بررسی استایل و لباس‌های آزاده صمدی؛ درست مثل یک برون‌گرا

چند سالی از حضور آزاده صمدی در تئاتر، تلویزیون و سینما می‌گذرد. او همیشه پرکار بوده و زیاد در موقعیت‌ها و مراسم مختلف دیده شده است. در تمام این سال‌ها هم استایل‌های متنوعی انتخاب کرده که نگاهی به آنها خالی از لطف نیست. می‌خواهیم درباره استایل آزاده صمدی برایتان بگوییم.

استایل آزاده صمدی؛ تنوع زیاد و خاص‌پوشی

آزاده صمدی استایل‌های متنوعی را امتحان می‌کند. بدیهی است که در این میان، بعضی‌ اشتباهات هم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در استایل‌های مختلف او دیده می‌شود، اعتمادبه‌نفس است. حتی در زمان‌هایی که به‌نظر می‌رسد، انتخاب درستی برای لباس و استایل خود نداشته هم چنان راحت و بااعتمادبه‌نفس ظاهر می‌شود که مخاطب از دیدن اشتباهات موجود در استایل او لب به انتقاد نمی‌گشاید. ویژگی جالبی است، نه؟

با دقیق‌شدن در انتخاب‌ لباس‌های صمدی، موارد زیر از نکات و ویژگی‌های پربسامد استایل او به‌نظر می‌رسند:

  • رنگ‌های شاد و چشم‌گیر؛
  • ست‌کردن رنگ‌های هماهنگ و زیبا؛
  • علاقه به استایل‌های خاص و دوخت‌های نامتعارف؛
  • بازکردن فرق از وسط و آرایش تیره لب‌ها؛
  • استفاده از اکسسوری‌های بولد یا چشم‌گیر؛
  • رعایت درس‌کدها یا کدهای پوششی.

در بخش آخر مقاله هم چند نکته منفی درباره استایل آزاده صمدی خواهید خواند. با ما همراه هستید؟

۱. رنگ‌های شاد و چشمگیر

استایل آزاده صمدی
ترکیب رنگ زیبا

صمدی از پوشیدن رنگ‌های شاد و چشمگیر واهمه‌ای ندارد. او دوست دارد که رنگ‌های مختلف را امتحان کند و در انتخاب رنگ‌هایی زیبا هم موفق است. پوشیدن رنگ‌هایی که درخشش و روشنی خوبی دارند، باعث می‌شود که نگاه‌ها به‌سمت‌تان خیره شود.

چنین انتخابی برای کسانی که در موقعیت‌های متعددی حضور دارند و مشهور هستند، فکر خوبی است. در تصویر بالا، صمدی دو رنگ آبی و سبز را که کمتر کسی به‌سراغشان می‌رود، انتخاب کرده و نتیجه خوب از کار درآمده است. البته ست‌کردن سبز و آبی از نظر حرفه‌ای‌ها بسیار رایج است؛ منظور این است که در میان عموم مردم انتخاب متداولی نیست.

۲. ست‌کردن رنگ‌های هماهنگ و زیبا

لباس‌های آزاده صمدی
ترکیب رنگی خوب در استایل

پیش‌تر درباره جسارت صمدی در انتخاب رنگ‌های شاد و خاص گفتیم. یکی دیگر از نکات شاخص استایل او درباره انتخاب رنگ‌ها هم مربوط به ست‌کردن آنها است. او می‌داند که چه ترکیبی از رنگ‌ها در کنار هم به‌خوبی می‌نشینند.

انتخاب دو رنگ طوسی و زرد در تصویر بالا از ست‌های چشم‌نوازی است که آزاده صمدی برای خود ترتیب داده است. رنگ خاکستری یا طوسی در کنار تمام رنگ‌ها نتیجه خوبی به‌وجود می‌آورند اما زرد یکی از خاص‌ترین و شاداب‌ترین ترکیب‌ها را با چنین رنگ‌هایی می‌سازد.


حتما بخوانید: رنگ زرد را چطور ست کنیم؟ ایده‌هایی جذاب و شیک

۳. علاقه به استایل‌های خاص و دوخت‌های نامتعارف

استایل آزاده صمدی و لباس‌های او
انتخاب‌های نامتعارف

دوخت‌های نامتعارف و خاص‌پوشی‌های آزاده صمدی گاهی نتایج خوبی به‌همراه دارد و گاهی هم نه. به‌هر حال، این موضوع یعنی انتخاب‌های خاص و گاهی نامتعارف در طراحی لباس از ویژگی‌های استایل او به‌شمار می‌رود.

در تصویر، انتخاب صمدی آنچنان مطلوب نیست. دوخت خاص و استایلینگ نامتعارفی که می‌بینیم خوب از کار درنیامده است. صمدی بالاتنه پُری دارد و این طرح از لباس باعث شده که چاق‌تر از حالت واقعی به‌نظر برسد. چین‌وشکن‌های متعدد در نواحی دیگر لباس هم آراستگی و تناسب اندام را از ظاهر این هنرپیشه دور کرده‌اند.

۴. بازکردن فرق از وسط و آرایش تیره لب‌ها

استایل و لباس‌های آزاده صمدی
آرایش تیره و فرق از وسط

نگاهی به استایل آرایش صورت و موی آزاده صمدی نشان می‌دهد که او علاقه زیادی به بازکردن فرق از وسط دارد. این انتخاب مطلوب است چون صمدی پیشانی کوتاهی دارد و با کنارزدن موها به این سبک می‌تواند توازن خوبی در ناحیه پیشانی و موها به‌وجود بیاورد.

انتخاب رژ لب‌های تیره هم سلیقه او است. شاید بهتر باشد که برای بازکردن چهره و ایجاد گشادگی بیشتر در آن به‌سراغ آرایش‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر برود. اجزای صورت صمدی کوچک هستند و رنگ‌های روشن و باز می‌توانند صورتش را شاداب‌تر کنند.

۵. استفاده از اکسسوری‌های بولد و چشمگیر

استایل و لباس های آزاده صمدی
اکسسوری‌های جذاب

اکسسوری‌ها می‌توانند استایلی ساده را به گزینه‌ای جذاب و خاص بدل کنند. اهمیت انتخاب آنها در استایل بسیار مهم است. سلیقه صمدی در این زمینه بسیار خوب است. او به‌سراغ اکسسوری‌هایی می‌رود که به‌اصطلاح بولد یا همان چشمگیر هستند.

به‌طور کلی، مرور ویژگی‌های مختلف استایل آزاده صمدی نشان می‌دهد که او اهل ساده‌پوشی نیست و از انتخاب رنگ‌ها تا اکسسوری‌ها به جلب‌توجه علاقه نشان می‌دهد. در تصویر بالا هم گوشواره‌های بزرگ و خاص او باعث شده که استایلش تکمیل و زیباتر شود.

محبوب‌ترین زیورآلات نقره اینجاست

۶. رعایت درس‌کدها یا کدهای پوششی

لباس‌های آزاده صمدی
استایل صمدی در جشن حافظ

برای شخصی که در دنیای سینما حضور دارد و مدام زیر نگاه دوربین‌ها و البته مردم است، آراستگی اهمیت زیادی دارد. صمدی همیشه به رعایت آراستگی و کدهای پوششی اهمیت می‌دهد.

او بنا به سطح رسمی‌بودن موقعیت‌ها لباس می‌پوشد و استایلی مرتب و درخور شأن هر موقعیت دارد. آزاده صمدی در تصویر بالا، در جشن معروف حافظ حضور داشته و همان‌طور که می‌بینید، مانند همیشه انتخاب‌های متناسب با موقعیتی داشته است.

مدل‌های مانتو مناسب مهمانی

منفی۱؛ بی‌منطق‌بودن طراحی

لباس‌ها و استایل آزاده صمدی
شلواری با طراحی نامتعارف

ضمن تمام نکات مثبتی که در استایل آزاده صمدی دیده می‌شود، نقدهایی هم به او وارد است. برای مثال، همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، او به خاص‌پوشی علاقه دارد. با این حال، هر طراحی خاصی نمی‌تواند نمره خوبی بگیرد و جلوه زیبایی به‌وجود بیاورد.

نبود منطق در طراحی از اشکالاتی است که برخی از طراحان در کارشان دارند. آنها گاهی فقط به خاص‌شدن خروجی کارشان دقت می‌کنند و به این نکته توجه ندارند که مبحث سلیقه با کنار هم قراردادن انبوهی از عناصر نامتوازن و بی‌ربط به یکدیگر تفاوت دارد.

شلوار آزاده صمدی در تصویر بالا تاحد زیادی دچار مشکلاتی است که گفته شد. این شلوار طراحی خاص و عجیبی دارد. دارای چین‌وشکن‌های متعدد است و در بخش کمر تکه‌ای جداگانه دارد که کارکرد آن مشخص نیست. این شلوار با قدی بسیار بلند که روی زمین کشیده می‌شود، نه راحت است و نه جلوه‌ای از توازن در آن دیده می‌شود.

منفی‌۲؛ رعایت‌نشدن تناسب میان مدل اندام و لباس

لباس‌های آزاده صمدی
مدل نامناسب لباس

رعایت تناسب میان مدل لباس و اندام هر فرد می‌تواند مهم‌ترین رکن خوش‌پوشی باشد. اگر لباسی زیبا را بپوشید که با اندامتان در تناسب نیست، جلوه استایلتان به‌شدت مخدوش می‌شود.

در تصویر بالا هم صمدی دست به انتخاب مانتویی زده است که برای طرح اندامش زیاد مناسب نیست. بالاتنه این هنرپیشه پرکار پهن و پُر است. او با انتخاب لباسی که تمرکز زیادی در این نواحی‌اش وجود دارد، در قسمت بالاتنه تعادل را از استایل دور می‌کند.

منفی‌۳؛ هماهنگ‌نبودن بخش‌های مختلف استایل باهم

پوشش و استایل آزاده صمدی
ناهماهنگی در استایل

در دنیای مدوفشن، پست‌مدرنیسم و جریانان‌های آوانگاردی وجود دارند که مایل‌اند خارج از چارچوب‌ها قرار بگیرند. در سبک آوانگارد طرح‌ها اغراق‌شده هستند، از پارچه‌هایی با بافت‌ها و جنس‌های مختلف استفاده می‌شود و چارچوبی وجود ندارد.

با این حال، در این موارد هم نیاز به ایجاد نوعی هارمونی در استایل وجود دارد. یعنی باید مشخص باشد که ترکیب کنار هم قرارگرفتن بافت‌ها و طرح‌های مختلف در نهایت، نوعی وحدت معنایی ایجاد می‌کند.

چنین چیزی قابل‌قبول است اما انتخاب بخش‌های مختلف لباس از سبک‌های گوناگون باعث می‌شود که چیزی جز نگاهی سرسری و بی‌دقت به استایل دیده نشود. صمدی گاهی دست به چنین کاری می‌زند.

برای مثال، در تصویر بالا، شاهد استفاده از کتانی ورزشی با سرهمی نیمه‌اسپرت و رویه‌ای رسمی هستیم. شال هم توری و رسمی انتخاب شده و کیف هم مجلسی است. چنین انتخابی نتیجه‌ای آشفته دارد.

محبوب‌ترین شال‌ها در دیجی‌استایل

نظرتان چیست؟

استایل آزاده صمدی را بررسی کردیم. مشخص است که او به خاص‌پوشی علاقه دارد و از طرفداران تنوع است. استایل‌های خوب از او زیاد دیده می‌شود اما بی‌اشتباه هم نیست. نظر شما درباره استایل او چیست؟ فرض کنید که قرار است، برای او استایلی برای شرکت در یک جشنواره خارجی ترتیب بدهید، با توجه به شاخصه‌هایی که همیشه در تیپ او دیده می‌شود، چه پیشنهادی برایش دارید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل الناز شاکردوست؛ علاقه به استایل متنوع و کیف‌های خاص
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. فرهاداریانخو می‌گوید

    در بعضی از مواقع لباسهای آزاده صمدی خوبه در بعضی شبها خیلی جالب نیست که همه بستگی به طراح لباس‌هایش دارد الان که نسبت به ۱۰ سال پیش همه چی فرق کرده و همه چی با تکنولوژی روز جلو میره( نمونه اس طرح ابرویی که به صورت شما میاد چه به دلخواه شما وچه به پیشنهاد رایانه که نیوشا ضیغمی چند وقت پیش تبلیغش کرد) داریم طراحی لباس هم با در نظر گرفتن هیکل واندام بازیگر با برنامه های خیاطی باید کار خیلی سختی نباشه وخاص بودن رو هم در نظر گرفت

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      ممنون از نظرت فرهاد عزیز. درست میگین

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.