایل شما ایجاد کند. در این مطلب، درباره اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار برای آقایان صحبت خواهیم کرد.

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار برای آقایان

شلوار جین زاپ‌دار از دهه ۱۹۷۰، جایگاهی ویژه در صنعت مد داشته است. پارگی‌های هنرمندانه‌ای که در ابتدا فقط روی شلوارهای جین گروه‌های پانک و راک و طرفداران آن‌ها دیده می‌شد، بعدها علاقه دیگران را هم برانگیخت. تقریبا هرکسی دوست داشت یک‌دست شلوار جین زاپ‌دار داشته باشد. امروزه هم شلوار جین زاپ‌دار طرفداران خاص خودش را دارد و همیشه در بازار موجود است، حتی زمانی که شلوار جین ساده مد می‌شود.

ست کردن شلوار جین به‌طورکلی کار چندان دشواری نیست. بااین‌حال، رعایت اصول درست آن، باعث می‌شود استایلی جذاب‌تر داشته باشید.

دو قانون ساده برای پوشیدن شلوار جین زاپ‌دار وجود دارد:

۱. هرچه لباس‌های دیگرتان ساده‌تر باشد بهتر است

بهترین راه برای پوشیدن شلوار جین زاپ‌دار این است که لباس‌های دیگر خود را ساده‌تر نگه دارید. ازآنجاکه شلوار جین زاپ‌دار طرحی تقریبا شلوغ دارد، ساده‌بودن لباس‌های دیگر تضادی جذاب به آن می‌بخشد. حواستان به اکسسوری‌ها هم باشد، هرچه کمتر باشد بهتر است. برای مثال، یک کمربند کلاسیک کافی است.

۲. میزان پارگی‌ها باید با اندام شما متناسب باشند

یکی از مهم‌ترین اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار برای آقایان این است که پارگی‌های شلوار بیش‌ازحد بزرگ نباشند. مخصوصا پارگی‌های روی زانو، نباید به‌اندازه‌ای باشد که هروقت می‌نشینید زانویتان در پارگی گیر کند. مخصوصا اگر پاهایتان موهای ضخیم دارد که قابل‌مشاهده هستند، بهتر است شلوار جین‌های زاپ‌داری را انتخاب کنید که پارگی آنها در حد خراش است یا نخ‌های آن شکاف‌ها را می‌پوشانند. هرچند این موضوع به خودتان بستگی دارد، باید به این فکر کنید که آیا ظاهر خوبی با چنین شلواری خواهید داشت یا نه.

ترکیب شلوار جین زاپ‌دار با سایر لباس‌ها

حال بیایید درباره ست کردن شلوار جین زاپ‌دار با هریک از لباس‌های دیگر صحبت کنیم.

۱. با کت چرم

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - شلوار زاپ‌دار با کت چرم
کت چرم مشکی با شلوار جین زاپ‌دار مشکی
اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - کت چرم با شلوار جین زاپ‌دار
کت چرم مشکی با شلوار جین زاپ‌دار آبی هم ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

چرم و جین دو یار جدانشدنی هستند و به‌جرأت می‌توان گفت هرگز ترکیبی بهتر از این دو، در کل تاریخ مد دیده نشده است. کت چرم و جین زاپ‌دار ۵۰۱ برند لیوایز، از اواسط دهه ۱۹۷۰ محبوب شدند؛ زمانی که گروه رامونز (The Ramones) آن را به‌عنوان یونیفرم پانک انتخاب کردند.

یک نکته کلیدی برای این ترکیب وجود دارد و آن رعایت کنتراست است. برای مثال، اگر شلوار جین زاپ‌دار شما قالب‌تن است، کت را به نسبت گشادتر انتخاب کنید و بالعکس. همچنین اگر کت چرم‌تان سبک کلاسیک دارد، شلوار جین را به‌روز انتخاب کنید. برای زیر کت، پیراهنی با طرح شلوغ انتخاب نکنید؛ یک تی‌شرت سفید ساده، شما را به‌شکلی تحسین‌برانگیز نشان خواهد داد. یک پیراهن ساده هم به همان اندازه خوب است.

از نظر رنگ، کت چرم مشکی می‌تواند با همه رنگ‌های جین خوب باشد. بااین‌حال، چرم قهوه‌ای با جین‌های تیره ترکیب خاص‌تر و بهتری ایجاد می‌کند.

۲. با کاپشن بمبر

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با کاپشن بمبر
کاپشن بمبر سبز با شلوار جین مشکی زاپ‌دار و اسنیکر سفید

کاپشن‌های بمبر مخصوص آب‌وهوای نیمه‌سرد هستند. این کاپشن‌ها که در دهه ۱۹۲۰ محبوبیت یافتند، لباس مردانه نمادینی بودند که در آن زمان خلبانان نظامی از آن استفاده می‌کردند. بااین‌حال در سال‌های اخیر، بسیاری از مردان این کاپشن را در کمد لباس خود جای داده‌اند. مدل‌های جدید آن براق‌ترند و سبکی مینیمالیستی دارند که به‌راحتی می‌توانید آن را با شلوار جین زاپ‌دار ست کنید. البته کاپشن بمبر مدل مات هم دارد.

بااین‌حال، اگر نوع براق آن را ترجیح می‌دهید، بهتر است رنگ آن را خنثای تیره انتخاب کنید؛ برای مثال، مشکی، سبز و خاکستری انتخاب‌های خوبی هستند. برای روزهای خنک بهار و پاییز بهتر از این ترکیب پیدا نمی‌کنید.


حتما بخوانید: کاپشن بمبر یا خلبانی چیست و چطور آن را ست کنیم؟

۳. با پیراهن مردانه رسمی

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با پیراهن مردانه
پیراهن مردانه رسمی است اما می‌تواند با شلوار جین زاپ‌دار مناسب، استایل اسمارت کژوال زیبایی ایجاد کند.

شلوار جین زاپ‌دار به‌طورکلی ظاهری کژوال به شما می‌دهد؛ اما اگر آن را با یک پیراهن مردانه ست کنید، می‌توانید استایل اسمارت کژوال داشته باشید. یک پیراهن دکمه‌دار آکسفورد به‌خوبی با شلوار جین زاپ‌دار جور در می‌آید.

برای این استایل، بهتر است رنگ شلوار جین را روشن‌تر انتخاب کنید که تضاد رنگی کمتری بین پارچه و پارگی‌ها وجود داشته باشد. وگرنه برای محیط‌هایی مانند محل کار نیمه‌رسمی مناسب نخواهد بود. بهتر است پارگی‌ها هم کوچک و دارای نخ‌های پوشاننده باشند.

 تنوعی جذاب از رنگ‌های پیراهن مردانه

۴. با پیراهن یا کت جین

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با پیراهن یا کت جین
اگر پیراهن یا کت جین را با شلوار جین زاپ‌دار ست می‌کنید، بهتر است خودش زاپ‌دار نباشد.

اگر طرفدار تیپ سرتاپا جین هستید، می‌توانید شلوار جین زاپ‌دار با پیراهن یا کت جین بپوشید. رنگ آن فرقی نمی‌کند؛ می‌تواند مشکی یا آبی باشد. نکته مهم این است که با شلوار جین زاپ‌دار بهتر است پیراهن جین ساده بپوشید. اگر پیراهن‌تان هم زاپ‌دار باشد، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد؛ زیرا شلوغی پیراهن و شلوار زیبایی یکدیگر را محو خواهند کرد. برای اکسسوری یک کمربند ساده کافی است و استایل شما را به‌صورتی جذاب تکمیل می‌کند.

۵. با هودی و سویشرت

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با هودی
برای مردان جوان، هودی تقریبا قالب تن با شلوار جین زاپ‌دار مناسب‌تر است تا هودی گشاد.

ترکیب هودی با شلوار جین زاپ‌دار، در هر دوره نماد کامل نوجوانانی بوده است که متفاوت از هم‌دوره‌ای‌های خود بوده‌اند. نسل امروز هم همین‌طورند؛ آنها با سنت‌های گذشته کاری ندارند. هودی‌های گشاد، سایز بزرگ و دارای لوگو، برای نوجوانان حدود ۱۶ ساله مفهوم بیشتری دارد. بنابراین اگر در این رده سنی هستید، یک هودی ساده با یک لوگو برای شلوار جین زاپ‌دار مناسب است.

اگر در این محدوده سنی نیستید ولی دوست دارید هودی بپوشید، مدل سایز بزرگ آن را انتخاب نکنید. یک هودی در سایز خودتان مناسب‌تر است. البته سویشرت زیپ‌دار برای شما بهتر از هودی است. یک تی‌شرت ساده زیر آن بپوشید و با شلوار جین زاپ‌دار خود ست کنید. نکته مهمی در اینجا وجود دارد: شلوار جین زاپ‌دار خود را تنگ یا راسته انتخاب کنید. هودی و سویشرت، حتی اگر سایز خودتان باشند، به‌طورکلی گشاد هستند. بنابراین شلوار جین گشاد با آن ترکیب جذابی ایجاد نمی‌کند.

۶. با تاپ یا تی‌شرت

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با تی‌شرت
یک تی‌شرت سفید ساده با شلوار جین زاپ‌دار مشکی ترکیبی مینیمال و عالی است.

ترکیب تی‌شرت با شلوار جین کلاسیک و خوش‌ترکیب عالی است؛ ولی به‌پای ترکیب تی‌شرت با شلوار جین زاپ‌دار نمی‌رسد. با ترکیب این دو ظاهر امروزی‌تری خواهید داشت. یک تی‌شرت ساده و ترجیحا سفید بهترین انتخاب است؛ زیرا شلوغی شلوار زاپ‌دار سادگی آن را پوشش می‌دهد.

درباره کفش، اسنیکر یا کتانی انتخاب بهتری برای ترکیب تی‌شرت و شلوار جین زاپ‌دار هستند. بهتر است رنگ تی‌شرت خود را با یکی از رنگ‌های موجود در اسنیکرتان هماهنگ انتخاب کنید. اگر اسنیکر دوست ندارید یا هوا سرد است، می‌توانید لوفر یا بوت چلسی را جایگزین کنید.

محبوب‌ترین تیشرت‌های مردانه اینجاست

۷. با لباس چهارخانه

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با لباس چهارخانه
ترکیب پیراهن چهارخانه با شلوار جین زاپ‌دار. اگر دکمه‌های آن را باز می‌گذارید زیرش یک تی‌شرت ساده بپوشید.

در دهه ۱۹۸۰، گروه‌های راک شلوار جین‌های زاپ‌دار را از پانک‌ها گرفتند و باعث شدند این شلوار محبوبیت خود را از دست بدهد. بعد از آن کرت کوبین (رهبر گروه موسیقی نیروانا) که از سبک گرانج پیروی می‌کرد، با ست کردن شلوار جین زاپ‌دار با پیراهن چهارخانه، دوباره آن را به اوج محبوبیت رساند. خود لباس چهارخانه در آن زمان ضدفرهنگ به شمار می‌رفت و ترکیب آن با شلوار جین زاپ‌دار، مخالفتی مضاعف با هنجارهای جامعه نشان می‌داد.

اگر این ترکیب را دوست دارید، شلوار جین زاپ‌دار خود را کمی تنگ‌تر انتخاب کنید و یک پیراهن فلانل چهارخانه را با تی‌شرتی زیر آن که رنگی متضاد دارد بپوشید. برای تکمیل ظاهرتان اسنیکر، مخصوصا برند کانورس، ترکیبی عالی ایجاد می‌کند.

۸. با اورکت و پالتوهای بلند

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با اورکت
تیپی کژوال با اورکت شتری، شلوار جین زاپ‌دار و اسنیکر
اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با اورکت
تیپی رسمی‌تر با اورکت و شلوار جین زاپ‌دار ساده‌تر و بوت

البته شلوار جین زاپ‌دار که سوراخ‌ها و پارگی‌های بزرگ داشته باشد برای فصول سرد مناسب به نظر نمی‌رسد؛ ولی می‌توانید مدل‌هایی از آن را که پارگی‌های کوچک دارند یا نخ‌های آن روی سوراخ‌ها را می‌پوشانند انتخاب کنید. اگر می‌خواهید شلوار جین زاپ‌دار را با اورکت ست کنید، یک اورکت شتری‌رنگ با جین مشکی گزینه مناسبی است. اگر اورکت یا پالتوی شما مشکی است، شلوار جین را آبی انتخاب کنید.

برای زیر اورکت، تی‌شرت و سویشرت یا بلوز بافتنی مناسب خواهد بود. بوت‌های خود را هم هوشمندانه انتخاب کنید؛ برای مثال، می‌توانید رنگ لباس زیر اورکت را با رنگ بوت مطابقت دهید. اگر اورکت شما اسپرت است، اسنیکر یا کتانی هم گزینه‌های مناسبی هستند.

۹. با ژاکت کشباف

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با ژاکت پشمی
ژاکت پشمی کشباف با شلوار جین زاپ‌دار

یک ژاکت کشباف پشمی هم گزینه مناسبی برای ست کردن با شلوار جین زاپ‌دار است و ظاهری آرام و جذاب به شما می‌بخشد. ژاکت کشباف معمولا کمی گشاد است؛ بنابراین بهتر است شلوار خود را راسته یا تنگ انتخاب کنید. اگر رنگ ژاکت و شلوار جین شما خنثا باشد، می‌توانید آن را در محل کارتان هم بپوشید؛ البته اگر محیط کارتان خیلی رسمی نیست.

۱۰. با جامپر مردانه

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با جامپر مردانه
شلوار جین زاپ‌دار تنگ با جامپر گشاد ترکیبی خوب ایجاد می‌کند.

جامپر نوعی بلوز تقریبا گشاد با آستین بلند است که اغلب بافتنی است یا از پارچه‌هایی مانند کشباف یا کتان تهیه می‌شود. جامپر ترکیبی جذاب با شلوار جین زاپ‌دار ایجاد می‌کند. خود جامپر معمولا گشاد است، بنابراین بهترین گزینه برای آن، شلوار جین زاپ‌داری است که کمی تنگ‌تر باشد. بااین‌حال اگر شلوار جین را گشاد انتخاب می‌کنید، جامپر بهتر است نسبت‌به شلوار تنگ‌تر باشد. درباره بافت و الگوها، سعی کنید تا حد امکان طرح‌های ساده‌تری از جامپر را با شلوار جین زاپ‌دار بپوشید.

جامپر همان ترکیبی را با شلوار جین زاپ‌دار ایجاد می‌کند که یک تی‌شرت ساده؛ با این تفاوت که کمی رسمی‌تر خواهد بود. اگر جامپر و شلوار جین زاپ‌دار را با بوت چلسی ست کنید، ظاهرتان به‌سمت رسمی‌تر متمایل خواهد بود و اگر آنها را با اسنیکر بپوشید، ترکیب کژوال‌تر به شما خواهد بخشید. این ترکیب برای هوای خنک بهاری هم مناسب است. یک جامپر سبک، شلوار جین زاپ‌دار رنگ روشن با یک صندل؛ همین کافی است.

۱۱. با کت بلیزر

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با کت بلیزر
کت بلیزر اسپرت در ترکیب با شلوار جین زاپ‌دار و اسنیکر

هرچند بلیزرها کمی رسمی به نظر می‌رسند، برخی از انواع کمتر رسمی آن را می‌توانید با شلوار جین زاپ‌دار بپوشید. برای ست‌کردن آن، زیر کت بلیزر تی‌شرت یا پیراهن مردانه بپوشید که ساده باشد. اسنیکرهای سفید یا مشکی هم می‌توانند ظاهرتان را تکمیل کنید. اگر پیراهن می‌پوشید، بد نیست به‌جای اسنیکر از بوت ساده چلسی استفاده کنید.

کت بلیزر شما می‌تواند مشکی کلاسیک یا خاکستری باشد. بااین‌حال اگر استایل جسورانه‌تری می‌خواهید، رنگ بورگوندی یا سبز هم مناسب خواهد بود. حتی می‌توانید رنگ بلیزر را با کفش‌هایتان مطابقت دهید.

محبوب‌ترین کت‌های بلیزر مردانه اینجاست

۱۲. با اسنیکر یا کتانی

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با اسنیکر
شلوار جین زاپ‌دار با کتانی

برای داشتن ظاهری اسپرت، شلوار جین زاپ‌دار بهترین ترکیب را با اسنیکر یا کتانی خواهد داشت. درباره رنگ آن‌ها، به‌طورکلی هیچ محدودیتی وجود ندارد. یک شلوار جین روشن با اسنیکر سفید به همان اندازه جذاب است که شلوار جین تیره. بااین‌حال، اسنیکر سفید برای شلوار جین‌های روشن‌تر انتخاب هوشمندانه‌تری است.

برای دیده‌شدن اسنیکر، شلوار جین زاپ‌دار خود را از نوع دم‌پا گشاد انتخاب نکنید.

۱۳. با بوت مردانه

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با بوت مردانه
ترکیب شلوار جین زاپ‌دار با بوت مردانه. لباس‌های بالاتنه همرنگ بوت انتخاب شده‌اند.

چه کسی گفته است بوت مردانه فقط برای لباس‌های رسمی مناسب است؟ شلوار جین زاپ‌دار را با انواع بوت مردانه هم می‌توانید بپوشید و استایلی شیک پیدا کنید. راز این استایل در انتخاب شلوار مناسب است. شلوار جین زاپ‌دار راسته که پارگی‌های آن تقریبا کوچک باشند و پاهایتان از زیر آن مشخص نباشد، برای بوت‌های رسمی‌تر و شلوار جین زاپ‌دار گشادتر برای بوت‌های اسپرت مناسب است. البته برای بوت اسپرت می‌توانید از هر شلوار جین زاپ‌دار دیگری هم استفاده کنید اما عکس این موضوع برای بوت‌های رسمی صدق نمی‌کند.

۱۴. با کفش چرم

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار - با کفش چرمی مردانه
کفش چرم قهوه‌ای که با شلوار جین زاپ‌دار بسیار ساده و یک اورکت به همان رنگ ست شده است. دقت کنید پارگی‌های شلوار بسیار کوچک هستند.

شلوار جین زاپ‌دار ساده را می‌توانید با لباس‌های رسمی‌تر و یک کفش چرم بپوشید. این استایل کمی رسمی‌تر از کژوال است و می‌توان آن را اسمارت کژوال دانست. در تصویر مشاهده می‌کنید که چطور شلوار جین زاپ‌دار را با کفش چرمی مردانه و یک اورکت شیک ست کرده‌اند.

انواع کفش چرم را در دیجی‌استایل ببینید

سخن پایانی

اصول ست کردن شلوار جین زاپ‌دار برای آقایان خیلی پیچیده و دست‌وپاگیر نیست. مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید، شامل هماهنگی رنگ‌ها و الگوها و نیز تنگی و گشادی لباس‌هاست. اگر شلوار را اورسایز انتخاب می‌کنید بهتر است لباس بالاتنه تنگ‌تر باشد. ازآنجاکه شلوار جین با هر رنگی می‌تواند ست شود، تقریبا محدودیتی در انتخاب رنگ‌ها ندارید. نکته دیگر آن است که به‌دلیل شلوغ‌بودن طرح شلوار جین زاپ‌دار، لباس‌های دیگرتان را ساده‌تر انتخاب کنید و اکسسوری‌هایتان را کم کنید.

شما شلوار جین زاپ‌دار را ترجیح می‌دهید یا ساده کلاسیک؟ اگر ایده‌های خاصی برای ست کردن شلوار جین زاپ‌دار دارید، لطفا با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه نکات درباره انتخاب اورکت مردانه
منبع giannikavanagh menshaircuts dmarge
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.