بررسی استایل شیلا خداداد؛ ساده و شکیل با آرایش کلاسیک

شیلا خداداد از بازیگرانی است که شانس به آنها فرصتی بزرگ برای شهرتی همه‌گیر داده است. او با ایفای نقش دختری هندی معروف شد. زیبایی و سادگی چهره، بازی معقول و مناسبش هم در شهرت او بی‌اثر نبود. استایل او هم همین ویژگی‌ها را دارد؛ ساده، صمیمی و مناسب.

استایل شیلا خداداد ؛ ساده، شکیل، مناسب

استایل شیلا خداداد
شیلا خداداد

شیلا خداداد از هنرپیشه‌های زیبایی است که در رقم‌زدن استایلی خوب و مناسب کم‌کاری نمی‌کند. او تیپ و ظاهری عجیب و نامتعارف ندارد و همیشه آراسته و مناسب در موقعیت‌های مختلف ظاهر می‌شود. ایراداتی اساسی در استایل او دیده نمی‌شود و با این حال، حضور چشمگیر و خاصی هم ندارد.

از شاخصه‌های استایل او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت دوخت و آراستگی لباس‌ها؛
  • هماهنگی مناسب میان اجزای مختلف؛
  • رعایت کدهای پوششی؛
  • نیم‌نگاهی به ترندهای روز؛
  • استفاده از کیف‌های بزرگ در استایل رسمی؛
  • علاقه به رژ لب‌های پررنگ.

در هر بخش از بررسی شاخصه‌های استایل شیلا خداداد، در صورت لزوم سعی می‌کنیم که نقدی هم داشته باشیم. با ما همراه هستید؟

۱. کیفیت دوخت و آراستگی لباس‌ها

استایل شیلا خداداد
کیفیت دوخت لباس‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات در ترتیب‌دادن استایلی خوب، توجه به کیفیت دوخت لباس‌هاست. لباس‌هایی خوش‌دوخت و با کیفیت مناسب می‌توانند چند پله استایلتان را ارتقا بدهند. بررسی استایل شیلا خداداد هم نشان می‌دهد که به این نکته توجه زیادی دارد.

او همیشه با لباس‌هایی ظاهر می‌شود که کیفیت خوبی دارند، خوش‌دوخت هستند و بر قامتش به‌زیبایی نشسته‌اند. همه این‌ها موجب می‌شود که خروجی استایل و تیپ او آراسته باشد. در تصویر بالا شاهد انتخاب‌های بسیار مناسب و لباسی با دوخت و کیفیت خوب از خداداد هستیم.

۲. هماهنگی مناسب میان اجزای مختلف استایل

استایل شیلا خداداد
انتخاب خوب با اندکی اشتباه

رعایت هماهنگی میان اجزای پوشش بسیار مهم است. اگر بتوانید بخش‌های مختلف تیپ و استایل خود را از نظر رنگ، جنس و مدل با هم متناسب انتخاب کنید، استایلی خواهید داشت که چشم‌نواز است و جای ایراد و نقد باقی نمی‌گذارد.

این نکته در استایل‌های شیلا خداداد زیاد دیده می‌شود. او لباس‌هایش را از بافت‌ها و جنس‌هایی متناسب با هم انتخاب می‌کند. در کنار هم قراردادن رنگ‌های همخوان هم خوب عمل می‌کند.

نقد و پیشنهاد

در تصویر بالا که متعلق به سال‌های پیش است، انتخاب خداداد برای لباس مطلوب است. او از رویه و شلوار وایدی هماهنگ استفاده کرده که روی تنش به‌خوبی نشسته‌اند. کفش‌ها هم پاشنه‌دار هستند و به ایست بهتر شلوار بلند و گشاد کمک کرده‌اند.

اگر او از کیفی ظریف و با زنجیر استفاده می‌کرد، نتیجه نهایی بسیار بهتر می‌شد. واقعیت این است که کیف‌های کمری که در سال‌های اخیر پرطرفدار شده‌اند، بیشتر مناسب استایل‌های غیررسمی هستند و استفاده از آنها برای موقعیتی مانند جشنواره فجر چندان توصیه نمی‌شود.


حتما بخوانید: کیف کلاچ چیست و چطور آن را ست کنیم؟

۳. اهمیت به کدهای پوششی

لباس‌های شیلا خداداد
در نظرگرفتن درس‌کد

رعایت کدهای پوششی برای شرکت در مراسم مختلف از جمله دستورالعمل‌های خوش‌پوشی است. آدم‌های آراسته و خوش‌استایل می‌دانند که باید در هر موقعیت و مراسمی چه بپوشند. شیلا خداداد هم نشان داده که به این موضوع واقف است.

لباسی که او در جشن حافظ به‌تن دارد از بهترین استایل‌های دیده‌شده از او است. این لباس هم متناسب با قوانین عرفی و الزامات است و هم چشم‌نواز، زیبا و خوش‌دوخت به‌نظر می‌رسد. برای جشنی رسمی که حالت مهمانی دارد (جشن حافظ) هم گزینه مناسبی بوده است.

نقد و پیشنهاد

مدل لباس خداداد زیباست و برای موقعیتی رسمی مناسب به‌نظر می‌رسد. پیشنهاد کوچکی در این‌ میان وجود دارد که شاید به‌کارگیری آن می‌توانست استایل این هنرپیشه را بهتر کند. اگر جنس پارچه لباس زیر و روی شیلا خداداد کمی رسمی‌تر بود، در کنار انتخاب مدلی مناسب و زیبا خروجی بهتری به‌دست می‌آمد.

۴. نیم‌نگاهی به ترندهای روز

استایل و لباس‌های شیلا خداداد
پیروی از ترندهای روز

شیلا خداداد از آن هنرپیشه‌هایی نیست که مدام ترندهای روز را پیگیری می‌کند اما نشان داده که نیم‌نگاهی به مناسب‌ترین ترندها دارد. او از میان ترندها گزینه‌هایی را انتخاب می‌کند که با سادگی همیشگی استایلش در تناسب‌اند.

در تصویر بالا، او شلواری واید انتخاب کرده و آن را با بلوزی نه‌چندان‌ بلند همراه کرده است. شلوارهای واید یا همان از بالاگشاد در سال‌های اخیر طرفداران زیادی در دنیای مدوفشن پیدا کرده‌اند. در تصویر بالا خداداد استایل خوبی دارد و از ترندهای روز پیروی کرده است.

نقد و پیشنهاد

پُز عکاسی یا همان ژستی که مقابل دوربین عکاسان گرفته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است. در تصویر بالا، به‌رغم اینکه خداداد استایل خوبی دارد، ایست خوبی در مقابل دوربین‌ها نداشته است. کیفی که او با استایلش همراه کرده بسیار زیبا و مناسب است اما شیوه به‌دست‌گرفتن آن اصلا مناسب نیست.

ایستادن او هم طوری است که جلوه لباس خوبش را بسیار کم می‌کند. اگر او کیف را روی دوش می‌انداخت و مستحکم‌تر و بااعتمادبه‌نفس بیشتری مقابل دوربین‌ها می‌ایستاد، جلوه بهتری به استایلش وارد می‌کرد.

۵. استفاده از کیف‌های بزرگ در استایل رسمی

این روزها در دنیای مدوفشن محدودیت‌های زیادی وجود ندارد. یعنی مانند دهه‌های گذشته، احکامی برای پیروی به افراد دیکته نمی‌شوند. هدف دنیای مد آن است که آدم‌ها استایلی برای خود ترتیب بدهند که در آن احساس راحتی و البته زیبایی می‌کنند.

تزریق تناسب و تعادل به بخش‌های مختلف است که حرف نخست را می‌زند. استفاده از کیف‌های بزرگ در استایل‌های رسمی تاحد زیادی هر استایلی را از تعادل و تناسب دور می‌کند.

در موقعیت‌های رسمی، داشتن استایلی باظرافت و جزئیات یا ساده و چشم‌نواز اهمیت دارد. استفاده از کیف‌های بزرگ باعث می‌شود که تمام تمرکز استایل به یک بخش معطوف شود. این اشتباهی است که خداداد هم گاهی مرتکب می‌شود.

نقد و پیشنهاد

در تصویر بالا استایل خداداد برای حضور در جشنواره رسمی و مناسب است اما کیف بزرگی که با خود همراه دارد، انتخاب خوبی نیست. اگر او کیفی کلاچ یا ظریف و کوچک با بندی زنجیردار انتخاب می‌کرد، استایلش برای حضور در موقعیتی رسمی بهتر می‌شد.

کیف‌های مناسب مهمانی اینجاست

۶. علاقه به رژ لب‌های پررنگ

استایل شیلا خداداد
استفاده از رژ لب‌های پررنگ

خداداد در انتخاب استایل آرایشی تاحد زیادی تابع قوانین کلاسیک است. او به‌خوبی می‌داند که انتخاب رنگ رژی تیره یا قرمز می‌تواند صورتش را زیبا و چشمگیر کند. برای همین، زیاد خود را به دردسر نمی‌اندازد و با آرایش ساده چشم و انتخاب رنگ رژی خاص، به‌سادگی استایل آرایشی خوبی برای خود تدارک می‌بیند.

یکی از نقاط برجسته در انتخاب‌های او برای آرایش، پیروی‌نکردن از ترندهای اغراق‌شده و افراطی است. هیچ‌گاه او را با مدل ابرو و آرایش مژه و چشم سنگین و عجیب نمی‌بینیم. او می‌داند که چهره زیبایی دارد و با کمی آراسته‌کردن آن زیباتر می‌شود پس از آرایش افراطی دوری می‌کند.

نوبت شماست

استایل شیلا خداداد را با هم بررسی کردیم. او هنرپیشه زیبایی است که حضور صمیمی و گرمی در نقش‌هایش دارد. سادگی و تناسب استایل پوششی او هم همین صمیمت را منتقل می‌کند.

او همیشه آراسته و مرتب ظاهر می‌شود و می‌داند که در هر موقعیت باید چه قوانین و کدهایی را برای پوشش دنبال کند. البته اشتباهاتی هم دارد که در بسیاری از موارد قابل‌اغماض هستند. نظر شما درباره استایل او چیست؟ چه ویژگی و شاخصه‌ای در او نظرتان را بیشتر جلب می‌کند؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل یکتا ناصر؛ آراسته و گاهی با انتخاب‌های اشتباه
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.