رازهای زیبایی اسکارلت جوهانسون؛ روتین‌ پوستی و تغذیه این هنرپیشه جذاب

اسکارلت اینگرید جوهانسون، بازیگر، خواننده و مدل ۳۷ ساله آمریکایی است که علاوه‌بر تخصص هنری‌اش، ظاهر و ویژگی‌های جذابی دارد که او را محبوب افراد بسیاری کرده است. در این مقاله از «منومد»، رازهای زیبایی و شادابی اسکارلت جوهانسون را نوشته‌ایم.

ترفندهای زیبایی اسکارلت جوهانسون

از نظر طرفداران اسکارلت، هر حرکتی که او انجام می‌دهد و هر سبکی که دنبال می‌کند این واقعیت را نشان می‌دهد که زیبایی‌اش از درون می‌آید. در واقع اصلی‌ترین راز هر زیبایی همیشه، سلامتی بدن و ذهن سالم است که اسکارلت این دو را با خود دارد.

ترفندهای زیبایی اسکارلت جوهانسون

از طرفی اسکارلت تعادل را وارد زندگی‌اش کرده و در هیچ چیز افراط و تفریط ندارد. وقتی از او درباره ظاهر و پوشش پرسیدند،  او گفت:

«همه چیز به تعادل برمی‌گردد و به نظر من مجبور نیستید سبکی را به سبک دیگر ترجیح دهید. گاهی‌اوقات می‌توانید لباسی بسیار ساده بپوشید و بدرخشید یا زمانی دیگر لباس قرمز زیبایی به تن داشته باشید و در همان حال رژلب قرمز پررنگی به لب‌هایتان بزنید و عالی به نظر برسید.»

او ادامه داد، «هر وقت برای مراسمی بزرگ آماده می‌شوم و وقت کمی هم دارم، کانسیلر زیر چشم‌هایم و اطراف بینی‌ام را پاک می‌کنم و سپس کرم‌پودر ملایمی می‌زنم.» سپس او به امضاء و ویژگی خاص خود اشاره می‌کند، «بعدش هم رژ لب قرمز می‌زنم.»

انواع رژ قرمز اینجاست

در ادامه ترفندهای زیبایی اسکارلت جوهانسون را برایتان آورده‌ایم:

مراقبت‌های روزانه از پوست

اسکارلت می‌گوید، از آن دسته افرادی نیست که برای مراقبت از پوست خود دائما به سالن‌های زیبایی می‌روند. او معمولا از وقت خود برای ورزش در باشگاه استفاده می‌کند. با این حال در خانه و با توجه به وقت کمی که دارد، از پوست خود مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد.

اسکارلت پوست بسیار حساسی دارد و مستعد جوش زدن است. بنابراین او شب‌ها پیش از رفتن به رختخواب حتما آرایش خود را پاک می‌کند. محصولاتی که استفاده می‌کند بدون عطر و رایحه هستند. او هفته‌ای یکبار تمام برس‌های آرایشی‌اش را تمیز می‌کند. البته از آنجایی‌که پوست او خیلی خشک نیست، هر روز از کرم مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کند. در ضمن موقع استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، به سراغ کرم‌هایی نمی‌رود که صرفا معروف یا گران‌قیمت هستند. او از کرم‌هایی که کارآیی خوبی دارند و در عین حال از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه‌اند، استفاده می‌کند.

اسکارلت علاوه‌بر انجام تمام ترفندهایی که برای پوست حساس خود به‌کار می‌گیرد، استفاده از ماسک را هم فراموش نمی‌کند. او از ماسک‌های پاکسازی پوست که البته ارگانیک و آبرسان هستند، استفاده می‌کند. مثلا، برخی از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای که او استفاده می‌کند، حاوی عصاره چای سبز، اسیدهای چرب و روغن دانه کنف است. این نوع کرم، آبرسان خوبی است و طراوت را به پوست باز می‌گرداند.

محبوب‌ترین انواع ماسک صورت

مراقبت‌های روزانه از پوست

از آنجایی‌که اسکارلت برای نقش‌هایی که در فیلم بازی می‌کند مجبور به تحمل گریم‌های مختلف است، او از محصولات کمتر تهاجمی پوست استفاده می‌کند. او برای پاکسازی صورتش در کنار ماسک‌های ارگانیک، از پاک‌کننده‌های بسیار ساده غیرکمدوژنیک (که جوش‌های زیرپوستی به وجود نمی‌آورند) استفاده می‌کند. همچنین برای درمان و پیشگیری از آکنه و کوچک کردن منافذ باز پوست از سرکه سیب استفاده می‌کند.

اسکارلت پوست حساس دور چشم خود را هم فراموش نمی‌کند. با استفاده از کرم‌های آبرسان و سبک، از پوست دور چشم خود مراقبت می‌کند.

راز دیگر زیبایی و جوانی اسکارلت جوهانسون، استراحت کافی و البته آبرسانی کافی به پوستش است. او از محصولاتی که حاوی مواد فعال ضدپیری مانند رتینول یا ویتامین C هستند استفاده می‌کند. همچنین تا جایی‌که برایش امکان داشته باشد، از استراحت غافل نمی‌شود. او می‌داند نداشتن استراحت کافی قاتل پوست و زیبایی‌اش است.

محبوب‌ترین کرم‌های ویتامین سی

در ضمن او به توصیه مادرش، هرگز سیگار نمی‌کشد. سیگار نه‌تنها سلامتی او را به خطر می‌اندازد، بلکه زیبایی پوست و جوانی‌اش را هم از بین می‌برد. نوشیدن آب به ‌اندازه کافی یکی دیگر از کارهای مهمی است که اسکارلت برای سلامتی بدن و پوست خود انجام می‌دهد.

مدل و رنگ موی اسکارلت جوهانسون

کمتر پیش می‌آید که مدل موهای اسکارلت جوهانسون بسیار بلند باشد. بیشتر مواقع موهای او در اندازه متوسط یا کاملا کوتاه است. سبک موهای او بیشتر الهام‌گرفته از دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی است که جلوه زیبایی به او می‌دهد. از برخی از مدل موهای کوتاه او باید به موارد زیر اشاره کرد:

۱. مدل موی پیکسی

پیکسی

این مدل مو دهه ۱۹۵۰، بسیار محبوب شد و آدری هپبورن در فیلم «تعطیلات در رم»، با این مدل مو دیده شد. مدل موی پیکسی بسیار شیک، جذاب و البته بدون زرق و برق است و خیلی راحت با لوازم تزیینی مانند گوشواره و گردنبند هماهنگ می‌شود و برای هر موقعیتی مناسب است. وقتی اسکارلت جوهانسون اولین فرزند خود را به‌دنیا آورد، مدل موهای خود را پیکسی کوتاه کرد. با این مدل مو که قسمت بالای سر بلندتر است و ساختار مواج موها را نشان می‌دهد، نه‌تنها زیبا به نظر می‌رسید، بلکه وقت بیشتری پیدا می‌کرد تا به نوزادش برسد.


حتما بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود

۲. آندرکات

آندرکات

این مدل مو که بیشتر مردانه بود، از دهه ۲۰۱۰ میلادی مورد توجه زنان بسیاری قرار گرفت. اسکارلت یکبار سال ۲۰۱۵ و بار دیگر سال ۲۰۱۷، موی خود را با مدل آندرکات کوتاه کرد. این مدل مو جذابیت خاصی به چهره او  داد.

۳. مدل موی باب

باب

مدل موی باب برای اسکارلت تازگی ندارد. او بارها از این مدل (کوتاه و بلند آن) استفاده کرده است و در هر دو حالت بسیار زیبا شده است.

چند نکته ساده درباره اسکارلت:

  •  اسکارلت چه موی کوتاه داشته باشد و چه متوسط یا بلند، همیشه با اعتمادبه‌نفس میان مردم ظاهر می‌شود که ظاهر او را زیبا و دوست‌داشتنی می‌کند.
  •  جوهانسون از اینکه از رنگ‌ها و سبک‌های مختلف مو استفاده کند وحشتی ندارد. موهای طبیعی او قهوه‌ای‌اند اما با رنگ‌های متنوعی از بلوند پلاتینیوم تا قرمز پررنگ و خرمایی تیره هم دیده می‌شود.
اسکارلت جوهانسون با موی تیره
اسکارلت جوهانسون با موی تیره، عکس از: Francois Berthier
  •  اسکارلت به موهای خود هم به اندازه پوستش توجه می‌کند. او با استفاده از سرکه سیب علاوه‌بر پوست، از موهای خود هم مراقبت می‌کند. او می‌گوید، « با سرکه سیب، موهایم صاف و نرم‌تر می‌شوند.»
  • اسکارت جوهانسون
    عکس از: Elisabetta Villa

 

 رژیم غذایی اسکارلت جوهانسون

اسکارلت هرگز در خوردن مواد خوراکی‌های مختلف یا برعکس در رژیم‌های غذایی که به خود گرسنگی بدهد هرگز افراط نمی‌کند. او رژیم غذایی کاملا متعادلی دارد. البته او اعتراف می‌کند که عاشق پنیر و نقطه ضعف او چیزبرگر است که هر چند وقت یکبار به سراغ آن می‌رود. اما بیشتر وعده‌های غذایی او سالم هستند. در رژیم غذایی او خبری از چربی‌های ناسالم ترنس یا اشباع‌شده نیست. چربی‌های غیراشباع برای سلامت بدن ضروری هستند.

مصرف چربی‌های سالم مثل روغن زیتون بکر، آووکادو و کینوآ که شاخص گلیسمی پایینی دارند و کم‌کربوهیدارت هستند، توانسته بدن اسکارلت را در بهترین حالت نگهدارد.

بیشتر مواقع غذای او ساده است. مثلا، ناهار او ممکن است ساندویچ تخم‌مرغ یا بوقلمون باشد. درضمن اسکارلت برای اینکه علاوه‌بر سلامت بدنش بتواند تناسب اندام خود را حفظ کند، بیشتر از غذاهای گیاهی استقبال می‌کند و گوشت خیلی کم مصرف می‌کند.

او می‌گوید:

 «اگر می‌خواهید سالم باشید و اندام‌تان متناسب باشد، پس به خوراکی‌هایی چون جوی دوسر، میوه‌های تازه، سبزیجات، انواع سالادهای رژیمی، پروتئین کم چرب و مهم‌تر از همه وعده‌های کوچک غذایی فکر کنید.»

برنامه ورزشی اسکارلت جوهانسون

وقتی سال ۲۰۱۰ قرار شد اسکارلت در فیلم «بیوه سیاه» بازی کند، مجبور شد در برنامه ورزشی با شدت متوسط شرکت کند. هدف این برنامه از بین بردن تمام چربی‌های اضافه بدن بود که ۷ روز هفته و به مدت ۱۲ هفته اجرا شد. زمان هر جلسه هم ۴۵ تا ۷۵ دقیقه بود. در این برنامه ورزشی علاوه‌بر تمرین‌های هوازی، ورزش‌های استقامتی هم وجود داشت.

از همان زمان تاکنون اسکارلت روزی را بدون ورزش نگذرانده است. او ترکیبی از ورزش‌های رزمی، استقامتی، انعطاف‌پذیری و یوگا را انجام می‌دهد.

اسکارلت جوهانسون طرفدار آرایش مینیمال

آرایش مینیمال اسکارلت جوهانسون
عکس از: Fabrice Dall’Anese

همانطور که پیش از این گفتیم اسکارلت مراقب پوست خود است و به همین دلیل موقع استفاده از لوازم آرایش، بیشتر به لوازمی که مواد مضر نداشته باشند، گرایش دارد. او می‌گوید، وقتی در محل کار نیست، تا جایی‌که می‌تواند ساده آرایش می‌کند. او یکی از طرفداران آرایش مینیمال است. او با این نوع آرایش نه‌تنها زیبایی و سادگی‌اش را حفظ می‌کند، بلکه پوستش شاداب و باطراوت می‌ماند.

از لوازم آرایشی که اسکارلت حتی وقتی خیلی عجله دارد، استفاده می‌کند، برق لب، کانسیلر و ریمل است و همانطور که می‌گوید حتما از سایه چشم استفاده می‌کند. اسکارلت برق لب را بیشتر از رژلب دوست دارد و می‌گوید، لب‌های براق به‌مراتب زیباتر از لب‌هایی هستند که رنگی شده‌اند.

همچنین او عاشق استفاده از نگین‌های مختلف است. مانیکور ناخن‌هایش را هم معمولا خودش و با دقت انجام می‌دهد.


حتما بخوانید: همه چیز درباره اصول آرایش مینیمال؛ یک میکاپ شیک و جذاب

لباس‌های اسکارلت جوهانسون

لباس‌های اسکارلت جوهانسون

اندام اسکارلت از نوع ساعت شنی است و به همین دلیل بسیار زیبا به نظر می‌رسد. در واقع در این نوع اندام،  شانه و دور سینه فرد پهن، کمر، باریک و باسن، بزرگ و ران‌ها پر است. او بیشتر لباس‌هایش را متناسب با اندام خود انتخاب می‌کند و هرگز تلاش نمی‌کند با لباس‌های گشاد، اندام خود را استتار کند. برعکس او حتی لباس‌هایی می‌پوشد که زیبایی‌هایش را به رخ بکشد.

تاپ‌هایی که اسکارلت به تن می‌کند برش کم دارند اما در مقابل، قسمت جلوی تاپ‌ها جزئیات زیادی دارند. پیراهن‌های روزمره اسکارلت معمولا کوتاه هستند و همچنین از پوشیدن دامن‌های کوتاه استقبال می‌کند.

اسکارلت در مراسم‌هایی مانند «فرش قرمز»، لباس‌هایی می‌پوشد که او را با شکوه نشان دهند. مثلا، لباس شب بلند که سرشانه ندارد تا منحنی‌های شانه‌هایش را زیباتر نشان دهد. البته او به مدل‌های کلاسیک هم علاقه بسیاری دارد و گاهی‌اوقات او را می‌بینیم که لباس‌های کلاسیک زیبایی به تن کرده است.

 

در مورد لوازم جانبی، اسکارلت عاشق زیورآلات بزرگ است و معمولا با گردن‌بندهای درشت دیده می‌شود. همچنین او معمولا از گوشواره‌های آویزی استفاده می‌کند. البته وقتی لازم باشد گوشواره‌های ظریف هم به‌کار می‌برد.

در مورد کفش‌ها، او معمولا کفش های پاشنه‌بلند و نوک‌تیز جلو باز می‌پوشد. در واقع حتی اگر چکمه بپوشد، باید حتما از نوع پاشنه‌بلند باشد.

اسکارلت عاشق عینک‌های تیره بزرگ و همچنین کیف‌های بامزه و جالب است.

جوهانسون رویهم‌رفته عاشق تاپ‌های رنگارنگ، شلوارهای دمپاتنگ، لباس‌های دکلته، کفش‌های پاشنه‌دار و هر چیزی که ظاهر او را شیک و جذاب نشان دهد، است.

اسکارلت جوهانسون در گذر زمان

سال ۱۹۹۷

اسکارلت نوجوان

او وقتی در ۱۳ سالگی برای اولین بار قدم روی فرش قرمز گذاشت، رژلب کافه لاته شکلاتی به لب و سایه‌ ارغوانی رنگ روی پلک‌هایش زده بود، به‌طوری‌که  با کلیپس‌های موهایش کاملا همخوانی داشتند.

سال ۲۰۰۰

اسکارلت در سال ۲۰۰۰

زمانی که در برنامه «مکس آزاریا» حاضر شد، مدل موی کوتاه باب و خط‌چشم و رژلب براقی داشت.

سال ۲۰۰۳

دختری با گوشواره های مروارید

در این سال با بازی در فیلم «دختری با گوشواره‌های مروارید» در فرش قرمز حاضر شد. سایه هلویی چشم‌ها و برق لب‌هایش در کنار چشم‌های بادامی او، چهره‌اش را خواستنی کرده بود.

سال ۲۰۰۵

اسکارلت، سال ۲۰۰۵

 

در اینجا حلقه‌های زیبای بلوند موهای اسکارلت با خط چشم سیاه و سایه کامل چشم‌هایش هماهنگی زیبایی دارند. رژ لب قرمز، از رنگ‌هایی است که اسکارلت از آن بارها استفاده می‌کند.

سال ۲۰۱۰

اسکارلت، نمایشنامه آرتور میلر

اسکارلت در این سال در فرش قرمز «تونی اواردز» شرکت کرد و برنده جایزه بهترین بازیگر زن در نمایشنامه  «چشم‌اندازی از پل» اثر آرتور میلر شد. او در مراسم آرایش بسیار ساده و در عین حال زیبایی داشت. بیشتر تاکید او روی چشم‌هایش بود و ترکیبی از خط چشم سیاه و سایه بنفش داشت که با رژ صورتی و برق لب آن تکمیل شده بود.

سال ۲۰۱۵

اسکارلت ۲۰۱۵

در این سال با این مدل مو، چهره اسکارلت خیلی تغییر کرده بود. آرایش چشم اسموکی با رژلب قرمز، زیبایی خیره‌کننده‌ای به او بخشیده بود.

سال ۲۰۱۶

اسکارلت در مسیر موفقیت

در این سال، اسکارلت موقع حضور در مراسم فرش قرمز، موهای خود را کوتاه کرده بود. البته اگرچه کمی ژولیده به نظر می‌رسد اما ظاهر خوب و زیبایی دارد. خط چشم دودی در کنار لب‌های بدون رژلب و البته براق صورتی رنگ او ترکیب زیبایی از چهره او ساخته است.

سال ۲۰۱۸

اسکارلت با چهره‌ای متفاوت

با وجود اینکه اسکارلت همچنان به شکوه قدیمی هالیوود ارادت دارد، سال ۲۰۱۸، بالاخره تصمیم گرفت، از آن سبک قدیمی کمی فاصله گرفته و چهره‌ای مدرن به خود بگیرد. ترکیب خط چشم سیاه و طلایی، چشم‌های او را زیباتر از همیشه نشان دادند. رژلب صورتی کم‌رنگ، علاوه‌بر رژلب‌های قرمز از لوازم آرایشی مورد علاقه اوست.

سال ۲۰۱۹

اسکارلت دوست‌داشتنی در سال ۲۰۱۹

در این سال که برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده بود، با موهای بلوندی که تا روی شانه‌هایش ریخته بود و آرایشی کاملا صورتی در مراسم فرش قرمز حاضر شده بود. در اینجا چهره او بسیار دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد.

سال ۲۰۲۰

اسکارلت ۲۰۲۰

این تازه‌ترین حضور او در مراسم فرش قرمز اسکارلت است. او برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نامزد شده بود. سایه درخشان چشم‌های او در کنار مژه‌های فر خورده و رژلب مرجانی رنگش، چهره‌اش را زیبا کرده بود.

کلام آخر

اسکارلت جوهانسون با سبک زندگی و استایل خوب خود توانسته توجه خیلی از افراد را به خود جلب کند. شما چطور؟ آیا از اسکارلت خوش‌تان می‌آید؟ اگر اینطور است، چه ویژگی ظاهری اسکارلت جوهانسون را دوست دارید؟ خوشحال می‌شویم نظر شما را هم بدانیم.


در ادامه بخوانید: اصول آرایش کلاسیک؛ چطور یک میکاپ همیشه شیک داشته باشیم؟
منبع prevention.com who.com.au viva.co.nz
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.