مینی اسکارف چیست و چطور آن را به‌زیبایی ست کنیم؟

سالیان سال است که استفاده از روسری‌های کوچک از جنس ابریشم، ساتن و حریر زینت‌بخش بانوان جهان بوده است. بسیاری از شیک‌پوش‌ترین خانم‌ها در سراسر دنیا، این اکسسوری رنگارنگ و نفیس را به روش‌های مختلفی در استایل‌شان به‌کار می‌برند. در این مطلب، قصد داریم برایتان بگوییم مینی اسکارف چیست و چگونه می‌توان آن را با لباس‌ها و تیپ‌های مختلف ست کرد. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

مینی اسکارف چیست؟

مینی اسکارف چیست؟
مینی اسکارف روسری کوچکی است که معمولا از پارچه ابریشمی درست شده و به روش‌های مختلفی با انواع لباس ست می‌شود.

مینی اسکارف به روسری‌های زیبا و کوچکی گفته می‌شود که در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی در اوج محبوبیت بوده‌اند و اینک هم پس از مدت‌ها دوباره راه خود را به دنیای مد و فشن باز کرده‌اند. در حال حاضر، این اسکارف‌های لطیف و رنگارنگ به یکی از محبوب‌ترین ترندها تبدیل شده‌اند. بهترین انواع این روسری‌های کوچک از پارچه‌های ابریشمی نفیس با نقش و نگار بسیار زیبا و رنگ‌های چشم‌نواز تولید می‌شوند. اما مدل‌هایی هم وجود دارند که از جنس ساتن یا حریر درست شده‌اند. ابعاد مینی اسکارف معمولا بین ۷۰ تا ۷۵ سانتی‌متر مربع است.

تفاوت باندانا، روسری و مینی‌اسکارف چیست؟

تفاوت باندانا، روسری و مینی اسکارف چیست؟
باندانا در مقایسه با مینی اسکارف از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است.

همان‌طور که گفتیم، مینی اسکارف معمولا از جنس ابریشم، ساتن یا حریر بوده و ابعاد آن بین ۷۰ تا ۷۵ سانتی‌متر مربع است. این در حالی است که باندانا و همچنین، روسری‌های بزرگ با پارچه‌های نخی، توری و پشمی هم تولید می‌شوند. از سوی دیگر بانداناها به‌طور معمول دارای ابعادی معادل ۵۰ سانتی‌متر مربع بوده و ابعاد روسری‌های بزرگ از ۹۰ تا ۱۴۰ سانتی‌مربع متغیر است.

تفاوت باندانا، روسری و مینی اسکارف چیست؟
روسری بزرگ‌تر از مینی اسکارف است و جنس آن هم ممکن است از الیاف نخ، پلی‌استر، ابریشم یا پشم باشد.

تاریخچه مینی اسکارف چیست؟

تاریخچه مینی اسکارف چیست؟
نفرتیتی، ملکه قدرتمند مصر باستان در بسیاری از مواقع یک روسری زیبا و نفیس را در زیر تاجش بر سر می‌کرد.

برای آشنایی با تاریخچه مینی اسکارف، ابتدا لازم است با پیشینه روسری آشنا شوید. ریشه استفاده از روسری به ملکه «نفرتیتی» (Nefertiti) در مصر باستان برمی‌گردد. معروف است این ملکه قدرتمند گاهی اوقات یک روسری زیبا و نفیس را در زیر تاج جواهرنشان خود بر سر می‌کرد. جالب است بدانید، در طول تاریخ مردان بسیار زیادی هم برای محافظت از سرشان در برابر تابش مستقیم نور خورشید یا به‌منظور مقابله با سرما از روسری استفاده می‌کردند.

تاریخچه مینی اسکارف چیست؟
برخی از آقایان از قدیم برای مقابله با گرما یا سرمای هوا از روسری استفاده می‌کردند.

از زمان‌های بسیار قدیم، سربازان و صاحب‌منصبان خاور دور هم برای نشان دادن درجه نظامی خود روسری به سر می‌کردند. این موضوع کاملا در آثار به‌جا مانده از ۲۰۰ سال پیش از میلاد و در بقایای باستانی «سربازان سفالی» امپراتوری چین به‌وضوح مشخص است.

تاریخچه مینی اسکارف چیست؟
در آثار به جا مانده از تمدن چین باستان مشخص است که برخی از سربازان روسری بر سر داشته‌اند.

در طول سالیان، محبوبیت روسری به‌عنوان یک اکسسوری کاربردی و شیک تا جایی گسترش یافت که «ناپلئون بناپارت» در بازگشت از مصر یک شال کشمیر نفیس را به‌عنوان سوغات به همسرش «ژوزفین» هدیه داد. ظاهرا ژوزفین به‌اندازه‌ای از این هدیه و کاربردهای متنوع آن لذت برد که از آن تاریخ به بعد به کلکسیونر این اکسسوری شیک تبدیل شد و در طول ۳ سال بیش از ۴۰۰ روسری با ارزشی معادل ۸۰ هزار پوند را گردآوری کرد.

ظهور روسری‌های ابریشمی در غرب از چه زمانی آغاز شد؟

ظهور روسری‌های ابریشمی در غرب از چه زمانی آغاز شد؟
پس از جنگ جهانی اول، به تدریج استفاده از اکسسوری‌ها و لباس‌های ابریشمی در غرب رواج یافت.

در طول جنگ جهانی اول، استفاده از دستمال‌گردن و روسری‌های ابریشمی در میان سربازان اروپایی به‌ویژه خلبانان گسترش یافت. دلیلش هم این بود که روسری‌های ابریشمی نرم و لطیف بودند و به پوست آن‌ها آسیب نمی‌زدند. جالب است بدانید، خواص قابل توجه ابریشم موجب شد در همان زمان این پارچه در تولید کیسه‌های حمل باروت هم کاربرد داشته باشد.

 

ظهور روسری‌های ابریشمی در غرب از چه زمانی آغاز شد؟
در طول جنگ جهانی اول، دستمال گردن سربازان و خلبانان اروپایی از جنس ابریشم درست می‌شد.

خلاصه این‌که جنگ جهانی اول، پای ابریشم را به بازارهای اروپایی باز کرد. با گسترش ابریشم در غرب، بسیاری از برندهای پوشاک با استفاده از این پارچه‌های زیبا به تولید اکسسوری‌ها و لباس‌های مختلف پرداختند. در این میان، Liberty Of London یکی از نخستین برندهایی بود که در سال‌های پس از جنگ جهانی اول تولید روسری‌های ابریشمی خوش نقش‌ونگار را آغاز کرد و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شد.

ظهور روسری‌های ابریشمی در غرب از چه زمانی آغاز شد؟
با تمرکز برند محبوب هرمس بر تولید اسکارف‌های ابریمشی نظر بسیاری از خریداران به این اکسسوری جذاب جلب شد.

در سال ۱۹۷۳، برند محبوب و فاخر «هرمس» هم کار واردات ابریشم خام چینی را آغاز کرد و آن را در روسری‌های کوچک و مجلل خود به‌کار برد. از آن زمان تا کنون، مینی اسکارف‌ها و اسکارف‌های این برند شهرت جهانی‌شان را حفظ کرده و همچنان در زمره بهترین اکسسوری‌های زنانه جای دارند.

داستان محبوبیت بیش از اندازه مینی اسکارف چیست؟

داستان محبوبیت بیش از اندازه مینی اسکارف چیست؟
گریس کلی یکی از سلبریتی‌های محبوبی بود که در میان مخاطبانش استفاده از روسری را به عنوان یک اکسسوری زیبا رواج داد.

با ورود برند محبوب و شناخته شده هرمس به دنیای مینی اسکارف‌های ابریشمی و بسیار زیبا، نظر برخی از سرشناس‌ترین سلبریتی‌های قدیمی به این اکسسوری‌های جذاب جلب شد. به این ترتیب، افرادی مانند «گریس کلی» و «آدری هیپورن» در فیلم‌ها از این روسری‌های چشمگیر استفاده می‌کردند و آن‌ها را در مهم‌ترین مراکز مد جهان به نمایش می‌گذاشتند.


حتما بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل گریس کلی؛ ستاره زیباروی سینمای کلاسیک
داستان محبوبیت بیش از اندازه مینی اسکارف چیست؟
آدری هیپورن زیبا و محبوب هم نظر مردم را به این اکسسوری چشمگیر جلب کرد.

به‌تدریج، استفاده از این اکسسوری پر زرق‌وبرق به نمادی برای ابراز وجود، از بین بردن کلیشه‌ها، اظهار استقلال و قدرت تبدیل شد. هر یک از سلبریتی‌ها هم مانند همیشه خلاقیت به‌خرج دادند و با روش‌های مبتکرانه‌ای از آن استفاده کردند. این موضوع باعث شد این اکسسوری ابریشمی برای مدت‌های طولانی در صدر اخبار مد باقی بماند. برای مثال، «آدری هیپورن» ترجیح می‌داد مینی اسکارف‌های محبوبش را درست مانند روسری بر سر کند. اما «بریژیت باردو» دوست داشت از آن به‌عنوان یک هدبند معمولی استفاده کند. «گریس کلی» هم در ضمن به سر کردن مینی اسکارف، بارها آن را به‌عنوان دستبند دور بازویش پیچید و باز هم به تیتر اول مجلات مد تبدیل کرد. استفاده گسترده و خلاقانه سلبریتی‌ها از این وسیله زیبا موجب محبوبیت بسیار زیاد آن در میان اقشار مختلف مردم شد.

روش استفاده از مینی اسکارف چیست؟

روش استفاده از مینی اسکارف چیست؟
مینی اسکارف را می‌توان به روش‌های گوناگون با استایل‌های مختلف ست کرد.

۱. به‌عنوان روسری استفاده کنید

به‌عنوان روسری استفاده کنید
در صورت تمایل به سادگی می‌توانید مینی اسکارف را به عنوان روسری بر سر کنید.

استفاده از مینی اسکارف به‌عنوان روسری یکی از جذاب‌ترین روش‌های به‌کارگیری این اکسسوری جذاب است. کافی است اسکارف مورد نظرتان را با کت لینن یا کت کرپ اور سایز محبوب‌تان ست کنید؛ آن را در مقابل گلو گره بزنید و از استایل منحصر به‌فردتان لذت ببرید.

۲. پشت سرتان گره بزنید

پشت سرتان گره بزنید
مینی اسکارف را پشت موهای خود گره بزنید و مانند باندانا از آن استفاده کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید از مینی اسکارف درست مانند باندانا استفاده کنید و در عین پوشاندن موها آن را پشت سرتان گره بزنید. برای منظور، کافی است روسری مورد نظرتان را مثل همیشه به‌صورت مثلثی تا بزنید؛ سپس، لبه تا خورده را در امتداد پیشانی قرار داده و گوشه‌های خارجی را به سمت پشت سر و زیر موها برده و گره بزنید.

۳. استایل وینتیج (قدیمی) را امتحان کنید

استایل وینتیج (قدیمی) را امتحان کنید
استفاده از مینی اسکارف به روش وینتیج یادآور فیلم‌ها و هنرپیشگان قدیمی است.

اگر می‌خواهید مینی اسکارف محبوب‌تان را به شیوه وینتیج مورد استفاده قرار دهید، کافی است آن را مثل همیشه به‌صورت مثلثی تا بزنید و مثل روسری بر سر کنید. سپس، یکی از گوشه‌های آزاد اسکارف را دور گردن پیچیده و پس از رساندن به گوشه باقی‌مانده در مقابل گردن‌تان گره بزنید.

۴. بالای سرتان ببندید

بالای سرتان ببندید
این روش شیک و آسان را حتما امتحان کنید.

یکی از زیباترین روش‌های استفاده از مینی اسکارف این است که آن را دور موهای‌تان بسته و گوشه‌های آن را بالای سرتان گره بزنید. برای این منظور، کافی است روسری را به‌صورت مثلثی تا بزنید؛ قاعده بزرگ و تا خورده آن را روی پیشانی‌تان بگذارید؛ گوشه‌های آزاد مینی اسکارف را به‌صورت ضربدری از دو طرف بالا ببرید و در بالای سر به زیبایی گره بزنید.

۵. روش کلاسیک را امتحان کنید

روش کلاسیک را امتحان کنید
این روش یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین تکنیک‌های استفاده از مینی اسکارف است.

روش کلاسیک یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های استفاده از مینی اسکارف به حساب می‌آید. برای این منظور، مثل همیشه روسری را به روش مثلثی تا بزنید. سپس، قاعده بزرگ مثلث یا همان بخش تا خورده را برخلاف سایر موارد در پشت سر قرار دهید. در مرحله بعد، لازم است گوشه‌های آزاد اسکارف را از دو سمت صورت به سمت بالا ببرید و در بالای سرتان گره بزنید. اکنون راس مثلث در پشت سرتان آزاد مانده است؛ کافی است آن را به طرف پیشانی خود آورده و به زیبایی تمام در زیر گره ایجاد شده در بالای سر پنهان کنید.

۶. به‌عنوان دستمال گردن به‌کار ببرید

به‌عنوان دستمال گردن به‌کار ببرید
استفاده به عنوان دستمال گردن یکی از رایج‌ترین کاربردهای مینی اسکارف است.

بسیاری از افراد از مینی اسکارف به‌عنوان دستمال گردن استفاده می‌کنند. برای این منظور، می‌توانید آن را مانند روال معمول به‌صورت مثلثی تا بزنید. سپس، مثلث دو لایه ایجاد شده را از سمت ضلع بزرگ چند بار دیگر تا کنید. حالا می‌توانید این نوار ابریشمی و چند لایه را دور گردن‌تان گره بزنید. بسته به سلیقه می‌توانید گره آن را در مقابل گردن یا در یکی از دو طرف آن قرار دهید.

۷. به‌عنوان تل مو استفاده کنید

به‌عنوان تل مو استفاده کنید
مینی اسکارف یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به‌عنوان تل مو به‌کار رود.

این روزها، بسیاری از خانم‌های خوش سلیقه از مینی اسکارف‌های ابریشمی یا ساتن به‌عنوان تل مو استفاده می‌کنند. برای این منظور، کافی است عینا مانند شماره بالا رفتار کنید؛ با این تفاوت که نوار تا خورده را به‌جای دور گردن بر روی سرتان قرار دهید و گوشه‌های آزاد آن را در زیر موهای خود گره بزنید. در صورت تمایل، با استفاده از چند سنجاق سر ریز می‌توانید این تل ابریشمی را روی موهای‌تان محکم کنید تا سر نخورد.

۸. دور مچ دست یا بازوی‌تان بپیچید

دور مچ یا بازوی‌تان بپیچید
اسکارف کوچک خود را دور مچ دست یا بازوی خود بپیچید و از زیبایی و لطافت آن لذت ببرید.

مینی اسکارف‌های خوش نقش‌ونگار زیباتر از آن هستند که در کشوی لباس‌های‌تان بدون استفاده باقی بمانند. به همین دلیل، بهتر است با استفاده از روش‌های خلاقانه آن‌ها را زینت‌بخش استایل‌تان کنید. یکی از این تکنیک‌های مبتکرانه این است که روسری کوچک مورد علاقه‌تان را با روشی که در شماره‌های بالا گفته شد تا زده و پس از چند دور پیچیدن به دور مچ‌ یا بازوی‌تان گره بزنید.

۹. با استفاده از آن کیف‌تان را تزئین کنید

با استفاده از آن کیف‌تان را تزئین کنید
با کمک یک مینی اسکارف زیبا به سادگی می‌توانید کیف دستی خود را تزئین کنید.

با استفاده از مینی اسکارف‌های زیبای‌تان به‌سادگی می‌توانید کیف دستی خود را تزئین کنید. این روش خصوصا برای روح بخشیدن به استایل مونو کروم یا تک رنگ به‌کار می‌رود. برای این منظور، کافی است روسری کوچک‌تان را به روش مثلثی تا بزنید. سپس، به‌شیوه‌ای که قبلا هم گفتیم با استفاده از تا زدن پی‌درپی آن را به‌صورت یک نوار نسبتا ضخیم درآورده و دور دستگیره کیف گره بزنید.

۱۰. به‌عنوان کمربند استفاده کنید

به‌عنوان کمربند استفاده کنید
مینی اسکارف رنگارنگ خود را به عنوان کمربند به کار ببرید و استایل منحصر به فردی را تجربه کنید.

با توجه به کوچکی ابعاد مینی اسکارف، این روش طبیعتا مخصوص بانوان کمر باریک است. برای به‌کار بردن روسری به‌عنوان کمربند، کافی است آن را به‌روش بالا تا زده و در محل قرارگیری کمربند جاگذاری کنید. سپس، گوشه‌های آزاد آن را در مقابل لباس گره بزنید. با این تکنیک می‌توانید یک استایل مونو کروم متشکل از یک شومیز ساتن و یک شلوار کرپ را به ترکیبی بسیار شیک و منحصر به‌فرد تبدیل کنید.

مهم‌ترین دلایل انتخاب الیاف ابریشم برای تولید مینی اسکارف چیست؟

مهم‌ترین دلایل انتخاب الیاف ابریشم برای تولید مینی اسکارف چیست؟
پارچه ابریشمی از خواص آنتی باکتریال و ضد حساسیت برخوردار است.
  • برخلاف ظاهر ظریف و لطیف‌اش، ابریشم از دوام بسیار بالایی برخوردار است.
  • الیاف ابریشم از خواص آنتی‌باکتریال و ضد حساسیت برخوردارند.
  • الیاف ابریشم به‌راحتی می‌توانند از بدن شما در مقابل سرما محافظت کرده و به شکل قابل توجهی شما را گرم کنند.

ترفندهای نگهداری از مینی اسکارف چیست؟

با توجه به این‌که بسیاری از مرغوب‌ترین انواع مینی اسکارف‌ها از الیاف ابریشمی تشکیل شده‌اند، لازم است برای استفاده و نگهداری بهینه از آن‌ها نکات زیر را رعایت کنید:

ترفندهای نگهداری از مینی اسکارف چیست؟
شست‌وشو، خشک کردن و اتو کردن مینی اسکارف ابریشمی باید با دقت کامل انجام گیرد.
  • هرگز مینی اسکارف گران‌قیمت‌تان را برای مدت طولانی در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • در هنگام اتو کردن این اکسسوری جذاب هرگز از حرارت بالا استفاده نکنید.
  • برای شست‌وشوی مینی اسکارف، کافی است آن را در یک کیسه توری مخصوص شست‌وشوی لباس قرار دهید. سپس، کیسه حاوی روسری ابریشمی را جدای از دیگر لباس‌ها در یک تشت آب سرد بگذارید و با استفاده از شوینده‌های ملایم بشوئید. توصیه می‌کنیم برای این منظور از شامپو بچه یا مقدار بسیار کمی مایع لباسشویی استفاده کنید و تا جای ممکن از به‌کاربردن پودر لباسشویی بپرهیزید.
  • در هنگام شست‌وشوی مینی اسکارف از چنگ زدن و چلاندن زیاد آن اجتناب کنید.
  • پس از اتمام فرآیند شست‌وشو، مینی اسکارف ابریشمی‌تان را با کمک یک حوله به‌آرامی آبگیری کرده و سپس، دور از تابش مستقیم خورشید آویزان کنید تا خشک شود.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از مینی اسکارف علاقه دارند؟

بسیاری از مطرح‌ترین سلبریتی‌ها با استفاده از این اکسسوری، جذابیت استایل‌شان را دو چندان می‌کنند. برای مثال، در تصویر زیر «جنیفر لوپز» را می‌بینید که مینی اسکارف‌اش را با لباسی زیبا ست کرده است:

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از مینی اسکارف علاقه دارند؟
جنیفر لوپز با یک مینی اسکارف زیبا استایلی متفاوت پیدا کرده است.

این هم تصویر خواننده مشهور «ریانا» است که صورتش در میان یک مینی اسکارف درخشان به مراتب زیباتر از قبل به‌نظر می‌رسد:

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از مینی اسکارف علاقه دارند؟
ریانا مینی اسکارف درخشانش را با آرایش چشمگیرش ست کرده است.

در عکس زیر، «نیکول کیدمن» را مشاهده می‌کنید که یک مینی اسکارف خوش نقش‌ونگار را زینت‌بخش استایل‌اش کرده است:

 

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از مینی اسکارف علاقه دارند؟
نیکول کیدمن هم به رسم بانوان دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی یک اسکارف زیبا را با پالتوی خود هماهنگ کرده است.

مدل‌های زیبای روسری کوچک را ببینید

سخن آخر

در این مطلب، برایتان گفتیم که مینی اسکارف چیست؟ در عین حال، تلاش کردیم تاریخچه، روش ست کردن و برخی از اطلاعات مفید و کاربردی را نیز درباره این اکسسوری جذاب با شما به‌اشتراک بگذاریم. نظر شما چیست؟ آیا شما هم در استایل روزانه خود از مینی اسکارف استفاده می‌کنید؟ چگونه آن را با لباس‌های متنوع‌تان ست می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۱۵ ایده جذاب برای ست کردن شومیز سفید
منبع www.rampleyandco.com www.wikihow.com www.harpersbazaar.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.