بهترین روش‌های آرایش در میانسالی؛ حرفه‌ای و درست آرایش کنید

سن یک عدد است. این کلیشه و شعار نیست؛ واقعیتی مهم است که باید قبول کنیم تا شادتر و بهره‌ورتر زندگی کنیم. یکی از کارهایی که در شادی‌مان اثر دارد، رسیدگی به ظاهر است. البته با بالارفتن سن، تکنیک‌های آرایش کردنمان را هم بهتر است کمی تغییر دهیم. در ادامه از روش‌های آرایش در میانسالی خواهید خواند.

۱. با پرایمر شروع کنید

روش‌های آرایش در میانسالی

اگر می‌خواهید آرایش‌تان به‌خوبی روی صورت‌تان بنشیند، کار را با پرایمر شروع کنید. پرایمرها می‌توانند زیرسازی مناسبی برای آرایش‌ باشند. پرایمر هم پوست را صاف‌تر می‌کند و هم چین‌وچروک‌ها را کم‌رنگ‌تر می‌کند. ضمن اینکه با استفاده از آن می‌توانید آرایش را بیشتر روی پوست نگه دارید. پرایمر برای بخش‌های مختلف صورت وجود دارد: پرایمر گونه، لب و پشت پلک.

اگر قبل از آرایش پرایمر استفاده کنید، سایه پشت پلک‌تان چروک نمی‌خورد و لایه‌لایه نمی‌شود. وجود پرایمر روی لب‌ها هم به ماندگاری رژلب کمک می‌کند و مانع از آن می‌شود که رژ زود پاک شود. در انتخاب پرایمر دقت کنید و مورد مناسب پوست‌تان را خریداری کنید. پرایمرها هم مانند کرم پودرها متناسب با انواع پوست تولید می‌شوند.

۲. فاندیشن مناسب بخرید

بعد از استفاده از پرایمر، نوبت فاندِیشِن می‌رسد. اگر در حال ورود به دوران یائسگی هستید، احتمالا پوست‌تان بیشتر از قدیم عرق می‌کند. پس بهتر است، از فاندیشنی استفاده کنید که ماندگاری زیادی دارد. شاید کمی گیج شده‌اید و دقیقا نمی‌دانید که منظور از فاندیشن چیست و چه انواعی دارد. پس دقت کنید:

  • بی‌بی کرم (BB): بی‌بی‌کرم‌ها که به آنها کرم بِ‌بِ هم می‌گویند، حاوی کانسیلر هستند و SPF هم دارند. این کرم‌ها پوست را صاف می‌کنند و برایش آب‌رسانی انجام می‌دهند. با کمک بی‌بی‌کرم‌ها می‌توانید لک‌های احتمالی را بپوشانید و در برابر آفتاب و هوای بیرون از خانه از پوست‌تان مراقبت کنید.
  • سی‌سی‌ کرم (CC): سی‌سی کرم‌ها پوشش‌دهی بیشتری نسبت به بی‌بی کرم‌ها دارند. استفاده از آنها باعث می‌شود که پوست حالت صاف و یکدست پیدا کند. ضمن اینکه مزایای آب‌رسانی به پوست هم در آنها وجود دارد.

با شناخت این دو کرم به سراغ آشنایی با فاندیشن‌ها می‌رویم:

  • فاندیشن: فاندیشن‌ها از بی‌بی‌ کرم و سی‌سی کرم پوشش‌دهی بالاتری دارند. با فاندیشن می‌توانید چین‌وچروک‌ها را بپوشانید و تُن رنگی پوست را عوض کنید. فاندیشن‌ها هم مانند کرم پودرها در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند.

اگر می‌خواهید که آرایش غلیظ‌تری روی پوست‌تان داشته باشید و زیرسازی عمیقی انجام بدهید به سراغ فاندیشن بروید. اگر هم به زیرساختی سبک‌تر نیاز دارید، بی‌بی‌ کرم و سی‌سی کرم را انتخاب کنید.

۳. کانسیلر را فراموش نکنید

روش‌های آرایش در میانسالی

اگر زیر چشم‌هایتان گود و سیاه است یا لک‌هایی روی پوست‌تان وجود دارد، بعد از فاندیشن به سراغ کانسیلرها بروید. در استفاده از کانسیلر به نکات زیر دقت زیادی داشته باشید:

  • کانسیلر هرگز نباید قبل از فاندیشن استفاده شود. استفاده از آن بعد از فاندیشن جلوه‌ای طبیعی به پوست‌تان می‌دهد.
  • اگر کانسیلری مناسب جنس پوست‌تان انتخاب نکنید، امکان دارد که چروک‌ها بیشتر هم نمایان شوند؛ پس دقت کنید. برخی از کانسیلرها متمرکز بر پوشاندن لک‌ها هستند. برای همین غلیظ‌ترند. این کانسیلرها نباید برای دور چشم استفاده شوند که پوست نازکی دارد.

۴. در استفاده از پودر و پنکک دقت کنید

یادتان باشد که پودرها می‌توانند داخل چروک‌های روی پوست جای بگیرند و جلوه بدی ایجاد کنند. اگر عادت به استفاده از آنها دارید و می‌خواهید حتما در آرایش‌تان باشند، فقط روی قسمت‌های چرب صورت پودر بزنید. ناحیه تی (T) روی صورت معمولا چرب‌تر از نواحی دیگر است. از پنکک برای این ناحیه استفاده کنید. ناحیه تی چیست؟ ناحیه پیشانی، بینی و چانه.

۵. استفاده از برونزِر هم ایده خوبی است

برونزر (BRONZER) می‌تواند پوست را شفاف و جوان نشان بدهد. برونزرها معمولا به شکل پودر عرضه می‌شوند. اگر شکل پودری آنها را تهیه می‌کنید، حواستان باشد که برونزر کاملا پودری و دانه‌هایش به‌خوبی آسیاب شده باشد. اگر دانه‌ها و ذراتش کاملا پودر نباشد، روی پوست‌تان جلوه بدی پیدا می‌کند و چروک‌ها بیشتر نمایان می‌شوند.

۶. روی ابروها کار کنید

روش‌های آرایش در میانسالی

با افزایش سن، از حجم موها و ابروها کم می‌شود با یک مداد ابروی ساده می‌توانید این موضوع را حل کنید. در درجه نخست، کاری که باید انجام بدهید، تمیزکردن ابروهاست. بعد مدادی مناسب با رنگ ابرو و موها بخرید. بُرسی کوچک برای ابروها هم نیاز است. با مداد به ابروها فرم بدهید و به‌کمک ریمل ابرو به موهایش حجم اضافه کنید. خیلی راحت همان کمان و هلالی را بالای چشم‌ها خواهید داشت که در سنین پایین‌تر شاهد بودید.

۷. با آرایش اسموکی آشنا شوید

در سنین میانسالی معمولا پلک‌ها حالتی افتاده پیدا می‌کنند. اگر بتوانید چشم‌ها را به شکل اسموکی یا همان دودی آرایش کنید، افتادگی پلک و چروک‌ها مشخص نخواهند شد. مراحل کار به شرح زیر است:

  • برای پشت چشم‌ها از پرایمر استفاده کنید؛
  • خط چشمی سفید روی لبه پلک بالا بکشید تا چشم‌ها درشت‌تر شوند؛
  • در محل رویش مژه‌ها سورمه بکشید. سورمه را به شکل نقطه‌نقطه روی خط چشم بزنید و از کشیدن خطی یک‌سره خودداری کنید؛
  • به سراغ سایه بروید و یادتان باشد که اگر از شکل غیرپودری کمک بگیرید، جلوه بهتری روی پوست به‌وجود می‌آید؛
  • سایه‌‌ای به رنگ تیره انتخاب کنید و از براشی نرم برای زدن سایه بهره ببرید؛
  • فِرمژه بزنید و بعد به سراغ ریمل بروید؛
  • مژه‌ها را تمیز کنید و ریمل بزنید. اگر تسلط کافی در ریمل‌زدن ندارید، از ریمل‌هایی کمک بگیرید که دسته‌ای با ضخامت اندک دارند. چون در این صورت، تسلط بیشتری خواهید داشت.

آرایش چشم اسموکی یکی از روش‌های آرایش در میانسالی است که البته برای سنین دیگر هم مناسب است. این مدل آرایش برای مراسم مختلف و مدل‌های گوناگون چشم جلوه خوبی به همراه دارد.

 


حتما بخوانید: آرایش چشم اسموکی چیست؟ +روش‌های انجام اصولی و حرفه‌ای آن

۸. رژ لبی نود یا براق انتخاب کنید

روش‌های آرایش در میانسالی

برای اینکه لب‌ها را پُرتر و زیباتر نشان بدهید، باید خط لبی با رنگی طبیعی داشته باشید. از کشیدن خط لب پررنگ خودداری کنید. بعد از کشیدن خط لب به‌شکلی موزون، رژ لبی براق بزنید. بهتر است که رنگ رژ چند درجه از رنگ لب‌تان تیره‌تر باشد. استفاده از طیف‌های رنگ نود هم ایده خوبی است.

اگر شما هم پیشنهادی درباره روش‌های خوب آرایش در میانسالی دارید، ممنون می‌شویم با ما و دیگران در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۱۰ مدل رنگ موی جذاب و شیک زمستانی
منبع gransnet.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.