بررسی استایل سرنا ویلیامز؛ جسور، پیشرو، با تلفیقی از ظرافت‌ زنانه

برای آن‌که سرنا ویلیامز را بشناسید حتما لازم نیست ورزشکار یا حتی ورزش‌دوست باشید. این زن مصمم و با اعتماد به‌نفس به‌اندازه‌ای پرآوازه است که کم‌تر کسی می‌تواند او را نادیده بگیرد. در این مطلب، ضمن بررسی استایل سرنا ویلیامز تلاش می‌کنیم شما را با این چهره مشهور آشناتر کنیم. با «منومد» همراه باشید.

سرنا ویلیامز کیست؟

سرنا ویلیامز کیست؟
سرنا ویلیامز یک تنیس‌باز مشهور و یکی از تاثیرگذارترین زنانی است که همواره الگوی نسل جوان بوده است.

پیش از بررسی استایل سرنا ویلیامز خوب است خود او را بهتر بشناسید. سرنا ویلیامز (Serena Williams) یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران نسل ماست که در سپتامبر سال ۱۹۸۱ در ایالت میشیگان آمریکا به‌دنیا آمد. این زن توانا با سبک بازی و ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فردش تنیس بانوان و حتی طرز تفکر نسل جوان و جویای تغییر را برای همیشه تحت تاثیر قرار داد.

او که از ۳ سالگی تنیس بازی می‌کرده و نخستین عنوان قهرمانی خود را در سن ۱۷ سالگی کسب کرده تاکنون بیش از هر تنیس‌باز دیگری برنده مسابقات آزاد تنیس شده است. گفتنی است سرنا در طول فعالیت ورزشی‌اش جایزه ۲۳ گرند اسلم را با خود به خانه برده است. سرنا ویلیامز علاوه بر پشتکار شخصی و تعهد حرفه‌ای، بخش بزرگی از موفقیت‌اش را مدیون فعالیت‌ها و تلاش پدری است که الفبای این ورزش را به او آموزش داد و با تمام وجودش برای هموار کردن مسیر موفقیت فرزندان‌اش کوشش کرد.

جالب است بدانید، او همیشه نه تنها سعی کرده بهترین و قدرتمندترین ضربات را در زمین بازی پیاده کند، بلکه به مد و فشن هم علاقه داشته و همواره چهره‌ای متفاوت از یک بازیکن تنیس را در مقابل چشم تماشاگران به تصویر کشیده است. در طول مسابقات آزاد ۲۰۲۲ و در آستانه ۴۱ سالگی، سرنا از دنیای تنیس کناره گرفت و اعلام کرد که پس از این، وقت خود را به پرورش فرزندان و توسعه امپراطوری فشن‌اش اختصاص خواهد داد.

جالب است بدانید، او علاوه بر بازی تنیس، طراحی لباس را هم از سنین بسیار پایین آغاز کرد. علاقه سرنا به این رشته هنری به‌اندازه‌ای بود که موجب شد تحصیلات‌اش را در کالج هنر فورت لادردیل (The Art Institute of Fort Lauderdale) ادامه دهد. در سال ۲۰۰۳، سرنا ویلیامز خط تولید لباس خود را با نام ANERES راه‌اندازی کرد و تنها یک‌سال پس از آن، نخستین مجموعه‌اش را به‌نمایش گذاشت و به بازار عرضه کرد.

ویژگی‌های استایل سرنا ویلیامز چیست؟

ویژگی‌های استایل سرنا ویلیامز چیست؟
عکس از: Ezra-Shaw

جسارت، نگاه مترقی، بی‌اعتنایی به کلیشه‌های رایج، اعتماد به‌نفس، تلاش برای بیان نظرات و دیدگاه‌ها با استفاده از انتخاب نوع پوشش؛ و همچنین، تلفیق ظرافت‌های زنانه با آن‌چه بسیاری از افراد آن را قدرت و تاکتیک مردانه می‌نامند از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در استایل سرنا ویلیامز به‌چشم می‌خورد.
در مجموع، استایل این ورزشکار تاثیرگذار و با استعداد را می‌توان ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن با به‌کارگیری ترندهای جالب و هنجارشکنانه دانست. سرنا که به گفته خودش، کار طراحان گوچی، شنل، آرمانی و ورساچه را به دیگر برندها ترجیح می‌دهد در بسیاری از مواقع، لباس‌های خود را با الهام از ترندهای دهه هشتاد میلادی انتخاب می‌کند.

بررسی استایل سرنا ویلیامز در برخی از مسابقات و رویدادهای ورزشی

بررسی استایل سرنا ویلیامز در برخی از مسابقات و رویدادهای ورزشی
عکس از: NurPhoto

• نخستین حضور در مسابقات تنیس آزاد آمریکا

نخستین حضور در مسابقات تنیس آزاد آمریکا
عکس از: Clive-Brunskill

سرنا ویلیامز در ۱۶ سالگی برای اولین بار در مسابقات تنیس آزاد آمریکا حاضر شد. با وجود سن پایین و تجربه‌ای به مراتب کم‌تر از دیگر بازیکنان، او با اعتماد به‌نفس تمام و در حالی به زمین بازی رفت که موهای‌اش را با مهره‌های رنگی آراسته بود. خوب است بدانید، در آن زمان انجام چنین کاری در میان بازیکنان تنیس اصلا رایج نبود.

• مسابقات تنیس آزاد آمریکا، سال ۲۰۰۴

مسابقات تنیس آزاد آمریکا، سال ۲۰۰۴
عکس از: Al-Messerschmidt

در این مسابقات، سرنای جوان که دیگر توانایی و عزم و اراده‌اش را به همه ثابت کرده بود باز هم به‌شیوه‌ای متفاوت و با استایل خیابانی در زمین بازی حاضر شد. او که یک دامن مینی پلیسه و یک تاپ قهوه‌ای به‌تن کرده بود با بازی عالی و سبک پوشش خاص‌اش تماشاگران را متحیر کرد. این در حالی است که در دور سوم این مسابقات، سرنا با پیراهنی مشکی و بوت‌هایی ورزشی در زمین ظاهر شد که باز هم حس و حال استایل خیابانی را منتقل می‌کردند.

محبوب‌ترین مدل‌های دامن پلیسه اینجاست

• مسابقات تنیس آزاد فرانسه، سال ۲۰۰۴

مسابقات تنیس آزاد فرانسه، سال ۲۰۰۴
عکس از: Henri-Szwarc

در این دوره از مسابقات تنیس آزاد فرانسه، سرنا یک لباس دو تکه سرخابی را به‌تن کرد. این در حالی است که تا آن زمان، اغلب بازیکنان تنیس به‌ویژه در هنگام حضور در مسابقات بین‌المللی فرانسه سر تا پا سفید می‌پوشیدند.

• مسابقات تنیس آزاد آمریکا، سال ۲۰۱۲

مسابقات تنیس آزاد آمریکا، سال ۲۰۱۲
عکس از: Benjamin-Solomon

برای این دوره از مسابقات، سرنا لباس‌هایی را انتخاب کرده بود که از پارچه Dri-FIT تشکیل شده بودند. این پارچه، نوعی پلی استر میکروفیبر با کارایی بالاست که عرق را از بدن دور می‌کند و به سطح پارچه می‌برد تا بدون ایجاد آزار و اذیت برای ورزشکار در آن‌جا تبخیر شود.

• مسابقات تنیس آزاد استرالیا، سال ۲۰۱۵

مسابقات تنیس آزاد استرالیا، سال ۲۰۱۵
عکس از: Paul-Popper

در این مسابقه، ویلیامز با یک ست چشمگیر با ترکیب رنگ زرد و صورتی نئون حاضر شد. او در حالی که همین لباس جذاب را به‌تن داشت، در بازی فینال، ماریا شاراپوآ (Maria Sharapova)، بازیکن برجسته روس را شکست داد و نوزدهمین عنوان قهرمانی تک‌نفره‌اش را کسب کرد.

• مسابقات تنیس آزاد استرالیا، سال ۲۰۱۶

مسابقات تنیس آزاد استرالیا، سال ۲۰۱۶
عکس از: Paul-Popper

سرنا ویلیامز با بیان این‌که می‌خواهد فرهنگ پاپ را به زمین تنیس بیاورد، برای این دوره از مسابقات آزاد استرالیا یک تاپ زرد قناری را با یک دامن چین‌دار ست کرده و همه نگاه‌ها را به استایل متفاوت‌اش خیره کرد. او با این انتخاب، دوباره سبک پوشش رایج، تکراری و گاه خسته‌کننده بازیکنان تنیس را به چالش کشید و تلاش کرد حال‌وهوایی شاد و سرگرم‌کننده به این بازی ببخشد.

• مسابقات ویمبلدون فرانسه، سال ۲۰۱۶

در قوانین مربوط به مسابقات تنیس ویمبلدون با صراحت تمام بیان شده که بازیکنان باید در طول مسابقه لباس‌های سر تا پا سفید به‌تن کنند. با این حال، سرنا ویلیامز با زیرکی تمام این قاعده را هم به چالش کشید. لباس او که تمام سفید بود از پارچه‌ای با طرح پلنگی ظریف تشکیل شده بود. به این ترتیب، اگرچه سرنا در ظاهر از مقررات سفت و سخت پیروی کرده بود، باز هم حال‌وهوای شخصی‌اش را با خود به زمین بازی برد. متاسفانه، برایتان تصویر مناسبی از این رویداد پیدا نکردیم.

• مسابقات تنیس آزاد آمریکا، سال ۲۰۱۶

مسابقات تنیس آزاد آمریکا، سال ۲۰۱۶
عکس از: Tim-Clayton-Corbis

در این دوره از مسابقات تنیس آزاد آمریکا هم سرنا ویلیامز با ترکیب رنگ‌های صورتی نئون و سفید همه نگاه‌ها را به خود خیره کرد. برای اطمینان از جلب توجه تماشاگران، او آستین‌های مجزا و سرخابی رنگی را انتخاب کرده بود که با رنگ لباس‌اش همخوانی داشت. در بازی‌ شبانه همین رویداد هم، ویلیامز لباس مشکی زیبایی را به‌تن داشت که دامن آن با نوارهای صورتی تزئین شده بود.

• مسابقات تنیس آزاد فرانسه، سال ۲۰۱۸

مسابقات تنیس آزاد فرانسه، سال ۲۰۱۸
عکس از: Jean-Catuffe

سرنا ویلیامز که در این زمان تازه زایمان کرده و روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود طی توییتی اعلام کرد با پوشیدن لباس خاصی قصد دارد حمایت‌اش را از دیگر زنانی اعلام کند که به‌تازگی مادر شده‌اند. این لباس با الهام از فیلم معروف پلنگ سیاه (Black Panther) طراحی شده و از یک لگینگ بلند و تی‌شرتی ساده تشکیل شده بود. جالب این‌جاست که پارچه این لباس از جنس و ساختار خاصی ساخته شده بود که از لخته شدن خون در بدن آسیب‌دیده و کاملا بهبود نیافته مادران جلوگیری می‌کرد. اندکی پس از این مسابقه، رئیس وقت فدراسیون تنیس فرانسه با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن بازیکنان به قواعد جاری اعلام کرد در دوره بعدی، پوشیدن چنین لباس‌هایی ممنوع خواهد بود.

• مسابقات ویمبلدون فرانسه، سال ۲۰۱۹

مسابقات ویمبلدون فرانسه، سال ۲۰۱۹
عکس از: LAURENCE-GRIFFITHS

در این دوره از مسابقات ویمبلدون، سرنا ویلیامز یک پیراهن سفید را به‌تن کرد که بخش‌هایی از آن به‌زیبایی برش خورده بود. او با استفاده از گوشواره‌های بزرگ حلقه‌ای، هدبند سفید و اکسسوری‌های دیگری مانند ساعت و دستبند استایل‌اش را تکمیل کرد.

ساعت‌های باکیفیت مچی زنانه را ببینید

• مسابقات تنیس آزاد استرالیا، سال ۲۰۲۱

استایل سرنا ویلیامز در مسابقات استرالیا

ویلیامز برای اولین بازی خود در این دوره از مسابقات آزاد استرالیا یک لباس چسبان از برند نایکی با ترکیب رنگ مشکی، قرمز و صورتی را به‌تن داشت که دارای شلوار نامتقارنی بود. او این استایل را با هدبند آبی، گوشواره‌های حلقه‌ای و زیورآلات دیگری از برند شخصی خودش تکمیل کرد.

نگاهی به استایل سرنا ویلیامز در برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای اجتماعی

نگاهی به استایل سرنا ویلیامز در برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای اجتماعی
عکس از: Cindy-Ord

• جشن بنیاد ورزش زنان، سال ۲۰۰۰

جشن بنیاد ورزش زنان، سال ۲۰۰۰
در این تصویر، از چپ به راست، جنی تامپسون (قهرمان شنا)، هالی هانتر (هنرپیشه) و سرنا ویلیامز را می‌بینید که در این دوره از مراسم بنیاد ورزش زنان در کنار هم قرار گرفته‌اند./ عکس از: Arnaldo-Magnani

سرنا ویلیامز جوان در این جشن که در هتل Waldorf-Astoria شهر نیویورک برگزار شده بود یک تاپ و دامن مشکی به‌تن داشت که با گلدوزی‌های بسیار ظریف قرمز رنگ پوشیده شده بود. با نگاهی به تصاویر این رویداد می‌توان فهمید که او همیشه عاشق استفاده از گوشواره‌های حلقه‌ای بوده است.

انواع مدل‌های گوشواره حلقه‌ای را ببینید

• مراسم خیریه و جشن انجمن تنیس زنان، سال ۲۰۰۳

مراسم خیریه و جشن انجمن تنیس زنان، سال ۲۰۰۳
پم شیور (قهرمان پیشین تنیس آمریکا) و سرنا ویلیامز در مراسم خیریه انجمن تنیس زنان/ عکس از: Robert-Laberge

در این مراسم، سرنا ویلیامز لباس خیره‌کننده‌ای را به‌تن داشت که از پارچه‌ای با طرح پوست مار و بالاتنه کرست مانند تشکیل شده بود. او این لباس را با صندل‌ پاشنه‌دار زیبایی ست کرده بود که به‌جای بند با زنجیر دور پا بسته می‌شد.

• فرش قرمز فیلم «پادشاهی»، سال ۲۰۰۷

فرش قرمز فیلم «پادشاهی»، سال ۲۰۰۷
عکس از: Jon-Kopaloff

در مراسم فرش قرمز فیلم «پادشاهی» (The Kingdom)، سرنا یک پیراهن کوتاه نقره‌ای پوشیده بود و آن را با صندل‌های پاشنه‌دار زیبا ست کرده بود.

• مراسم مت گالا، سال ۲۰۱۱

مراسم مت گالا، سال ۲۰۱۱
عکس از: Dimitrios-Kambouris

در این مراسم، سرنا ویلیامز پیراهن دکلته‌ای را از برند مشهور اسکار دلا رنتا (Oscar De La Renta) به‌تن داشت. جالب است بدانید، این لباس در فهرست بدترین گزینه‌های آن شب قرار گرفت. سرنا یک کلاه عجیب را هم با پیراهن‌اش ست کرده بود. این کلاه با گل‌های درشت و شاخک‌داری تزئین شده بود.

• مراسم Vanity Fair، سال ۲۰۱۲

سرنا ویلیامز در مراسم Vanity Fair
عکس از: Christopher Polk

در این رویداد، سرنا یک لباس پشت‌باز و زرد رنگ از برند کریستین کینگ (Christiane King) را به‌تن داشت که با الهام از پری دریایی طراحی شده و بالاتنه آن با دانتل پوشیده شده بود.


حتما بخوانید: همه چیز درباره پارچه دانتل؛ تفاوت آن با گیپور و ایده‌هایی جذاب برای دوخت

• مراسم ازدواج سلطنتی، سال ۲۰۱۸

مراسم ازدواج سلطنتی، سال ۲۰۱۸
عکس از: WPA-pool

سرنا ویلیامز که سابقه دوستی با مگان مارکل، تازه عروس خاندان سلطنتی بریتانیا را داشت در مراسم عروسی او پیراهن صورتی بسیار زیبایی از برند ورساچه (Versace) را به‌تن کرده بود. او این لباس چشمگیر را با کلاهی از همین برند و کفش‌های پاشنه‌داری ست کرد که با پیراهن‌اش هماهنگی داشت.

• مراسم مت گالا، سال ۲۰۱۹

مراسم مت گالا، سال ۲۰۱۹
در این تصویر سرنا ویلیامز را به همراه همسرش الکسی اوهانیان می‌بینید./ عکس از: Dia-Dipasupil

در این دوره از مراسم مت گالا، سرنا ویلیامز با پیراهن دنباله‌دار زرد رنگی روی فرش قرمز ظاهر شد که توسط برند ورساچه (Versace) طراحی شده و تماما با پرها و برگ‌های صورتی آراسته شده بود. جالب است بدانید، او این لباس را با اسنیکرهای زرد رنگی از برند نایکی و همچنین، با جواهرات چشمگیری از برند مشهور de Grisogono ست کرده بود.

محبوب‌ترین پیراهن‌های مهمانی اینجاست

سخن آخر

در این مطلب، ضمن بررسی استایل سرنا ویلیامز در برخی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی و اجتماعی تلاش کردیم این زن تاثیرگذار را تا اندازه‌ای به شما معرفی کنیم. نظر شما درباره استایل سرنا چیست؟ آیا نحوه لباس پوشیدن او را می‌پسندید؟ اگر می‌توانستید، چه چیزی را در سبک پوشش او تغییر می‌دادید؟ دوست دارید درباره کدام سلبریتی‌ها بیش‌تر بدانید؟ ممنون می‌شویم، دیدگاه‌هایتان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: خاص‌ترین لباس عروس‌های جهان؛ لباس‌هایی که منبع الهام طراحان شدند
منبع www.insider.com www.wsj.com www.elle.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.