زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه؛ برای خانم‌ها و آقایان

قرارهای عاشقانه، دیدارهای خاصی هستند که هم شما و هم محبوبتان تلاش می‌کنید به بهترین شکل خودتان را بیارایید و زیبا به نظر برسید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند این کار صرفا با پوشیدن شیک‌ترین لباس و خوشبوترین عطرها امکان‌پذیر می‌شود و به همین دلیل زیورآلات را نادیده می‌گیرند یا هرچه دم‌دستشان باشد به کار می‌برند. درحالی‌که زیورآلات تکمیل‌کننده ظاهر شما هستند و باید نوع درست آنها را انتخاب کنید. بنابراین اگر می‌خواهید برای محبوبتان حسابی دلبری کنید، این مطلب را درباره زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه بخوانید.

اهمیت انتخاب درست زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه

فرقی نمی‌کند می‌خواهید با عشقتان در ساحل قدم بزنید یا سینما بروید یا زیر نور شمع‌ها در رستوران شام بخورید؛ درهرصورت یک قانون سرانگشتی این است که اجازه دهید شخصیت‌تان بر ظاهرتان برتری داشته باشد. لباسی که می‌پوشید، جواهراتی که استفاده می‌کنید و اکسسوری‌ها باید بازتابی از شخصیت واقعی شما باشند و نباید توجه فرد مقابلتان را از خودتان دور کنند. زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه باید با سن و ترجیحات شخصی شما متناسب باشند. اگر جواهراتی هست که هرگز دوست نداشته‌اید استفاده کنید، لزومی ندارد چون ممکن است در قرار عاشقانه عالی به نظر برسند، علیرغم میل باطنی‌تان از آنها استفاده کنید. در یک کلام، خودتان باشید؛ اما با انتخاب‌های درست بدرخشید. در ادامه مطلب نکات مهم در انتخاب جواهرات هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها صحبت خواهیم کرد. برخی از آنها ممکن است مشترک هم باشند و برای همه افراد صدق کنند.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه خانم‌ها

اگر خانم هستید این نکات را در انتخاب جواهرات خود برای رفتن سر قرار با عشقتان رعایت کنید:

خودتان را غرق جواهر نکنید

او می‌خواهد شما را ببیند نه کلکسیون جواهرات شما را! بنابراین هرچه کمتر بهتر. لزومی ندارد هرچه زیورآلات دارید به خودتان آویزان کنید. زیورآلات باید ظاهر شما را جذاب‌تر از آنچه هست نشان دهند؛ اما نباید تمرکز را از روی شما بردارند و به‌سوی خودشان بکشانند. برای موقعیت‌های کژوال هرچه دوست دارید می‌توانید استفاده کنید، اما در یک قرار عاشقانه فقط یک گردنبند ساده یا گوشواره کوچک با یک لباس شیک کافی است.

جواهرات را با رنگ پوستتان ست کنید

فلزات و سنگ‌هایی که در جواهرات شما به کار رفته‌اند باید با رنگ پوست‌تان ست باشند. برای فلزات به این شکل عمل کنید:

اگر رنگ پوست‌تان سرد است، یعنی ته‌رنگ قرمزی دارد. بنابراین باید فلزات روشن مانند پلاتین، نقره و طلای سفید انتخاب کنید.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - برای پوست سرد
جواهرات سفیدرنگ برای پوست سرد مناسب‌ترند

اگر رنگ پوست‌تان گرم است، یعنی ته‌رنگ زرد یا طلایی دارد. بنابراین رزگلد و طلای زرد برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - برای پوست گرم
جواهرات زردرنگ برای پوست گرم بهترند

اگر رنگ پوست‌تان خنثاست، هرنوع فلز در جواهرات شما را جذاب نشان خواهد داد.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - رنگ پوست خنثا
رنگ پوست آنجلینا جولی خنثاست. برای پوست خنثا طلای زرد و سفید هر دو خوب‌اند

درباره سنگ‌های قیمتی، اگر الماس باشد برای همه افراد با هر رنگ پوست مناسب است. درباره سنگ‌های قیمتی دیگر به شیوه زیر عمل کنید:

اگر رنگ پوست‌تان سرد است، سنگ‌های قرمز مانند یاقوت سرخ و گارنت یا سنگ‌های بنفش مانند آمیتیست و سنگ‌های آبی مانند یاقوت کبود و توپاز برایتان مناسب‌اند.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - برای پوست سرد
سنگ‌های سرخ مانند گارنت یا یاقوت سرخ برای پوست سرد مناسب‌تر است

اگر رنگ پوست‌تان گرم است، با سنگ‌های زرد مانند سیترین، زولتانایت و زیرکن و سنگ‌های نارنجی مانند گارنت و سنگ‌های سبز مانند یشم و زمرد عالی به نظر می‌رسید.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - برای پوست گرم
زولتانایت از سنگ‌های قیمتی مناسب برای پوست گرم است

همه سنگ‌های قیمتی برای رنگ پوست خنثا مناسب‌اند.

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - برای پوست خنثا
رنگ پوست خنثا از هر سنگ قیمتی می‌تواند استفاده کند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه باید باکیفیت باشند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه را باکیفیت و شیک انتخاب کنید. گردنبندها و گوشواره‌های پلاستیکی یا فانتزی، چوکرهای چرمی تیره، بدلی‌جات معمولی و دستبندهای با مهره‌های تزئینی مناسب چنین قرارهایی نیستند. حتی اگر یک قطعه جواهر مناسب دارید، همان کافی است.

اندازه مناسب زیورآلات مهم است

جواهرات بزرگ برای رویدادهای دوستانه و کژوال مناسب‌ترند. زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه بهتر است نازک و ظریف باشند. یک قرار عاشقانه نیاز به حال‌وهوای عاشقانه دارد و باید لطافت زنانه شما را به نمایش بگذارد. بنابراین از النگوهای بزرگ، چوکرهای تیره، لایه‌بندی گردنبند به‌شکل به‌هم‌ریخته، سنجاق‌سینه بزرگ، ست جواهرات برجسته مانند ست عروسی، انگشترهای بزرگ و متعدد و گوشواره‌های زیاد یا آویز بلند اصلا برای قرار عاشقانه جذاب نیستند.

این آویز طلایی کوچک با سنگ تورمالین صورتی برای یک قرار عاشقانه کاملا مناسب است و عشق را در فضا می‌پراکند. می‌توانید آنها را با گوشواره‌های رزگلد کوارتز ظریف و یاقوت صورتی ترکیب کنید:

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - اندازه جواهرات باید مناسب باشد
سنگ تورمالین صورتی بسیار ظریف و کوچک که برای قرار عاشقانه مناسب است

موقعیت مکانی قرار عاشقانه را در نظر بگیرید

قرار عاشقانه ممکن است هرجایی برگزار شود. ممکن است با هم به سینما بروید، در رستوران شام بخورید یا به دل جاده بزنید و مسیری طولانی فقط رانندگی کنید. جواهراتی که برمی‌دارید باید با موقعیت مکانی این قرار متناسب باشند. برای مثال، برای رفتن به سینما یک گردنبند با آویز شیک و ساده، یا یک دستبند شیک کافی است. در رستوران، ست گردنبند و گوشواره یا ست گردنبند و انگشتر بهتر است. برای زمانی که در جاده سفر می‌کنید، می‌توانید فقط از یک گردنبند استیتمنت یا از یک گوشواره استیتمنت استفاده کنید.

چند مدل گردنبند زنانه ببینید

فقط یک جواهر استیتمنت کافی است

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - جواهرات استیتمنت
اگر گوشواره را از نوع استیتمنت انتخاب می‌کنید گردنبند یا دستبند باید ساده باشند

جواهرات استیتمنت جواهراتی هستند که بزرگ و شلوغ‌اند و تمام توجه را به خودشان جلب می‌کنند. هرچند از ما می‌شنوید بی‌خیال جواهرات استیتمنت شوید، اما اگر واقعا اصرار دارید، حداقل فقط یکی از آنها را استفاده کنید. جواهرات قرار عاشقانه باید ظاهر شما را جذاب‌تر و زیباتر نشان دهند و توجه طرف مقابل را روی خودتان معطوف کنند، بنابراین یا گوشواره را از نوع استیتمنت انتخاب کنید یا گردنبند را. هردو باهم برای چنین موقعیتی مناسب نیستند. درنهایت فرقی نمی‌کند کدام را انتخاب کرده باشید، حتما سعی کنید لباس ساده بدون طرح بپوشید.

گوشواره‌های استیتمنت زیر با یاقوت‌های طلایی و زمرد به‌تنهایی مناسب‌اند. با چنین جواهراتی، بقیه بخش‌های ظاهر خود را ساده نگه دارید تا شما را در خود غرق نکنند:

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - گوشواره‌های استیتمنت

گوشواره‌های میخی با سنگ‌های قیمتی همیشه مد هستند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - گوشواره میخی
گوشواره‌های میخی هرگز از مد نمی‌روند

آن دسته از گوشواره‌های گل‌میخی که نگینی از سنگ‌های قیمتی رنگی یا الماس یا مروارید داشته باشند برای قرارهای عاشقانه انتخاب بهتری هستند. چیزی که باعث خاص‌بودن آنها می‌شود این است که نه از مد می‌روند نه قدیمی می‌شوند. یک گوشواره الماس میخی می‌تواند ظاهری کلاسیک و زیبا به یک زن ببخشد. با چنین گوشوار‌ه‌های کوچکی، طرف مقابل فقط به خودتان نگاه می‌کند؛ درحالی‌که یک گوشواره آویز بلند خیلی راحت توجه او را به خودش معطوف و از شما دور خواهد کرد.

مدل‌های متنوع گوشواره میخی اینجاست

گوشواره را براساس فرم صورتتان انتخاب کنید

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - انتخاب مدل گوشواره براساس فرم صورت
هنگام انتخاب گوشواره به فرم صورت دقت کنید، گوشواره‌هایی که منحنی هستند زوایای تیز صورت را متعادل می‌کنند

گوشواره‌ها باید فرم صورت را به زیبایی نشان دهند و در آن تعادل برقرار کنند. همه صورت‌ها در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند. در کنار هریک گوشواره مناسب را مشخص کرده‌ایم:

۱. صورت الماسی؛ گوشواره‌های گرد و نرم

۲. صورت گرد؛ گوشواره‌های بلندتر

۳. صورت‌های قلبی‌شکل؛ گوشواره قطره‌اشکی

۴. صورت‌های مربعی؛ گوشواره‌های گرد

۵. صورت‌های بیضی‌شکل؛ همه انواع گوشواره

۶. صورت دوکی‌شکل؛ گوشواره توپی

گردنبندهای میله‌ای برای آقایان جذاب‌اند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - گردنبند میله‌ای
گردنبند میله‌ای افقی جذابیت زیادی به گردن خانم‌ها اضافه می‌کند

گردنبندهای میله‌ای (bar) افقی را بسیاری از خانم‌ها دوست دارند. جالب اینجاست که بیشتر آقایان هم این گردنبند را برای خانم‌ها می‌پسندند. دلیلش این است که گردنبند نواری افقی تلاقی ظریفی بین جواهری ظریف و جواهری دلفریب است. می‌توانید این گردنبند را با لباس مشکی ساده یا یک لباس سفید براق ست کنید؛ چیزی که برای یک قرار عاشقانه کاملا مناسب خواهد بود.

دستبند زنجیری را فراموش نکنید

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - دستبند زنجیری
تصویر برگرفته از سایت racheljacksonlondon

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند مردان به مچ دست آنها توجهی ندارند. به همین دلیل اهمیتی به زیورآلاتی که باید به دستشان ببندند نمی‌دهند. ظاهرا این طور نیست و آقایان عزیز طور دیگری فکر می‌کنند. یکی از چیزهایی که آقایان بلافاصله متوجه آن می‌شوند دست‌های خانم‌ها در هنگام صحبت‌کردن آنهاست. معمولا یک دستبند زنجیری طلا بهترین جواهری است که یک خانم می‌تواند در یک قرار عاشقانه به دستش ببندد. هرچه ظریف‌تر باشد بهتر است. البته اگر کلا تیپی اسپرت دارید قضیه متفاوت است و می‌توانید نوع ضخیم‌تر آن را انتخاب کنید.

دستبندهای زنجیری زنانه را ببینید

انگشترهای نازک و شیک استفاده کنید

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - استفاده از انگشتر
یک حلقه نگین‌دار یا مرواریددار کوچک برای قرار عاشقانه مناسب است

دو دلیل وجود دارد که چرا بسیاری از خانم‌ها در قرار عاشقانه از حلقه انگشتری استفاده نمی‌کنند. اول اینکه نمی‌خواهند جواهرات زیادی استفاده کنند و دوم اینکه دوست ندارند خودشان را زیاد مشتاق نشان دهند. این در حالی است که استفاده از حلقه هیچ ایرادی ندارد و اتفاقا می‌توانید با آنها انگشت‌هایتان را باریک‌تر و زیباتر نشان دهید.

معمولا یک حلقه ظریف و نازک با یک نگین کوچک مناسب است؛ به‌جای نگین می‌توانید یک مروارید کوچک هم انتخاب کنید. یک پیشنهاد جذاب دیگر استفاده از چند حلقه نازک است. با هنر چیدن آنها کنار یکدیگر، می‌توانید ترکیبی عالی از انگشترها به وجود آورید. هرچند مدل‌های پیچیده‌ای از این حلقه‌ها وجود دارند؛ ولی سعی کنید زیاده‌روی نکنید. برای مثال، چیدمان انگشترها را در این تصویر ببینید:

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - استفاده از انگشتر
چیدمان مناسب چند انگشتر ظریف و نازک می‌تواند دست‌هایتان را زیبا به نمایش بگذارد

فراموش نکنید انگشترهای بزرگ و درهم‌برهم اصلا برای چنین قرارهایی مناسب نیستند.

چند مدل انگشتر ظریف طلا ببینید

دو یا سه گردنبند را لایه‌بندی کنید

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - لایه‌بندی گردنبند
انتخاب درست گردنبند و لایه‌بندی درست آنها به‌شکلی مرتب و تمیز

یکی از زیورآلاتی که بسیاری از آقایان می‌پسندند استفاده از چند گردنبند ظریف همزمان است. اگر طرف مقابلتان مرد است حتما امتحانش کنید. این کار باعث می‌شود شخصیت‌تان پیچیده به نظر برسد. دو یا سه زنجیر ساده و نازک از جنس طلا انتخاب کنید و به‌ترتیب از کوتاه به بلند بچینید تا شیک و جذاب به نظر بیایید. یادتان باشد آنها را شلوغ و درهم برهم آویزان نکنید.

اگر چوکر دوست دارید می‌توانید یک چوکر را با زنجیر کابلی شیک ترکیب کنید. فراموش نکنید چوکرهای ضخیم تیره برای قرار عاشقانه مناسب نیستند.

این آویز گل نمادین را با گردنبند چوکر به همان رنگ طلایی ترکیب کنید. آویز با الماس به‌عنوان نقطه مرکزی این لایه عمل می‌کند.

مروارید یکی از بهترین‌ها برای یک قرار عاشقانه است

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - مروارید
گوشواره‌های مروارید برای یک قرار عاشقانه شیک و برازنده هستند

مرواریدها همیشه نمادی از زیبایی و پیچیدگی بوده‌اند و حسی از ظرافت منتقل می‌کنند. مخصوصا زنان با مروارید فوق‌العاده به نظر می‌رسند. جواهرات مروارید به طرف مقابلتان می‌گویند که شما به ظاهرتان اهمیت می‌دهید و شیک‌پوشی برایتان در اولویت است.  اگر دوست دارید کسی را تحت‌تأثیر قرار دهید، گردنبند مرواریدی را انتخاب کنید که با لباسی ساده و شیک ترکیبی بی‌نظیر درست کند. گوشواره‌های مروارید هم دیگر نیازی به معرفی ندارند و انتخابی بی‌نظیر برای قرارهای عاشقانه هستند.

انواع مدل‌های گوشواره مروارید اینجاست

گوشواره‌های آویز کوتاه یا قطره‌ای راحت‌ترین انتخاب هستند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - گوشواره قطره‌ای
گوشواره قطره‌ای با یاقوت سرخ

یکی از بهترین و بی‌دردسرترین انتخاب‌هایی که می‌توانید برای زیورآلات در یک قرار عاشقانه داشته باشید، گوشواره‌های آویز کوتاه یا قطره‌ای است. این گوشواره‌ها از هر نوعی که باشند عشق را در فضا منتشر می‌کنند. یک لباس مشکی یا هر لباس ساده ترکیبی عالی با این گوشواره‌ها ایجاد خواهد کرد. به گوشواره طلا با یاقوت سرخ در تصویر فوق نگاه کنید؛ با چنین گوشواره زیبایی دیگر به هیچ جواهر دیگری نیاز نخواهید داشت.

جواهراتی با رنگ رژگونه‌ای به شما لطافت می‌بخشند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - جواهرات با رنگ رژگونه‌ای
رنگ رژگونه‌ای این آویز با زنجیر رزگلد لطافت زنانه شما را دو چندان خواهد کرد

جواهرات با رنگ رژگونه‌ای مانند صورتی و هلویی برای قرار عاشقانه شام در رستوران عالی هستند. این رنگ‌های ملایم و طبیعی با لطافت همراه‌اند و اگر برای آرایش از رنگ مکمل این جواهرات استفاده کنید، بر ویژگی‌های زیبای چهره شما تأکید خواهد کرد.


حتما بخوانید: خوشبوترین عطرهای زنانه برای یک قرار عاشقانه

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه آقایان

آقایان معمولا تعداد جواهراتی که استفاده می‌کنند به‌اندازه خانم‌ها نیست و بنابراین دردسر کمتری خواهند داشت. در ادامه برخی از جواهراتی که می‌توانید در قرار عاشقانه‌تان با فردی که دوستش دارید استفاده کنید پیشنهاد خواهیم کرد.

زنجیر طلا فقط برای خانم‌ها نیست

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - زنجیر طلا
آقایان هم می‌توانند از دستبندها یا گردنبند زنجیر طلا استفاده کنند

شاید یکی از پرکاربردترین جواهراتی که آقایان نیز به‌راحتی می‌توانند استفاده کنند و صرفا مخصوص خانم‌ها نیست، زنجیر طلا باشد. می‌توانید با هر سبک پوشش از تی‌شرت و شلوار جین گرفته تا کت و شلوار و پالتو، یک زنجیر طلا ست کنید. لباس‌های تیره‌تر مانند مشکی یا آبی‌سرمه‌ای زنجیر طلا را بهتر نشان می‌دهند. هم می‌توانید از گردنبند ضخیم استفاده کنید که جذابیت بصری در اطراف یقه شما ایجاد کند و هم می‌توانید از دستبند آن استفاده کنید که به مچ دست‌های شما جذابیت می‌بخشد.

دکمه سردست یا گیره کراوات درصورتی که لباس رسمی می‌پوشید

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - دکمه سردست
اگر تیپ رسمی می‌زنید دکمه سردست یا گیره کراوات فراموش نشود

اگر اهل تیپ رسمی هستید، در قرار عاشقانه خود سنجاق یا گیره کراوات و دکمه سردست فلزی زیبا را فراموش نکنید. هرچه درخشان‌تر باشند بهتر است. یک پیراهن سفید با طلای سفید می‌تواند ترکیبی زیبا با کت‌وشلوار تیره ایجاد کند. این دو اکسسوری هرگز از مد نمی‌افتند؛ زیرا کلاسیک هستند و بدون اینکه بیش‌ازحد زرق‌و‌برق داشته باشند، شخصیتی برجسته به شما می‌بخشند.

انواع مدل‌های دکمه سردست اینجاست

پلاتین بهترین فلز جواهر برای آقایان است

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - پلاتین و فلزات سفید
پلاتین، نقره و طلای سفید برازنده آقایان هستند

به‌طورکلی پلاتین یکی از بهترین فلزات برای زیورآلاتی است که آقایان می‌توانند استفاده کنند بااین‌حال طلا و نقره هم جذاب‌اند. نقره شاید به‌اندازه طلا یا پلاتین لوکس نباشد اما طرفداران زیادی دارد. نقره می‌تواند کمی پیچیدگی به ظاهر شما اضافه کند. رزگلد هم بد نیست؛ با اینکه حالتی ظریف و زنانه در آن است برای آقایان هم هیچ ایرادی ندارد. این جواهر برای رنگ‌های مختلف پوست مناسب است و جذابیت بصری بیشتری نسبت‌به نقره یا طلا دارد.

اهل گوشواره هستید؟ برای قرار عاشقانه هم مانعی ندارد

اگر اهل استفاده از گوشواره مردانه هستید، می‌توانید از گوشواره‌های طراحی‌شده شیک و جذاب برای قرارهای عاشقانه خود استفاده کنید. این گوشواره‌ها در اشکال و اندازه‌ها و از جنس‌های مختلفی موجود هستند و می‌توانید هرکدام را که متناسب با نوع شخصیت شماست انتخاب کنید.

ساعت جذابیت شما را تضمین می‌کند

زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه - ساعت فلزی شما باید با سایر فلزات هماهنگ باشد
فلز ساعت و دستبند که به‌خوبی با هم مطابقت دارند

ساعت‌های فلزی مردانه یا چرمی می‌توانند جزو اکسسوری‌ها جذاب شما برای قرار عاشقانه‌تان باشند. حتما از آنها استفاده کنید و اگر زیورآلات دیگری به کار می‌برید ازجمله دکمه سردست یا گیره کراوات، حتما نوع و رنگ فلز آنها را با ساعت مطابقت دهید.

مدل‌های ساعت‌ مچی مردانه از برندهای معتبر

سخن پایانی

در این مطلب جواهرات و زیورآلاتی را که برای قرارهای عاشقانه مناسب‌اند بررسی کردیم و روش‌های انتخاب آنها را توضیح دادیم. نکاتی که در این مقاله برشمردیم به شما کمک خواهد کرد زیورآلات مناسب برای قرار عاشقانه را به‌درستی انتخاب کنید. زیورآلاتی که هم شیک و زیبا باشند، هم ظاهرتان را تکمیل کنند ولی توجه محبوبتان را از شما به‌سمت خودشان معطوف نکنند. نکاتی که گفتیم برای خانم‌ها و آقایان صدق می‌کند و البته درباره هر گرایش جنسیتی که دارید هم درست خواهد بود.

آیا تاکنون هنگام رفتن سر قرار عاشقانه با مشکل انتخاب زیورآلات مواجه شده‌اید؟ اگر خاطره بامزه‌ای از قرارتان دارید برایمان در دیدگاه‌ها تعریف کنید.


در ادامه بخوانید: خوشبوترین عطرهای مردانه برای یک قرار عاشقانه
منبع gehnaindia goldentreejewellers blingvine
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.