انتخاب رنگ مداد ابرو بر اساس رنگ مو

شنیده‌اید که می‌گویند، جای چشم ابرو نگیرد، گرچه او بالاتر است؟ اما باورکنید که زیباترین چشم‌ها هم بدون اینکه به ابروهایتان درست و اساسی برسید، جلوه چندانی نخواهند داشت. انتخاب درست رنگ مداد ابرو می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای زیباترکردن چشم‌ها و ابروها باشد. در این مقاله از روش‌های درست انتخاب رنگ مداد ابرو برایتان گفته‌ایم.

انتخاب رنگ مداد ابرو؛ حرفه‌ای‌ها هم گاهی به اشتباه می‌افتند

انتخاب رنگ مداد ابرو در دادن جلوه‌ای زیبا به ابروها و چشم‌ها مهم است. اما اینکه چه مدادی و چه رنگی را انتخاب کنید، گاهی کمی سخت می‌شود. حتی حرفه‌ای‌های باتجربه هم در برخی مواقع، به‌درستی تصمیم‌گیری نمی‌کنند. پس مشخص است که این مقوله نیاز به خواندن و دانستن بیشتری دارد.

ماجرا از این قرار است که طیف رنگی پوست و موی آدم‌ها به‌شدت گسترده و متنوع است. از سوی دیگر، محصولات آرایشی مختلف ابرو؛ مانند ژل‌ها، مدادها، پودرها و کرم‌ها هم بسیار گوناگون‌اند. پس در این آشفته‌بازار باید چه کرد و چطور بهترین گزینه را برای ابروها انتخاب کرد؟

قبل از استفاده، مداد را روی پوست‌تان امتحان کنید

انتخاب رنگ مداد ابرو

قبل از اینکه مداد ابرویی بخرید، آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. مثلا نزدیک ابروی‌تان خطی بکشید و ببینید که رنگ مداد با پوست‌تان در هماهنگی است یا خیر. این را هم در نظر بگیرید که همیشه چربی روی پوست باعث می‌شود که رنگ مداد تیره‌تر به نظر بیاید. هر چقدر هم از کشیدن مداد در ابرو بیشتر بگذرد، این تاثیرگذاری بیشتر نمایان می‌شود. پس در انتخاب رنگ و استفاده از مداد ابرو حواستان را به این نکته جمع کنید.

رنگ ابروی واقعی‌تان را در نظر بگیرید

برای اینکه رنگ ابروها خوب از کار دربیاید، بهتر است که به‌دنبال مداد ابرویی باشید که به رنگ طبیعی موها و ابروهایتان نزدیک است. اگر هم موهایتان را رنگ کرده‌اید یا دوست دارید که ابروهایتان تیره باشند، همیشه تناسب میان رده رنگی موها با رنگ مداد را در نظر داشته باشید. البته مدل‌هایی هم در جریان مُد وجود دارد که رنگ متفاوت ابرو و موها را به شما توصیه می‌کند، ولی این توصیه چندان همه‌پسند نیست و به هر صورتی هم نمی‌آید.

رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید

برای طبیعی‌شدن حالت ابروها در انتخاب رنگ مداد ابرو به یک رنگ اکتفا نکنید. موی طبیعی هم معمولا دارای ترکیبی از طیف‌های رنگی است و یک‌دستی مو معمولا به‌ندرت برای افراد اتفاق می‌افتد. پس چند رنگ هم‌خانواده را با هم ترکیب کنید؛ یعنی از چند مداد ابرو برای کشیدن ابروهایتان بهره ببرید. ابتدا جاهای خالی ابرو را با پودر ابرو یا مداد پُر کنید و بعد شروع به استفاده از مداد برای حالت‌دادن کلی کنید. ترکیب چند رنگ مختلف باعث می‌شود که جلوه‌ای طبیعی در ابروها داشته باشید.

اگر موهای قرمز و شرابی دارید، به این نکته توجه کنید

انتخاب رنگ مداد ابرو

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، انتخاب رنگ مداد ابرو برای موهای قرمز و شرابی از همه سخت‌تر است. ابروهای هیچ‌کس که به این رنگ نیست. پس برای انتخاب طیف مناسب چه باید کرد؟ برای اینکه رنگ ابروها با موهایتان هماهنگ شود، باید مدادی از طیف بلوند دودی یا قهوه‌ای تیره بخرید.

اگر موهایتان چیزی میان بلوند و رگه‌هایی از قرمز است، انتخاب مدادی به رنگ طلایی یا قهوه‌ای مایل به خاکستری گزینه خوبی خواهد بود. درصورتی که رنگ ابروهای واقعی‌تان تیره است، باید به سراغ رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز بروید.  کسانی که موها را حسابی شرابی می‌کنند هم باید به دنبال مدادهایی بروند که دارای طیف رنگی قرمز هستند.

اگر بلوند هستید به این نکته توجه کنید

انتخاب رنگ مداد ابرو

بلوند هستید یا موهایتان را روشن کرده‌اید؟ در هر صورت باید دقت کنید که رنگ ابروها هم با رنگ موها یکسان و همخوان باشد. در صورتی‌که تناژ رنگی موهایتان دودی، شامپاینی یا پلاتینی است، باید در انتخاب رنگ مداد ابرو هم به‌دنبال همین طیف‌های رنگی باشید. اما اگر تناژ رنگیِ موهایتان به طلایی یا کاراملی نزدیک است، به انتخاب رنگ مداد ابرو با طیفی از قهوه‌ای کم‌رنگ دقت داشته باشید.


حتما بخوانید: همه چیز درباره آرایش با رژ قرمز

اگر موهای قهوه‌ای دارید، به این نکته توجه کنید

انتخاب رنگ مداد ابرو

کسانی که موهای قهوه‌ای دارند در انتخاب رنگ مداد ابرو با دردسر کمتری روبه‌رو هستند. دلیل آن است که بیشتر محصولاتِ این حوزه به رنگ قهوه‌ای هستند. اما این موضوع نباید باعث شود که بی‌گدار درباره انتخاب رنگ مداد تصمیم‌گیری صورت بگیرد. قانون کلی برای کسانی که موهای قهوه‌ای دارند، این است که یکی از رنگ‌های قهوه‌ای طیف موهای‌شان را انتخاب کنند. یعنی ببینند که موهای‌شان به کدام قهوه‌ای نزدیک‌تر است و همان مداد را بخرند.

در صورتی که موهایتان قهوه‌ای روشن است هم باید در انتخاب رنگ مداد، به طیفی از قهوه‌ای در همان حال‌وهوا دقت کنید. خیلی‌پررنگ‌ترکردن ابروها یا خیلی کم‌رنگ‌ترکردن‌شان نسبت به موها اصلا ایده خوبی نیست.

اگر موهای مشکی دارید، به این نکته توجه کنید

انتخاب رنگ مداد ابرو

اگر موهایتان مشکی است، لزوما نباید به‌دنبال این باشید که ابروها را هم مشکی کنید. ابروهایی که خیلی مشکی باشند، حالت چهره‌تان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و زیبایی چندانی به‌وجود نمی‌آورند. مثلا ابروهای خیلی تیره می‌توانند چهره‌تان را اخمو و عبوس کنند. (البته در صورتی که ابروی پر و کلفتی داشته باشید) به‌جای رنگ مشکی پررنگ به‌ سراغ رنگ قهوه‌ای تیره بروید. اگر رنگ قهوه‌ای مدادتان به‌اندازه‌ای که می‌خواهید تیره نیست، چند رنگ را با هم امتحان کنید و ببینید که به درجه تیرگی دلخواه می‌رسید یا خیر.

اگر موهای خاکستری دارید، به این نکته توجه کنید

انتخاب رنگ مداد ابرو

کسانی که موهای خاکستری دارند، باید در انتخاب رنگ مداد ابرو طیف‌های بلوند پلاتینی را در نظر داشته باشند. رنگ‌هایی از طیف بلوند هم گزینه‌های خوبی هستند. قهوه‌ای نه‌خیلی تیره و نه خیلی روشن هم برای کسانی که موهای‌شان خاکستری تیره است، انتخاب خوبی خواهد بود.

در آخر

انتخاب رنگ مداد ابرو را با نکته‌هایی که گفته شد، پیش ببرید. اثری که ابروها روی چهره و ظاهرتان می‌گذارند، انکارنشدنی است. هر چقدر که شکل و حالت و رنگ آنها متناسب‌تر با صورت و رنگ پوست و موهایتان باشد، زیباتر و جذاب‌تر می‌شوید. هماهنگی و هارمونی مهم‌ترین عامل زیبایی هر چهره‌ای است. غیر از این، معیارهای دیگر، می‌آیند و می‌روند و روزبه‌روز عوض می‌شوند. این را هم فراموش نکنید که همه چهره‌ها زیبا هستند. رسیدگی درست به ظاهر و توجه‌کردن به سلامتی و رعایت نکات آرایشی معقول است که چهره‌تان را دوست‌داشتنی و زیبا می‌کند.


در ادامه بخوانید: آرایش چشم اسموکی چیست؟ +روش‌های انجام اصولی و حرفه‌ای آن
منبع elle.com wikihow.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.